Oblivion - návod 4.část
zdroj: tisková zpráva

Oblivion - návod 4.část

16. 7. 2006 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Dohráním hlavní příběhové linie pořádné dobrodružství teprve začíná a tak se spolu s námi pojďte pustit do plnění obtížných úkolů s cílem získat cenné daedrické artefakty, kterými se pyšní jen ti nejmocnější hrdinové.

Autor: Reyden z české Oblivion fanstránky
Publikováno: 16.července 2006


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Minule (1.část, 2.část, 3.část) jsme se seznámili se základními herními principy, pomohli jsme vám najít ztraceného dědice Impéria a společně se smrtí Mehrunese Dagona zavřeli všechny brány Oblivionu v hlavní příběhové liniii. Tou ale samozřejmě hra nekončí, naopak pořádné dobrodružství teprve začíná. Nyní se můžete směle vrhnout do zkoumání všech zákoutí Cyrodiilu a plnění questů pro všechny guildy a společenství, co v provincii jsou. V následujících dílech návodu vám přinášíme podrobně popsané questy, kterými získáte nejsilnější artefakty ve hře - daedrické artefakty, kterými se můžou pyšnit jen ti nejmocnější hrdinové.

Daedrické svatyně

Ve hře je 15 daedrických questů, ale toto číslo je trochu zavádějící. Hodně questů se skládá ze dvou nebo tří „misí“ a jedna jich zahrnuje dokonce pět. Dříve než dostanete úlohu od Daedra Lorda, musíte najít svatyni (shrine) a aktivovat daedru. Nečekejte výraznou pomoc s nalezením svatyně. V šesti questech vám neřekne nikdo nic a pomoc, která vám bude poskytnuta ve zbytku případů, bude možno dostat ne od více jak dvou lidí, a to ještě jen tehdy, když najdete správný topic. Je samozřejmě možné narazit na shrine při neorganizovaných procházkách přírodou, ale když vám někdo vyznačí lokaci v mapě, ušetříte si mnoho času.

Jak se dostat k Daedra Cults a Daedra shrines topics? Pokud zrovna začínáte s hrou, tak nijak. Musíte si přečíst knihu Moderní kacířství: Studium uctívání Daeder v Císařství a ke knize se dostanou pouze ti, kteří už ve hře trochu postoupili. Abyste si v ní mohli počíst i vy, musíte splnit quest Weynon Priory, což je část hlavního questu, nebo skončit questy, ve kterých získáváte doporučení od jednotlivých poboček Mages Guildy. Dokončení questu Weynon Priory vám umožní přístup do Cloud Ruler Temple, pevnosti a hlavní základny Blades vysoko v pohoří Jerall severozápadně od města Bruma. Kniha leží na stole v Great Hall a na polici v knihovně ve východním křídle. Dokončení doporučovacího questu vám odemkne dveře do Arcane University, kde knihu najdete v přízemí Mystic Archives.

Sehnat předměty, které potřebujete k aktivaci daedry, je výzva sama o sobě. V deseti questech musíte najít nějaký předmět – některé z nich jsou hodně tajemné. V jiné musíte získat tři a ty jsou ultra-světské (tomu moc nerozumím, v originále je uvedeno slovo mundane). A v jiném musíte přizpůsobit statistiky své postavy tak, jak požaduje Daedra Lord.

A na závěr, daedrické questy jsou omezeny levelem postavy, na němž se právě nachází. Například abyste splnili quest Sanguiny, musíte být nejméně v osmém levelu. Důvod? Odměnami za tyto questy jsou nejmocnější zbraně, brnění a předměty ve hře. Přece nějaká postavička na prvním levelu nebude běhat po lesích s Mace of Molag Mar v ruce, no ne? Více najdete v tabulce...

