Risen - návod 1.část
zdroj: tisková zpráva

Risen - návod 1.část

5. 11. 2009 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Dovede vás do přístavního města, osvětlí vztahy mezi frakcemi a poradí, jak projít zkouškami v klášteře pro přidání se k mágům nebo k inkvizici. + MAPA

Autor: El Kamil
Publikováno: 5.listopadu 2009


 Prolog
Hru začínáte na pláži, kolem vás se válejí těla utonulých členů posádky. Avšak někdo další přece jen přežil, a to Sara, kterou najdete kousek před vámi. Promluvte s ní. Řekne vám, že si máte najít nějakou zbraň. Všude kolem jsou k mání nějaké klacky, ovšem lepší je běžet podél pláže doprava, kde u mrtvoly najdete loveckou dýku. Vyzbrojte se jí a spolu se Sarou běžte do džungle.

Pobijte monstra po cestě a oberte je o maso a další serepetičky. Postupně se dostanete až k opouštěné chatrči. Sara vás pověří jejím prozkoumáním. U postele tam najdete klíč, kterým otevřete truhlu, v níž najdete pánev. Poreferujte o tom Saře, která vám nyní řekne, abyste opekli nějaké maso na ohni. Jednoduše přijďte k táboráku, klikněte na něj a opečte maso, které pak dejte Saře. Sara vám nyní sdělí, že si u této chatrče odpočine, a vy máte jít dál do nitra ostrova. Tímto úvodní prolog a tutorial končí.

Zakázaný ostrov

Vydejte se cestou vpravo do kopce, poté kolem ruiny, do které se můžete podívat, až přijdete k dalšímu obydlí. Uvnitř vás překvapí bandita Jan. Ten vám poslouží jako první informátor, nejdřív ale chce, abyste si obstarali lepší zbraň. V jeho chatrči otevřete skříň, kde najdete klíč, kterým poté otevřete truhlu v prvním patře domu. Tam najdete meč, ale hlavně základní mapu ostrova. Pro lepší orientaci na ní ukážeme významná místa na ostrově.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Mapa části ostrova:
1) Pláž ze začátku hry
2) Bandita Jan
3) Bažina s táborem banditů
4) Tristanova farma
5) Severinova farma
6) Klášter
7) Hlavní brána města
8) Zadní brána města


Oznamte svůj úspěch Janovi. Ten vás poté je ochoten zavést buď do bažiny, kde sídlí Don Esteban a jeho bandité, nebo na farmu noviců ve směru k přístavnímu městu. Je jen na vás, co podniknete dále. Můžete jít do města i do tábora banditů, můžete zkoumat svět a pobíjet monstra v divočině. Nicméně, ať už budete dělat cokoliv, musíte se nakonec rozhodnout pro jednu ze tří frakcí (mágové, bandité a bojovníci Inkvizice).

Než se ale k jednotlivým popisům dostanu, zmíním pár opravdu důležitých rad. Za prvé: Pokud nejste členy některé z frakcí, dejte si pozor na bojovníky Inkvizice, které najdete různě v divočině. Pokud vás totiž chytí, stanete se automaticky bojovníky Inkvizice a už si nemůžete vybrat jinou frakci.

Zaprvé a půl: Nechoďte do kláštera, sídlí tam Inkvizice, takže dokud tam nebudete posláni, radši se k němu ani nepřibližujte. Zadruhé: Je výhodné jít nejdřív do tábora banditů, tam splnit všechny možné úkoly a až poté jít do města. Naberete tím dost zkušeností a trochu vytrénujete svou postavu, což se hodí, a navíc se nezavážete banditům. Zatřetí: Klíčovou lokací při volbě frakce je město. Ve městě buď splníte úkoly pro bandity a přidáte se k banditům, nebo splníte úkoly pro Inkvizici a budete si moci vybrat kariéru bojovníka Řádu nebo mága.

 Jak se dostat k Donovi?
Pokud se chcete přidat k banditům, budete se muset dostat k Donovi. Za tím účelem mu musíte přinést něco cenného, což vám řekne Rachel, která se postává před chrámem, nebo kovář Oscar. A takovou cennost vám pomůže získat právě Oscar. Dá vám tip na jeden vzácný meč, jehož kusy jsou rozsety po celé bažině. Musíte najít všech pět kusů a přinést je Oscarovi.

