Star Trek: Elite Force 2 - návod 1.díl
zdroj: tisková zpráva

Star Trek: Elite Force 2 - návod 1.díl

20. 7. 2003 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

S naším detailním průvodcem hrou by Elite Force 2 měli dokončit i naprostí začátečníci, kteří v tomto úvodním dílu naleznou rady do tréninku nebo řešení prvních misí v Borgské kouli a Hvězdné akademii.

Autor: McMichal
Publikováno: 20.července 2003


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Po nedávné recenzi sci-fi first-person akce Star Trek: Elite Force 2 od Ritual Entertainment a Activision vám nyní přinášíme velmi podrobného průvodce celou hrou, s nímž by ji měli dokončit i naprostí začátečníci. Nezapomeňte také, že porozumění úkolům misí nebo dialogům vám dost usnadní volně stažitelná čeština.

 Rady do začátku

- Předně doporučuji projít tréninkem nejen kvůli získání informací ohledně ovládání, ale také jedné trofeji, kterou lze najít a později pomocí ní zpřístupnit bonusové levely v hlavním menu.

- Většina skrytých místností s trofejemi jsou za porušenou zdí, jejíž trhlinu lze najít pouze díky druhému „strukturálnímu“ módu vidění u trikodéru. Jak se dostat do tajných místností je v návodu označeno kurzivou, ale není to povinné pro další postup ve hře.

- Mějte v blízkosti Borgů stále na paměti, že neohrozíte-li je, nebudou vás považovat za hrozbu a nechají vás tudíž na pokoji.

- Engine hry nepoužívá rozdělení sfér zásahů do jednotlivých částí těla a proto je jedno, jakou část nepřítele zasáhnete.


Trénink

 Training level 1 (počet tajných místností/trofejí: 1/1)
Obrázek zdroj: tisková zpráva Objevíte se v holo-místnosti s komandérem Tuvokem, který je pro tuto chvíli vaším instruktorem, ale hlavně vyšším důstojníkem, a tak je dobré naslouchat jeho poučným radám a plnit jeho rozkazy za předpokladu, že chcete výcvik zdárně dokončit. Po chvilce vás Tuvok vyzve, abyste obešli místnost (nejen během tréninku, ale celé hry lze kdykoliv zjistit stav úkolů - standardně klávesa „TAB“), až tak učiníte, vytvoří se před vámi místnost, kterou musíte napříč přeskákat (standardně „SPACE“) přes překážky až k protějším dveřím. V další místnosti je od vás očekáváno, že překážky podlezete ve skrčeném módu (standardně „c“).

V následující místnosti zdolejte překážky oběmi právě naučenými dovednostmi (tj. skákání a skrčení se) a na konci vylezte po žebříku ke svému instruktorovi, kde dalšími dveřmi projděte do opět podobné místnosti. Zde se vám komandér snaží vysvětlit, že nejlepší cesta, jak slézt z větší výšky bez zranění, je postupně po bednách a naopak abyste vyskákali na protější straně po některých vysokých bednách, je třeba použít tzv. „Crouch-Jump“, kterým dokážete vyskočit o něco výše (kombinace kláves pro skok a skrčení se). Pokud máte ovšem zájem o speciální trofej (při získání určitého počtu trofejí si kdykoliv v hlavním menu můžete otevřít bonusové úrovně), z místnosti ještě neodcházejte a jděte si pro trikodér, který je schovaný za sloupem napravo od obrovských hangárových dveří blízko beden, ze kterých jste museli prvně slézt.