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
*požadován nejen uvedený level postavy, ale i splnění všech ostatních daedrických questů

Azura
Přečtením knihy Moderní kacířství získáte umístění svatyně Azury (Azura's Shrine). Pro mnoho hráčů je tohle první daedrický quest. Koneckonců, quest Azury je napůl propojen s hlavním příběhem, když obdržíte daedrický artefakt, který Martin potřebuje, aby vytvořil bránu do Camoranského ráje.

Každopádně nemusíte jít s příběhem, můžete si klidně udělat tehle quest odděleně od hlavního příběhu. Svatyně Azury je v pohoří Jehrall severně od jezera Arrius, které je severo-severovýchodně od Cheydinhalu. Pokud jste splnili quest „The Noble's Daughter“, použijte fast travel do Lord Rughdumph's Estate a vyražte severozápadně. Pokud jste dokončili quest Thieves quildy jménem „Turn a Blind Eye“, použijte fast travel do Temple of Ancestor Moths a zamiřte na jihozápad a pak na jih, dolů do údolí. Svatyně je na náhorní plošině na západní straně údolí. U svatyně najdete uctívače bohyně, kteří jsou mnohem mírumilovnější než divoké daedrické potvory, na které jste narazili jinde. Ale jsou nedůvěřiví k vašim úmyslům a nebudou vám chtít nic říct, případně s vámi nebudou mluvit vůbec.

Promluvte si s Dark Elfem jménem Mels Maryon, zvyšte svou oblíbenost nad 50 a dozvíte se, jak vyvolat bohyni: nabídněte planoucí prach při úsvitu nebo soumraku (neřekne přesné časové údaje, ale orientačně platí, že úsvit je od 5 do 7 ráno a soumrak od 5 do 7 večer). Planoucí prach je možné najít v rozvalinách Will-o-the-Wisp. Každopádně tyhle éterické potvory se objevují pouze v dungeonech od levelu 10 nebo v bažinách od levelu 9 (nejbližší lokace je Kingcrest východo-jihovýchodně od svatyně).

Někdy je možné koupit tuto ingredienci u alchymistů. Další možnost je počkat na část hlavního příběhu „Blood of the Daedra“, kde tři Wispové poletují níže ve svahu severně od svatyně, nebo na quest fighters gildy „Mystery of Harlun's Watch“, kde jsou tři Wispové u vchodu do Swampy Cave. Když tohle všechno selže, jistá dávka planoucího prachu leží na stole nalevo v místnosti gildy mágů v severovýchodní části Brumy (dříve než si „nabídnete“, promluvte si s Jeanne Frasoric a vstupte do gildy, vyhnete se tak obvinění z krádeže).

Aktivujte svatyni prachem (samosebou, že máte level vyšší než 2) a Azura vás požádá o službu. Máte skončit trápení (rozumějte, zabít) pěti jejích vyznavačů, kteří kdysi dávno zabili upíra Dratika a nakazili se vampyrismem. Přebývají v Gutted Mine, který najdete kousek na jihozápad. Důl je malý, a proto vyplněný pěti „Afflicted Bretheren“ bažících po vaší krvi. Každý z nich je označen značkou na mapě a kompasu. Jediný možný zákys je ten, že dva z nich jsou v dolní části za tajnými dveřmi v severozápadní části dolu. Dveře se ovládají blízko visícím provazem, za který máte zatáhnout. Je možné se též nakazit vampyrismem (porphyric hemophylia), tak nezapomeňte na lahvičky Cure Disease.

Všimněte si, že Ork má na svém těle zprávu. Je to sice zajímavé, ale není žádný bonus za to, že vzkaz vrátíte. Do svaytně se můžete vrátit kdykoli a dostanete Azura's Star – nabíjecí Grand Soul Gem, známý již z Morrowindu. Můžete to klidně vynechat, ale co ta věc, kdy mluví o zapálených svíčkách na památku jejích ztracených služebníků? Má pravdu. Pět naoranžovělých svící je umístěno na vysoké skále za svatyní poté, co jste zabili pět upírů.

