Warcraft III - návod 2.část
zdroj: tisková zpráva

Warcraft III - návod 2.část

27. 7. 2002 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Třetí díl Warcraftu překročil milionovou hranici prodaných kusů a vévodí světových žebříčkům, takže řada z vás jistě uvítá 2.část návodu s doprovodnými mapkami pro rasu Nemrtvých.

Autor: Levis
Publikováno: 27.července 2002


Obrázek zdroj: tisková zpráva Týden po prvním dílu tu dnes máme druhou část návodu na v současné době velmi populární real-time strategii Warcraft III: Reign of Chaos (recenze) od Blizzardu a Cenegy, která se u nás prodává v kompletně lokalizované verzi, takže zde budeme uvádět i české názvy misí atd. Tentokrát si vezmeme na paškál mise za rasu Nemrtvých (Undead), které opět doprovází mapky s vyznačením hlavních lokací, abyste získali orientaci, o čem je zrovna v návodu řeč.

 Tipy a triky na úvod
- Ghůlové se mohou uzdravovat tím, že sežerou nejbližší mrtvolu - nebojte se proto po nějakém masakru poslat pár zraněných jednotek a uzdravte je (a nakrmte :)
- Jakmile váš hrdina dosáhne nové úrovně, přidělte mu nějakou novou schopnost nebo vylepšete stávající. Můžete tak učinit v menu jednotky (vpravo dole).
- Pohřebiště nabízí spoustu užitečných upgradů - doporučuji především ty, které zvyšují útočné číslo jednotek.
- Zlatý důl musí být nejprve začarován, než z něj můžete začít težit. Vyšlete k němu akolyty a zvolte funkci "Začarovat důl".
- Budovy nemrtvých mohou být postaveny pouze na plísni, která vzniká z nekropole - vaší hlavní budovy.
- Jakmile je budova jednou ve výstavbě, můžou se vaši akolyté věnovat jiné činnosti.
- Když jednotky Nemrtvých stojí na plísni, rychleji se jim vrací zdraví.
- Ghůlové slouží jako základní útočná jednotka a také mohou těžit dřevo.
- Nikdy nezapomeňte u vašich nekromancerů aktivovat možnost oživování mrtvol. Na několik sekund získáte kostlivce, ale právě díky nim Nemrtví vyhrávají spoustu soubojů. Takových dvacet kostlivců už pěkně zvrátí průběh boje.
- Pokud na tom budete hodně špatně, můžete samozřejmě použít i některý cheat, ale už to s nimi jaksi není ono.

 1.mise - Plahočení popelem
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Poté, co poznáte temnou verzi Arthase, který je nyní plně ovládán mrazivým smutkem (Frostmourne) a poznáte nového Nemrtvého, máte první úkol - zachránit dvacet vesničanů-akolytů, kteří uctívají Kult zatracených. V této misi vám podrobným návodem posloužit nemohu, ale myslím, že mapa svůj úkol nyní splní více než dobře - akolyté jsou na ní vyznačení jako červené tečky. Rozhodně zabíjejte všechny vesničany (samozřejmě kromě akolytů), pokud tak neučiníte, dojdou pro stráže.

Až se přebrodíte na první ostrůvek, opatrně postupujte proti směru hodinových ručiček - zničte rytíře před kasárnami a můžete i samotnou budovu. Před přejezdem na druhý ostrov zničte hlídku i obě věže. Pokud chcete improvizovat, můžete ghůly poslat boční cestičkou nalevo.

Až pobijete všechny vesničany (včetně těch, kteří přihlížejí vesnické rvačce), vydejte se znovu přes řeku. Cestou se můžete stavit na hřbitově, nabrat několik jednotek a splnit tím tak quest. Až znovu zabijete veškeré obyvatelstvo a zachráníte další akolyty, vydejte se do levého horního rohu obrazovky - po cestě jednak najdete jednohu akolytu, druhý je držen jakýmsi vrahem a lupičem o kousek opodál. Poté se vraťte zpět a zničte městské brány. Proběhněte uličky směrem na jih, pobijte zbytky roztroušené městské stráže a osvoboďte skupinku akolytů vedle a v klecích několik desítek metrů na východ. A máte za sebou první misi za Nemrtvé.