Další cesta povede Jeffriesovým průlezem, do kterého lze vlézt pouze za skrčení. Na konci průlezu nezbývá nic jiného než slézt po žebříku dolů. V případě, že jste ovšem předtím našli trikodér a chcete získat zmiňovanou trofej, slezte pouze o patro níže, kde „Trikodér“ (levým tlačítkem myši) použijte na ovládací panel s nákresem lodi, čímž si odemknete cestu k tajné místnosti. Vraťte se zpět do místnosti, kde jste ve skrčeném módu museli podlézat pod překážkami a zde po schodech vyjděte až k průlezu, který je nyní odemčený. Na konci delšího průlezu na vás čeká zlatá trofej v podobě vesmírné lodi. Dole pod žebříkem najdete dveře vedoucí do další části tréninku (před koncem každého levelu se automaticky na obrazovce objeví tabulka, kde zjistíte počet nalezených skrytých místností a trofejí, můžete si tak zkontrolovat, zda jste našli opravdu všechny).

 Training level 2 (počet tajných místností/trofejí: 0/0)
Obrázek zdroj: tisková zpráva Ocitáte se v novém prostředí a před vámi stojí další testy, přeskákejte pomocí kruhových plošin na protější stranu ke dveřím (pokud spadnete dolů, nic se neděje, jednoduše budete přeneseni zpět). Na konci chodby nezbývá než seskočit dolů na znak na podlaze, přičemž se lehce zraníte, ale Tuvok vám poví o uzdravovacím přístroji, který je připevněn na pravé stěně. U něj si lze doplnit nejen ztracené životy (standardně klávesa pro akci - „X“), ale také až doteď nulové štíty (zelený sloupec v levém dolním rohu obrazovky).

Na opačné straně místnosti, kde váš instruktor stojí, máte za úkol otevřít dveře napravo od něj se zničeným ovládáním. Jak vám ale komandér po chvilce vysvětlí, dveře se dají otevřít ještě ovládacím panelem, který od dveří nebývá nikdy daleko a v našem případě je hned na pravé straně těsně přede dveřmi (lze ho použít opět klávesou pro akci). Za dveřmi se skrývá výtah s podobným ovládáním, ale to naštěstí poškozené už není, a tak vám nebrání nic v tom, abyste s ním vyjeli o patro výš a chodbou s několika dalšími nepoškozenými dveřmi prošli do další části.

 Training level 3 (počet tajných místností/trofejí: 0/0)
Stojíte před zasunutým mostem a na druhé straně na vás volá komandér, abyste panelem nalevo most vysunuli a šli za ním. Tuvok vás poté vyzve, abyste vytáhli svůj trikodér (naleznete ho v nabídce zbraní nebo také pod číslem „6“) a prozkoumali jím libovolný krystal okolo (průzkum objektů - standardně „levé tlačítko myši“). Dále vám vysvětlí, že zelená tečka na vaší mapě, která je umístěna v pravém horním rohu obrazovky, znázorňuje živý pohybující se objekt. Až komandér zmizí, pokračujte přírodní chodbou ve skále, dokud na něj znovu nenarazíte, nyní po vás chce, abyste si nasadili brýle pro noční vidění (standardně klávesa „N“) a přešli pomocí nich bezpečně přes mosty.

Dorazíte až k modrým paprskům, které brání vchod, nalevo od nich je ale naštěstí panel, na který když použijte trikodér, paprsky zmizí. Neujdete ani pár kroků a už stojíte před další clonou, tentokrát je červená. Zde si vytáhněte svou první zbraň - klasický „Faser“ (naleznete ho v nabídce zbraní, nebo také pod číslem „1“) a s ním vystřelte na generátor udržující clonu umístěný na pravé zdi. Pokračujte dále chodbou, až dorazíte k zavaleninám, zde si opět vytáhněte trikodér a tentokrát přepněte na druhý mód vidění - strukturální integrity (standardně „pravé tlačítko myši“). Po přepnutí na tento mód okamžitě spatříte zářící kusy skal, které se dají jednoduše fáserem odstřelit a tím si zpřístupnit cestu do poslední části tohoto výcviku.

