zavřít

Splinter Cell - návod 3.část

- Návod autor: Redakce Games.cz Komentáře: 0

V netrpělivě očekávaném třetím dílu podrobného návodu na Splinter Cell budeme infiltrovat čínskou ambasádu, vyhýbat se světlometům či kulometům a zachraňovat americké vojáky na barmských jatkách.

Autor: Frix
Publikováno: 16.března 2003


Jedna z bezpochyby nejúspěšnějších her pro Xbox se po napjatém očekávání dostala i na PC scénu, kde se dá rovněž označit za největší trhák letošní zimy. Ano, Splinter Cell, první hra na motivy díla Toma Clancyho, která se vrací ke kořenům stealth-akcí na způsob Thiefa. Krátce po obsáhlé recenzi vám nyní přinášíme jediný podrobný český návod, s jehož pomocí byste měli celou hru bez potíží projít a vyhnout se občasným nepříjemným zákysům.

V prvním části jsme vám kromě popisu úvodních tří misí v Tbilisi, gruzínském ministerstvu obrany a ropné plošině poradili, jak zůstat neodhalen za všech okolností, jak obejít nepřátele nebo se jich zbavit a jak provést některé speciální pohyby. Minule jsme ve druhé části pokračovali s podrobným řešením čtvrté a páté mise v sídle CIA nebo Kalinateku a dnes na to navážeme s podrobným návodem na šestou a sedmou misi ve hře. Pokud vám dělá problémy porozumět některým úkolům, stáhněte si slovenský překlad plné verze Splinter Cell.

6.mise - Chinese Embassy

 První část - cesta do kanálu

Po vyslechnutí Lambertových informací si můžete prohodit pár slov se svojí novou spolupracovnicí, i když skutečný užitek to zrovna nepřinese. Bohužel tak maximálně opakované potvrzení, že pokud v této misi zabijete kohokoliv z ambasádních osob, skončili jste. Otočte se a zahněte vpravo, vylezte na kontejner a dále přes plot. Dávejte pozor na seskok, musíte zůstat tiší. Přímo před vámi stojí blízko kontejneru strážný (obrázek), doběhněte za kontejner a připravte se na akci.

Dvorkem patroluje druhý strážný, zapněte tedy termovizi a když zrovna bude za rohem vpravo či vlevo, připližte se za strážného, vezměte jej pod krkem a odeberte se v klidu do stínu, kde jej omračte. Seberte i satchel, která vám pomocí data sticku odhalí, že v této misi nebudete mít vůbec nic do činění s policí, což se bohužel dá jasněji vyložit tak, že všechny osoby jsou pod ochranou čínské ambasády - takže pozor, tentokrát si zrovna moc nezastřílíte. Druhého strážného bud rovněž omračte, nebo prostě obejděte a zamiřte do levé části dvora k hořící popelnici a po žebříku nahoru.

Nyní je pravděpodobné, že si vás všimne strážný, na kterého nereagujte a vylezte po žebříku o něco výše. Zde dojděte až na konec prkna, kde je nad vaší hlavou lehce neviditelný provaz, po kterém budete muset přeručkovat (obrázek) či přelézt na druhou stranu ulice. Dejte veliký pozor na okamžik dopadu, kdy se octnete v jasném světle - nesmí vás vidět strážný ani z jedné strany ulice, nebezpečnější je ten zleva. Připravte si maximální rychlost, rozběhněte a přeskočte na další ochoz před vámi, odsud poté na stříšku o kus dále a nakonec na zem. Opět pozor jak na zvuk, co vydáváte, tak na různá zákeřná světélka po cestě.

Vpravo od vás diskutují tři strážní, vaším cílem je dostat se do otevřeného kanálu, který je za plotem a jasně osvětlený. Nedoporučuji příliš čekat, až se strážní rozejdou a začnou kolem patrolovat, nejsnazší je hned se směrem ke kanálu rozběhnout v podřepu, skrz oko v plotě hodit kotoul a již bez problémů se dostat (obrázek) do kanálu samotného.