Boethius
S topicem Daedric shrines můžete získat lokaci svatyně daedry Boethia, jihovýchodně od města od Bora gra-Uzgash, která provozuje Borba's Goods and Stores východně od Cheydinhal West Gate. (Paní gra-Uzgashová je pecivál a vychází jen na večeři do Newlads Lodge zhruba od osmi do deseti večer.)

Svatyně je daleko na jihovýchodě. Můžete si cestu zkrátit zhruba o polovinu, pokud navštívíte Drakelowa v horní části Corbolo River pro quest „Vampire Cure“. Jinak vás čeká dlouhá cesta obtížným terénem podél západního okraje hor.

U svatyně si promluvte s Redguardem jménem Haekwon. Prozradí vám, že máte ve svatyni obětovat srdce daedry. Ta jsou k nalezení v tělech humanoidních daeder - Dremora Lordů a Xivilai. Žurnál vás informuje o tom, že máte mít postavu minimálně na dvacátém levelu. Xivilai se několikrát nepříjemně zjeví v Camoran's Paradise v hlavní dějové linii, na druhou stranu se zjevuje až postavám od úrovně 20 nebo 21. Dremory jsou však stálým inventářem daedrických citadel a jejich blízkého okolí.

Pokud máte vhodné kouzlo, můžete si též daedru vyčarovat a po zabití jí srdce vzít. Kouzlo Summon Dremora je k mání v Chorrol Mages Guild, Summon Dremora Lord se dá sehnat od Volarana v Bruma Mages Guild a Summon Xivilai seženete u Borisseana v Praxografikálním centru (neptejte se mne, co tam dělají) Arcane University.

Jestli máte odpor k boji, dvě srdce daeder se vyskytují ve hře už bez ostatních částí těla. Jedno je ve výstavní nástěnce ve vrchním patře Anvil Fighters Guild, druhé na stole ve velké místnosti u paty vstupního schodiště na horní patro velkých Ayleidskych ruin Ceyatatar (hledejte je severně od Gold Road ve dvou třetinách cesty od Skingradu k Lake Rumare.

Aktivujte svatyni Boethia a bůh vám pohrdavě řekne, že nejste takoví jako jeho vyznavači, ale dá vám možnost to napravit. Otevře portál do Oblivionu a vyzve vás k účasti na „Turnaji deseti krví“: sérii duelů jeden na jednoho se zástupci devíti ostatních ras zastoupených v Tamrielu (desátá krev je ta vaše – nebudete bojovat se zástupcem stejné rasy, jako jste sami). Absolvujete „kolečko“ po devíti malých, téměř čtvercových arénách, propojených branami a tvořících kruh kolem sochy Boethia. Boethius (neviditelný) sám je aktivní jako hlasatel a komentátor zápasů.

Na turnaj vstupte naloženi laktvary, opravářskými kladívky, náhradním brněním i zbraněmi a nezapomeňte ani na nabité Soul gemy a Varla kameny. Vaši oponenti jsou tuzí a je jich devět. Sice bojujete vždy jen s jedním, ale zato hned za sebou, zapomeňte na oddech nebo odskočení si domů kvůli vyčůrání a pár sendvičům. Co nemáte u sebe, nemáte vůbec. Takže využijte každé deko nosnosti, až půjdete do „Turnaje deseti krví“.

Na druhou stranu, bojujete vždy jen s jedním, tak jak to může být obtížné? Jen tam hodně lávy a Boethius zapomněl na mostky přidělat zábradlí. Je tam také hodně úzkých míst, kam se můžete prosmýknout a odkud pak můžete útočit na své protivníky. Úzké cestičky blízko lávy přímo křičí, že stačí málo, aby se na nich stal někomu ošklivý úraz.

Když vyřídíte všechny oponenty, objeví se další portál. Mrkněte se, jestli poražení neoplývají nějakými zajímavými věcičkami, a projděte portálem. Aktivujte portál a dostanete úžasný očarovaný meč jménem Goldbrand. (Morrowindisté vědí! Ovšem na druhou stranu, tady z něj Eltonbrand nevyčarujete.) Garantované poškození ohněm je 22 bodů za úder, to jde, ne?