 Training level 4 (počet tajných místností/trofejí: 0/0)
Poslední částí výcviku je střelnice, kde pouze z místa střílíte na pohyblivé terče nejprve faserem a poté silnější pulsní puškou. Cílem tohoto cvičení je si zároveň uvědomit, že téměř každá zbraň má dva odlišné módy střelby.


Mise 1: End Game (Borg Sphere)

 Borg Sphere Level 1a (počet tajných místností/trofejí: 0/1)
Právě jste byli teleportem přesunuti do komplexu Borgské koule (nikoliv krychle), jenže nestabilita přenosu způsobila, že další 2 členové vašeho výsadku, kterému velíte, jsou neznámo kde. Vaším prvním oficiálním úkolem tedy bude dostat se k ostatním členům týmu. Všude okolo vás jsou Borgové, dokud je ale sami nevyprovokujete, nejsou pro vás hrozbou. Jděte nalevo k zelenému silovému poli, kde byste si měli povšimnout generátoru na pravé zdi, po jehož zničení libovolnou zbraní bude pole deaktivováno (viz. 3. level v tréninku). Po zničení generátoru vás však napadnou okolní Borgové, a tak nezbývá, než je zneškodnit (zde si dávejte pozor, jakou zbraní střílíte, Borgové mají totiž schopnost se výstřelům ze zbraně časem přizpůsobit - výjimkou je speciálně navržený pulsní kanón s označením I-MOD).

V místnosti za deaktivovaným polem je v rohu umístěn výtah, sjeďte jím o patro níže, ale další nepřátele zatím zbytečně střelbou neprovokujte. Projděte rovně do další místnosti, kde tentokrát za žlutým polem uvidíte jednoho ze svých ztracených lidí (jeho jméno je Chell). Než ho však budete zachraňovat, jděte naproti k modrému poli, u kterého zničte plasmový převaděč na stěně. Podobá se částečně průhlednému konteineru s rudou plovoucí hmotou uvnitř - podobně jako generátor. Jeho zničením docílíte odbourání mřížky hned pod ním, kam za skrčeného módu vlezte a na konci v těsné místnosti rozstřelte přístroj na stěně, čímž vyřadíte všechny Borgy v dané oblasti.

Nyní se vraťte ke svému nalezenému členovi za žlutým silovým polem a ten vám poradí, ať zkusíte použít svůj trikodér na ovládací panel hned u pole (absolventi 3.části tréninku vědí, jak na to) a opravdu ho tím zrušíte. Následující pole je opět zelené, jenže generátor nikde, naštěstí je ale na stěně další převaděč plasmy, po jehož zneškodnění se vám jako v minulém případě zpřístupní úzká šachta. Na konci mini-chodby je těsná místnost s trubkami. Pokud máte zájem o další trofej, vytaste trikodér, přepněte do druhého módu vidění (standardně - „pravé tlačítko myši“) a vpravo nad trubkou spatříte červeně svítící stěnu, tu stačí rozstřelit a vybrat její obsah. Pod trubkami nalevo je další škvíra na prolezení, která vede k vytouženému generátoru pole. Až se dostanete stejnou cestou ze šachty ven, zbývá už jen projít chodbou za právě deaktivovaným polem do další části a najít zbývajícího člena jménem Telsia. Před vstupem do další části nedoporučuji držet v ruce pulsní anti-kanón na Borgy, za chvíli se dočtete proč.

 Borg Sphere Level 1b (počet tajných místností/trofejí: 1/2)
Obrázek zdroj: tisková zpráva Sotva dorazíte do druhé části, zjistíte, že vaše mateřská loď Voyager je zde uvězněna, nemáte ale příliš času o tom popřemýšlet a už na vás útočí skupina Borgů (i když jen v neovladatelné animaci) a podaří se jim ukrást jednoho člena vašeho týmu - Changa. Jakmile dostanete do rukou řízení, zneškodněte zbývající odpor (od této chvíle nefunguje plasmový kanón, jak se můžete sami přesvědčit) a u levého plasmového pole se zeleným odstínem zničte plasmový převaděč a opět vklouzněte prostorem pod ním. Na konci průrvy naleznete na zničení nejen generátor, ale také přístroj k deaktivaci Borgů (naneštěstí se v kole nacházejí dva, takže se prozatím účinek neprojeví).

