Titan Quest - průvodce hrou 2.část
zdroj: Archiv
Návod

Titan Quest - průvodce hrou 2.část

5. 1. 2007 0:00 | autor: Redakce Games.cz |

Vlastnosti definují vaší postavu a výběr některého se sedmi mistrovství závisí převážně na stylu hry, který vám nejvíce sedí. Pojďme si rozebrat, jaké jednotlivé možnosti máte, stejně jako dovednosti dvojího druhu.

Autor: Michigan
Publikováno: 5.ledna 2007


První díl průvodce hrou naleznete zde, obrázky jsou pouze ilustrační.

Vývoj postavy
Vlastnosti a mistrovství jsou právě to, co definuje vaší postavu. Pojďme se na ně tedy podívat podrobněji:

Zdraví určuje výdrž v boji a ovlivňuje regeneraci zdraví. Je-li vaší taktikou boj v první linii, není na škodu sem tam do této vlastnosti zainvestovat.

Obrázek zdroj: Archiv Energie spotřebovává se používáním dovedností. Povolání s množstvím pasivních dovedností si ji mohou dovolit zčásti opomínat, naproti tomu magická povolání jsou na ní přímo závislá. Až se vám bude zdát, že už vám její množství nestačí, vložte do ní při nejbližší možnosti pár bodíků.

Síla ovlivňuje základní zranění zbraněmi na blízko a je potřebná pro používání některých brnění a lepších zbraní (převážně také na blízko). Jejímu zvyšování se nevyhnou žádná povolání, nicméně ta nebojová její hodnotu nepotřebují tak vysokou.

Inteligence má vliv na rychlost regenerace energie a způsobení elementárního zranění (i u zbraní, magických holí). Je zásadní hlavně pro magická povolání. Kouzelné hole vyžadují její určitou minimální hodnotu, aby je bylo možné používat.

Obratnost zvyšuje útočnou a obrannou schopnost a také způsobované bodné zranění. Kromě toho je důležitou vlastností pro používání účinnějších brnění a lepších zbraní (převážně na dálku). U štítů zase zvyšuje šanci na vyblokování zásahu.

Útočná schopnost ovlivňuje šanci na zásah protivníka a na způsobení kritického zranění.

Obranná schopnost naopak ovlivňuje šanci se zásahu vyhnout a vyblokovat kritický zásah.

Průměrné zranění je zprůměrňovaný rozsah poškození, které způsobí jeden zásah vaší zbraně, doplněný o elementární zranění a další různé bonusy. Pomocí něj lehce odhalíte účinnost stejné nebo podobně rychlé zbraně.

Rychlost útoku je závislá typu zbraně, kterou používáte a její základní hodnota může nabývat pěti hodnot:
- velmi rychlá (cca 106%; převážně dýky, nože tesáky apod.)
- rychlá (cca 100%; jedná se hlavně o meče)
- průměr (cca 89%; sekery, kyje a další podobné zbraně)
- pomalá (cca 79%; palcáty, trojzubce, kopí, magické hole)
- velmi pomalá (cca 72%; víceméně jen luky)
* konkrétní procento závisí vždy na příslušné zbrani. Rychlé zbraně většinou působí menší zranění než ty pomalé, ale o to si s nimi zaútočíte častěji.

Zranění za sekundu (DPS = Damage Per Second) je průměrné zranění vynásobené rychlostí útoku. Teprve podle něj se dá poznat jak nebezpeční svému protivníkovi jste. Orientujte se proto vždy podle tohoto čísla.
Obrázek zdroj: Archiv
Blokování je pravděpodobnost na odražení části zranění způsobeného úspěšným zásahem. Blokovat údery lze pouze štítem a je jasné že lepší štíty mají šanci na odvrácení úderu vyšší. Při používání obouručních zbraní mít štít logicky nemůžete, proto je na vaší úvaze, zda je pro vás výhodnější větší zranění nebo lepší obrana.

Odolnosti se dělí na primární a sekundární. Primárních je celkem pět – vůči ohni, ledu, bleskům, jedu a bodným útokům. Chrání před čtyřmi elementárními a jedním obyčejným zraněním. Sekundárních je také pět – vůči krvácení, ztrátě vitality, ztrátě magie, omráčení a ochromení. Většina jich snižuje dobu, po kterou sekundární zranění trvá.