Clavicus Vile
Nikdo vám neřekne, kde svatyni hledat. Ovšem když ji budete hledat jihozápadně od Imperial City, obkrouženou severní zákrutou cest Zlaté a Rudého prstenu (Gold Road, Red Ring Road), nebudete to potřebovat. U svatyně se ptejte Khajiita Ma'Rasky. Vysvětlí vám, že potřebujete 500 zlatých pro provedení transakce s bohem. Žurnál vám vysvětlí, že máte být nejméně na 20. levelu. Pokud máte dost peněz, aktivujte portál.

Vile po vás chce meč s duší válečníka Umbry (ale nebojte, není to ten samý, co hledal nad Suranem četnou smrt v boji). Svůj quest máte začít ve vesničce Pell's Gate na Cestě rudého prstenu, jižně od Imperial City a východně od svatyně. Nedojdete daleko a uslyšíte hlas Barbase, loveckého psa Clavicus Vila, vycházejícího z figuríny psa, který se objeví ve vašem batohu na konci proslovu Clavicuse Vila. Barbas trvá na tom, že jste udělali špatný obchod. Smůla Umbry. Váš žurnál rozvádí, že meč v rukách Vila může rozvrátit jeho říši. A přemlouvá vás nechat věci být. Což také můžete udělat, jako v jakémkoli jiném questu.

V Pell's Gate navštivte muže jménem Irroke the Wide. Žije ve východní části osady, ale většinu času tráví touláním se po osadě. Při náklonnosti kolem 60 vám vysvětlí, že učednice Lenwin našla Umbra sword, který ji celou uchvátil, a tak přijala i jeho jméno. Pak zmizela. Každopádně zprávy říkají, že byla nedávno viděna v blízkém Vindaselu, Ayleidských ruinách na západo-severozápad po Red Ring Road. Není těžké se k ní dostat. Nic než pár zvířátek a obvyklých Ayleidských pastí. Dá vám na výběr, buď odchod, nebo boj.

Vlastně máte tři možnosti. Když odejdete, bude to Barbasem bráno jako moudré rozhodnutí, a možná to tak i opravdu je. Možná jste si zachránili život. Umbra je jedna z nejtužších postav ve hře. Je extrémně těžké zabít ji v boji jeden na jednoho. A když Umbra udeří někoho svým mečem, necítí obvykle potřebu ránu opakovat. Nebojte se důsledků, ačkoli Vile pronese několik poznámek, když aktivujete svatyni, aniž byste splnili úkol, žádné negativní důsledky to nemá. Meč Umbra je jeden z nejlepších ve hře a samotná Umbra je obložena Ebony armorem od hlavy k patě. Což jsou dva dobré důvody proč ji zabít (aneb jak říká Barbas: splnit quest není výhodný obchod).

Máme za to, že nejlepší postup je neříkat jí nic o vašem úmyslu bojovat. Zakouzlete na ni nějaké ošklivé kouzlo na snížení jejího zdraví, které vám zůstalo v kapse po plundrování podzemních kobek, a než se z toho vzpamatuje, pusťte se do ní například Goldbrandem (který již určitě máte od Boethia). Uvidíte sami, jak to s ní zamává. Pohlídejte si, abyste bojovali silně a rychle, regeneruje si zdraví jako troll. Také nezapomeňte provětrat obsah truhly za severozápadním pilířem. V tomto bodu navrhne Barbas, abyste meč Vilovi nedávali. Můžete mu odepřít meč vydat (aktivovat svatyni a odmítnout jeho požadavek) nebo se už ani nevracejte. Je to jedno, tak jako tak bude quest nedokončený.