 Druhá část - setkání s kontaktní osobou

Hurá, jsme v kanále. Zahněte vlevo a pokračujte logicky jedinou možnou cestou dál kanalizačním systémem, jde v zásadě pouze o to, abyste se vyhýbali trojici strážných, co postupuje vpřed. Jednoduše jim dejte slušný náskok a poté jděte v jejich stopách, u hromady harampádí se zastaví na drobnou politickou debatu (obrázek) s krásným závěrem. Skutečně veliký pozor, ať nenarušíte jejich naskriptovaný cyklus, jinak by k onomu hovoru nikdy nedošlo a výsledek by byl nemilý - 1) byste přišli o zmiňovaný vtip a 2) byste museli stráže omráčit, protože by se dále nehnuli z místa.

Na půli cesty je možné zahnout vlevo a sebrat ze zdi medikit, za další zatáčkou se poslední strážný rozhodne podruhé vrátit a zkontrolovat situaci, takže skutečně doporučuji dát nepřátelům náskok. Hned v dalším ohybu za diskusním místem vede žebřík k otevřenému poklopu a postupu dál misí.

Před vylezením z šachty (obrázek) si rozhodně uložte hru! Jeden nehybný strážný bude napravo od vás jen pár centimetrů, horší je však druhý strážný, který patroluje tuto oblast a s trochou smůly se vám může povést mu doslova vlézt pod nos. Vylezte po žebříku nalevo, přeručkujte po trubce na druhou stranu, vlezte do otevřeného okna nalevo a nakonec vylezte po trubce v rohu místnosti nahoru. V otevřených dveřích stojí váš kontakt (obrázek), se kterým si promluvte a zjistěte další obsah vaší mise.

 Třetí část - vniknutí na ambasádu

Vydejte se přímo nalevo k osvětleným schůdkům, kde naleznete na ráfku střelivo, které je vám stejně v této misi platné jak mrtvému zimník. Po schůdcích nahoru, dojděte ke sloupku a podruhé ve hře si užijte slaňování (obrázek). Po nahrání nové lokace obejděte zleva budku a jakmile bude hlídka na dohled, pověste se jí do zad a sledujte ji až do místa, kde se zastaví. Klasickým postupem ji omračte a nezapomeňte dát tělo do stínu. Vpravo se schovejte do stínu sloupu a za malou chvíli nakluše další strážný (obrázek), co čeká na omráčení. Poslední z trojice jde jednoduše oběhnout, když se budete celou dobu držet u levé stěny.

Pokračujte dále a při první příležitosti se zastavte u odbočky vlevo a vyčkejte, než se objeví strážný (obrázek) s baterkou, který děla drobné kolečko po rampě nahoře a zase zpět. Vyražte, až když začne lézt po žebříku a buďte ve střehu u druhého žebříku, kde nepřítele sestřelte sticky shockerem v momentě, kdy bude slézat dolů. Přímo před vámi projede náklaďák, který představuje vaši jedinou možnou vstupenku do prostoru ambasády. Zůstaňte schováni těsně u rohu ve stínu a vyčkejte až projde strážný, poté rychle dál a za náklaďákem, který bude zrovna stát v bráně. Prosmýkněte se tiše vlevo za budkou a když budou strážní vpravo i vlevo od vás odvráceni, vydejte se na druhou stranu a pod přívěs.

 Čtvrtá část - čtyřnohý nepřítel

Naproti v uličce je hlídka složená z vojáka a psa. Upřímně řečeno, od hraní Splinter Cell mi rapidně klesl stupeň obliby dog a podobných ras, protože tenhle pes je jednoduše řečeno příšerné hovado. Pokud se prosmýknete kolem a vydáte se vpravo hned, stejně po vás půjde. Když zůstanete na místě, za chvíli vás vyčenichá a nejspíš zakousne k večeři. A co je nejsmutnější, nepomůže ani přechod vodního koryta, které se nachází o kus dále - že by v Burmě měli pejsky s neuvěřitelnými schopnostmi?