Krvácející zranění ubírá zdraví i dlouho po zásahu, protože se rány nechtějí zacelit. Je velmi nebezpečné, zvláště pak během probíhajícího boje a nezřídka kdy po rychlém poklesu životů nastává smrt. Neprodlený ústup stranou a okamžitý přísun lektvarů zdraví je proti němu dobrou obranou.

Poškození vitality (neboli vitality damage) je druh zranění, který ignoruje brnění, odolnost vůči bodným útokům a jednoduše všechno kromě odolnosti vůči ztrátě vitality. Používají ho někteří červi a nemrtví a ani to nejlepší brnění vás proti němu neochrání. Z dovedností ho způsobuje například theurgovo Vysání života (Life Drain).

Ztráta magie (spálení magie či vysátí energie). Nepříjemné především pro mága, který má energie plno. Vysávat energii a přitom zraňovat nepřítele dokáže třeba Vyvolávač.

Omráčení je velmi nepříjemné, protože zabraňuje v provádění jakýchkoli akcí. Na nestvůry, které tímto útokem disponují, je lepší útočit z dálky, chcete-li se vyhnout bezmoci mezi hordou nepřátel a sprškou ran.

Ochromení na čas zablokuje používání veškerých dovedností. To je celkem zákeřné a vzhledem k tomu, že většina povolání na své schopnosti spoléhá, je moudré volit dočasný ústup.

Získávání a druhy dovedností
Obrázek zdroj: Archiv Nabíráte-li dostatek zkušeností, postoupí váš hrdina na novou úroveň. Dostanete dva body využitelné ke zvýšení vlastností a další tři body, jež můžete vkládat buď do dovedností anebo do samotného mistrovství. U dovedností je to jasné – s počtem bodů, které do určité z nich vložíte roste její účinnost. Do mistrovství budete vkládat body tehdy, budete-li si chtít odemknout přístup k silnějším dovednostem. Samotné toto zvýšení však přináší i bonusy do souvisejících vlastností, což rozhodně není marné. I proto se vyplatí mít mistrovství dvě.

Dovednosti jsou dvojího druhu: čtverečkové a kolečkové. Čtverečkové se musí aktivovat a většinou spotřebovávají i nějakou tu energii. Dovednosti v kolečku jsou buď pasivní samy o sobě (nelze je tedy přiřadit k žádné rychlé pozici) a/nebo vylepšují dovednost stávající (jsou-li spojené čárou). Čím vyšší stupeň dovednosti, tím zpravidla více energie stojí a s tím je potřeba počítat.

Zásadní dovednosti pro dané mistrovství, které určují taktiku, naleznete na prvních dvou stupních. Většina dalších buď dané dovednosti rozvíjí, nahrazuje nebo doplňuje. Ty, co se nacházejí na posledním, šestém stupni, by se daly nazvat ultimátními. Do některých stačí dát pouze jeden bod, aby byly k užitku. Pečlivě proto čtěte jejich popis a zvažujte, kam své cenné bodíky vložíte.

Na druhé a osmé úrovni si volíte specializaci, což je směr, kterým se bude vaše postava dále ubírat. První si vyberte hned jak budete mít možnost, s druhou můžete i pár levelů počkat, až budete vědět přesně, co se vám hodí. Mezitím můžete dávat body do té stávající.

Výběr mistrovství
Závisí převážně na stylu hry, který vám nejvíce sedí:

Láká-li vás cesta pravého bojovníka a souboje měnící se v jednu velkou řež, sáhněte po Válečnictví (Warfare). Válečník ovládá boj dvěmi zbraněmi a kosí-li jednoho nepřítele za druhým, stává se mnohem nebezpečnější. Spolubojovníky může podpořit zdviženým praporem a v nejhorších chvílích umí povolat na pomoc duchy předků. Navíc má ze všech povolání nejvíce pasivních dovedností, a proto je jako stvořený pro začátečníky.