Pokud chcete setrvat ve vašem špatném obchodu, vraťte meč a dostanete masku (spíš je to helma), která je zepředu tak pěkně vymodelovaná, že vám okamžitě přidá 20 bodů k Personality. Pěkné. Ale asi nic, bez čeho byste se neobešli.

Hircine
O svatyni Hirciny se dozvíte (stejně jako o svatyních Mephaly a Vaerminy) od Omtus Vanina, jedné z postav z questu gildy zlodějů „Misdirection“, který žije v jihozápadním rohu Talos Plaza, části Imperial City. Přeplavte Lake Rumare z Waterfront Districtu, vyjděte na východ po Red Ring Road k Ayleidským ruinám Sardavar Leed (pokud máte za sebou quest The Collector, máte je už v mapě) a pak vyražte jiho-jihovýchodně ke svatyni. Promluvte si s Vajhirou, khajiitkou, a řekněte jí, že jste lovec. Řekne vám, že máte ve svatyni obětovat vlčí nebo medvědí kožešinu. Potřeba je level 17. Všichni znáte vlky i medvědy a víte, co máte dělat, když pod vámi začnou žrát koně.

Když jste líní tahat meč z pochvy, můžete zkusit kožešinu ukrást. Jedna medvědí je v sudu v pravé části patra Fighters qildy v Cheydinhalu a druhá na stole v dolním patře domu Dro'shanji v Bravilu. Pouť za vlčími kůžemi vás dovede na zajímavá místa. První je v držení Sakeepy, pastýře, který pracuje v usedlosti Aleswell v severní části Red Ring Road. Dokud ale nesplníte quest „Zero Visibility“, bude ho obtížné najít. Jako všichni v Aleswellu je totiž neviditelný. A když už ho najdete, může být těžké prohledat mu kapsy, má totiž Sneak level 21. Druhá lokace je jedno z neodlehlejších míst ve hře: Dive Rock, pekelně daleko, východním směrem od Temple of Ancestor Moths a kůže je v pytli za ohněm východně od nádherného vyhlídkového místa.

S kůží v batohu aktivujte svatyni. Daedrický bůh lovu vás pošle na jeden vypečený quest. Máte za úkol zabít jednorožce v Harcane Grove na jiho-jihovýchodě a vrátit se s jeho rohem. Je přirozené, že jednorožec není sám. Je střežen třemi minotaury, shodou okolností trochu tužšími a zlejšími než vy. Lépe než se do nich pustit, je počkat, dokud se nevytvoří určitá vzdálenost mezi hlídači a jejich schovancem, zabijte jednorožce a získejte roh, nebo zabijte minotaury jednoho po druhém. Máte-li totiž kouzlo Charm nebo Calm dostatečně silné na to, abyste uklidnili jednorožce, můžete na něj naskočit a vzít ho na projížďku po Cyrodiilu. Pak si dobře všímejte obdivných pohledů od stráží a lidí z vesnic. Zabijte ho a vraťte se s rohem ke svatyni. Hircine pronese krátkou a krvavou řeč a dá vám Savior's Hide, lehké brnění se silnou ochranou proti magii.

Malacath
Lokaci svatyně dostanete v Anvilu od lovce Pinaruse Inventiuse, který žije na západním konci města (ale je často k vidění i mimo město) a od mága Htaurrona v místní Mages Guild. Je snadné ji najít dokonce i bez záznamu v mapě. Vyjděte z města na sever, zahněte k usedlosti Lorda Drada a u ní vyjděte znovu na sever a západ okolo kopce za domem. Přijdete přímo ke svatyni.

