Autor: Kopulkon Publikováno: 18.prosince 2004 |
![]() ![]() Sabbat jsou zapřisáhlí nepřátelé Camarilly. Pohrdají vším, co v nich zbylo z jejich lidství. Ti, kdož do této sekty nepatří, se před nimi musí mít neustále na pozoru. Anarchové se snaží žít (nebo spíše nežít) tak, aby byli nezávislí na obou těchto skupinách. Jak je tedy zřejmé, nejsou upíři ani náhodou jednotní. Upíří samotní se podle své pokrevní linie dále dělí do třinácti odlišných klanů. Ze sedmi z nich si hráč může vybrat svého avatara, se kterým se bude probíjet nástrahami noci Města andělů. Než se ale k jejich popisu dostaneme, povíme si o několika zákonitostech (ne)života upírů v Americe jednadvacátého století. Upírův průvodce krvelačnou nocí ![]() Disciplínou se rozumí vlastně jakési upíří ‚kouzlo‘. To ale není, jak bývá zvykem, vyvoláváno z many, ale z krve, jejíž zásobu si můžete doplnit z náhodných kolemjdoucích, krys nebo pytlíků krevní plazmy. Tyto krevní balíčky se dělí podle vzácnosti a vydatnosti na pytlíky s krví obyčejnou, krví modrou a krví starších. Fanoušci Diabla si představí menší, střední a velkou mana lahvičku. Méně nákladnými zdroji jsou již zmínění chodci, nicméně vás při hostině nesmí spatřit jejich spoluobčané, poněvadž by došlo k porušení maškarády. Upíři jsou ale tvorové vybíraví, tudíž jim krev homelessáka nezachutná tolik jako životodárná tekutina promovaného inženýra. Nemrtví vampíři sice nemohou nadobro skonat přirozenou smrtí, ale mohou být fyzicky zničeni. Česnekem to sice nepůjde, ale slunce nebo pořádná nakládačka baseballovými pálkami je s přehledem odešle na věčnost. Proto se vampíři snaží o splynutí a soužití s lidmi. A tudíž musí dodržovat i jejich zákony a respektovat pravidla občanského soužití. Dovednosti svého hrdiny můžete tedy naplno rozvinout pouze v bojových lokacích, kde se nemusíte ohlížet na Maškarádu ani vám vraždění nesníží humanitu. Tam platí, že je škoda rány, která padne vedle. Většinou ale není vždy, takže utopit celý policejní okrsek v krvi není úplně to pravé ořechové a pochvalu za to zrovna nesklidíte. Smrtelníkům se dá stejně snadno vyhnout jak snadné je usmrtit je. Upír v moderním světě musí někde bydlet. Ke štěstí mu přitom stačí počítač připojený k internetu, lednička s pohotovostním půllitrem krve, televizor a rádio. To vše mu za dobré služby poskytne upíří princ LaCroix, místní vůdce Camarilly. ![]() Základy sebeobrany Boje ve hře se dají zvládnout poměrně snadno, netvoří hlavní jádro hratelnosti. Ve hře sice naleznete poměrně širokou škálu zbraní, ale účinnost vašeho útoku a obrany se bude odvíjet zejména od dovedností vaší postavy. Každý klan (a tedy i každý hráč) má poněkud odlišný způsob boje, povíme si proto jen základy. Střelné zbraně jsou velmi účinné proti lidem, ale upírům tolik neubližují. Boj zblízka je oproti střelným zbraním účinný jak proti lidem, tak proti vampírům. Každý upír ale musí využívat v maximální míře svých disciplín. Pokud svého nepřítele omráčíte například disciplínou Trance (klan Ventrue) a pak z něj bez odporu vysajete krev do poslední kapky, není co řešit. Zdraví se vám doplňuje sice samo, ale při hostině na nebohém smrtelníkovi probíhá léčení daleko rychleji. Proto vám doporučuji, pokud je to jen trochu možné, posledního protivníka vysát. Každý klan má své specifické přednosti a nedostatky, které mají přímý vliv na styl hraní. Váš výběr klanu určí, které tři disciplíny bude váš hrdina ovládat, počáteční distribuci bodů mezi jednotlivé skupiny dovedností a další speciální bonusy, které si popíšeme u každého klanu zvlášť. Klany Každý klan má své specifické přednosti a nedostatky, které mají přímý vliv na styl hraní. Váš výběr klanu určí, které tři disciplíny bude váš hrdina ovládat, počáteční distribuci bodů mezi jednotlivé skupiny dovedností a další speciální bonusy, které si probereme u každého klanu zvlášť: ![]() Vyberete-li