Posel Smrti 2 - návod 3.část
zdroj: tisková zpráva

Posel Smrti 2 - návod 3.část

5. 5. 2010 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Dokončení návodu se čtvrtou až šestou kapitolou vám pomůže s hraním na klavír, skládáním mozaiky, destičkou s kozly a lvy, či s vyřešením hádanky s tlačítky v podlaze.

Autor: Lichtenberg
Publikováno: 5. května 2010

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Předešlé díly návodu:
- 1.část (první kapitola a část druhé)
- 2.část (dokončení druhé kapitoly a ta třetí)


4. kapitola

 Svázaný a zamčený
Čtvrtá kapitola začíná docela originálním uvězněním hlavní postavy na židli. V této pozici může sebrat pouze dvě věci, takže bude náročné vybrat onu správnou dvojici. U okna najdete plastovou láhev. Zkombinujte ji se slunečními paprsky a seberte střípek. Opodál seberte hadr. Použijte střep na láhev a na svinstvo, které z ní vyteče, použijte hadr. Seberte další střep a zkombinujte jej se sluncem. Rozpálíte oheň. Pod stolem leží klacek, seberte ho, zkombinujte s ohněm a Darren si automaticky spálí pouta.

Zkuste vyjít ven. Zjistíte, že dole sedí Bobby z muzea. Bodří rovněž poznají, že ten spodní pokoj je ten samý prostor, kde teta Eleanor v prvním díle tak krásně hrála na klavír. Je třeba na něj nahoře nastražit nějakou past. Seberte tělo figuríny úplně vpravo, lano i kus lana, které jsou poházené kolem židle. Na stěně je podivné místo, které když otevřete, dostane se vám malého autíčka. Nalevo od místa je v nepořádku schovaná bysta hlavy. Vezměte ji. Seberte i prostěradlo z obrazu. Pak zkombinujte lano s hromadou prádla na zemi a přehoďte ho přes trámy nahoře. Na židli dejte figurínu, hlavu a prostěradlo. Autíčko použijte na dveře a užijte si scénu, ve které Darren omráčí svojí pastí hloupého Bobbyho.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Sejděte dolů, vraťte si do inventáře autíčko. Z krbu si vezměte staré dřevo a ze stolu použitý svačinový papír. Podívejte se na truhlu. Nejdříve si ji prohlédněte a pak zkombinujte papír s ornamenty. Vznikne vám notový zápis. Následuje další mezihra, jejíž logika se zapomněla kdesi za hranicemi Walesu. Jděte tedy ke klavíru vedle. Podle notového zápisu, který vám hra ukazuje nad piánem, zahrajte melodii: K dispozici je sedm kláves a vy stiskněte klávesy v pořadí zleva: 1,3,3,2,5,3,2,3. Ozve se melodie, kde jsou tři tóny zahrané za sebou. První třikrát, druhý dvakrát a třetí pětkrát. Kombinaci 325 zadejte do truhly a vezměte si z ní své osobní věci. Jděte ven.

 Na zahradě ve Walesu
Pozdravte se s malým chlapcem, který si myslí, že je Van Helsing. Vyčerpejte možnosti dialogu a pokračujte dále zahradou. Jděte po schodech ke zřícenině domu. Seberte hadici.. Dojděte bahnem až ke kryptě, kterou si jistě pamatujete z prvního dílu. Vedle ní vezměte kladkostroj a prohlédněte si kryptu uvnitř. Pokud se rozhodnete připevnit kladku na stěnu, zemřete :). Vraťte se k Helsingovi. Po krátké rozmluvě zjistíte, že v domě má svoje hračky. Dejte mu autíčko a on vám dá sekerku. Ze zahradního domku, kousek od míst, kde dříve bývaly vchodové dveře (hráči jedničky si vzpomínají) sekyrkou vysekněte hák. Z krypty pak seberte popruhy a před ní zkombinujte sekyrku s malými stromky. Svažte je poté kusem lana a Darren umístí trojnožku do krypty. Na ní pak připevněte kladku, popruhy dejte na sarkofág a otevře se vám sarkofág.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vlezte dovnitř a podlezete do malé místnůstky, kde to před pár lety pravděpodobně pěkně bouchalo. Na knize vpravo leží trubka. Seberte ji a stejně tak složku z police nad ní. Podívejte se na plakát o krevních skupinách. Je zde frekvence krevních skupin: ABBAO. Toto přesně zadejte do trezoru, který klečí veprostřed. Najdete krev Gordonů. Nechte ji být a raději trubku použijte na hořák vpravo. Poté sekerou přesekněte hadici a do výsledné podoby vložte trubku. Rozbitá hadice se tím spraví. Vylezte nahoru.

