Splinter Cell: Chaos Theory - návod 2.díl
zdroj: Archiv

Splinter Cell: Chaos Theory - návod 2.díl

11. 6. 2005 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Napíchnutí se na server experta Zherkehziho, nalezení vodítka k organizaci Displace, likvidace Milana Nedicha a zjištění, zda Korejci odpálili naváděnou střelu úmyslně - i v tom vám pomůže detailní návod na 4. - 7. misi.

Autor: McMichal
Publikováno: 11.června 2005

Zvětšit zdroj: Archiv
První díl návodu s obecnými tipy a řešením 1. - 3. mise.

Návod je psán tak, abyste při větším počtu (než je jeden strážný) dokázali každého tiše omráčit, ale zůstává jen na vás, zda se toho budete držet, a nebo se jim prostě ve stínech vyhnete.

„+“ = úkoly, které se objeví až během mise.



Mise 4 - Penthouse

Hlavní úkoly:
- Dostat se do Zherkezhiho střešního bytu příslušné budovy
- Napojit se na Zherkezhův server k vypátrání toho, kdo je DVORAK
+ Zjistit, pro koho žoldáci pracují
+ Najít DVORAKa
+ Získat kopii výstupu pro jednotlivé prováděcí cykly
+ Nepozorovaně se dostat k bodu vyzvednutí

Vedlejší úkoly:
+ Vypátrat, kdo má na starosti Zherkezhiho zabezpečení

Nepovinné úkoly:
+ Napíchnout všech 6 kamer na Zherkezhiho přístřešku

Bonusové úkoly:
+ Najít stavitelské plány budovy

Tipy:
- Prvně se setkáte s baterkami, které někteří strážní používají místo světlic.
- Zdejší kamery dokáží zachytit vaši přítomnost i v absolutní tmě, z toho důvodu je také nejlépe vidět jejich rozsah přes brýle s nočním viděním. Napíchnutí kamer jejich funkčnost vás spatřit nikterak neovlivňuje.

 Řešení mise
Od prvního člena strážné jednotky se dozvíte, že jejich skupina čítá celkem 8 lidí, ale pár dalších je jich ještě na střeše. Před druhým strážným u popelnice:

A) Vyšplhejte po požárním žebříku budovy po vaší pravici, po schodech vyjděte až co to půjde a z objektů zatarasující postup výše vyskočte na sráz (obrázek), po kterém se dá doleva přeručkovat přes roh až k žebříku. Tím se vyhnete nejen strážnému u popelnice, ale také zároveň nebezpečně osvětleným místům.

Obrázek zdroj: Archiv
kliknutím na každý obrázek se zobrazí verze ve vyšším rozlišení s kompletní scénou


B) Jednoduše zapískejte na blízkého strážného a až půjde podezřelý zvuk prozkoumat do tmy, nebude problém ho odrovnat.

C) Střelbou vyřaďte zdejší reflektor, čímž zapříčiníte, že ho strážný půjde prozkoumat a vy tak získáte chvíli na jeho tiché odrovnání.

Okolo dodávky se pohybují další dva strážní, ovšem ve značném rozestupu a tak není problém např. jednoho omráčit skokem ze střechy dodávky, až půjde okolo a na druhého si počkat někde ve stínu. Napravo od dodávky je vchod do budovy, vejděte dovnitř a v levé chodbě uvidíte zaměstnaného opraváře zdejšího výtahu.

A) Využijte jeho bezmocného postavení pro přiškrcení a protože si bude myslet, že vaše praktiky jsou součástí cvičení, poví vám o dalších členech své skupiny. Ve dvoj-chodbě blízko výtahu se pohybuje ještě jedna stráž a pokud vejdete do pokoje bez dveří na rohu, najdete tam na stole oslepující granát. Ve výtahu prolezte horním otvorem do šachty a jak tak šplháte po žebříku vzhůru, výtah se aktivuje a urychlí vám tak cestu.

B) Až se opravář skloní ke svému nářadí, nepozorovaně vklouzněte do výtahu, kde počkejte tak dlouho, dokud nebude opraven. Jakmile se sami zavřou dveře, můžete ho použít pro pohodlný výlet vzhůru.

Nahoře po chvilce projde okolo regálů osamocená stráž a uslyšíte zde také přistávat helikoptéru, dveřmi na konci schodů proto vyjděte na střechu. Z paluby helikoptéry vystoupí dvě osoby a nalevo je ještě opravář, kterému lze vypnout spínačem na zdi elektriku. Střecha je ale i bez toho dost temná a tak snadno všechny vyřídíte, nebo je prostě obejdete. Důležité je vylézt po žebříku k obřímu osvětlenému nápisu, odkud vede drát na druhou budovu. Na ten se stačí zaháknout a sjet po něm.

Z rohu přeskočte na zábradlí a na zdejšího strážného si buď počkejte, než přijde blíže, nebo se pomocí přeručkování pod zábradlím dostaňte za něj (jeho vyslechnutím získáte zadání nepovinného úkolu). Zdejší vchod je okupován hned dvěma dalšími chlapy.