Další cesta povede právě deaktivovaným polem hned u bývalého převaděče a to až k poli žlutému, před kterým si můžete doplnit jak zdraví, tak energii do zbraní. Poté pole trikodérem u ovladače zrušte a v další místnosti se rozdělíte, přičemž vaše postava se vydá na průzkum výtahem o patro níže. Po krátké animaci zjistíte, že nedávno uneseného člena vašeho týmu se právě snaží asimilovat. Zmenšující se sloupec na vaší obrazovce ukazuje zbývající čas do kompletního procesu, proto neztrácejte zbytečně čas střílením Borgů a na pravé straně (hned vedle výtahu) odstřelte převaděč a pod ním vlezte do šachty, na jejímž konci zničte generátor.

Teď rychle zpět zabít operujícího Borga, Chang bude po chvíli přenesen na Voyager. Když se nyní vrátíte do rozcestní místnosti k výtahu, uvidíte ještě druhý vchod, kterým projděte. Ve zmíněném vchodu při použití druhého módu u trikodéru naleznete další červeně zářící stěnu značící tajnou místnost s jednou trofejí uvnitř. Navíc tu je druhý přístroj na deaktivaci Borgů (zkoušel jsem zničit druhý přístroj, ale přesto, že se operující Borg vyřadil z provozu, sloupec dále ubýval). Dojdete tak až před elektricky nabitou podlahu, přes kterou se snadno dostanete na druhou stranu pomocí mohutných trubek, pokud ale sbíráte trofeje - vlezte na trubku úplně nalevo, skrčte se a jděte do tmavého místa směrem zpět k výtahu, těsně pod podlahou se skrývá nablyštěný suvenýr. Na druhé straně je žluté pole deaktivovatelné trikodérem použitým na zámek, který chrání generátor. Až generátor zničíte, vraťte se výtahem zpět do horního patra, kde už na vás čeká váš společník a spolu můžete projít zpřístupněným vchodem do další části pekelného komplexu.

 Borg Sphere Level 1c (počet tajných místností/trofejí: 0/0)
Obrázek zdroj: tisková zpráva Nyní, snad raději „po špičkách“ projděte okolo spousty aktivních Borgů a to jedinou možnou cestou až k modrému poli, za kterým je hledaný člen Telsia. Po chvíli ji ovšem napadnou Borgové a vy musíte znovu v časovém limitu zničit skrytý generátor. Nemá smysl útočit na okolní vojáky, bleskurychle se dejte od pole doleva, projděte modře osvětlenou chodbou a naproti uvidíte převaděč, díky kterému (jak již víte) se dostanete k onomu generátoru. Jakmile polezete zpět z šachty, následuje animace, ve které si jistě oddychnete zjištěním, že všichni Borgové na dosah jsou vyřazeni.

Ještě předtím, než se vydáte dál, u vchodu s deaktivovaným polem z vnitřní strany odstřelte generátor. Jděte zpět modře osvětlenou chodbou a za ní zahněte doprava, kde se přede dveřmi teleportne pár borgských vojáků. Projděte za nimi chodbou, na jejímž konci vyjeďte výtahem nahoru. Na pravé straně, odkud po vás půjde skupina Borgů, raději než do nich střelte do generátoru pole na pravé straně a hned u něj do přístroje na deaktivaci vojáků. Vchodem pokračujte přes dveře až do další místnosti, kde na pravé straně naleznete další „vypínač“ Borgů + generátor, který je potřeba zničit + přístroj na doplňování zdraví (na levé straně naleznete pro změnu přístroj na doplnění munice/energie do zbraní). Teď už se jen vydejte poslední chodbou, která vede k výtahu od další části, na cestě k němuž vás přepadne dvojice hádejte koho, Borgů.