Doporučím vám nejsnazší průchod přes tento nepěkný problém, který spočívá ve výstřelu diverzní kamery těsně nad úroveň chodníku, přilákáni vojáka pomocí zvuku (emituje se klávesou pro interakci) a následném vypuštění rajského plynu (alternativní střelba). Tělo nikdo neuvidí, a s trochou štěstí plyn uspí jak vojáka, tak psa. Pokud pes vydrží, využijte faktu, že se nepočítá jako dvounohý pracovník ambasády a jednoduše jej zastřelte.

 Pátá část - sběr důkazů

Vydejte se podél pravé stěny přes vodu, přes další koryto a zastavte na trávníku ve zhruba této pozici (obrázek). Vytaste mikrofon a nahrajte rozhovor (obrázek), po kterém začne Lambert lehce lítat z kůže a budete muset vyčkat, až sejde Kong Feirong do vozu, kde odposlechnete druhou část rozhovoru. Zůstaňte v klidu na místě, počkejte až se vůz zastaví před bránou a mikrofon zamiřte na sklo u sedadla spolujezdce, čímž odposlechnete vše, co je třeba.

Posledním úkolem je dostat se pryč z prostoru ambasády. Vaše problémy spočívají především ve dvou strážných, co patrolují po nádvoří, další strážný v budce u brány je prakticky neškodný. Nejlépe se mi osvědčilo vyčkat u vchodu do ambasády a když se strážný zastaví, sejmout jej sticky shockerem, sticky camerou do čela nebo ring airfoilem. Volba je na vás, tělo odkliďte a postup buď opakujte i s druhým strážným nebo jednoduše přeběhněte na druhou stranu k houští, kde je trubka (obrázek) vedoucí k díře v ostnatém drátu, po které vylezte, seskočte, promluvte si s Coen a mise je úspěšně za vámi.

7.mise - Abattoir

 První část - infiltrace areálu

Pomineme skutečnost, že se poprava amerických vojáků v přímém přenosu má konat na barmských jatkách a pustíme se rovnou do akce. Přelezte první plot, opatrně se spusťte dolů a připravte se na rozhodnutí co dál. Trojici strážných jde bez sebemenšího problému zlikvidovat pomocí 3 nábojů, pokud však chcete raději jít cestou stealthu, počkejte až budou dva pendlující strážní odcházet od průchodu v plotě, který přelezte a vlevo za strojem otočte kolem (obrázek), které otevře dvoje propadla na druhé straně dvorku. Jde skočit do prvního a vylézt na druhém konci, což vám zaručí setrvání ve tmě po celou dobu.

Jestliže se rozhodnete raději vraždit, hned za prvním plotem vylezte na plošinu a počkejte až strážce dojde naproti vám a zastaví se, poté mu dejte headshot. Otočte se vpravo a nejlépe ve sniper módu sejměte strážného u ovládání propadel, jehož smrt nejspíš neunikne poslednímu strážnému. Ještě než stihne zjistit, co se stane, zabijte jej ve sniper módu a je hotovo. Nezapomeňte těla schovat a prohlédnout si případně jeden data stick od mrtvého, který obsahuje dojemný dopis od jeho manželky ohledně vraždy Američanů.

Na druhou stranu se dostaňte buď přelezením zdi nebo průchodem přes budku (obrázek), doporučuji právě tu, neboť v ní naleznete medikit a počítač s data stickem. Vyjděte ven a okamžitě zabijte strážného na druhé straně, ještě než se stihne otočit k návratu do budky. Vejděte těsně za průchod v plotě a vytaste zbraň. Ve sniper módu zabijte nejdříve stacionárního vojáka u lampy blíže k vám a poté vyčkejte, než na vzdáleném balkónu vejde voják do vašeho zorného pole a zastaví se - to je ten pravý čas na jeho exekuci.

 Druhá část - obejití světlometů a vypnutí antény

Tímto jste eliminovali možné problémy odhalení lidmi, nyní zbývá již "jen" překonat zaminovaný dvůr, po kterém krouží dva světlomety. I když lze postup vysvětlit velmi obtížně, zkusíme to. Budu vás vést přímo správnou cestou, takže se nebudete muset ani obtěžovat hledáním min v poli pomocí termovize.