 První cesta
A) Prvního chlapíka lze snadno vylákat jen tím, že se postavíte do vchodu, ale druhý se jen tak obalamutit nenechá a tak druhým módem pistole zkratujte světlo nad ním a dokud se znovu nerozsvítí, máte šanci na úspěšný tichý chvat.

B) Hned jak projdete vchodem, všimněte si plátna po pravé straně, to nožem lehce proříznete a za ním naleznete šachtu, kterou budete moci oba dva kumpány u výtahu obejít.

V další místnosti není příliš složité odrovnat strážného na židli a přitom se v jeho počítači nacházejí cenné plány budovy. Dalšími dveřmi se dostanete zase na chvíli na čerstvý vzduch, zdejší schody ovšem střeží první z kamer (1/6 úkolu), která vás na blízko zaznamená i v té nejhlubší tmě. Proto je třeba ji zkratovat pistolí a těch pár vteřin vám úplně postačí, abyste schody vyšli až ke dvojím dveřím. Projděte levými a připližte se za sedící oběť na posteli tak, abyste ji mohli vyslechnout. Dále:

A) Prolezte oknem k dalšímu strážnému a téže ho vyslechněte (splníte si tak nepovinný úkol), odtud nebude žádný problém další kameru (2/6 úkolu) deaktivovat na tak dlouho, abyste stihli projít zdejšími dveřmi.

B) Projděte předními dveřmi, protější kamera na ně nevidí a tak se můžete jednoduše vyhnout okolo chodícímu strážnému tím, že jednoduše přejdete k protějšímu vchodu. Kromě dveří se dá ale do následující místnosti prolézt také šachtou, která se skrývá vpravo u květináče.

Do místnosti po chvíli vejde strážný, proto si na něj počkejte někde pěkně ve stínu, případně přitaženi na trubce u stropu. Projděte dále až do prostornější místnosti se schody (nalevo je prázdná koupelna s lékárnou).

 Druhá cesta
Vchod pomocí přeručkování za zábradlím obklopte z pravé strany, aby vás strážný uvnitř nezpozoroval. Jakmile půjde na obchůzku za roh, můžete vejít do bezpečného stínu skříní hned za vchodem. Zde posečkejte tak dlouho, dokud chlapík vpředu u výtahu neotevře dveře. Pak stačí dovnitř vniknout a otevřeným poklopem vylézt na střechu, kde si za rohem dejte pozor na kameru (tu pistolí známým způsobem zkratujte).

U sloupu je opřený nic netušící frajer, ať už ho ale odrovnáte přímo u sloupu, nebo fintou s láhví odlákáte, nejprve raději zkratujte kameru (3/6 úkolu) naproti na zdi (obrázek). Vyjděte točité shody a v místnosti s PC se zkratováním kamery (4/6 úkolu) a hbitým použitím počítače ujistěte, že máte hotov jeden z úkolů.

Obrázek zdroj: Archiv

Za kamerou je chodba, ve které zhasněte světlo a na její konci otevřete dveře, ovšem dovnitř nevstupujte. Jsou zde totiž dva strážní a ať už půjde věc prozkoumat jen jeden (v tom případě se stačí zapřít nohama o stěny a hezky seshora na něj seskočit), nebo oba, budete mít jistou chvíli na montáž zařízení do vedení kamery (5/6 úkolu) hned u vchodových dveří. Pak se jen stačí přemístit ke hrajícímu rádiu a buď odkráčet bez povšimnutí, nebo si pány strážníky odrovnat. Vraťte se do místnosti s počítačem a vedle postele hned u šatníku projděte skrytými dveřmi. Na konci chodby je kontrolní místnost, ve které použijte další počítač.

Je čas vrátit se na schody k první kameře se dvěmi dveřmi a projít tentokrát pravými. Přes prádelnu se tak dostanete na střechu (obrázek), kde je sice jen jeden strážný, ale s dalšími na blízku, proto dojděte vypnout zdejší elektrické napájení v rohu a celou střechu rázem zahalí tma.

Obrázek zdroj: Archiv

Teď záleží opět jen na vás, zdali:
A) Hlavním vchodem vejdete do chodby, na jejíž konci stojí přímo za dalšími dveřmi strážný. Je možné ho omráčit vykopnutím dveří (Bash Door), ovšem tělo je pak třeba hbitě schovat pro případ, že by náhlý zvuk přilákal pozornost některého ze strážných od vedle.