U krypty vás překvapí Van Helsing a řekne vám, že se vrátil Tom – druhý únosce. Jděte se na něj podívat k domu a vraťte se do zahrady. Připevněte hadici ke kohoutku a druhý konec k bahništi před domkem. Vraťte se ke kohoutku a otočte jím. Je na čase vylákat Toma! Jděte k domu, čímž začne honička. Tom spadne do bahna a dá vám klíče od svého vozu. Ujeďte pryč a nezastavujte se!

 Návrat do známých míst
Vrátíte se do hotelu. Murray vám dá dopis od Angeliny, která si s vámi dává rande večer u majáku. Pak se vraťte do Willow Creek. Postupujte do muzea a pokuste se otevřít již kdysi nabytým klíčem kroniku rodu Gordonů. Darren namítne, že muzeum je plné turistů a tak se schová v muzeu, dokud se nezavře. Pak můžete vitrínu s kronikou již otevřít a přečtěte si první stránku i stránku následující. Ven se však vchodem nedostanete – muzeum je pochopitelně zamčené a chráněné alarmem. Seberte z odpadkového koše obal od žvýkačky, ze stolu napravo od kroniky dřevěnou desku.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Jděte do místnosti s krvavými scénami a na drtičku vnitřností položte desku. Vylezte nahoru a alobal od žvýkačky použijte na alarm, čímž ho dokonale zneškodníte (Bravissimmo!). Nyní je již cesta oknem volná a vy vyskočíte vstříc onomu poblázněnému bezdomovci, který vás ve Willow Creek obtěžoval již jednou. Drmolí si onu báseň, kterou jste našli v třetí kapitole u Reginaldova těla. Darren se vypraví do dolů, kde jej ve třetí kapitole omráčili, a schová se. Poslechněte si schůzku bratrstva, kterým zdá se šéfuje slečna knihovnice z Willow Creek. Naneštěstí vás opět zmerčí a vy musíte rychle utíkat.

Utečte zpět na dvorek, pokračujte do dveří do místnosti, v němž jsme likvidovali poklop. Páky na stěně nastavte tak, aby byla prostřední a pravá dole, pokračujte k turbínám a tlačítkem za sebou zavřete dveře. Seberte rychle hadici a tyč. Zkombinujte je v inventáři a hoďte toto „lano“ do kanálové roury. V hezké scéně uvidíte, jak Darren prchne před pronásledovateli. Ocitnete se zpátky v kanále. Dejte se dvakrát doleva a posléze doprava. Poté znovu doleva a doprava a ocitnete se v podepřené mříži. Podlezte ji a podpěru seberte. Pak pokračujte doleva, doprava, doleva a po žebříku do Angelinina pokoje. Tam „váš“ otvor objevil Murray a je značně rozrušený.

Automaticky se pak Darren ocitne na schůzce s Angelinou u majáku. Prozkoumejte maják a vysokou trávu. Darren nachází Angelinu spálenou na uhel. David Prachař se za mikrofonem zmůže jen na podivné vzdychání místo táhlého výkřiku.


5. kapitola

Obrázek zdroj: tisková zpráva Na začátek předposlední kapitoly na vás hra začne chrlit hromadu podivných halucinací. Osobně jsem byl dost zmatený, jestli byla spálená mrtvola také jen halucinace nebo tam skutečně ležela, ale možná to byl docela dobrý záměr autorů. Přežijte ještě pár podivných výjevů a proberete se u zříceniny univerzity a v podivném místečku v rohu poznáte Ralpha a jeho imaginárního kamaráda pana Bubbyho, staré známé z prvního dílu.