Vyčkejte, až světlomet dojde na konec trajektorie a začne se vracet, přelezte malé stříbrné bedničky přímo před vámi a seskočte v rohu, obličejem přesně k bedně o kus napravo a před vámi. Doběhněte k ní a skrčte se. Až bude světlomet pryč, vyražte doleva k plotu a oddechněte si, toto je místo klidu, kde na vás světlomet nemůže. Až bude opět na obzoru klid, popojděte doprava a poběžte se schovat k bedně, která je hned napravo od velkých kontejnerů u plotu. Neběžte k ní přímo, protože uličku mezi ní a kontejnery blokuje mina.

Až světlomet opět zamíří jinam, vylezte na bednu a přeběhněte rychle k bedně přímo naproti, té zcela vlevo a přelezte ji. Přiskočte ke stěně a máte toto drobné drama za sebou, světlomety již na vás nemohou a mina vás o život připravit již také nemůže. Vydejte se vpravo do výklenku, kde seberte medikit, vylezte na kontejner a od pravé zdi se odražte skokem nahoru k malé šachtě (obrázek).

Dojděte k otevřenému okénku, přejděte až k hraně šachty a vyčkejte, než zhasne světlo. V této chvíli přejděte nad okny do jatek (obrázek) co nejdále, především však z očí protivníků. Světlo střídavě svítí a zhasíná, takže si vyhlédněte ten pravý okamžik pro přechod i nad druhým oknem a na konci vyskočte na trubku, po které přeručkujte až na konec a po šachtě se doplazte k plotu. Ten přelezte, vypněte anténu (obrázek) a shlédněte krátkou animaci.

 Třetí část - poprava popravčích

Vyčkejte u antény a za chvíli ze dveří směrem k vám vyběhne voják, který naštěstí není zrovna všímavý a dá se v klidu zabít před tím, než vás vůbec uvidí. Za chvilku po něm vyběhne druhý voják, který se vydá na opačnou stranu vedoucí na balkon, kde jste ze zaminovaného dvora ostřelovali strážce. Vojáka rovněž zabijte a vydejte se na balkon, protože mrtvý z dřívějška má u sebe medikit.

Vraťte se ke dveřím a otevřete je paklíčem, sejděte po schodech dolů a připližte se ke stolku. Napravo je aktivovaná nástěnná mina, kterou deaktivujte a seberte, na stolku poté seberte miny a granáty a seberte z počítače data stick. Vydejte se zpět nahoru a otevřete dveře nalevo, v další místnosti opět jen otevřete dveře a připravte se na likvidaci nepřátel pod balkónem.

Nejsnazší je skokem nebo jiným hlukem vylákat nepřítele přímo pod vámi dále do oblasti a zabít jej, to přivolá nepřítele za rohem, který představuje snadnou oběť. Poslední z trojice je pod balkónem ve dveřích, ale nehýbe se, takže v pravém rohu z balkonu opatrně seskočte dolů a sejměte i posledního vojáka. Pokud nechcete plýtvat náboji, je v přímo ideální pozici pro omráčení sticky camerou.

Vydejte se chodbou nalevo, otevřete dveře a vyslechněte konverzaci vojáků, která odhalí že poprava je v plánu i přes zničenou anténu. Otevřete tedy dveře a zajměte nepřítele u stolku. Pozor na unáhlenou likvidaci, je nutné jej vyzpovídat (obrázek) a zjistit podrobnosti o vojácích. Seberte munici, prohlédněte počítač pro další data stick a vraťte se zpět na chodbu, kde vklouzněte do otevřené šachty v podlaze. Pokračujte až na konec, kde vylezte po trubce a vskočte do dalšího prostoru.

Připližte se opatrně k propadlu, připravte si granát a hoďte jej mezi tři vojáky (obrázek), kteří mají vykonat popravu. Měli by zemřít všichni, pokud jeden nebo více přežije, je možné pomocí termovize zjistit jejich polohu a poslat je na smrt též. Seberte gránat a pokud pokud potřebujete i medikit (obojí samozřejmě jako satchel), vejděte do jatečního areálu, ve kterém je zcela neprůhledné světlo a mlha. Bohužel se budete muset orientovat pomocí termovize.