 Borg Sphere Level 2a (počet tajných místností/trofejí: 0/0)
Před sebou zlikvidujte několik Borgů a poté jděte po pravé straně až ke žlutému poli, které trikodérem dekódujte. Za polem střelte do převaděče, v čemž se vám snaží další vojáci zabránit. Tím deaktivujete nejen další pole, ale také vyřadíte Borgy a zároveň od této chvíle máte opět funkční pulsní kanón I-MOD (v místnost se ještě nachází muniční přístroj). Pokračujte dál chodbou přes samootevírací dveře až do další prostornější místnosti a tam se připravte na menší odpor, který by ovšem s funkčním pulsním kanónem neměl být žádný problém. Zde se cesty větví, ale jsou navzájem propojené, proto nezáleží na tom, kterou se vydáte. Popíši levou stranu pouze z toho důvodu, aby názvy levelů s písmenem na konci navazovaly (trpíte-li újmou na životech, na začátku pravé chodby naleznete přístroj se zdravím).

 Borg Sphere Level 2b (počet tajných místností/trofejí: 0/0)
Obrázek zdroj: tisková zpráva Dejte se přes místnost s gigantickým reaktorem, ve které na vás čekají další nepřátelé, a projděte jí až na druhou stranu ke dveřím. Za dveřmi je výtah, který vás odveze dolu. Přímo před sebou rozstřelte generátor visící na zdi, který vám v animaci odpojí pole opodál (u výtahu naleznete přístroj se zdravím). Projděte chodbou hned u zdraví až do místnosti, kde vám Chell po chvilce zpřístupní panel od jednoho ze tří hlavních generátorů. Použijte na něj svůj trikodér a máme tu první hlavolam. V tom je třeba srovnat červenou signaturu (vlnku) se žlutou. To lze docílit manipulováním pomocí tří spodních funkcí a tlačítek +/-. Řešení hlavolamu se stále mění, a tak si s ním budete muset poradit sami (není to ovšem nic tak složitého, jak se zdá).

Po úspěšném odpojení generátoru vás za odměnu napadne párek Borgů. Vraťte se k výtahu, kde se teleportuje několik nových vojáků a poté pokračujte vchodem s právě deaktivovaným polem. Opět projděte na protější stranu u gigantického generátoru a dostanete se tak do chodby, na jejíž levé straně se u modrého pole nachází muniční zdroj. Až si doplníte potřebné náboje, vydejte se vpravo (od modrého pole naproti) a až narazíte na rozcestí, opět zabočte vpravo. Dostanete se tak k dalšímu nepropustnému modrému poli, důležitý je zde ovšem generátor, po jehož zničení se vám zpřístupní nedaleký vchod. Vraťte se na rozcestí a nyní jděte rovně (jediná chodba, kde jste ještě nebyli). Na konci chodby vás čeká odpojení 2/3 hlavních generátorů stejným hlavolamovým postupem. Teď se vraťte opět k výtahu a cesta k poslednímu z hlavních generátorů vede naproti dveřmi.

 Borg Sphere Level 2c (počet tajných místností/trofejí: 0/0)
Jděte dál chodbou s několika Borgy (po pravé straně si lze doplnit životy), dokud nedojdete k zelenému poli (za ním je na stěně munice). Generátor od pole je zatím v nedohlednu a tak pokračujte chodbou a na pravé stěně si všimněte přístroje na deaktivaci Borgů, nedaleko od něj už uvidíte také hledaný generátor (u něj jsou dveře, za nimiž byste přijeli výtahem, kdybyste se vydali druhou cestou, viz. konec levelu Borg Sphere Level 2a). Vraťte se k poli, okolo kterého jste procházeli a za ním hlavolamem odpojte poslední generátor.