Informace o jejich poloze vám řekne ožrala Luis, kterého najdete v bažině před táborem. Od něj a od několika dalších lidí v táboře zjistíte, že po jednom kuse u sebe mají Craig, Luis a Brogar. Craigův kus můžete koupit za 100 zlatých nebo mu jej vzít po souboji v aréně. Luis vám svůj dá za dvě piva a Brogara budete muset zmlátit, abyste jeho kus dostali. Aby s vámi Brogar bojoval, budete ho muset něčím naštvat nebo porazit Ricarda, Lorenza, Craiga a Dominga v aréně, pak totiž s vámi bude chtít sám bojovat. Samozřejmě můžete všechny tři kusy ukrást pomocí vybírání kapes.

Zbývají ještě dva kusy. Jeden najdete v bažině v truhle na místě, kde jsou (nebo byly) můry. Další se nachází u mrtvoly Dorgana v jeskyni vzadu v bažině (nedaleko Luise). Až budete mít všechny kusy, předejte je Oscarovi. Ten vyrobí meč, který můžete "ukrást" nebo jej koupit za 200 zlatých. Poté promluvte s Rachel, která vám povolí jít za Donem, který je v chrámu. Projděte přes stráž a promluvte s ním. Aby vás ale přijal mezi bandity, musíte ještě prokázat svou loajalitu ve městě.

 Jak se dostat do městai?
Přístavní město leží na jihu ostrova a podle Inkvizitorova zákona nikdo nesmí dovnitř ani ven. U hlavní (západní, č.7 na mapě výše) brány města to nezkoušejte, tam je banda vojáků a ti by vás spíš zatáhli do kláštera. Nicméně zadní brána (č.8 na mapě výše), která se nachází na východě, je střežena starou městskou gardou. Strážce Leto vás za 100 zlatých pustí do města (pokud jste už rekrutem nebo novicem, vstup je zdarma) a ještě vám na cestu přibalí mapu přístavu. K zadní bráně můžete projít od velké křižovatky pod Severinovou farmou:

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Přístavní město

Jak již bylo zmíněno, město je klíčovou lokací pro volbu frakce. V něm plníte úkoly ve prospěch Inkvizice nebo ve prospěch banditů. Musíte tímto způsobem nasbírat celkem 4 plusové body pro jednu či druhou stranu. Ve městě narazíte na několik banditů, kteří vás zaúkolují nějakou nekalou činností. Proti nim stojí vojáci Inkvizice, kteří naopak chtějí, abyste dané bandity vyhnali z města.

Tip - velká mapa: Jakmile najdete tajný východ z města (po dosažení 4 bodů pro bandity nebo Inkvizici) si u Nelsona kupte velkou mapu ostrova. Mapu můžete získat i zdarma a to v rámci linie úkolů od bandity Finchera po získání přístupu k Donovi (pouze v 1.kapitole).

 Delgado nebo Sebastian?
Delgado u zadního východu z města chce, abyste vybrali výpalné od obchodníka Costy. Řekněte to Sebastianovi, vojákovi Inkvizice, který stojí opodál. Ten chce, abyste postupovali podle Delgadova plánu a výpalné pak přinesli jemu. Tak jo: Costa ovšem zaplatit nechce a ještě si najal bodyguarda Fullera. Nejlepší způsob je vyzvat Fullera na souboj, zmlátit jej, a pak v říct Costovi, že z něj zlato vymlátíte. Fuller se do bitky už nezapojí. Až Costu srazíte k zemi, seberte jeho zlato. To předejte Delgadovi, pokud se chcete přidat k banditům, nebo Sebastianovi, pokud se chcete přidat k Inkvizici.

 Cid nebo Rodriguez?
Rodriguez vám řekne o vloupáních, která se v poslední době ve městě udála. Podezřívá z nich banditu Cida, který má údajně nějakého špiona, co prochází domy a hledá vhodný cíl. Promluvte se všemi okradenými - Baxterem (v přístavu), Flaviem (u Belschwura) a Nelsonem. Všichni tři vám řeknou, kdo byl v den vloupání u nich v domě. Jediné jméno, co se shoduje u všech tří, je Doyle. Poptejte se Philuse (vede stánek s rybami), který vám za úplatek řekne, že Doyle je nyní u Costy. Najdete jej v prvním patře. Doyla můžete předat Inkvizici nebo jej nechat zmizet (zabít, pustit), čímž si polepšíte u banditů.