 2.mise - Vykopání mrtvoly
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Dostali jste nové jednotky - slouží k převozu mrtvol a zároveň jsou to skvělé katapulty. Bězte pořád za nosem (tzn. na východ), v pravém horním rohu obrazovky jsou ostatky Kel'Thuzada. Ještě předtím ale musíte zničit paladina hlídajícího hřbitov, několik budov a věží, a s Arthasem dojít ke Kruhu smrti. Až se vám to podaří, postavte základnu. Protože tak budete činit i v dalších misích, držte se několika důležitých rad, které vám duch Kel'Thuzada dá (najdete je také na začátku této části návodu). Arthase a pár ghůlů nechte hlídkovat cestu, občas po ni přijde několik nepřátelských jednotek. Dále vytrénujte co nejvíce ghůlů, plně obsaďte důl, proveďte všechny možné upgrady (včetně Zikkuratů na věže duchů), zkrátka - trochu si na Nemrtvé zvykněte.

Až budete cítit, že jste připraveni na útok, vydejte se po cestě k první vesnici. Až zabijete prvního paladina, zničíte veškerý odpor i vojska, vydejte se po cestě na sever (následně se stáčí na východ). Najdete tam několik kouzelníků, z nichž po smrti vypadne voodoo panenka pro vašeho hrdinu. Vraťte se zpět do městečka, pokračujte ulicemi na jih, až potkáte a zabijete druhého paladina. Až přejdete poslední most, setkáte se naposledy s lordem Utherem - vychutnejte si in-game sekvenci, u které možná někteří z vás uroní nějakou tu slzu, a seberte po posledním paladinovi urnu s popelem krále Terenase.

 3.mise - Do říše věčnosti
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Koordinovat útok na začátku ani nemusíte, spíš se postarejte o příchozí elfí hlídku (1) z jihovýchodní cesty. Vybudujte nekropoli a celou základnu, zikkuraty upravenými na věže duchů hlídejte cesty, postavte kobku apod. Až budete mít k dispozici dvě skupiny jednotek (hodně necromancerů, pár ghůlů, převozy těl), vydejte se k základnám Elfů (2,3) a zničte je - Arthas tím tak získá zkušenosti a vy alespoň budete mít pocit "čistší mapy". U druhé elfí tvrze je navíc zlatý důl. Očarujte ho a postavte novou nekropoli, protože váš první zlatý důl bude brzy prázdný.

Mimochodem, v levém dolním rohu obrazovky je zřídlo many - hlídá ho pár obrů a z nudy na něj můžete plýtvat svými silami. Až budete mít nejméně tři skupiny jednotek, vydejte se k mocné elfí bráně (4). Musíte jít přes nejjižněji položenou elfí základnu, kterou zničte a to samé proveďte s i celou základnu rozprostřenou před ní (5).

 4.mise - Klíč třech měsíců
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Vydejte se na jihovýchod a zničte zbytky elfí základny (pekelní ďáblové se postarají o vzdušné jednotky protivníka). Očarujte zlatý důl, postavte nekropoli a dál pokračujte ve výstavbě základny jako obvykle. Ze západní cesty přijde první útok, směřovaný hlavně na vaší nekropoli. Za chvíli přiletí ze severu několik útočníků na jestřábech; další útoky se budou střídat (západ/sever). Až budete mít dvě skupiny jednotek (nezapomeňte na dostatek pekelných ďáblů, povozů těl apod), vydejte se směrem na východ - cestou získáte přepravní vzducholodě.

Naložte na ně co nejvíce útočných jednotek a zaútočte na první elfskou tvrz (1). Až ji dobijete, doporučuji zde očarovat zlatý důl a vybudovat druhou základnu. Bránu na severozápadním cípu ostrůvku můžete použít jako teleport na protější ostrov. Pokud se přemistíte, nechte staré základně alespoň nějakou funkci; třeba v ní vaší ghůlové mohou těžit dřevo. A nezapomeňte ji obrnit dostatečným počtem věží duchů, často na ní elfové podniknou nálety. Až stabilizujete obranu první i druhé základny, vydejte se se dvěma dalšími skupinami na druhý ostrov (2), pobijte tam všechno elfstvo a případně znovu využijte dalšího zlatého dolu. Třetí elfská tvrz je velice dobře bráněna (také střeží druhý klíč), proto mějte připravené skupiny raději tři.