Pokecejte si s ním o všem možném a poté jděte na výzvědy. Napravo je vchod do jakési jeskyně, ale je zablokován zvláštní konzolí s šachovnicí. Pod konzolí v trávě seberte šachovou figurku – dámu. Zpod kamenů u vchodu do jeskyně najdete další – pěšáka. Ralph má koně, ale nechce vám ho dát, protože si s ním hraje pan Bubby. Vraťte se k majáku. Ze stromu si vezměte papírek, je na něm rozřešení hádanky s šachovnicí. U vstupu do majáku je zapíchnutý nůž. Vezměte si ho. V trhlině vedle se zase skrývá šachová figurka číslo tři – král. Jděte zpět k univerzitě, použijte nůž na keř a posléze i na větvičku a vyrobte píšťalku. Dejte jí Ralphovi, který ji vymění za šachovou figurku č. 4.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Podle papírku z majáku umístěte figurky na konzoli u vstupu takto: nahoru krále, dolů pěšáka, koně doprava a královnu doleva. Otevře se vám jeskyně, do které pochopitelně vlezte a pozorujte havrana, který kolem zrádně poletuje. Prohledejte batoh a přečtěte si Angelinin deník. Stojí v něm cosi o nějaké mozaice, kterou musíte sebrat. Kus mozaiky prý má být v batohu, ale Darren v něm nic nenajde a jeho podezření padne na chudáka havrana, který má lesklé věci obzvlášť rád. Podívejte se na olejovou lampu, ale nechte jí být. Prozkoumejte bránu i zvláštní stojan. Když odejdete z jeskyně, ocitnete se automaticky u bran Black Mirror.

 První kousek mozaiky
Zkuste zazvonit, ale pranic se stane. U pravé nymfy se krčí větev. Seberte ji a s její pomocí otevřete branku. V zahradě na vás vyjede sprostě zahradník Louis (starý známý morous ze zámku ve Walesu v prvním díle), ale situaci uklidní komorní Bates (kterému musí být, vzhledem k předchůdci, snad sto padesát let). Darren se představí jako policejní inspektor, který hledá dívku a je vpuštěn dovnitř. Uvnitř v hale se seznámíte s babkami – Eleanor a Victorií. Důkladně si s nimi promluvte. Poté prozkoumejte všechny oblasti v hale a zvláště sochu veprostřed, zavřené dveře vlevo dole a tajemné zrcadlo v pravé části haly.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vchodem vlevo vejděte do knihovny. Prohlédněte si knihy, rodokmen Gordonů a čajový servis. Vraťte se do haly a protilehlým vchodem vejdete do kuchyně. Zde je mladá kuchařka Sally, se kterou bude povídání obzvláště dlouhé. Na zemi si pak vezměte gumovky (zde již chválená logika hry končí úplně – proč bych si bral sakra s sebou gumovky?) a na příborníku poblíž východu do haly čajovou lžičku. Vzdálenějším východem se pak dostanete ven ze zámku ke konírně.

U konírny, kde kdysi pracoval černovlasý Morris, promluvte s Louisem. Na studni bez vědra uvidíte dřepět v hnízdě bídáka havrana. U stájí si vezměte žebřík (do kapsy) a obrovské kladivo, se kterým by měl problémy i trpaslík z Dragon Age (taktéž do kapsy). Zkombinujte žebřík se studnou a zkuste se podívat na havrana. Ten vás však odláká kousnutím do ruky. Vraťte se tedy kuchyní do haly a poproste paní Eleanor, jestli byste si nemohl vzít kousek vlny, ze které něco plete. Ona vám to povolí a vy spojte v inventáři lžičku s vlnou. Toto zajímavé spojení zkombinujte se schody u stájí a havran tímto vyletí z hnízda, aby se podíval, co se to tam tak zajímavě leskne. Vy vylezte po žebříku a z hnízda mu seberte první část mozaiky!

 Druhá část mozaiky
Bahnem u studny si zašpiňte gumovky a vraťte se do haly zámku. Victorie telefonuje v knihovně a vy si popovídejte s Eleanor nejen o zavřeném křídle zámku. Novým cílem je nyní vylákat obě dámy z haly, abyste se mohl podívat na onu sochu globu uprostřed, kde by měl být schován další kus mozaiky. Jděte do kuchyně a prozkoumejte čajovou konvici na sporáku. Když na ní chcete šáhnout, Sally vás okřikne a sdělí vám, že si dámy přejí čaj a protože došel, jel pro něj Bates do vesnice. Vraťte se do haly a prozkoumejte horní část zámku. Najdete Batesův pokoj, který je zavřený a koupelnu. Na vyleštěnou podlahu v koupelně našlapejte gumovkami a oznamte to Sally. Ta si odběhne nahoru uklízet a vy můžete sebrat konvici bez čaje. V knihovně položte konvici na čajový servis a jděte se porozhlédnout po čaji.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Z horního patra zavolejte do hotelu Murrayovi, že se za půl hodiny stavíte pro své věci, čímž odlákáte pozornost vašich nepřátel a můžete opustit zámek a vyrazit do Willow Creek. Nejprve pozorujte starého Batese a Toma kterak si o něčem vyprávějí a pak tiše jako Sam Fischer dojděte k hospodě. Na její zamčený zámek poslouží Tomův paklíč a vy si znovu zopakujete mezihru s paklíčem. Stejnou metodou jako kdysi skříňku v hotelu odemkněte zámek a ze stolu v hospodě seberte čaj. Vraťte se rychle na Black Mirror, v knihovně zkombinujte čaj s konvicí a oznamte Sally v kuchyni, ať připraví horkou vodu na čaj. Dámy jsou od té chvíle „uklizeny“ do knihovny.