B) Vylezte na střechu a přibližte se co nejpomaleji k mině na pravé stěně, abyste jí mohli deaktivovat (reaguje na rychlý pohyb). Oknem poté snadno a hlavně nepozorovaně vniknete dovnitř a před vyřazením zdejšího strážného můžete vyslechnout co vám chce říct. Druhý na tomto patře sedí na WC a blízko něj lze deaktivovat další z nástražných min, upřímně řečeno to ale k ničemu není. U PC ještě prozkoumejte email a případně druhou zprávu pro splnění úkolu (pokud jste tak již neučinili dříve). Do nižšího patra lze normálně sejít po schodech, ale je zde i otvor v podlaze hned za televizí, jež vede k lékárně a dvou kouřovým granátům na stole (celé je to ovšem strážené další minou na stěně). Když projdete vchodem hned u schodů, uvidíte zde stát strážníka doslova civícího na výtahovou šachtu, za kterého není takový problém se neslyšně připlížit.

Na dveře s elektronickým zámkem použijte kód 0280 a uvnitř si promluvte se zdejší podivínskou osobou (záhy zjistíte, že onen DVORAK není vůbec žádná lidská bytost ale zkratka přístroje). Na DVORAKa můžete vyzrát následovně:

A) Zapněte stroj u zdi (Main Server) a poté na vědce naléhejte tak dlouho, dokud se vám nerozhodne pomoci a nepostaví se mezi elektronické bedny. Spusťte znovu server a postavte se naproti němu ke zdi s přístroji. Zde stiskněte jednotlivé spínače v závislosti na tom, kde se rozsvítí světlo (je dobré si nechat klasický mód vidění bez dalších filtrů). Jakmile přehodíte páčku třetí, práce je hotova a můžete si dojít pro odměnu do místa, kde vědátor ještě před chvílí stál, čeká zde na vás předmět (Outpost).

B) Zapněte stroj u zdi (Main Server) a poté je třeba střídavě přebíhat z jedné strany na druhou a přehazovat páčky vždy na těch strojích, u kterých se rozsvítí kontrolka (jiné ani nejdou). Až takto šestkrát přepnete přístroj těsně před přehřátím, práce je hotova a můžete si dojít pro odměnu do místa, kde vědátor ještě před chvílí stál, čeká zde na vás výplod tiskárny.

Teď už jen zbývá vrátit se do prostornější místnosti s točitými schody a pravým vchodem za zkratování poslední kamery (6/6 úkolu) vlézt do výtahu.


Mise 5 - Displace

Hlavní úkoly:
- Nikoho nezabít během mise
- Získat přístupový kód k serveru
- Dostat se do centrálního serveru z datové místnosti
+ Najít vodítko vedoucí k Zherkezhimu a organizaci Displace
+ Nepozorovaně se dostat k bodu vyzvednutí

Vedlejší úkoly:
+ Vypátrat skutečnou totožnost Milana Nedicha

Nepovinné úkoly:
+ Umístit speciální zařízení do třech serverů

Bonusové úkoly:
+ Najít technické zprávy k projektu přesídlení

Tipy:
- Revoluční novinku zde představují zprůhlednitelné části stěn, které se dají přepínat pomocí tlačítek, jež jsou vždy na blízku.

 Řešení mise
Projděte pod potrubím mezi zdmi. Vpředu jsou dva lidé za plotem, stačí ale chvíli počkat a jeden z nich půjde na obhlídku (od toho se můžete dozvědět, že větrák na venkovním prostranství se dá vypnout). Páka od větráku je umístěna za plotem, kde je kontrolor strojů zaneprázdněn tak, že si vás při rozvážném jednání jen stěží všimne. Jakmile páku na přístroji přehodíte, větrák se zastaví a vy můžete otevřít poklop od něj tím, že zdoláte zámek svým šikovným nástrojem na páčení. Přivažte se za tyč a slaňte dovnitř.

Před východem z ventilace strčte do otvoru optický kabel a přečkejte, než bude místnost pod vámi prázdná. V zasedací místnosti si počítačem ze stolu lze pouštět jednotlivé stránky prezentace o unikátní technologii stěn a přepnutím spínače nalevo u dveří můžete onen vynález vidět na vlastní oči. Místnost opusťte a:

A) Pokračujte až na konec místnosti, kde projděte protějšími dveřmi (v počítači nalevo za stolem není nic důležitého). Ocitnete se v počítačové hale s jediným strážným, zde se nabourejte hned do prvního počítače (1/3 úkolu) uprostřed na nejvyšším stupínku (ostatních 8 počítačů se dá také nabourat, nemá to ovšem žádný hlubší smysl). Sejděte dolů a libovolnou stranou okolo zábradlí pokračujte do chodby, která vede hned k několika dveřím.

Pokračujte naproti do volného vchodu na jehož konci můžete vyslechnout strážného (poví vám kód ke dveřím 8136). Stačí se vrátit do chodby a na zablokované dveře číslo 8136 použít. Schovejte se do stínu při levé zdi a chvíli počkejte, než po schodech sejdou Obrázek zdroj: Archiv dvě osoby. Půjdou si popovídat ke zdejšímu výtahu, kde snadno vyslechnete jejich rozhovor z okraje stěny (už při rozhovoru lze dalekohledem na dálku nabourat systém kufříku, čímž si značně usnadníte práci). Jakmile dohovoří, vydají se po schodech zpět nahoru a vy je následujte (při této možnosti řešení se stává, že hned za dalšími dveřmi se na zemi objeví totožný kufřík, jež osoba nese a jehož obsah vás pochopitelně láká (obrázek).