Pak vyražte směrem na severozápad (3), použijte k tomu vzdálenější bránu na druhém ostrově (4). Až zničíte i tuto základnu, stabilizujte si svoje skupiny (doplňte je jednotkami z kobek a chrámu proklatých na jiném ostrově - jednoduše určete shromáždiště jednotek na libovolném místě na mapě. Vaše jednotky budou vědět, jakou bránou projít). Zbývá poslední krok - vraťte se s Arthasem do skřetích laboratoří v jižní části mapy a nakupte co nejvíce vzducholodí. Následně na ně naloďte všechny vaše jednotky a leťte na poslední ostrov (5) a získejte poslední klíč. Poté seberte všechny svoje jednotky, naloďte je do vzducholodí a vysaďte až před bránou Silvermoonu (6). Pokud se masakr zdaří a zničíte všechno (včetně věží efektně maskovaných ve stínu města), máte za sebou jednu z nejtěžších misí za Nemrtvé.

 5.mise - Pád Silvermoonu
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Dobře se podívejte na mapu; skoro celá její půlka je tvrz Silvermoonu. Arthase a všechny útoku schopné jednotky pošlete na severní cestu k vaší základně, na chvíli se tam objeví Sylvanas. Další útok pak přijde z hlavní cesty z jihozápadu. Uveďte vaši základnu do obvyklého stavu - mezitím se objeví první quest. Cesty, kterými chodí poslíčci, jsou na naší mapičce zvýrazněny světle modrou barvou. O zničení poslíčka se postarají gargoylové - doporučuji je tam nechat, jinak na vás bude Silvermoon upozorněn a budete muset čelit silnější ofenzívě.

Za chvíli přijde po hlavní cestě znovu Sylvanas a pár lučištnic. Další posel půjde jinou cestou, okamžitě za ním vyšlete gargoyly, nebo jej nedostihnou. V tuto chvíli byste měli mít už téměř dvě skupiny. Trénujte hodně gargoylů, jsou to výborné jednotky - pořád ale nezapomínejte na nekromancery a aktivaci automatického oživování mrtvol. Další poslíček půjde stejnou cestou jako ten předchozí a s ním i několik lučištnic. Zabijte posla a stáhněte své gargoyly, případně ze základny pošlete další. Pokud stále nemáte tři skupiny, zabijte dalšího posla (půjde přes váš ostrůvek). Poté seberte všechny síly a zaútočte na základnu Sylvanas (1) - tím získáte další zlatý důl, více zkušeností pro Arthase a už na vás nikdo nebude útočit.

Až zničíte základnu a Arthas nepěkným způsobem ukončí život Sylvanas, znovu seskupte jednotky a vydejte se do Silvermoonu (2). Než se vydáte k tomu, co je vaším posláním, zničtě obě základny (3,4). Mezitím se elfský hrdina, Kelen Seeker, pokusí s několika lučištnicemi zničit vaší první základnu - pokud jste nepostavili hodně zikkuratů, podaří se mu to. Můžete založit novou v základně Sylvanas (1), každopádně se pokuste ubránit tu stávající. Na sluneční studnu a její ochranu (jsou to čtyři mocní žuloví obrové) vám budou stačit dvě skupiny jednotek, tedy za předpokladu, že je s nimi alespoň jeden převoz těl.

 6.mise - Smrt klanu Blackrock!
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Máme před sebou další těžkou misi, takže rychle postavte hodně věží duchů a zajistěte všechny cesty. Z té východní přijdou hrdinové Orků. Budete muset použít všechny dostupné jednotky na to, abyste jejich útoku odolali. Nyní začněte uzavírat cesty tak, jako jsme to dělali v první části návodu v lidské kampani - z každé strany postavte několik věží (v našem případě věží duchů) a doprostřed umístěte nějaké jednotky. Trénujte hodně mrazivých wyrmů a také několik povozů těl.