 Borg Boss Level(počet tajných místností/trofejí: 0/0)
Obrázek zdroj: tisková zpráva Zatímco ostatní členové týmu byli přeneseni do bezpečí na Voyager, vy jste naopak postaveni před doslova „velké“ nebezpečí v podobě 1.bosse, kterým je vyspělejší forma Borga. Nejprve se rozhlédněme kolem, jsou zde dva sloupy na opačných stranách, přičemž za jedním jsou dva přístroje na munici a za druhým též dvoje zdraví. Dále tu už zbývají jen tři mohutnější žluté sloupy. Není vyloučené že super-vojáka lze zničit pouze dostupnými zbraněmi, ovšem časově i pracně méně náročnější bude následující postup. Vyberte si jeden ze žlutých sloupů a obejděte ho zezadu, kde se skrývá panel, na který použijte trikodér. Sloup se poté vysune a celé to má za následek dočasné paralyzování Borga, právě v tuto chvíli je mnohem zranitelnější. Proto vytáhněte nejlépe pulsní kanón I-MOD a druhým módem střelby mu uberete značný kus z jeho bídného života, jehož hodnota je zobrazena v levém dolním rohu obrazovky. Tento postup několikrát (záleží na obtížnosti) opakujte až do skonání vojáka.


Mise 2: Reassignment (Starfleet Academy)

 Starfleet Academy Level 1 (počet tajných místností/trofejí: 0/0)
Obrázek zdroj: tisková zpráva Po animaci se dozvíte nepochopitelnou zprávu, že váš Hazard tým má být rozpuštěn a tak první vstup do Hvězdné akademie započne rozhovorem vašich přátel na toto téma. Chvíli po skončení rozhovoru se v místním rozhlase ozve hlášení, které vás povolává, abyste se dostavili ke hlavnímu vchodu (od této chvíle se v horní části obrazovky objeví červená šipka, která vám bude ukazovat směr). Jděte na konec chodby, dveřmi vpravo vstupte do výtahu (v okolních místnostech není nic zajímavého) a použijte ovládání, abyste se dostali do přízemí. Po výstupu jděte k průhlednému prosklenému vchodu nalevo, kde se v animaci potkáte se svým bývalým instruktorem komandérem Tuvokem.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Poté uslyšíte další hlášení, že se máte dostavit tentokrát do kanceláře ředitelky akademie. Naproti pultu projděte dveřmi a na rozcestí zahněte doleva. Projděte skrze skvostný park na druhou stranu, vejděte do budovy položené úplně nalevo a výtahem vyjeďte až do patra s ředitelkou. Ta sídlí na konci chodby vpravo. Po krátkém rozhovoru opusťte místnost, pár vteřin na to vás kontaktuje Telsia a chce se sejít. Telsiu najdete uprostřed parku stát u informačního panelu, ostatně šipka vás k ní bezpečně dovede. Dejte se s ní do řeči a po chvilce se vám zobrazí výběr odpovědí: 1) Naštvete jí 2) Obejme vás 3) Řeknete jí na rovinu, co si myslíte - ať už ale zvolíte jakoukoli odpověď, následující level se nemění. Já zvolil kladnou odpověď č.2.

 Starfleet Academy Level 2 (počet tajných místností/trofejí: 0/0)
Obrázek zdroj: tisková zpráva Nacházíte se na klingonském území a jdou po vás Romulané, příliš dlouho se proto nerozhlížejte a z výtahu jděte rovnou se svým klingonským spolubojovníkem jménem Korban pobít pár nepřátel (k dispozici máte novou zbraň - kompresní pušku). Poté vás Korban vyzve, abyste ho kryli, než se mu podaří odemknout dveře. Po chvilce ale prohlásí, že to odtud neodevře, a tak to zbude tradičně na vás. Jděte zpět směrem k výtahu a na levé stěně si všimněte nízko položeného průlezu, skrčte se, Klingon pochopí, co zamýšlíte a průlez vám otevře. Uvnitř prolézejte s rozvahou jen tehdy, přestanou-li trubky chrlit oheň.