B) Přelezte pravé zábradlí. Z římsy seskočte na strážného a případně z lékárny doplňte zdraví. Vejděte do chodby a na její konci uvidíte vícero dveří, pokračujte ovšem hned do těch protějších. Octnete se v počítačové hale s jediným strážným, kde se nabourejte do počítače uprostřed nejvyššího stupínku (ostatních 8 počítačů se dá také nabourat, nemá to ovšem žádný hlubší smysl). Hned za počítačem je krátká chodba, která ve svém levém křídle skrývá dveře na kód 8136, případně hacking. Ale předtím než vejdete, postavte se přímo za dveře, protože po chvíli se vedlejší stěna zprůhlední (případně můžete vyřadit zářivku na stropě). Jakmile uvidíte, nebo uslyšíte, že se osoby od dveří vzdalují, dveřmi projděte.

V pravém rohu se skryjte do temného místa ke květinám a odtud vyslechněte rozhovor dvou osob (už při rozhovoru lze dalekohledem na dálku nabourat systém kufříku, čímž si značně usnadníte práci). Až skončí, projdou okolo vás a vydají se přes zdejší dveře až do počítačové místnosti, kam je také následujte. Zde si předají kufřík a jeden z nich zasedne k monitoru (lze ho vyslechnout, ale příliš se nedovíte). Následujte muže s kufříkem až do malé obývací místnosti s puštěným rádiem, kde zasedne ke stolu a tak nebude problém ho známým chvatem skřípnout. Jak vám ale sám dozná, kód ke kufříku, který má elektronický zámek, nezná, a tak si musíte hacknutím pomoci sami.

Po schodech vyjděte do druhého patra a za zkratování okolních světel se nepozorovaně přesuňte až do recepce (pozor na kameru nad dveřmi výtahu). Jakmile tam dorazíte, strážný půjde na WC (lékárna), případně do šatny na obchůzku:

A) Následujte ho, v pravém momentu uchyťte a vyslechněte. Stráž dovlečte zpět na recepci a přiložte mu hlavu na snímač očních panenek, čímž se vám zpřístupní průchod (pokud ho nedokážete udržet naživu, pak můžete oční přístroj ještě nabourat). Abyste prošli zdejšími paprsky v úzké chodbě bez spuštění alarmu, budete potřebovat strážného a to už si sami zvolte v jakém stavu vědomí. Po levé straně si dejte pozor na pracovníky, především toho, který po ukončení vtipného rozhovoru (na téma nového dílu Prince of Persia) půjde vaším směrem.

B) Projděte levými dveřmi do šatny, kde se jeden ze strážných zrovna převlékl a jde si zaběhat na běžící pás (není tudíž pro vás při tichém jednání hrozbou a protože pro vás není ani žádnou studnou informací, nechte ho oddřít si svou dávku sportu). Součástí posilovny je ovšem také počítačový koutek (obrázek), kde na vás při zdi čeká počítač (2/3 úkolu). Před jeho hacknutím ovšem raději odrovnejte chlapíka u jedné z obrazovek, aby vás čirou náhodou nezahlédl.

Obrázek zdroj: Archiv

Z posilovny vedou dva východy, pokud půjdete nazpět tím levým, snadno si všimnete šachty dole ve zdi hned naproti, jež vede do kryté části místnosti (lékárna), kde hned vedle vás dva pracovníci vedou vtipný rozhovor (na téma nového dílu Prince of Persia) a poté jeden z nich odejde. Druhý zůstane zaměstnaný papíry a tak můžete nepozorováni vejít do chodby.

Chodba vede ke schodům a malé rohové počítačové stanici, kde je další pracovník:

A) Vyjděte po schodech nahoru a pokud jste tak neudělali o několik momentů dříve, vyřaďte zdejšího pracovníka na židli u stolu. Nabourejte zámek od zdejších dveří a za nimi po prozkoumání počítače (3/3 úkolu) vlezte do šachty. Vlevo je testovací střelnice (tam s aktivovanou střelnou věží rozhodně nedoporučuji slézat) a vpravo vaše povinná trasa.

B) Zbavte ho vědomí a jděte k hlasité střelbě, kterou způsobuje automatická střelná věž za dveřmi od zkušební střelnice. Počítačem hned vedle na zemi střelbu přerušte a skrčeni projděte pod testovacími deskami až k protější zdi, kde uvidíte otvor do šachty, kam snadno vylezete. Lezte pořád rovně a nikam neodbočujte.

