Warcraft III - návod 1.část
zdroj: tisková zpráva

Warcraft III - návod 1.část

19. 7. 2002 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Real-time strategie Warcraft III patří k nejžhavějším titulům začátku léta a proto vám přinášíme podrobný návod, který dnes nabízí řešení první kampaně za lidi a doprovodné mapky pro každou z devíti misí.

Autor: Levis
Publikováno: 19.července 2002


Obrázek zdroj: tisková zpráva Vítejte u první části návodu na v současné době velmi populární real-time strategii Warcraft III: Reign of Chaos (recenze) od Blizzardu a Cenegy. Úvodní tutorial není nutné popisovat, takže ho rovnou přeskočíme. Počáteční kampaň za lidi čítá celkem devět misí a pokud máte s hrami podobného typu, především s Warcraftem II, dost zkušeností, měli byste ji zvládnout za několik hodin hraní i na těžší obtížnost. Popis každé mise doprovází obrázek mapky s vyznačenými hlavními lokacemi, abyste získali orientaci, o čem je zrovna v návodu řeč.

 Tipy a triky
Vaši hrdinové jsou nejcennější jednotky Warcraftu III. Dbejte na ně, hojně užívejte všech kouzel, která mají k dispozici, a sbírejte unikátní předměty. Inventář vašeho hrdiny se přenáší z levelu do levelu, stejně jako jeho zkušenosti.

Při obraně vaší základny hlídejte každou cestu, která k ní vede. Při hraní jsem často užíval trik uzavírání věžmi - z každé strany cesty postavte pár věží (vždy alespoň dvě a dvě) tak, aby jednotky mezi nimi mohly procházet, ale nevešla se tam celá armáda. To je zaručeně dobrý způsob, jak si zajistit výbornou defenzivu a pokud budete věže pravidelně opravovat, tak rovněž utrpíte výrazně nižší ztráty na vaší bázi.

Goblinové jsou užiteční pomocníci. Nakupujte od nich často; pokud má váš hrdina inventář prázdný, můžete s ním třeba těsně před koncem levelu (například si nechat jednu nepřátelskou budovu) zajít do některého z jejich kempů či laboratoří a předměty dokoupit.

Mějte vždy dostatek zlata a dřeva. Když bude blízko vašeho Lumber Millu málo stromů, postavte jinde jiný; pokud má váš důl méně jak 5000 zlata a mise se nechýlí ke konci, urychleně se vydejte hledat nový (samozřejmě s důraznou zálohou - cestování po mapě může vyústit v setkání s nejednou skupinou domorodých obyvatel, kteří vás nemají zrovna v lásce).

 1.mise - The Defense of Strahnbard
Zvětšit zdroj: tisková zpráva V první opravdové misi máte úkol poměrně jednoduchý. Zatímco Lord Uther se svými silami vyjel přímo do týla orčího kempu, na vás, princi Arthasovi - dědici královské koruny, kterého jeho otec vysílá na pomoc v boji proti Orkům, aby se od zkušeného Uthera snad i ještě něco přiučil - je ochránit nedalekou vesnici Strahnbrad, na kterou Orkové plánují nájezd. Cesta k ní je primitivně lehounká; vyberte všechny svoje jednotky a vydejte se po cestě na jihovýchod. Těsně před mostem narazíte na skupinu banditů (1), kteří přepadli vesničany a snaží se je okrás. Bandity pobijte, odměnou za to se vám dostane možnosti splnit první nepovinný úkol (Optional Quest). Můžete dál pokračovat na jihovýchod a hledat vůdce banditů se jménem Menaga, který vesničanovi Gerardovi ukradl účetní knihu (q1).

Quest se vyplatí splnit na získání extra zkušeností pro vašeho hrdinu, jeden Tome of Strenght a pro jednu mana lahvičku. Stačí pokračovat až k řece, kde se nachází onen "kemp", přesně řečeno Menag a několik banditů. Jinak je nechte být a pokračujte na severovýchod po mostě až do Strahnbardu (2). Zjistíte, že útok již začal; rychle vyčistěte několik málo Orků na náměstí a vydejte se cestou směrem na severozápad, kde Orkové drží několik rukojmí (3). Zabijte Slave Mastera a zbytek Orků v téhle malé uličce; až se vám tak podaří, dozvíte se, že Lord Uther potřebuje vaši pomoc v Orčím kempu. Gratuluji k první úspěšně splněné misi!