Jděte nahoru do koupelny a v zrcadle na vás vykoukne duch Samuela Gordona ukazující na dlaždičku. Na onu dlaždičku použijte kladivo a vyndejte kus deníku Williama Gordona s obrázkem jehlanů. Seberte mop a vraťte se dolů ke globu. Všimněte si, že na hrazení kolem jsou jehlany, které se dají zastrčit. Podle papíru zastrčte druhý, čtvrtý a pátý. Poté můžete kliknout na kamennou desku, ta se otevře a vy získáte druhou část mozaiky.

 Batesova klenotnice
Jen co vyrabujete desku, vrátí se Bates a odejde si odpočinout nahoru do pokoje. Zajděte za ním a proberte s ním všechna témata hovoru. Odejděte do koupelny a mop zkombinujte s vanou, čímž ucpete výtok. Pusťte kohoutek a zatopte koupelnu. Toto oznamte Batesovi, který zmizí ze svého pokoje do koupelny. Skočte dolů pro Sally, ta přiběhne taktéž nahoru a vy se můžete nepozorovaně vkrást do Batesova pokoje. Prohledejte ho a ve sloupku postele najdete klíček. Ten pak použijte na zásuvku a získáte listiny a fotografii Batese a Darrenovy matky. Z listin v inventáři vysypete tahák, na němž je seznam věcí, které musíte znát pro otevření nalezené klenotnice.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Jděte za Sally, která je opět v kuchyni. Zeptejte se jí na sira Egmonta, ale chce za odpověď smazat bratrovy pokuty za rychlost (jste totiž brán za policistu!). Batesovo jméno bohužel nezná. Postupujte do knihovny a promluvte s Victorií. Řekne vám, že stavitelem zámku byl Frederik Artur Gordon. Zkontrolujte jeho jméno na rodokmenu a zjistěte, že jeho nejstarší sestra se jmenovala Rosie. Vyjděte ven ze zámku ke vstupní brance. Vyberte schránku. Je v ní dopis pro Batese a v ní je Batesovo celé jméno – Edward Bartoloměj Bates. Podívejte se na nymfy a jejich čísla jsou 20, 19 a 1. Vraťte se do haly a promluvte s Batese, který vám sdělí, že Sally pochází ze západního Sussexu. Jděte nahoru a zavolejte na informace bratrovi Sally. Zjistíte jeho věk a oznámíte mu, že byla pokuta zrušena. Oznamte to poté Sally. Ta vám dá vločky od značky Sir Egmont. Na rohu obrázku je vyobrazen kříž.

Nahoře u telefonu si prohlédněte obraz nymf, který je označen osmnáctkou. Darren si spočte v duchu všechny čísla a zajímavým překladatelským oříškem dá dohromady symbol – star – tzn. hvězda. Pak zajděte za Victorií a zeptejte se jí na jméno Bartoloměj, řekne, že symbolem pro toto jméno je nůž. Nyní již alou do Batesova pokoje a vrhnete se na jeho klenotnici. Nahoru navolte kříž, doprava růži, dolů nůž a doleva hvězdu. Dostane se vám klíče a fotky dítěte Adriana, ve kterém Darren pozná sám sebe.

 Třetí část mozaiky
Obrázek zdroj: tisková zpráva Pokračujte dolů do haly a odemkněte si klíčem dveře do zavřeného křídla. Darren sám najde pokoj plný přikrytého nábytku. Prohlédněte si vše, co můžete a seberte dřevěnou destičku, na které je napsáno: Ralph. Pomocí pohlednice se tedy přetransportujte k akademii a promluvte s Ralphem o destičce. Dá vám zbytek hry. Tu pak zkombinujte s destičkou a objeví se vám hrací pole. Musíte dostat kozly a lvy do správných políček. V prvním řádku musí být čtyři kozlové, v druhém dva lvi po stranách a dva kozlové uprostřed. Ve třetím samí lvi a ve čtvrtém vlevo dva kozlové a na třetím políčku lev. Získáte kuličku.