Z šachty je na podlahu zdejší místnosti hodně daleko a tak použijte lano na slanění. Na pevné zemi vysuňte počítač a vnikněte do něj. Jakmile uslyšíte vysílačkou svého nadřízeného, což je takřka okamžitě po nalogování, obrazovku opusťte a rychle vyšplhejte po laně zpět nahoru alespoň do třičtvrtě provazu. Do místnosti přijde technik a jakmile se začne šťourat v počítači, u kterého jste ještě před chvíli byli, slezte a vyslechněte ho. Nyní již přístupnými dveřmi projděte do těsné místnosti (u skříněk je strážný), odkud pokračujte dalšími dveřmi až na známé místo výtahu 1.patra.

Přivolejte si funkční výtah a vyjeďte s ním do posledního 3.patra. Jakmile vystoupíte, dejte si pozor na dva strážné v levé chodbě, kteří po krátkém rozhovoru (v něm zmíní číselný kód 2346) půjdou strážit každý hezky jednu chodbu (na jednoho z nich je dobré si počkat v temné blízkosti výtahu za zábradlím). Ať už ale chytnete pod krkem jakéhokoliv z nich, jejich život jim bude milejší než zopakování čísla 2346.

Obrázek zdroj: Archiv Od výtahu se dejte chodbou vpravo a po pravé straně po chvíli cesty uslyšíte tlumený rozhovor. Vyndejte si dalekohled a na stěnu, odkud vycházejí hlasy, zamiřte (obrázek), po chvíli se vám zobrazí ikona zvukového nahrávání a po ukončení rozhovoru máte vedlejší úkol v kapse. Pokračujte chodbou až na rozcestí, kde není třeba nikam zahýbat, prostě stačí jít pořád rovně a po chvíli chodba sama zahýbá doprava. Zdejší dveře otevřete snadno zjištěným kódem 2346, dbejte ovšem na zkratování kamery, která záměrně osvětlený vchod hlídá.

Ve druhých dveří zasedací místnosti zajměte postaršího pána, který vám mile rád poví kód 2609 od protějších zablokovaných dveří. V bohatě zařízené místnosti koukněte do počítače hned vedle dveří za stolem, čímž je vaše mise splněna a vám už jen stačí dojít zpět na rozcestí (nezapomeňte na kameru hned za dveřmi), kde se pravými dveřmi 3485 dostanete na únikové schodiště, po kterém stačí už jen vystoupat.


Mise 6 - Hokkaido

Hlavní úkoly:
- Vypátrat skutečnou totožnost Milana Nedicha
- Zlikvidovat Milana Nedicha
- Unést Abrahima Zherkezhio (nelze splnit)
+ Zlikvidovat Douglasa Shetlanda (nelze splnit)
+ Nepozorovaně se dostat k bodu vyzvednutí

Nepovinné úkoly:
+ Vyřadit z provozu šest skrytých mikrofonů

Tipy:
- Zdejší lampióny se svíčkami uvnitř se dají střelbou z pistole jednoduše a hlavně neslyšně zhasnout.
- Mikrofony pro nepovinný úkol je skutečně těžké odhalit, naštěstí termovize odhalí jejich pozici ve zdích podezřele zvýrazněnou barvou v kruhovém tvaru.

 Řešení mise
Hned na samém počátku pod větví se zastavte (obrázek) a počkejte než se strážný na skalisku otočí (abyste ještě více snížili jeho schopnost spatřit vás, můžete sestřelit lampión visící na stromě).

Obrázek zdroj: Archiv

Poté:
A) Neslyšně se přibližte a následně přitiskněte dolů ke skalisku, na kterém stojí strážný a jakmile se otočí podruhé, vylezte k němu a hezky zezadu ho uchytněte, abyste ho mohli vyslechnout (respektive se pobavit nad jeho zbabělostí).

B) Co nejtišeji projděte ve stínu skalisek až na samotný konec, kde lze zdolat přírodní stupínek a dostat se tak za strážného, aniž by si něčeho všiml.

Vchod od budovy v japonském stylu není nijak strážen a tak není problém do něj vniknout, dejte si ovšem pozor na strážného, který se uvnitř pohybuje u světla. Jakmile opustí místnost, aby šel na prohlídku ven, zhasněte svíčku a počkejte než se vrátí. Až ji půjde znovu zapálit, nebude pro vás v absolutní tmě problém ho uspávací technikou odrovnat, případně zezadu přiškrtit a vyslechnout.

Venku obejděte zprava první vozidlo a zkontrolujte značku. To samé máte za úkol udělat u vedlejšího vozu, jenže strážný je opřený o auto v takové pozici, že značka nejde rozeznat. Proto ho lehkým zašustěním/zapískáním od značky odlepte a ze vzdáleného pohodlí stínu na značku dalekohledem zamiřte pro identifikaci (případně můžete dojít až k ní a práci si ulehčit jako v případě prvního vozu). Cesta dále se opět trochu dělí:

A) Hned vedle vozidel je další budova, kam kromě dveří můžete vniknout také oknem a kde se vyjma dvou strážných v levé chodbě nachází hned naproti vstupního okna šachta, která vám trochu zkrátí přesun přes zbytečně zdlouhavou chodbu. Zdejší osamocená stráž nemá co říct a tak není třeba se jí zabývat. Další cesta vede ke vchodu se závěsem hned naproti výlezu ze šachty.