 2.mise - Blackrock and Roll
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Po prvních trochu adrealinovějších úkolech vás nyní čeká mise odpočinkovější. V její první části musíte zbudovat jakž takž fungující základnu a k tomu je potřeba nasbírat určitý počet dřeva a zlata (toho především). Na mýtinku vedou dvě cesty (c1, c2) - je nutné je obě hlídat, protože občas se na nějaké z nich objeví pár krvežíznivých Orků. Uthera si nevšímejte, hlídá souběžně obě dvě a beztak ho nemůžete ovládat. Vytrénujte pár peasantů, jednoho si nechte stranou, ostatní pošlete do zlatého dolu a na dřevo. Postavte si také určitě alespoň dvě farmy (nejlépe někde vpravo od hlavní základny, abyste tím neblokovali přínos dřeva zdola a zlata zleva, popřípadě pohyb jednotek na základně :) a hned jak na to budete mít dostatek surovin, vybudujte Barracks. Očekávejte první útok z východní cesty, budou to tři Orkové a pokud s Arthasem odběhnete trochu více k vaší základně, Uther je skolí sám.

Jakmile budete mít dvě farmy a kasárny, zbývá už jenom vytrénovat šest pěšáků. Posílejte je ihned k východní cestě, budou se tam hodit při odrážení útoků. Ještě předtím ale nezapomeňte na skupinu čtyř Orků, kteří napadnou Uthera na západní cestě - můžete mu jít na pomoc (pamatujte na získávání zkušeností). Můžete i provést upgrade vašich věží na Guard Towers (jsou hůře dobytelnější a především po nepřátelských jednotkách střílí šípy).

Nyní se dostáváme k druhé části mise; musíte vyhladit Orky dříve, než se jejich Blackmasterovi začne dařit s vyvoláváním démonů. Hned na začátku východní cesty najdete Blacksmith (1, kovářství) a několik lovců draků, od nichž obdržíte volitelný quest. Cenného draka sice ulovit můžete, ale budete k tomu potřebovat spoustu Riflemenů (obyčejní pěšáci nemůžou útočit na vzdušné jednotky) - rozhodněte se sami, na mapě je to označeno jako q1. Odměnou vám bude Orb of Fire, kouzelný předmět, který s sebou Arthas bude mít i nadále, a který rozhodně velice pomáhá pří každém střetu s nepřítelem. Ať už quest splníte nebo ne, zbytek mise je jednoduchý; vytrénujte co nejvíce Riflemenů a pěšáků a vydejte se směrem ke vyznačenému místu (2) na mapě. Cestou potkáte dvě skupiny stráží, ale ty by problém být neměly, stejně jako samotný Blademaster.

 3.mise - Ravages of the Plague
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Do skupiny se přidal nový člen: kouzelnice Jaina. Je to schopná bojovnice a především její schopnost vyvolat na necelou minutu ledového obra, který s vámi bude zdolávat protivníka, je velice užitečná. Tak se tedy vydejte po cestě na server, cestou narazíte na primitivní odpor nejenom Banditů. Až se přebrodíte přes řeku (1) a vystoupíte na břehu, setkáte se poprvé s Nemrtvými. Nyní můžete vyrazit do levé horní části mapy a uzdravit celou skupinu u Fontain of Health (q1); jinak pokračujte směrem na jih. Občas narazíte na skupinu Orků, se kterými se stejně nedá dělat nic jiného než je pobít. Narazíte na infikované sýpky - zničit (2).

Před koncem mise obdržíte dva kněze (vynikají především schopností Heal), stejně jako úplně v levé dolní části obrazovky i ostřelovačský Mortar Team. Poté se s celou skupinou vydejte k fontáně ve městě (3), kde potkáte Kel'Thuzada, jednoho z níže postavených vůdců Nemrtvých. Zabijte všechno, co po něm zbylo.

 4.mise - The Cult of the Damned
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Na začátku vybudujte obstojnou základnu podobně jako nedávno; to znamená zajistit přísun zlata i dřeva, postavit kasárny apod. Hlídejte si západní cestu, občas z ní přijde pár Orků na krátkou návštěvu. Určitě nezapomeňte upgradovat vaši Town Hall minimálně na Keep; otevřete si tím nové možnosti. Postavte také Blacksmith a časem i Altar of Kings a Arcane Sanctum. Na východě se vám odhalí druhý zlatý důl (1), doporučuji k němu časem vyslat několik Peasantů (s doprovodem Arthase a několika Riflemenů), pobít vše, co jej hlídá, a zbudovat tam druhou Town Hall - přísun zlata se zdvojnásobí. Pokud při dobývání Arthas padne, můžete jej obživit v Altar of Kings.

Poblíž druhého dolu se nachází sídlo goblinů, u kterých si můžete koupit některé speciální předměty; pro tuto misi ale důležité nejsou. Velice blízko od vás mají svojí základnu Nemrtví (2) a vpád do ni vás bude stát spoustu jednotek, proto mějte připravené rozhodně alespoň dvě skupiny. Snažte se trénovat hodně Riflemenů, v každé skupině by měl být také alespoň jeden Mortar Team. Až zničíte základnu Nemrtvých a dorazíte do Andorhalu (3), znovu se setkáte s Kel'Thuzadem a dozvíte se užitečné informace. Nyní už zbývá jenom projít město, najít necromancera a zabít ho. Kel'Thuzad se nachází v pravém horním rohu obrazovky (4), spolu s ním jsou tam čtyři obrové. Další skupina by se o ně měla postarat.