Obrázek zdroj: Archiv Zastáváte-li názor, že je lepší se úderům vyhnout než je schytat, je pro vás Obrana (Defense) jako dělaná. Obránce na všechny útoky reaguje rychle a umí je nepříteli tvrdě vrátit úderem svého štítu (což ho může i ochromit). Své spojence dokáže podržet a zvuk jeho rohu urychluje obnovu jejich i jeho zdraví. V nouzi se promění v gigantický kolos, který rozsévá zkázu všude okolo sebe. Pokud hodláte používat štíty, nemusíte váhat. Vzhledem k podpůrnému zaměření Obrany si ji ale raději vezměte až jako druhé mistrovství.

Máte-li rádi luky a kopí, nechte se zlákat Lovectvím (Hunting). Mistr luku je s touto zbraní smrtící a své nepřátelé likviduje zdálky, kde je před nimi v bezpečí. Jeho návnady je dokáží přilákat a následně zranit. Proti zvířatům a zvířecím lidem si vyvinul speciální taktiku a u ostatních nepřátel umí odhadnout jejich citlivé místo a tam je zasáhnout. S sebou nosí házecí síť určenou k znehybnění kořisti a bylinky mu pomáhají rychleji obnovovat zdraví.

Temné umění smrtících jedů a zákeřných pastí je doména Vražednictví (Rogue). Vrah umí pasti deaktivovat i pokládat, což přidělá nejednomu nepříteli plno starostí. Ovládá spoustu nebezpečných triků se zbraněmi a rád je namáčí v jedu. S oblibou své protivníky nejdříve oslepí a pak po nich hází jedové bomby. Ten, kdo ho potká poprvé se mnohdy ani nestačí divit, jak moc je jeho umění smrtící.

Žít v harmonii s Přírodou (Nature) se leckdy vyplácí. Tulák je obdařen schopností neomezeného léčení sebe i ostatních, což je natolik užitečné, že téměř nepotřebuje léčivé lektvary. Na zavolání k němu přiběhne párek vlků s ostrými zuby, které pozná nejeden protivník pěkně zblízka. Své služby mu může nabídnout i lesní nymfa s čarovným lukem. V případě ohrožení kolem něj vyroste hradba křoví a všechny schopnosti se mu obnoví.

Obrázek zdroj: Archiv Prahnete-li po ovládnutí tajemství nekromancie, bude mistrovství Ducha (Spirit) vaší jednosměrnou jízdenkou k tomuto zakázanému umění. Theurg je mistrem magických holí, které se v jeho rukou stávají rychlejší a silnější. Vysávání života zasáhne každého nepřítele až do morku kostí a temná vize naplní jeho srdce strachem. Přivolaný kostlivý lich vzbuzuje hrůzu nejen svou temnou magií. Ostatní nemrtví při setkání s theurgem utíkají a mocný cizinec z jiné sféry je postrachem celému svému okolí. Toto mistrovství má nejméně pasivních schopností a jako takové je velmi komplexní.

Ohnivý žár spaluje mistrovství Země (Earth) všemi plameny světa. Pyromantovy zbraně plápolají hořícím ohněm, vůči kterému je sám odolný a ohnivé střely z jeho rukou seškvaří každého, kdo se mu postaví na odpor. Plamenný prstenec zraňuje neopatrné, kteří se k němu přiblíží, stejně jako ohnivý elementál pobíhající neustále okolo. Tváří v tvář smrti se pyromant obrní tunami neprostupného kamene a vybuchující sopka pak ztrestá ty, kteří se ho opovážili zranit.

I mág, jehož hlavní doménou je Bouře (Storm) má podobně jako theurg spoustu dovedností. Vyvolávač své zbraně očarovává silou ledu, která nepřátele zpomaluje a zmrazuje. Nehodné vzápětí ztrestá úder blesku, po kterém následuje mohutná bouře. Sám se chrání elementárním štítem a jeho věrná bludička oddaně vykoná každý příkaz, co jí nařídí. Navíc jako jediné povolání umí ze svých obětí vysávat magii.

Stáhněte si: Demo, Patch, Trailery, Videa, Cheaty, Screenshoty...

Související články: Návod 1.část, Mega-recenze, Novinky



Michigan
autorovi je 26 let, věnuje se překládání a hry hraje už více jak 12 let;žádný žánr mu není cizí, ale nějraději má takové s dobrým příběhem či pohlcující atmosférou;ve volném čase s oblibou sáhne po fantasy knížce nebo se podívá na nějaký film


 
 
Michigan

Nejnovější články