 Čtvrtá část - hrátky s kulometem

Počkejte za zástěnou, než se voják vydá zpět do místnosti a následujte jej, zahněte však vpravo a držte se pravé stěny, přitiskněte se ke stěně a postupujte dále. Na konci budete muset proběhnout kolem automatického kulometu, takže si vyhlédněte okamžik, kdy bude hlaveň na cestě doleva a nepřátele daleko a proběhněte kolem. Podle chuti můžete zapnout útok na všechny osoby (disable IFF) a trochu si nechat vyčistit okolí.

Projděte o dvě místnosti dále a zlikvidujte všechny strážné, díky tomu že se takříkajíc točí na pětníku to není zrovna obtížný úkol. Jeden má u sebe data stick, další o poznání užitečnější granáty. Počkejte u "záclon", až bude nepřítel na dostřel a zabijte jej, když bude kulomet mířit jinam tak co nejrychleji proběhněte kolem a za stroj, osvědčilo se udělat kotoul. Připravte se opět za záclonami a když bude patrolující voják pryč, zajměte a odtáhněte druhého, stacionárního.

Zbývají vám dva nepřátelé v místnosti, způsob jejich likvidace nechám čistě na vašem stylu. Na konci místnosti naleznete šachtu v podlaze, kterou prolezte ven a konečně vypněte termovizi. Medikit je návnada, takže nejprve sejděte dolů po schodech a zabijte nepřítele, teprve poté se jej vydejte případně sebrat. Otevřete si na pravé straně tlačítkem dveře kanálu a skočte do něj, což vás zanese do další části mise.

 Pátá část - záchrana amerických vojáků

Vykoukněte z výklenku a pokud jste se pohybovali dostatečně rychle, stihněte dát strážnému krásný headshot (jak může vypadat neúspěšná situace ilustruje obrázek. Seberte z police světlici a v chodbě se schovejte do stínu, za chvíli vyjde ze dveří strážný přímo si říkající o další headshot. Zahněte do pravého vchodu a hoďte na konec chodby světlici. Ta přiláká palbu kulometu a vám umožní jej buď vypnout či přepnout do friendly fire módu.

Za rohem je totiž další strážný (obrázek). Logicky vejděte do dveří napravo a vylezte v levé stáji nahoru, přelezte ke dvěma automatickým kulometům a přepněte je na FF. Nyní střelte do chodby například sticky kameru a během chvíle přijdou strážní omrknout, co je v nepořádku - kulomety si s nimi bezpečně poradí.

V další části odlákejte světlicí kulomet a vypněte jej nebo jen proběhněte kolem, postupujte dále a zabijte dva vojáky. Až dojdete do velké místnosti se třemi vchody a dvěma kulomety na konci, silně doporučuji uložit hru. Nyní položte do přístupových chodeb nástěnné miny, zapněte kulomet mířící ke dveřím nalevo FF a nakonec vypněte kulomet mířící napravo.

Vydejte se vpravo a promluvte si s Číňany, po kteréžto sekvenci následuje celkem zajímavý boj. Většinu nepřátel by měly zabít miny, rozhodně používejte i granáty a pokud by se někdo blížil k levým dveřím, kde jsou hledaní vojáci, měl by pomoci kulomet. Nakonec vás čeká sám Grinko, který probíhá mezi vchody a postupuje poměrně pomalu. Nejlepší je počkat až vykoukne a bleskově k němu hodit granát, případně jej poslat do pekel dávkou z SC20K. Tím je úspěšně ukončena mise v Mouke Tsoe Bo Meats (obrázek).

V poslední části návodu si detailně rozebereme dvě závěrečné mise, a totiž návrat na čínskou ambasádu a prezidentský palác v Gruzii.

Stáhněte si: Demo, Slovenština, Patch, Cheaty, Final trailer, Videa, E3 trailer

Související články: Recenze, Návod 1.část, Návod 2.část, První dojmy, Novinky, Záznam IRC chatu, Kdy vyjde hra v ČR?

 
Frix
připravil: jd


 
 

Novinky na CZC.CZ

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.