Až budete mít dvě skupiny, zničte modrou základnu Blackrocku (na západ od vás). Začarujte důl a nyní si vyberte - buď můžete elegantně vyhladit zbytek mapy (to znamená všechny hrdiny), anebo jít přímo k bráně démonů a nejsilnější základně Orků. Být vámi, vybral bych si první možnost - základny na západě a severu zničíte na jeden tah (pokud máte dvě skupiny, dostatek mrazivých wyrmů a očarovali jste si zlatý důl v západní základně (1)). Doplňte své skupiny a soustřeďte veškerý tah na základnu červených. Hlavně rychle odstraňte jejich hrdinu, Jubei'Those, jeho kouzla jsou docela nepříjemná. O zbytek základny se postarají mraziví wyrmové a přeživší jednotky; Arthase pošlete k bráně démonů.

 7.mise - Tři Arcimágové
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Pořiďte si jako tradičně několik věží duchů na obranu a tři úderné jednotky Nemrtvých (musí v nich být co nejsilnější charaktery - jako například mraziví wyrmové - protože ve městě všem vašim jednotkám ubývá zdraví). Vpravo od vašeho tábora je skřetí laboratoř (1), nakupte tam léčebné svitky, všem jednotkám okolo hrdiny totiž vyléčí 150 životů. Vtrhněte do města a zabijte prvního Arcimága (2). První vlna aury se rozptýlila; doporučuji ještě vtrhnout do tábora cechu kouzelníků (3), který leží západně od mrtvého Arcimága. Až znovu doplníte skupiny o nové posily ze základny (můžete také začarovat nově získaný zlatý důl), vydejte se zabít druhého kouzelníka (4).

Vydejte se do předposlední báze (5) a srovnejte ji se zemí, zatímco si budete doplňovat skupiny na závěrečný vpád, pošlete oba vaše hrdiny k magické schránce, zničte ji a posbírejte všechny užitečné předměty, které z ní vypadnou. Poslední vpád je jednoduchý - seberte všechny jednotky a dejte jim za úkol zabít zbývajícího arcimága, Antonidase. Ony už si cestu najdou.

 8.mise - Archimonde
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Třicet minut musíte bránit oltář, na němž Kel'Thuzad vyvolává pána temnot. Hned na začátku vaše stíny objeví skřetí tábor s nášlpanými minami; dojeďte si pro ně (1) a rozestavte je v rozumné blízkosti od Kel'Thuzada. Postavte co nejvíce věží duchů, vytrénujte mrazivé wyrmy a v pohřebišti vylepšete jejich obranná čísla. Obdržíte také srstnaté psy - ti se budou hodit při obraně, rozestavte je kolem 'podstavce' s vyvolávačem. Legie vám na pomoc občas pošle další pekelné psya ty zařaďte do bránící skupiny. Všude stavte věže duchů a často ukládejte pozici. Mimochodem, pokud máte náhodou spoustu volných jednotek, v pravém horním rohu obrazovky hlídá hrdina a několik kouzelníku další magickou schránku.

Zhruba uprostřed mapy je na malém ostrůvku Arcimág - není to daleko, můžete ho zabít a získat cenný předmět (2). Dávejte si pozor na útoky s parními tanky - vaše věže zničí jako nic. Deset minut před koncem vám legie pošle mocné ďábly pekelníky, kteří jsou vidět třeba v intro sekvenci. Udržet základnu by neměl být problém, dokonce se nepřítel ke Kel'Thuzadovi ani jednou nedostane, pokud máte dobře zorganizovanou obranu. Doporučuji nějaké jednotky poslat a uzavřít jimi prostor kolem Kel'Thuzada. V poslední minutě totiž útoky zesílí a stejně jako v podobné misi v kampani za lidi jim neodoláte, ale to už bude závěr kampaně za Nemrtvé.

P.S: Pokud byste měli jakýkoli problém s některým levelem, mohou vám přijít vhod moje vlastní uložené pozice. Rozbalte .zip do adresáře /save ve složce s Warcraftem III a přes menu se proklikejte až k výběru misí.

Stáhněte si: Cinematic trailer (30 MB), ECTS video (15 MB), Video (15 MB), Cheaty, Patch (1,7 MB)

Související články: Recenze (6/2002), 1.část návodu (7/2002), První dojmy z betaverze (2/2002), Preview (3/2001), První dojmy z E3 2000 (6/2000), Novinky, Rozhovor o české lokalizaci

 
Levis
připravil: jd


 
 

Nejnovější články