B) Obejděte budovu zleva ke dřevěné plošině, kde se scházejí dva strážní, aby si trochu popovídali. Nezaměřujte se ovšem na ně, nýbrž na vchod přímo pod dřevěnou podlahou do nízké chodby, která vede k trhlině v podlaze. Projděte vchodem hned u trhliny a zdejší lampu u země zkratujte, abyste se mohli bezpečněji vplížit za strážného po levé straně a kromě jeho vyslechnutí započali také bonusový úkol vyřazením mikrofonu (1/6 úkolu). Na rohu se snažte ve stínech vyhnout strážnému a o kus dál narazíte na vchod s plátěným závěsem uprostřed.

Další místnost skrývá náboje na lavičce a téže možnost spatřit následujícího žoldáka v chodbě, který vám po troše přiškrcení poví o lékárničce v kuchyni. U následujícího zábradlí v částečně otevřeném prostoru vyčkejte, než se jeden ze dvou stráží po debatě odebere k zábradlí. Ani jeden z nich ovšem nemá co by vám sdělil a tak na stěně odpojte záznamové zařízení (2/6 úkolu, obrázek)

Obrázek zdroj: Archiv

Hned poté se odeberte:
A) Do kuchyně levým vchodem, kde najdete lékárnu a hlavně zašupovací dveře za strážného zdejší zahrady.

B) Do kuchyně levým vchodem, kde najdete lékárnu a také šachtu u země, jež vede na WC a pokud navážete na další šachtu protější, dostanete se až do zahrady. Před vámi uvidíte strážného, kterého lze buď znevýhodnit střelbou do lampiónu, nebo můžete po trámu u stropu přelézt nepozorováni až za jeho záda.

C) Dveřmi uprostřed místnosti vedou na WC s šachtou po pravé straně, jež vás zavede až do zahrady. Před sebou uvidíte strážného, kterého lze buď znevýhodnit střelbou do lampiónu, nebo můžete po trámu u stropu přelézt nepozorováni až za jeho záda.

Od prvního strážného se lze dozvědět, že jejich šéfa hlídají 3 bodyguárdi a protože druhý strážný potulující se zahradou zhola nic neví (a tak také nepoví), odeberte se na protější stranu (ve středu zahrady civilista cvičí jakýsi podivný druh bojového umění a bude vás jistě svádět jeho vyslechnutí, či omráčení - nemusí, je to jen bezvýznamná postavička ve hře).

Od sochy Buddhy se dejte vpravo za zvukem rozhovoru, až dokud neuvidíte obrysy několika postav za tenkou stěnou. Ještě než něco podniknete, odpojte nalevo v místnosti další mikrofon (3/6 úkolu). Před dveřmi od místnosti plné osob je šachta, pěkně zostra zapískejte a hned na to bleskově vklouzněte do šachty. Na druhé straně zavřete dveře, aby ostatní strážní co šli za zvukem na druhou stranu, nespatřili zdejší čin, na nějž se chystáte. Zdejší boss vklouzne do rohu za papírovou stěnu a tak stačí ke stěně přistoupit a velmi efektivním chvatem ho skrze stěnu uchopit. Jakmile ho vyslechnete, nezbude vám, než ho zabít.

Vydejte se šachtou, případně již dveřmi, zpět a hned první stráž na kterou narazíte, můžete vyslechnout. Zbylí dva kumpáni mají oči na stopkách, ale vám stačí dojít k šachtě ve zdi za Buddhou a prolézt ní skrz naskrz. V koutě realizujte jednu z následujících taktik, případně svou zcela vlastní (obrázek):

Obrázek zdroj: Archiv

A) Spínačem na stěně otevřete skleník a kolem pusťte postřik, tím způsobíte dostatečný rozruch, abyste nepozorováni doběhli do rohového stínu po levé straně a odtud pak zkratovali světlo na stěně, což vám umožní nepozorovaně projít až ke vchodu.

B) Trpělivě počkáte, než se strážný vydá na obhlídku k vám a jakmile se otočí, aby se vydal nazpět, vpadnete mu do zad a odrovnáte ho, čímž bude cesta ke vchodu volná.

C) Trpělivě počkáte, než se strážný vydá na obhlídku k vám a jakmile se otočí, tiše ho budete následovat až ke vchodu, kde se od něj odpojíte.

Napravo od vchodu je křižovatka, hned v protější místnosti máte práci s mikrofonem (4/6 úkolu). Z křižovatky doprava je mrštný civilista s mopem, kde si lze doplnit zdraví z lékárny a konečně levá cesta křižovatky vede ke strážnému sledující televizor. Protože je otočený zády a jeho práh vnímání je velmi nízký, netřeba ho vyrušovat kvůli deaktivaci mikrofonu (5/6 úkolu) hned na protější stěně jeho zad. Chodbou pokračujte do místnosti, kde zhasněte světlo a opatrně vyjděte ven na schody.