Na druhé straně očekávejte nápor dalších nepřátel, poté jděte do levého rohu ke dveřím a krom toho, že si zde můžete doplnit munici, použijte trikodér na poškozený ovládací zámek. Na obrazovce se objeví další druh hlavolamu, tentokrát musíte pomocí jednotlivých čtverců spojit nespálené obvody (nejlepší taktika, která se mi osvědčila, je nejprve zamezit přístup ke spáleným obvodům a poté už bez hrozby spojit funkční). Naštěstí pro vás se kombinace nemění a tak pokud si opravdu nevíte rady, použijte za vzor přiložený obrázek.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vyřešením hlavolamu vpustíte dovnitř svého parťáka. Za náporu Romulanů vyjděte po schodech a vstupte do výtahu (nalevo u něj je zdraví). Další dveře jsou opět zavřené, ale s těmi si Klingon hravě poradí. Následující místnost je něčím výjimečná, uprostřed je totiž na podstavci položen Batleth - rodová zbraň klingonských válečníků. Jakmile onu zbraň seberete, neváhejte ji použít na okolní Romulany (ty lze zneškodnit i jinou zbraní). Až poslední z nich padne, zjistíte, že jste byli v simulátoru a vše bylo jen hologram s upravenými bezpečnostními protokoly. Vyjděte ze simulátoru, kde na vás už v animaci čeká Kapitán Jean-Luc Picard (dále už jen Picard) z hvězdné lodi Enterprise a ten znovu sjednotí všemi obávaný Hazard tým.

 Information Gathering Mission (počet tajných místností/trofejí: 0/0)
Obrázek zdroj: tisková zpráva Poté, co budete přeneseni na bájnou Enterprise, vyjděte z teleportační místnosti a dejte se doleva. Minete dvě chodby po levé straně, až dojdete ke dveřím též nalevo a těmi vstupte (naproti jsou dveře od ošetřovny, kde si lze u panelu doplnit pouze štíty - zdraví máte totiž automaticky maximum). Uvnitř je váš klingonský přítel Koban, který pro vás vytvořil další výcvikový program v simulátoru, abyste se naučili ovládat novou zbraň, kterou je útočná puška. Jděte do simulátoru a novou zbraň vezměte ze země.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Úkol simulátoru je velmi jednoduchý a nenáročný - postřílet všechny rebely. Poté opusťte místnost se simulátorem a vydejte se doprava, výtahem pak vyjeďte do další části lodi. Vyjděte z boční chodby a dejte se nalevo, vstupte do prvních dveří po pravé straně a v místnosti si promluvte s důstojníkem Jurotem vzadu u panelů. Pokračujte chodbou dál (ze současné pozice doprava) a vejděte do dalších dveří opět po pravé straně. Tam uvidíte Tuvoka, jak se baví s jedním členem vašeho týmu, ale vy jděte raději dolů k Chellovi (pokud vejdete do místnosti za ním, na stole najdete ležet osobní záznam důstojnice Jurot i s kódem pro skříňku s jejím vybavením - vrátíte-li se do místnosti, kde jste s ní hovořili a použijete kód 746 na její skříňku, získáte zbraň I-MOD do následující mise). Promluvte si s ním a poté vás kontaktuje kapitán Picard, abyste se hlásili na můstku. Dojděte zpět k výtahu a ten vás doveze až na požadovaný můstek.