 Lukor nebo Carasco?
Carasco z přístavního skladiště vám řekne o tom, že někdo ukradl pět kusů zbroje. Podezřívá banditu Lukora stojícího opodál a chce, abyste mu pláty přinesli. Totéž ale chce Lukor, který vám řekne, že pláty u sebe mají jeho "pomocníci" Vasili, Ingvar (oba v hospodě) a Duram (nosí bedny u skladu). Všichni chtějí za své pláty zaplatit, všem je můžete ukrást pomocí vybírání kapes. Vasiliho a Ingvara můžete dohnat k souboji, Duram se nenechá a navíc nemá pláty u sebe. Pokud mu ukradnte klíč, budete ještě muset zjistit, kde má truhlu. To vám za opečené maso řekne ogr Ukkos, který stráží skladiště (truhla je v 1.patře Ukkosova skladu). Jakmile budete mít všech pět plátů, předejte je Carascovi, pokud se chcete přidat k Inkvizici, nebo Lukorovi, pokud se chcete přidat k banditům.

 Weasel nebo Marcelo?
Weasel posedává vedle bývalého Donova domu v obchodnické čtvrti. Řekne vám o obchodu s trávou mezi bandity a alchymistou Leonardem. Poslední dobou se ale část zboží ztrácí, a tak Weasel chce, abyste sledovali Gartha, prostředníka v celém kšeftu, a zjistili, kdo za zmizelým zbožím je. Gartha sledujte až ke Cutterovi (pokud jej na cestě ztratíte, vraťte se za Weaselem), tam zjistíte, že právě Cutter je ten, kdo si bere část zboží. Zmlaťte ho i Gartha a seberte balíky trávy. Nyní se můžete rozhodnout, jestli je předáte Weaselovi, čímž se polepšíte u banditů, nebo Marcelovi, čímž si naopak polepšíte u Inkvizice.

 Toni nebo Hernandez?
Toni vysedává kousek od bývalého Donova domu v obchodnické čtvrti. Má za úkol z domu získat cenný rodinný amulet, který Donovi patří. Dům ale stráží Hernandez. Když mu řeknete, o co Tonimu jde, pustí vás dovnitř. Podle Toniho je amulet schován v tajné komnatě, která se otevírá spínačem za jedním z obrazů. Takový obraz je v přízemí vpravo. Klikněte na něj, čímž zpřístupníte zmíněnou tajnou místnost. Tam v truhle najdete amulet, který nyní můžete předat buď Tonimu, pokud se chcete přidat k banditům, nebo Hernandezovi, pokud se chcete přidat k Inkvizici.

 Romanov nebo Sergio?
Na velkém přístavním molu stojí žalář a v něm pirát Romanov. Voják Sergio vám řekne, že Romanov někde schoval svoje zlato a Inkvizice jej chce získat. Abyste se k Romanovovi dostali, musíte získat klíč strážce žaláře (ukrást, přivést mu prostitutku, zmlátit ho). Promluvte si s Romanovem, který vám řekne, že jeho truhlice je ukryta ve skladišti. Dá vám klič a chce, abyste mu přinesli skříňku, která je v truhle uložena. Do skladu se dostanete tak, že ze schodů u ogra Ukkose vyskočíte na střechu domu vpravo, a pak po dřevěném ochodu projdete až do skladu. Tam otevřete Romanovovu truhlu. Nyní její obsah přineste Romanovovi, pokud se chcete přidat k banditům, nebo Sergiovi, pokud se chcete přidat k Inkvizici. Cesta k Romanovově truhle ve skladu:

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

 Scordo nebo Carasco?
Strážce skladu Carasco vám řekne, že byly odcizeny tři zlaté mísy. Samozřejmě je chce přinést zpět. Ovšem chce je i vůdce banditů ve městě, Scordo, za kterým se dostanete, když získáte 4 plusové body pro bandity. Po jedné míse můžete koupit od Dirka a Dytara, polohu třetí mísy vám sdělí Olf (vězněný v Donově domě). Po získání všech tří mís je můžete předat Scordovi, pokud sympatizujete s bandity, nebo Carascovi, čímž si přilepšíte u Inkvizice.