A) Po schodech vyjděte na střechu, kde se postavte přímo na sklo a až pod sebou uvidíte procházet stráž vyskočte, čímž sklem propadnete přímo na oběť a ve vteřině jí tak omráčíte.

B) Po schodech sejděte dolů, u průhledných dveří počkejte až strážný bude odcházet, a poté do místnosti opatrně vnikněte a chlapíka přinejmenším na schodech doběhnete.

V místnosti se nachází poslední z mikrofonů (6/6 úkolu) a až ho odpojíte, po schodech vyjděte na střechu (zde ještě obchází jedna stráž). Prolezte až do zadní místnosti s lékárnou, pod kterou vás doslova trkne šachta vedoucí ven na střechu pokrytou tradičními taškami. Jakmile se jen přiblížíte k okraji střechy, rozhovor v protější budově bude náhle ukončen střelbou (nelze mu jakkoliv předejít). Seskočte na zem a dezorientovaného strážného případně vyslechněte. Zašupovačkami vejděte k mrtvole a od ní pokračujte do zadní místnosti, s nízkým východem ve stěně akorát tak na prolezení.

Venku nad plotem sestřelte lampu, aby vás zdejší tři vyčkávající strážní nezpozorovali a od známých vozidel pokračujte směrem na úplný začátek mise.


Mise 7 - Battery

Hlavní úkoly:
- Vypátrat, zda Korejci odpálili naváděnou střelu úmyslně
+ Napíchnout BIOS odpalovače pro získání části stopy DVORAKova algoritmu
+ Zastavit odpálení střely (nelze splnit)
+ Získat kód rušící odpálení střely
+ Zastavit střelu
+ Nepozorovaně se dostat k bodu vyzvednutí

Nepovinné úkoly:
- Získat čtyři záznamy o opravách a přepravě

Bonusové úkoly:
+ Napojit střelu v obou z nukleárních skladů
+ Vyslechnout štábního důstojníka

Tipy:
- Do počítačů se dá nabourávat také skrze dalekohled na dálku, což vám mnohdy zkrátí čas a ulehčí trable se strážnými.

 Postup
Otevřete poklop přímo před sebou, zahákněte skobu a po laně se slaňte až na dno garáže. Jsou zde sice hned dva strážní, ale protože chodí dost daleko od sebe, není problém je odrovnat po jednom (ten s hvězdou na triku vám poví kód 1879). Teď můžete buď (obrázek):

Obrázek zdroj: Archiv

A) Naproti u lampy vylézt na levý regál, z něj na střechu a zde uvidíte šachtu vedoucí až do kasáren.

B) Projít dveřmi za nákladním vozem, kde zkratujte buď kameru, nebo světlo, abyste stihli vyťukat kód 1879 od zdejších dveří. V chodbě zhasnutím světla vylákáte strážného z recepce nalevo. Naproti recepci je vchod do počítačové místnosti. Za stěnou naproti se krčí jeden nedůležitý pracovník, ale druhý v prosklené místnosti už tak bezvýznamný není, PC které používá můžete totiž využít (1/4 úkolu). Chodba z počítačové místnosti vede do kasáren.

C) Přímo před náklaďákem je otvor do podlahy, vlezte dovnitř, propasírujte se úzkou chodbou s větráky a navažte na další, která vás dovede až k žebříku vedoucí do recepce s jediným strážným. Naproti recepci je vchod do počítačové místnosti a z ní vede chodba do kasáren.

Uvnitř jsou dva spící strážní (nalevo na poličce leží oslepující granát), ale protože ani jeden z nich nemá nic, co by vám sdělil, nechte je klidně prospat a jen se okolo nich propližte na druhou stranu ke dveřím. Ve skladě s kontrolní kamerou zjistíte po vyslechnutí zdejšího stráže, že v rohu místnosti je vstup do šachty, můžete tedy:

A) Této informace využít a slézt do ní (při zkratování kamery), čímž se dostanete přímo pod pojízdný nosič s raketou, odkud vede žebřík na povrch.

B) Napravo u schodů zdolat zámek od dveří, za nimiž je nejen osoba na vyslechnutí s důležitými informacemi v počítači (2/4 úkolu), ale také lékárna. Schody samotné pak vedou do hangáru s raketou.

Po rozhovoru se oba strážní hangáru rozejdou a jeden z nich si půjde sednout na židli, čímž by pro vás měl být snazším cílem. Za zvedákem u židle jsou ovšem pojistky a po jejich vypnutí získáte temnou převahu nad oběma strážnými a zároveň si také odbudete trable s kamerami. Nalevo od rakety použijte ovladač na zdi a až se raketa rozjede, vylezte na předek jejího zaparkovaného nosiče a ze střechy vyskočte na trám, po kterém přeručkujte přímo za střelou (případně lze přeskočit k raketě z krabic blízko zvedáku). Těsně před raketou uvidíte pod sebou otvor do chodby, kam neváhejte seskočit.