si právě tento klan, připravte se na to, že své problémy budete řešit brutální silou a rychlostí. Jsou to bojovníci, před nimiž jsou nuceni se všichni ostatní upíři sklonit. Své oběti likvidují díky své rychlosti a síle. Nevýhodou je, že nedokáží ‚zvíře‘ ve svém nitru udržet vždy na uzdě a mají-li hlad a neživot na kahánku, ztrácí nad sebou kontrolu častěji než ostatní vampíři. ![]() Samotářští upíři specializující se na boj zblízka. Jejich velkou předností je díky disciplíně Animalism schopnost měnit svůj vzhled a značně tak vylepšovat své válečnické dovednosti. Pokud je ovládne zuřivost, jsou k nezastavení. Nevýhodou však je, že zuřivosti podléhají častěji než ostatní vampíři, ale ne tak často jako Brujahové. ![]() Malkaviané jsou bez výjimky úplní blázni, i když není úplně jasné, proč tomu tak je. Jako jediní mají přístup k Dementation, což je silná disciplína negativně ovlivňující nepřátele (nepřítel, který se hystericky směje a nemůže přestat, je vcelku neškodný). Ovšem vyjednávání opravdu není jejich silnou stránkou. ![]() Vampirismus na těchto nebožácích zanechal hluboké stopy. Kvůli svému odpuzujícímu zevnějšku jsou nuceni se skrývat před všemi živými bytostmi a pohybovat se ve stokách. Tento životní styl si ale vyžádal, aby dovedli k dokonalosti umění schovávat se a využívat všech dostupných zdrojů ke svému přežití. Jako klan drží za všech okolností pospolu. Hra za tyto netvory se bude odehrávat z velké části ve stokách, neboť pohyb mezi lidmi je jim zapovězen. Ostatně ani ostatní upíři je nemají zrovna v lásce… Na druhou stranu z krys získají více krve než ostatní a proplíží se i tam, kde je to pro jiné nemožné. ![]() Klan, který není možné jednoznačně kategorizovat. Jisté je jen jedno – cokoliv dělají, dělají vášnivě a celou svou bytostí. Proto u nich snižování nebo zvyšování lidskosti probíhá dvakrát rychleji než u ostatních vampírů. Pokud si chtějí zvýšit lidskost za nabyté zkušenosti, stojí je to polovinu bodů než ostatní. ![]() V upírské společnosti nejsou příliš oblíbení, neboť svého okolí často využívají ke svému prospěchu. Když byli ještě lidmi, povětšinou se věnovali čarodějnictví, tudíž jako jediní mají přístup k disciplíně Thaumaturgy a skvělým kouzlům v ní obsaženým. Jejich nevýhodou je nemožnost vycvičit fyzické atributy na vyšší než čtvrtou úroveň. ![]() Aristokracie mezi upíry. Svým vznešeným zevnějškem i vystupováním si získávají vliv ve společnosti upírů i lidí. Díky svým přesvědčovacím schopnostem a možností ovlivňovat mysli ostatních pro ně není problémem se zbavit nepříjemností vhodně zvolenou větou. Kvůli své povaze ale musí sát jen ‚lepší‘ krev. Takže z krys, bezdomovců a holek pro všechno se příliš nenapijí, resp. hrozí vyzvracení krve. Návod 1. díl - Santa Monica Vyberte si tedy postavu, která nejlépe odpovídá vašemu vkusu a společně se ponořme do nočního velkoměsta, ze kterého si odnesete bezpochyby nevšední herní zážitek. Následující řádky (které částečně vznikly i za pomoci GameBanshee) zdaleka nejsou jediným možným řešením daných problémů, neboť k většině úkolů lze přistupovat několika odlišnými způsoby - proto se nebojte experimentovat a hledat své vlastní postupy. Pro přehlednost jsou nepovinné úkoly napsány kurzívou. Pokud narazíte na zamčené dveře, nadopujte se disciplínou Blood Buff a otevřete je šperhákem, je zbytečné to pokaždé zmiňovat zvlášť. Takže – vzhůru do hry! Po shlédnutí úvodní animace vám poněkud svérázný upír Jack nabídne seznámení se základy hry (obrázek). Doporučuji vám jeho nabídku přijmout. Wherefore Art Thou, Mercurio? ![]() Vyjděte na ulici (obrázek) a bezdomovci místo darování peněz raději vysajte krev (nezapomeňte mu samozřejmě trochu nechat). Po pár krocích se spustí animace, jak se Mercurio z posledních sil plazí do jednoho z domů. Jděte za ním po krvavých stopách až do jeho bytu. Promluvte s ním, dostanete další