 5.mise - March of the Scourge
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Cílem této mise je třicet minut bránit malou vesničku, než se vrátí Lord Uther s posilami. Hned na začátku vytrénujte několik Peasantů, pošlete je do dolu, jednoho z nich na horní cestičku, aby tam začal stavět věže. První útok přijde ze severozápadní cesty (1), v klidu jej zvládnou síly, které máte na začátku. Pořád ukládejte pozice! Další útok se přiblíží z jihozápadní. Jednoho pěšáka vyšlete po jižní cestě a někam do lesa, za budovy, schovejte (pro jistotu) nějakou malou levnou budovu, třeba farmu (2). Pěšák také zburcuje obyvatele domu, takže získáte další tři vojáky. Upgradujte všechny věže na Guard Towers a opravujte je, ihned jak utrpí byť nejmenší poškození. Postupně stavte nové a nové jednotky a pořád savujte! Zhruba dvacet minut před koncem spatří vaše jednotky dobře hlídanou karavanu s infikovaným jídlem (q1); Optional Quest je zničit ji. Z vlastní zkušenosti vám radím - nechte to plavat. Jednotky ztracené na cestě a při boji budete potřebovat mnohem více při obraně vesnice.

Zhruba čtvrt hodiny před koncem mise se začnou útoky zhušťovat; v téhle chvíli už byste měli mít dvě cesty uzavřené věžmi a dokončovat třetí. Začnou přicházet nepřátelé s katapulty; ty zničte vždycky nejdříve, mají smrtonosný vliv na vaše věže :) Až budete mít "ohradu" dokončenou, za věže postavte Riflemeny a doufejte ve štěstí. Deset minut před koncem přijde veliký útok, další pak za čtyři minuty. Pokud stále přežíváte, máte téměř vyhráno - pokud už nemáte moc jednotek, stáhněte se za věže a nechte je odnést hlavní nápor. Čtyři minuty před koncem další útok, minutu před koncem poslední - tomu sice neodoláte, ale...

 6.mise - The Culling
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Využijte začátku k tomu, abyste vytrénovali co nejvíce jednotek. Vycvičte hodně Peasantů a pošlete je na dřevo a do dolů, upgradujte hlavní budovu až na Castle, abyste v kasárnách mohli vyrábět i rytíře (Knights). V cestičce k vaší základně (1) vybudujte několik věží a upgradujte je na Guard Towers; do tohoto místa také pošlete tak pět, šest Riflemenů. Potom už je to jenom na vás; ihned pošlete Arthasovu skupinku do ulic města a začněte ničit budovy a zabíjejte infikované civilisty, kteří z nich vylezou. Pokuste se o to ještě dříve, než zmutují do příšerek, které na vás pak zaútočí.

Taktika je tu více méně volná, osobně jsem měl ve skupině nejvíce Riflemenů a pár Knightů. Vaším cílem je zabít sto zombies a zabránit v tom samém Mal'Ganisovi. Ten sice bude mít náskok, ale věřím, že s postupujícím časem ho doženete. Až bude "konto" jednoho z vás kolem padesátky, vydejte se Mal'Ganisovu skupinku pobít a 'elitního vůdce Nemrtvých' zabít. Budete odměněni dvěma minutami, než se mu podaří znovu oživnout. Za ony dvě minuty byste si měli získat náskok, který už nepustíte - pokuste se hlavně vybít oblasti, kde je nejvíce domů blízko sebe. Jakmile dosáhnete stovky, máte za sebou i šestou misi.

 7.mise - The Shores of Northrend
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Po vylodění musíte nejdříve najít zlatý důl; jděte po nejjižnější cestě (cestou narazíte na pár vlků a trollů - ty pobijte nebo jim utečte). Až dorazíte k dolu (1), setkáte se s pomocí a objevíte trpasličí základnu (2). Než se vydáte na její záchranu, vybudujte již klasickým způsobem svou hlavní bázi. Novou jednotku, gobliního průzkumníka (Gyrocopter), pošlete směrem k trpasličí základně, abyste měli přehled o tom, co se před ní skrývá. Cestu k základně Nemrtvých (3) napůl zabarikádujte věžmi, uprostřed nechte trochu místa pro pěchotu. Za chvíli přijde první útok; skupina draků. Proti nim je účinné jenom Arthasovo kouzlo Holy Light a Riflemeni - právě těch trénujte v kasárnách nejvíce, jsou stále k většímu užitku.