Následující akci lze tradičně provést přinejmenším dvěma způsoby:

A) Z chodby vpadnout do otevřeného poklopu, kde pomocí přístrojů na zdi lze otevřít výlezy do hangáru na obou stranách.

B) Na konci chodby se před výtahem cesta dělí a obě vedou přes řídící místnost do hangáru s raketami.

Pravý hangár má sice jen jednoho strážného, zato však kamera nad vchodem (obrázek) je namířená přímo na částečně rozebranou střelu, kterou potřebujete napojit. Proto kameru zkratujte a bleskurychle operaci proveďte.

Obrázek zdroj: Archiv

Levý hangár má strážné hned dva (i když druhý je v řídící místnosti, kde najdete také lékárnu), ovšem na druhou stranu kamera není namířená přímo na zvedák se střelou na označkování. Až obě rakety napíchnete, vraťte se na křižovatku k výtahu. Dokonce i zde si můžete zvolit:

A) Lehčí nepřímou cestu - Nalevo od výtahu je naproti schodům u stropu otevřený poklop, kterým se dostanete na střechu výtahu. Pojistky využijte na dopravu vzhůru a až se výtah zastaví, vlezte do šachty a uvnitř ní na křižovatce pokračujte pravou chodbou. Tím se dostanete na opačnou stranu řídící místnosti.

B) Zdlouhavější přímou cestu - Nabourejte se do ovládání výtahu a po jeho úspěšném zdolání si ho zavolejte. Uvnitř sestřelte žárovku a vyjeďte nahoru. Jakmile se otevřou dveře, rychle ale zároveň tiše výtah opusťte, abyste strážnému záhy mohli vpadnout do zad. Protože je zde kamera, je třeba se strážným v jedné ruce vytáhnout pistoli a sestřelit jak zářivku u stropu, tak malé světlo nad dveřmi naproti. Jedině tak dovedete strážného živého naproti k očnímu zámku bez spuštění alarmu (pokud vám to nepůjde, nezapomeňte, že zámek se dá vždycky případně hacknout). Následující chodba vede do řídící místnosti.

Rozhovor tří mužů bude ukončen smrtí jednoho z nich, teprve až si zbylí dva půjdou po svých, vklouzněte do místnosti. Pracovníka za počítačem není těžké zajmout a učiňte tak (můžete ho i vyslechnout) a podívejte se pro jistotu do jeho PC, jestli máte již splněný jeden z úkolů. Další pracant stojí u map, naproti nimž lze z počítače získat cenné informace (3/4 úkolu). Zbývá se vrhnout na kancelář. Oficíra vylákáte nejlépe tak, že mu zkratujete světlo nad jeho stolem. Až ho budete mít pod krkem, důkladně ho proklepněte.

Nyní je třeba vrátit se buď skrze šachty, nebo klasicky výtahem do raketového hangáru se zvedákem a projít zde do zadní části, kde jsou nově pootevřená vrata. Podlezte je a strážného na střeše se zbavte, poté jedním ze schodišť sejděte do odpalovací místnosti. Uvnitř jsou dvě osoby, z nichž jedna je zaneprázdněný technik a tak si dávejte pozor především na jeho druha v pohybu. Hned za technikem je poslední z počítačů na úkol (4/4 úkolu) a místo ve kterém se šťourá, je ještě použít (lékárna).

Vraťte se na střechu k teď už otevřenému odpalovači, kde se nabourejte do počítače. Je čas se přesunout do druhého hangáru hned vedle a na jeho konci, po odstranění strážného, přístrojem na zdi otevřít vrata. Bohužel dojdete příliš pozdě nehledě na to, jak rychle jste utíkali a máte přesně 3 minuty čistého času na zrušení cíle odpálené střely. Jedním ze dvou vchodů vejděte opatrně do odpalovacího krytu a i když jsou zde hned tři osoby, stačí vám vyřídit jen jednu a to technika napravo u počítače, který je třeba použít.

Čas stále utíká a tak rychle doběhněte do hangáru s raketami a v řídící místnosti za sklem (obrázek) použijte levý počítač, čímž hrozbu zažehnáte.

Obrázek zdroj: Archiv

Bod vyzvednutí je tentokrát umístěn v rohu střechy krytu s odpálenou střelou.

Za pomoc při tvorbě návodu děkujeme GameSpotu a IGN. Pokračování za 2 týdny...

Stáhněte si: Demo, Patch, Editor, Videa, Cheaty...

Související články: Ostatní díly návodu, Recenze, Dojmy, Novinky...



 
McMichal
autorovi je 21 let a zabývá se pomaturitním studiem angličtiny v Praze; je jedním z hlavních vedoucích projektu MojeCD.cz; hrám se věnuje od dob Final Fantasy, které je jeho nejoblíbenější herní sérií

 
 
McMichal

Nejnovější články