Shobob gro-Rugdushvám vysvětlí, že Malacath má rád trollí tuk (Troll fat). Ten získáte zabitím trolla nejméně na čtvrtém levelu. Trollové se vyskytují všude možně v divočině nebo dungeonech, ale určitě je najdete u Veynondu, ayleidských ruinách severovýchodně od Leyawiinu, v obou patrech Nonwyll Caverns a Forsaken Mines (z questu Fighters Guild „The Master's Son“ a „Trolls of Forsaken Mine“, ve druhé úrovni Newt Cave, jižně od Žluté cesty (Yellow Road) kousek od ústí řeky Corbolo, v Tidewater Cave, jihovýchodně od Leyawiinu na Topal Bay (což je část questu „Nocturnal“, tak když si ho střihnete před Malacathem, můžete ušetřit kopýtka svému koni.

Pokud jste navštívili doupě nemrtvých Howling Cave, ležící východně od Bloodcrust Cavern (která je pro změnu východně od hradu Skingrad), najdete trollí tuk na stole v jihovýchodním rohu velké síně hned na úvod druhého patra. Nebo se po něm poohlédněte ve druhém nebo třetím patře Veyondu. Nebo je také k sehnání u alchymistů. S tukem v inventáři (a nejméně na desátém levelu) aktivujte svatyni. Dostane se vám odlišné odpovědi, jste-li nebo nejste-li troll, ale výsledek je stejný. Malacath vám sdělí, že jeho Ogry mu sebral jistý Drad. A je na vás osvobodit je z otroctví.

Zeptejte se Drada. Když mu řeknete „Obdivuji vaše úsilí“ („I admire your effort“), vysvětlí vám svou filosofii. Ogři jsou zvířata a stojí tak mimo právní systém. A prozradí vám, že pracují v Bleak Mine na východ odsud. Pokud se hned od začátku postavíte do role odpůrce otroctví, přestane se s vámi bavit a budete se muset pobavit s paní Drad, abyste dostali informaci o dolu. Ten je vaší další zastávkou. Vchod je v půlce svahu východně od usedlosti (manor house). Vypačte třízápadkový zámek nebo si půjčte klíč z malého stolku v levém rohu místosti, kde budete poté, co vejdete do usedlosti. Pokud se neplížíte, počítejte s tím, že se téměř okamžitě dostanete do obtížného boje. Místo je chráněno malou armádou Dark Elfů a někteří z nich jsou až pět levelů nad vámi.

Máte několik možností co dělat. Můžete pobít všechny hlídače a pak vzít klíče od kobek Ogrů z těl mrtvých stráží. Tím nezpůsobíte mírumilovným Ogrům žádnou újmu. Další možnost je připravit si paklík paklíčů (dle vaší úrovně schopnosti Lockpick) nebo adekvátní kouzlo (nejlépe Open Hard Lock spell), proklouznout mezi strážemi, otevřít cely a vypustit Ogry ven. Stráže budou chvíli zmateny nenadálým šrumcem, ale pak vám půjdou po krku. Nebudete ale bojovat sami, Ogři se přidají na vaši stranu. Ogři, padlí v boji, Malacathovi nevadí (narozdíl od toho, pokud náhodou zabijete Ogra vy).

Když bude po boji, Ogři se sami vrátí, kam mají, vás deník vyzve k tomu, abyste přišli ke svatyni pro odměnu (válečné kladivo Voledrung s paralýzou a Drain Health v základní výbavě). Pokud by vás zajímalo, jak to dopadlo s osvobozenými Ogry, jděte se podívat. Na usedlosti dohlížejí na pracující pár pana a paní Dradovy.

Mephala
V Imperial City se dostanete ke dvěma informacím o této svatyni. První je od chlapíka jménem Ontus Vanim v Talos Plaza (klasický topic „Daedra shrines“), druhá od Luthera Broada, provozovatele penzionu v Elven Gardens (topic „Imperial Shrine“). Pokud jste byli v Roxey Inn poblíž severovýchodního rohu jezera Rumare, fast-travelněte se tam a podnikněte krátký výlet do kopce na severovýchod, svatyně je na vrcholku.