úkol hlavní dějové linie - získat zpět výbušninu Astrolite a pokud možno i Mercuriovy peníze. The Pain of Being Mercurio ![]() Surf’s Up ![]() Alternativní řešení: Propližte se dírou v plotě a do domu vstupte zadním vchodem. Hledané předměty posbírejte aniž byste bojovali s nepřáteli. Alternativní řešení pro ženské postavy: S dostatečně vyvinutou dovedností svádět (Seduction) můžete svést stráže a za dosažení svého cíle zaplatit tělem. Pokud jste si dříve na ubytovně přečetli noviny a půjdete nahoru na molo, uvidíte scénu vraždy a zajistíte si tak posun v nepovinném questu Carnival of Death. Explosive Beginning ![]() The Ghost Haunts at Midnight Sestupte do stok kterýmkoliv kanálovým poklopem a pomocí klíče od Therese si otevřete zamčené dveře u východu označeného „Access Point A“. Z kůlny před hotelem seberte klíč od vstupních dveří a vejděte do hotelu. Mějte na paměti, že v hotelu straší, budou se dít věci... O tom, co se zde událo, si můžete přečíst z porůznu poházených výtisků novin. Jděte po schodech nahoru, propadnou se s vámi do sklepení. ![]() Zde si přečtěte deník ženy žárlivého muže. Dostanete nepovinný úkol Spiritual Release, který splývá s právě řešeným questem. Jakmile dočtete deník, začnou kolem vás létat předměty, které po chvíli vyrazí dveře a vy budete moci pokračovat do další místnosti. Vstupte do ventilační šachty, na jejímž konci rychle vyskočte na žebřík (pozor na padající výtah), po němž vylezte do třetího patra. V jednom z pokojů můžete najít v nočním stolku artefakt Weekapaug Thistle. Vydejte se chodbou nalevo od výtahu, v pokoji za druhým výtahem vylezte dírou ve stropě do čtvrtého patra. Vyhněte se ohni a propližte se pod nebezpečnými plyny tryskajícími ze zdi. Dojdete do místnosti, která bude náhle vypadat jak za novoty. Seberte přívěsek a vraťte se do klubu Asylum. Naneštěstí Therese je pryč a její dvojče Jeanette touží po onom přívěsku. Nicméně jí ho nedávejte, neboť by quest Spiritual Release nebyl splněn. Místo toho jí slibte laskavost v podobě zničení obrazů v Gallery Noir. Získáte tak další povinný quest – Slashterpiece, který je ale opět spjat s úkoly předchozími. Jděte tedy ke zmíněné galerii. Poznámka: Jeanette můžete také laskavost odepřít, pokud jste tak učinili, v tomto momentě si promluvte s policejním důstojníkem a přeskočte k dalšímu questu. ![]() Do galerie se dostanete několika způsoby. Policejního důstojníka můžete buď přemluvit, aby vás prostě pustil nebo na něj použijte přesvědčovací disciplínu (pouze pro klany Malkavian a Ventrue). Další možností je se za důstojníka proplížit a omráčit jej vysátím části jeho krve a následně rychle použít zadní vchod. Alternativní cesta dovnitř vede ještě plotem na parkovací rampě. Ať tak či onak, až budete uvnitř, nožem poničte obrazy v pořadí Caine Slays Abel, Caine Cursed By God, Caine Meets Lilith a nakonec Caine Spurns Lilith. Objevivšího se démona zabijte. Můžete ještě ukrást 250 dolarů z pokladničky, ale ztratíte bod humanity. Odejděte hlavním východem a vraťte se do Asyla za Therese, které dejte přívěsek z prokletého hotelu. Ta ale nebude vašimi činy příliš nadšená, takže pro ni budete muset udělat další laskavost. Bad Blood Na žádost Therese zajděte do podniku Diner za její sestrou. Místo ní ale na vás budou čekat čtyři ozbrojenci. Zpacifikujte je a zvedněte telefon, volá vyděšená Jeanette. Než se jí vydáte na pomoc, seberte brokovnici od jednoho z mrtvých nepřátel. Sibling Rivalry Zpět v Asylu se stanete svědky hádky mezi oběma sestrami a vyjde najevo, že se vlastně jedná o jednu a tutéž těžce schizofrenickou osobu. Do hádky se budete moci aktivně zapojit. Přidejte se na jednu nebo na druhou stranu a konečně budete moct zajít za Nosferatem Tungem. Pokud máte přesvědčovací schopnost minimálně na úrovni 4, můžete sestry přimět ke společné koexistenci, získáte tak o zkušenostní bod navíc. ![]() Zajděte