Stejně jako předtím z půlky uzavřete věžemi i cestu z vaší základny směřující na západ. Nezapomeňte věže upgradovat na Cannon Tower, které jsou mnohem efektivnější než Guard Towers. Až budete mít zhruba dvě skupiny (jednu vedenou Arthasem, druhou trpasličím hrdinou Bronzebeardem), vydejte se do týla základny Nemrtvých - neměl by pro vás být problém ji zničit. Až zachráníte trpasličí základnu, vyšlete jednu Gyrocopteru směrem na západ a důkladně si prostudujte Mal'Ganisovu údajnou základnu (4). Měli byste mít k dispozici znovu dvě skupiny (jednotky jako Mortar Team či Steam Tank rozhodně pomohou); zaútočte na ni. S trochou štěstí se vám útok zdaří.

 8.mise - Dissension
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Arthasova skrytá zrada pokračuje; tentokrát musíte zničit všech pět lodí Lordaeronských námořních sil, na kterých jste přijeli; dříve než se k nim dostane kapitán a zbytek vašich jednotek. Máte malou armádu a proto s ní šetřete. Vždy, když narazíte na malou základnu Nemrtvých, kteří o vás nevědí, udeřte nejprve Mortar Teamy - mají ničivou sílu. Používejte kouzla Arthase i Bronzebearda. Jakmile potkáte gobliní kemp, naberte si jednotky (určitě alespoň jednoho Priesta, který bude vaše jednotky uzdravovat) a co nejvíce obrů - v gobliních laboratořích nakupte Sappery a šetřte si je. Jsou to jednotky, které s nepřátelskými budovami zatočí opravdu slušným způsobem. Běžte po intuici, „správná“ trasa se v téhle misi nedá příliš vytyčit. K té, která je přibližně v prostředku mapy (1), se budete muset probít; vaše Mortar týmy musí zničit stromy, které cestu k lodi uzavírají.

Další problém nastane ve chvíli, kdy cestu k jedné z lodí hlídá asi osm věží Nemrtvých (2). Průchod je nemožný, proto v gobliním kempu těsně před začátkem 'stezky smrti' nakupte amulet a dejte jej Bronzebeardovi (můžete vzít rovnou dva, ten se nikdy neztratí), který vaše jednotky teleportuje na místo, kde je hrdina (Amulet of Recall). Pošlete Bronzebearda uličkou až k lodi (neměl by ztratit více jak 300 bodů zdraví), použijte amulet, zaměřte vaše jednotky na druhé straně uličky a voilá - měla by vám zbývat poslední loď. K té cestu nehlídá nic extra, s jednotkami Nemrtvých si jistě poradit už dokážete.

 9.mise - Frostmourne
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Vydejte se po nejzápadnější cestě, cestou pobíjejte všechny vlky. Raději nedávejte žádné kouzelné předměty Bronzebeardovi, brzy zjistíte proč. Až narazíte na hřbitov plný skeletonů (1), ať vás ani nenapadne jim čelit; pokračujte po cestě (v té chvíli vede mírně na východ), za chvíli se seznámíte s Guardianem (2), hlídačem Frostmournu. Na jeho druhy se vykašlete a zabijte ho - až se vám to podaří, dohráli jste první část levelu. Tu druhou začněte tím, že do dolu pošlete co nejvíce peasantů a vytrénujete si znovu dvě úderné skupiny na Mal'Ganisovu základnu. Mějte připravenou spoustu jezdců na gryphonech (Gryphon Riders), jsou to velice silné jednotky.

Hlídejte si všechny tři cesty, jako klasicky doporučuji uzavřít je z poloviny věžmi. Až budete mít dvě skupiny, pošlete jednu Gyrocopteru po cestě na sever, abyste měli přehled o situaci. Poté vyražte do Mal'Ganisovy základny. Je obrovská a pravděpodobně ji celou nezničíte na první pokus, ale můžete se pokusit alespoň o její horní část (3). Ve vaší základně mezitím rychle udělejte další skupinku s Riflemeny a Gryphon Ridery a pošlete ji na pomoc té první. Až zničíte zbytky Mal'Ganisovy poslední pevnosti, dohráli jste první čtvrtinu Warcraftu III.

P.S: Pokud byste měli jakýkoli problém a náhodou vám nikdo nepomohl v diskusním fóru, můžou přijít vhod moje vlastní uložené pozice. Rozbalte .zip do adresáře /save ve složce s Warcraftem III a přes menu se proklikejte až k výběru misí.

Stáhněte si: Cinematic trailer (30 MB), ECTS video (15 MB), Video (15 MB), Cheaty, Patch (1,7 MB)

Související články: Recenze (6/2002), První dojmy z betaverze (2/2002), Preview (3/2001), První dojmy z E3 2000 (6/2000), Novinky, Rozhovor o české lokalizaci

 
Levis
připravil: jd


 
 

Nejnovější články