Promluvte si s dunmerskou hlídačkou Dreden Hlavel. Požadujte audienci a ona vás bude instruovat. Potřebujete nightshade (kytka), patnáctý level a přijít mezi půlnocí a svítáním. Pokud jste absolvovali quest „Vampire Cure“, máte již nějaké zkušenosti se sběrem tohohle plevelu. Pokud ne, poradíme: ve velkém množství se vyskytuje v Camoran Paradise (znáte z hlavního příběhu), dále v divočině na půli cesty mezi Bravilem a Skingradem a v prostoru jižně od Bravilu a západně a severozápadně od Fathis Aren's Tower (viz Temple of the Emperor Zero). Dá se také koupit u alchymistů nebo vzácně najít ve hře.

Aktivujte svatyni a zjistíte, že Mephala kuje ošklivé pikle. Chce po vás, abyste šli do Bleaker's Way, kde žijí Temní Elfové a Nordi v míru bok po boku, a zaseli neshody mezi tyto dvě rodiny. Máte zabít vůdce obou rodin a umístit jasné důkazy, které by vedly k té druhé rodině. Pokud se při pokusu o aktivaci svatyně nestane nic, jsou možné dvě příčiny. Pokud jste nepřišli příliš pozdě (tzn. po šesté hodině ranní), je možné, že jste už sami znepřátelili obě rodiny. Jakýkoli zločin proti rodinám Ulfgar nebo Dalvilu předtím, než získáte quest od Mephaly, tento quest ruší. V tomto případě vám neřekne Hlavel o nightshade a svatyně nepůjde aktivovat.

Další možnost je, že mezi získáním questu a aktivací portálu způsobíte nějaký problém v Bleaker's Way, to také zablokuje quest, ale aspoň vám to napíše vysvětlení do žurnálu. Vesnička Bleaker's Way leží na skalní římse západně-severozápadně napříč Stříbrnou cestou (Silver Road). Na to, že není zakreslena na mapě, je vesnička docela veliká, sedm obytných domů a hospoda. Pokud příležitostně dorazíte do vesničky, promluvte v hospodě s Kirsten, dozvíte se, že místní vůdci jsou Hrol Ulfgar a Nivan Dalvilu.

Máte štěstí, že se tady nekrade, takže nikdo z lidí nezamyká přes den své domy. Významně to ulehčuje získání „důkazů“, které máte nastražit u mrtvol. Dům Dalvilů je západně od hospody. Jeho ceremonial dagger leží na stolku u zdi napravo od místa, kudy jste vešli. Ulfgarův dům je na západě vesnice. Prsten seberete ze stolku u paty schodů na půdu, hned vedle Průvodce Leyaviinem. Pak proklouzněte (nebo setrvejte) v domě, než se setmí a jejich majitelé se nevrátí domů. Oba muži obcházejí město od dvou do šesti dopoledne, pak jsou spolu od osmi do deseti večer a pak jdou spát.

Zabít Dalvila by neměl být problém, je jednu úroveň nad vaší. Zato Ulfgar je o šest úrovní výš, ovládá umění boje a rozhodně se bude bránit. Povšiměte si, že nefunguje klasické „aktivování“ věci, a když ji chcete položit jako důkaz, musíte ji přemístit do inventáře oběti. Poté, co jsou oba předměty na „svých“ místech, žurnal vám poradí, ať nahlásíte, že jste viděli, jak ti dva proti sobě zaútočili. Pak ustupte a sledujte bitku, která se rozpoutá. Nesmíte nikoho zabít, jinak přijdete o svou odměnu, krásný ebonitový meč, který sice nemá tak dobrý combat damage jako Goldbrand, ale zato Silence a Absorb Health.

Meridia
Tahle mise patří k těm jednodušším, kromě toho, že vám nikdo neřekne, že tahle svatyně je západně od Skingradu, nicméně lze ji objevit náhodně při plnění jiných questů. Najdete ji mezi západně-severozápadním směrem od západní brány Skingradu mezi Cursed Mine a Shardrock Farm. U svatyně si promluvte s bretoncem Basilem Ernandem a dozvíte se, že Meridia nesnáší nemrtvé a že ideální obětina bude něco z jejich ostatků. Daedra uzná víc než jen jeden předmět, použitelný je jak bonemeal ze skeletonů, tak i ectoplasm z duchů. Minimální level je 10.