Vraťte se do zavřeného křídla zámku a vložte kuličku do rámu zrcadla. Následuje spirálová hádanka, ve které musíte postupně stisknout proti směru hodinových ručiček páky kolem spirály, aby se kulička propracovala až doprostřed. Až se vám to podaří, zrcadlo se pohne stranou a odhalí tajný průchod. Ocitnete se v dívčím pokoji. V zásuvce naproti vchodu je hrací skříňka a třetí část mozaiky. Spusťte hrací skříňku a Darren omdlí.


6. kapitola

 Únos z Black Mirror
Obrázek zdroj: tisková zpráva Promluvte s ženou s černým závojem, chotí Samuela Gordona – vaší matkou. Vysvětlí vám, o co vlastně jde. Bates poté v hale vyjde s barvou ven a řekne vám, ať jdete za Louisem, že má pro vás lístky na Floridu. Jděte ke stájím, ale Louis o žádných lístkách nic neví. Jděte nahoru do koupelny a naleznete mrtvou Sally. Prohlédněte si jí. Zapněte kohoutek, zhasněte okno a pak se na ní znovu podívejte. Naleznete na vaně napsané B. Když chcete odejít, zámek je v plamenech. Vezměte z prádelníku ručník, namočte ho ve vaně a pospíchejte do haly Mrkněte na scénu s Batesem.

Před zámkem vás unese Louis a doveze vás na nějaké podivné místo. Tam na vás namíří pistoli… ano, Angelina. Prodiskutujte s ní všechna témata a pokračujte s ní do jeskyně. Máte zasadit všechny tři díly mozaiky do stojanu, tak to udělejte. Ze země vezměte olejovou lampu a zkombinujte se stojanem. Poté seberte svíčku a udělejte to samé.

 Otrokem v jeskyni
Obrázek zdroj: tisková zpráva Vstupte do místnosti. Máte za úkol vyřešit hádanku s tlačítky v podlaze. Uprostřed seberte lístek a prostudujte ho. Stoupněte na druhou desku zleva a otevřou se dveře. Jděte to říct Angelině, která tam pošle stoupnout vaši matku. Projděte dveřmi. Prohlédněte si hádanky a pak klikněte na mechanismus uprostřed. Nastavte doleva symbol sněženky, nahoru symbol ohně, dolů rampouch a doprava mlýn. Otevřou se tím otvory ve sloupech. Seberte všechny tři hole a jděte zpátky do haly.

Žlutou hůl zaražte do dlaždice úplně vlevo dole. Modrou do té úplně vpravo. Zelenou je třeba zarazit do hole nalevo od mříže (dlaždice je mírně nazelenalá). Seberte ze země kus nože. Pak požádejte matku, aby se postavila na třetí dlaždici zprava a vstupte do druhých dveří a ocitnete se nahoře nad místností. Prohlédněte si panel u dveří. Je třeba zjistit, která lana přeřezat, aby bloky zatížily zbylé desky. Podle symbolů vedle lana zadejte páčky odshora: vpravo, vlevo, vlevo, vlevo, vpravo. Na levé straně musí být symboly odshora: dva, dva, šest, dva, čtyři a stiskněte tlačítko dole.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Přeřízněte lano napravo od ozubeného mechanismu uprostřed a dole vedle matky spadne závaží. Musíte přesvědčit Angelinu, aby si stoupli s Louisem na nesprávné desky. Promluvte s ní o deskách a podívejte se, jak Louise propíchne past jako prase na rožni. Angelině to však nevadí a společně se postavíte na zbývající tlačítka. Brána se otevře. Klikněte na podstavec, Angelina do něj dá kouli z muzea a otevře se portál do Mordredova hrobu. Projděte jím a sledujte, jak Angelina zabije vaši matku. Darren se dá na útěk a vyběhne z portálu.

Běžte nahoru, jsou tam členové řádu, ale tvrdí, že jste prokletý. Musíte běžet zpátky. Angelina není v dohledu a tak běžte zpátky do portálu. Nechte autory vysvětlit konec a uspokojte se kratičkým a poměrně dost špatně nasnímaným záběrem, který zakončí hru.

Stáhněte si: Německé demo

Související články: Ostatní části návodu, Recenze, Novinky, Recenze a návod na první díl Posla Smrti



 
Lichtenberg
autorovi je 18 let, studuje ekonomickou školu v Jindřichově Hradci a hraje závodně lední hokej, přispívá i do SCORE, z žánrů má nejraději adventury a hry se silným příběhem.

 
 
Lichtenberg

Nejnovější články