Mise 3: Derelict (USS Dallas)

 Dallas Level 1a (počet tajných místností/trofejí: 3/3)
Obrázek zdroj: tisková zpráva Jedna z hvězdných lodí federace s označením USS Dallas vyslala před časem nouzový signál a nyní nejeví žádné známky života, a tak je na vašem týmu zjistit, co se na lodi přihodilo. Na lodi se budete pohybovat ve skafandrech kuli selhání podpory života a stavu beztíže (nezapomeňte na možnost nočního vidění - standardně „N“, některé kouty jsou extra tmavé). To ovšem neznamená, že budete létat, díky skafandru bude jen gravitace menší. Toho lze využít hned k získání první trofeje, která se nachází hned v pravém rohu nad vámi, mezi dvěma kontejnery, kam lehce vyskočíte. Stačí si vytáhnout trikodér, přepnout na známý mód červeného vidění a ve zdi spatříte trhlinu, za ní se nachází nejen trofej, ale také brnění, které vám štíty o celých 100% zvedne, nehledě na současný počet.

V pravém zadním rohu místnosti přeskočte přes převrácenou klec s vypadlými kontejnery a za ní použijte na panel trikodér (důležitá místa se často objevují na mapě v podobě bodů nebo červených šipek). Správným spojením obvodů odemknete hlavní dveře od této místnosti, kterými projděte do další částí. Před vámi je jeden ze standardních typů modulu hvězdné flotily (pro krváky doporučuji podívat se na pravou boční stěnu nebo si alespoň zvětšit přiložený obrázek). Sběrači trofejí, jděte zezadu k modulu a na záď použijte tlačítko pro otevírání dveří, otevřete tak zadní dveře od modulu, kde jakožto v každé správné tajné místnosti jedna trofej leží.

Naproti jsou další totožné dveře vedoucí opět do skladiště kontejnerů (po otevření dveří se ozve podivný zvuk a vpravo u stropu lze spatřit utíkající čtyřnohou příšeru) a přímo naproti vchodu je Jeffriesův průlez. Ten lze manuálně otevřít odsunutí krytu na levé straně a 4x zatáhnutím pákou. Prolezte průlezem a dostanete se tak k výtahové šachtě (zde již podruhé lze spatřit ocas podivného tvora). Přes šachtu přeskočte o patro výše (ve stavu s menší přitažlivostí to není problém) a znovu manuálně otevřete další průlez. Z průlezu se dostanete rovnou k žebříku, který vede dolů a kde musíte na stěně nejprve stisknout tlačítko pro vysunutí panelu a poté vyluštit další spojovací hlavolam. Panel znovu nahazuje umělou gravitaci, nyní se vraťte zpět k výtahové šachtě a budete svědky padání výtahu dolů, ten se ovšem jako zázrakem zasekne u nižšího vchodu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Seskočte na střechu výtahu a po pravé straně vylezte po žebříku. Dostanete se do nejvyššího patra, kde nalevo otevřete a prolezte nyní aktivním průlezem. Na konci vás čeká další žebřík vedoucí dolů. Dole už jen stačí spojit poslední obvody u panelu nalevo od dveří a vpustit tak dovnitř své členy týmu. Dveře se za vámi po chvilce uzavřou a vy můžete bezpečně protějšími dveřmi projít hlouběji do lodi. Pokud chcete získat konečnou trofej tohoto levelu, musíte vyjít dříve z místnosti než se za vámi uzavřou dveře a nebude návratu zpět. Poté absolvujte znovu cestu přes průlezy u horního patra ve výtahové šachtě - jako když jste se blížili ke konci - a těsně před posledním žebříkem se nyní válí trofej jakoby nic.

Pokračování v dalším dílu návodu zhruba za týden, máte-li ke hře nějaké připomínky nebo dotazy, napište je do diskusního fóra pod tímto článkem.

Stáhněte si: Demo, Čeština, Cheaty, Trailer, Trailer 2, Dedikovaný server, Screenshoty

Související články: Recenze, Ostatní díly návodu, První dojmy, Preview, Star Trek: Elite Force recenze (9/2000), Star Trek: Elite Force Expansion Pack recenze (5/2001), Novinky

 

McMichal
připravil: jd

 
 

Nejnovější články