tedy za několikrát zmíněným kontaktem, který se skrývá v prázdné nádrži na ropu. Promluvte s ním a budete přeneseni do skladu Sabbatu. Jedná se o poměrně rozsáhlou bojovou zónu. Nejjednodušším řešením je prostě všechny nepřátele rozsekat, rozstřílet, vysát nebo jinak zlikvidovat. Některé z nich sice můžete obejít, ale pořádnému krveprolití stejně nezabráníte. Až zlikvidujete vše, co se hýbe, vejděte do kanceláře ve druhém patře a umístěte nálož do stolu. Do výbuchu zbývají jen tři minuty, takže musíte spěchat pryč. Po cestě narazíte na dva ghouly, kterých se zbavte za pomoci brokovnice nebo čehokoliv, co máte zrovna po ruce. V poklidném tempu byste měli najít cestu pryč. U východu se setkáte s tajemným Gangrellem jménem Beckett. Promluvte si s ním. Objevíte se opět u Nosferata Tunga. Vaše povinné úkoly v Santa Monice jsou u konce, taxíkem se můžete vydat do Downtownu... Nepovinné questy Níže následuje výčet všech úkolů, které se žádným způsobem nevztahují k hlavní dějové linii. Splnit je tedy můžete, kdykoliv budete mít náladu: Bloody Mess ![]() A Bounty For the Hunter Zajděte do kanceláře Arthura Kilpatricka (obrázek). Ten vám dá za úkol zjistit, co se stalo s jeho najatým lovcem odměn. Dostanete klíč od apartmá číslo 1 ve stejné ubytovně jako jste prve našli Mercuria. V jeho příbytku seberte klíč od tetovacího studia a seberte věci okolo. Heslo k jeho počítači je „lmalia“. Opusťte hotel a jděte do tetovacího salónu Devil’s Brand. Zvedněte telefon a nabídněte se jako model pro Stana Gimbla. ![]() Jděte tedy do jeho působiště (Gimble’s Prosthetics), zazvoňte a představte se. Budete vpuštěni dále s tím, že máte na Stana počkat. Nicméně neváhejte a v následujících místnostech se snažte jít pořád dolů, po cestě seberte pytlík s krví. Až dojdete úplně dolů, Stan vás napadne třímaje v rukou utrženou lidskou ruku. Zabijte ho, propusťte vězně a vraťte se k Arthurovi. Jumpin‘ the Bail Obdržíte jej od Arthura Kilpatricka po splnění výše popsaného úkolu. Navštivte byt Marian Muriettové, která je náhodou vaše sousedka (dveře přímo naproti od vašeho bytu). Dovnitř se dostanete pomocí náhradního klíče za květináčem. Uvnitř si poslechněte záznamník a vraťte se k Arthurovi. Dostanete úkol Mudd Hunt, ale o tom až příště... The Hunted Hunter ![]() The Regent’s Riddle Na papíře na stole ve svém bytě najdete tajemnou pozvánku od upíra jménem M. Strauss. Nicméně o tomto questu až příště... Thinned Blood Získáte jej od chlápka jménem E stojícího na pláži (je svlečený do půl těla). Jděte do Surfside Diner, kde si promluvte se zdejší šéfovou Doris. Můžete z ní vymámit 50 dolarů jako úplatek, pokud řeknete, že jste z hygieny. Po chvíli hovoru vám dá peněženku s osobními věcmi Lily. Nyní se vydejte do kanceláře Arthura Kilpatricka, kde si v kartotéce vyhledejte jméno Rolfa Totena. Podle zde získaných informací jděte tedy na parkoviště a hledejte červené auto s kalifornskou SPZ #GUYCONI (obrázek). V kufru automobilu najdete Lilyin deník. ![]() Replanting a Lily Pokud tedy nechcete platit a nepodařilo se vám Vandala přesvědčit, aby vám krev dále poskytoval, zajděte do klubu Asylum, kde si ve druhém patře promluvte s Danielle. Tu můžete přemluvit, aby navštívila kliniku, čímž ale přijdete o dva body humanity. Upřímně řečeno se dá ale hrát naprosto bez problémů, i když si nekoupíte u Vandala ani kapku krve. Jaké plány má princ LaCroix? Co skrývá ankaranský sarkofág? Proč se jej snaží všichni získat? Jak se vyvine případ masové vraždy? A co na to všechno Nines Rodriguez? Na tyto a mnohé další otázky odpoví druhý díl našeho návodu, který vyjde ještě do konce roku. Stáhněte si: Trailery, Videa, Patch, Screenshoty, Cheaty... Související články: Recenze (11/2004), Novinky |
Kopulkon | |
autorovi je 17 let, studuje střední školu v Havířově, ve svém volném čase se věnuje překládání her a sportům všeho druhu |