Pro získání obětiny nemusíte chodit daleko, pod keřem jihozápadně od severnější ze dvou lavic západně od svatyně na vás čeká porce ectoplasmy. Aktivujte portál a dozvíte se, že máte vyčistit Howling Cave východně od hradu Skingradu od bandy Nekromancerů. Možná jste tam už byli. Howling Cave byla zmíněna jako „zdroj“ trollího tuku pro Malacatha. Severní chodba vede k tajným dveřím a tajné dveře k pětici Nekromantů, všichni tři levely nad vaším a s komparzem sedmi nebo osmi nemrtvých. Až se s nimi vypořádáte, budete nasměrováni ke svatyni, kde vás Meridia odmění khajiitským prstenem (Ring of Khajiiti) s enchantmentem Chameleon a Fortify Speed.

Molag Bal
Nikdo vám neřekne, že svatyně tohoto boha je západně od Imperial City. Úplně přesně, vyražte od mostu na Talos Plaza District přímo na západ. Minete Breakneck Cave a aleyidské ruiny Narfinsel. Jiho-jihovýchodně od ruin je na pasece v lese svatyně Molag Bala. Redguard Amir vám sdělí, že máte obětovat kůži lva. Problém je, že lvi v lese nežijí, takže bude vhodné nějakou si přinést z míst, kde je najdete, tj. v horách a pláních.

Pokud jste chránili krysy před lvy v prvním questu Fighters Guild „A Rat Problem“ (nebo budete), máte vyhráno. S kůží v inventáři aktivujte svatyni a dostanete další nechutný úkol. Bal vám řekne o Melusi Petiliusovi, který se zřekl násilí. Máte ho přesvědčit, aby svůj slib porušil a zaútočil na vás s Prokletým palcátem (Cursed Mace), který vám Bal dá.

Petilius žije v usedlosti Brindle Home,vísce hluboko v lesích na jihozápadě. S oblíbeností nad 60 se dozvíte, že ho každý z domorodců chválí do nebes (je něco jako čistokrevný hrdina). Ale momentálně je zničený tím, že mu zemřela manželka Vena. Když nebyl Petilius doma, protože bránil vesnici, ta chudá žena zemřela. Odstěhoval se do odlehlého srubu (který můžete vidět na jihozápadě) a navštěvuje hrob své ženy den co den. Petilius je tvrdý jako skála. Snížíte svou oblíbenost na nulu. Profackujete ho. Seknete ho zbraní. A nic.

Musíte ho vystresovat na maximum. V deset dopoledne jde k hrobu své ženy. Jděte za ním napříč loukou až ke kameni, palcát položte poblíž. Dejte mu ránu a pak s ním promluvte. To ho zlomí. Popadne palcát a zaútočí na vás. Objevíte se před svatyní a Bal, znějící trochu znuděně, vás obdaruje zbraní Mace of Molag Bal (starým známým palcátem z Morrowindu). Zajímavá zbraň, snižuje nepříteli Strength a Magicka 5 bodů za ránu. Teď už můžete trýznit Petiliuse na své triko. Když se vrátíte, bude se modlit na hrobě své ženy. Můžete s ním promluvit a znovu ho vytočit, nebo ho prostě zabijte a vemte si Cursed Mace.

Pokračování příště...

Tento článek původně vyšel v časopisu Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Stáhněte si: Trailery, Videa, Editační nástroje, Patch, Slovenštinu, Cheaty...

Související články: Návod - ostatní díly, Recenze, První pohled, Shrnutí dojmů, Preview, Novinky, Vše o Morrowind



Reyden
editor & korektor: Tukan


 
 
Smarty.cz

Nejnovější články