Klášter

Pokud se chcete přidat k mágům či k bojovníkům inkvizice, musíte v klášteře absolvovat základní výcvik s holí a projít zkouškami všech mistrů. Pro bandity úkoly v klášteře nejsou dostupné.

 Základní trénink
Promluvte si Aricem na nádvoří. Nejdřív si máte sehnat nějakou hůl. Tu vám dá kovář Karlsen. Poté musíte absolvovat tréninkové souboje v malé aréně. Vašimi soupeři jsou Tucker, William a Kato. Jednoduše s nimi promluvte a poražte je v aréně. Kato s vámi bude bojovat až v případě, že jste bojovali s prvníma dvěma. Nejdřív vás napadne přímo na nádvoří, poté s vámi už půjde do arény.

Po zmlácení Kata si vás odchytí Aric. Kato je jeho dobrý přítel a Aric jej chce pomstít. Vyzve vás na souboj do arény. Pokud jej porazíte, je základní trénink u konce. Pokud prohrajete, musíte najít jinou cestu, jak přes Arica přejít. O té vám řekne William, který vás pošle za Casparem. Kupte od Dalmana pár obyčejných vín (také vám dá silné víno Fireflush) a od Karlsena si vyptejte nejhorší meč na světě. Poté opijde Arica a dejte mu onen meč. Poté je souboj v aréně jednodušší. Po ukončení základního tréninku promluvte s Mistrem Vitem. Ten vám dá přístup do horní části kláštera, kde najdete ostatní mistry. Nyní všechny obejděte a splňte jejich zkoušky.

 Mistr Vitus
Vitus chce, abyste hledali víru a moudrost boji (trust and wisdom in combat). Víru najdete, když pomůžete Dalmanovi, který se v jednom klášterním zákoutí stará o prasata. Dalman chce, aby jej někdo vystřídal. Tím pravým je novic Taylor, který za to chce 10 jablek (ty najdete různě po klášteře nebo koupíte od Caspara). Moudrost v boji (Wisdom in Combat) je kniha, která se povaluje v truhle na hřbitově. Ten stráží Yoki a pustí vás tam jen za Harlokův vývar (dostanete při prvním dialogu s Harlokem) nebo za svitek kouzla Iluze (to vám řekne později). Na hřbitov se ale můžete dostat i přeskákáním přes střechy. Poté jděte do hrobky, kde v chodbě na pravé straně seberte klíč od truhly na straně druhé. Seberte knihu a oznamte svůj úspěch Vitovi, čímž je zkouška hotova.

 Mistr Pallas
Pallas chce, abyste pomohli vojákům ve městě. Pokud jste přišli s doporučením od Carlose, nemusíte už nic plnit. Pokud ne, musíte jít do města a získat tam 4 plusové body pro Inkvizici (viz oddíl návodu Přístavní město). Tak či tak, Pallasovu zkoušku jste zvládli.

 Mistr Cyrus
Cyrus vás pošle na Severinovu farmu, abyste zajistili dodávku artefaktů. Promluvte tam se Severinem, který vás ujistí, že artefakty budou dodány do kláštera. Ještě se jej zeptejte na nějaké speciální artefakty a citujte naštvaného Cyruse. Dá vám nějaké věci, které osobně předejte Cyrusovi, čímž je zkouška hotova.

 Mistr Ignatius
Ignatius vás zavede do knihovny a chce, abyste si tam přečetli všechny knihy. Ty tam jsou celkem tři (k jedné vás pustí Rufus). Nicméně musíte jít ještě do tajné části knihovny, kam se dostanete zatažením za pravý kovový kruh u jedněch jakoby-dveří v knihovně. Poté projděte do velkého sálu, kde se pomocí kouzel z krystalů dostaňte do všech částí a přečtěte všechny knihy. Proměnou v Nautila pak můžete projít až do laboratoře mistra Abraxe. Po přečtení všech knih vás Illumar ještě pošle do nedalekého chrámu u jezírka pod klášterem, kam poslal Nathana, který u sebe má ohnivý krystal. V chrámu si dejte pozor na past (telekineze na páku), za níž od mrtvoly novice seberte krystal. Oznamte to Ignatiusovi, čímž je zkouška hotova. Zatáhněte za kruh na zdi a projděte do tajné části knihovny:

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

 Mistr Illumar
Illumar je mistr svitků a nejdřív chce, abyste si přečetli knihy v jeho sálu. Poté chce, abyste se naučili přísady na výrobu svitků kouzel prvního stupně runové magie. Zde je jejich přehled:

1. Světlo (light) - ingrediencí je jeden zlatý, což vám řekne Jervis.
2. Telekineze- ingrediencí je prah z křídel (wing dust), což se dozvíte z jedné knihy v knihovně (v té normálně přístupné).
3. Iluze (illusion) - ingrediencí je tesák divočáka (tusk of a boar), což se dozvíte z postavce u Abraxe.
4. Proměna v Nautila - ingrediencí je prázdná ulita (Nautilus shell), což vám řekne Enzo výměnou za přísadu pro iluzi.
5. Vtip (tell joke) - ingrediencí je perla, což vám řekne Erlan výměnou za přísadu k Nautilovi.
6. Lehké léčení (light healing) - ingrediencí je léčivá bylina (healing herb), což vám řekne voják Rufus z knihovny výměnou za knihu Wisdom in combat.

Poté Illumar chce, abyste vyrobili svitek světla. Dá vám potřebnou runu, takže si už jen sežeňte potřebné suroviny (včetně prázdného svitku a pera - to vám dá Caspar), stoupněte si k psacímu stolu a svitek vyrobte. Oznamte to Illumarovi a zkouška je hotova.

 Mistr Abrax
Abraxe najdete v jeho tajné laboratoři, do které se dostanete skrz tajnou část knihovny. Pošle vás najít své dva novice Siriuse a Kraybana, kteří pro něj šli sbírat byliny. Také vám dá seznam oně bylin, které potřebuje. Stačí mu je přinést (6x healing plant a 4x mana plant), tím je zkouška hotova. Novice Siriuse najdete na Severinově farmě (dá vám část bylin), Krayban leží mrtev kousek dál v lese východně od farmy.

Dostat Patty z města

Důležitým úkolem pro další dění je také pomoci hospodské Patty. Ta hledá svého otce, legendárního piráta Gregoria Steelbearda. Promluvte s Vasilim, který se potuluje v Pattyně hospodě. Řekne vám, že Erikson si myslí, že měl Gregorius ve městě nějaký barák. Eriksona najdete v nevěstinci. Když jej zmlátíte, získáte klíč, a když s ním pak promluvíte, získáte i informaci, kde je onen dům je - v Gutters (čtvrť s Belschwurem).

Jděte tedy tam (je to ten dům se zavřenými dveřmi) a vyberte z truhly list papíru. Předejte jej Patty, která bude nadšena a chce odejít z města. Až získáte ve městě 4 body pro bandity nebo pro Inkvizici, najdete tajný východ z města. Řekněte o něm Patty a pak s ní promluvte ještě u onoho průchodu. Tím je Patty venku z města a tato pro budoucí dění důležitá část je splněna.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Inkvizitor Mendoza

Ať už jste bandité, mágové anebo bojovníci Inkvizice, promluvíte si s Inkvizitorem v síni se Svatým plamenem. Mendoza chce, abyste jej následovali k vstupu do vulkánu. Po cestě vám řekne o hrozbě, která lidstvu hrozí, o titánech, kteří byli uvolněni s vypuzením bohů, a o plánu na záchranu světa, který má podle Mendozy své jádro ve vulkánu. Vstup do něj je ovšem zatarasen podivnou bránou. Tu můžete otevřít pomocí pěti krystalových disků, které musíte najít. Tím první kapitola končí.

Pokračování příště...

Stáhněte si: Demo, Trailery, Videa...

Související články: Mega-recenze, Video-recenze, Dojmy, Preview z GC08, Novinky, Vše o Gothic III



El Kamil
autorovi je 21 let a už nějaký ten pátek studuje na FIT VUT v Brně, občas si přivydělává jako PHP programátor; je šéfredaktorem Gothicz.net a Risen.cz, ale hry už moc nehraje; nejradši tráví čas s přítelkyní a v kině

 
 
El Kamil
Smarty.cz

Nejnovější články