Metal Gear Solid 2 - návod 2.část
zdroj: tisková zpráva

Metal Gear Solid 2 - návod 2.část

9. 5. 2003 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

V druhém dílu detailního návodu na špionážní hru Metal Gear Solid 2: Substance vám pomůžeme se zdoláním kapitoly Plant, v níž půjdete do akce s novým členem Foxhoundu, totiž Raidenem.

Autor: Frix
Publikováno: 9.května 2003


Zvětšit zdroj: tisková zpráva V prvním dílu návodu na zcela výjimečnou hru Metal Gear Solid 2: Substance (recenze) jsme si popsali kapitolu Tanker, kdy máte pod kontrolou Snaka. Pokud vám v průběhu čekání na pokračování návodu ještě nevyprchala paměť, jistě víte, že Snake více-méně zemřel a tak půjdete nyní do akce s novým členem FOXHOUNDu, totiž Raidenem. Křestní jméno Jack je zhruba vše, co se ještě v začátku dozvíme, zbytek vás čeká až na konci samotné hry. Pro připomenutí tedy jen zopakuji že návod je psaný s ohledem na obtížnost Normal, tudíž je možno jej použít na obtížnosti nižší, od Hard výše pochopitelně již ne. Čistě pro informaci, kdo dohraje obtížnost European Extreme, dostává osobní gratulaci od Hideo Kojimy. Počet těchto šťastlivců již nikde zmiňován není, tak si sami lehce domyslíte správné číslo ;) Pusťme se tedy do toho.

II. Plant

 Strut A Deep Sea Dock
Poslechněte si Colonela přes Codec a pokecejte se svojí přítelkyní Rosemary, která bude sloužit jako ukládací pozice pro zbytek hry. Nemusím ani příliš důrazně dodávat, jak promyšleným tahem je tato "romantická smyčka" a Kojima si rozhodně nenechal ujít příležitost pro další příběhová překvapení, ale neprozraďme vše hned na začátku. Skočte zpět do vody, ze které jste právě vylezli a Colonel vás naučí, jak plavat. Dávejte pozor a chvíli se klidně zdržte, plavání sice počká až do druhé poloviny Plantu, zato však bude hrát velmi důležitou roli. V dolní části je možné také nalézt termovizor.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vraťte se z vody zpátky, přejděte ke skříňkám a najdete jednu ration. Na pravé straně místnosti je skryta také šachta u země, kterou se proplazíte k další ration. V místnosti přejděte k hydraulickým dveřím a otevřete je, Raiden si jako správný nováček zavolá Colonelovi o radu se strážným. Přejděte do další části a k velkému překvapení jsou oba strážní omráčení a někdo stoupá nahoru výtahem... Někdo se sakramentsky povědomou figurou a účesem.

Následuje další Colonelova rada, tentokrát velmi důležitá - totiž o Nodách. Tyto počítačové stanice slouží jako váš zdroj radarové mapy pro každou novou oblast, proto SILNĚ doporučuji je vždy hledat ještě než zkusíte cokoliv dalšího. Logněte se, zadejte potřebná data a máte vystaráno.

Následuje další informativní codecová konverzace. Strážní se vzápětí proberou a vy se musíte skrýt, dokud nepřijede výtah. Jednoduše zalezte do oblasti mezi dvoje hromady beden, na jedné z nich se nachází další ration, vyplatí se tedy v nestřežené chvíli vylézt tam a sebrat ji. Ve chvíli, kdy bude u výtahu klid do něj vběhněte a užijte si filmeček, který mi něco zatraceně připomíná. Tušíte co? Každopádně si užijte Raidenovo háro á la slonová kost a vyslechněte přes codec bližší informace o vašem úkolu.

 Strut A Roof
Na modré bedně je Bandage, vylezte na bednu a seberte ji. Někdo vám volá přes codec, odpovězte a Colonel přichází s radou, jak se dostat na druhou stranu střechy bez problémů. Je to snadné: prostě se propližte dírou v plotě (doslova), zde opět volá Colonel a tentokrát přináší informace o tom, jak si vede Seal Team 10. Nijak extra slavné to není a ke všemu máte zakázanou navzájem jakoukoliv kooperaci.

 Strut A Pump Room
Obrázek zdroj: tisková zpráva Po filmečku s přemetem se vám dostane od Colonela rady, jak odlákávat stráže poklepáním na zeď, zkuste si to. Když bude průchod k Node volný, získejte mapu oblasti a zamiřte doprava, následně po schodech nahoru na střechu.

 Strut A Roof
Seberte granáty a zpět.

 Strut A Pump Room
Projděte dveřmi vpravo u Node.

 FA Connecting Bridge
Colonel vás varuje ohledně Cypherů, které jsou skutečně dost hnusné a pokud se vám nepodaří úhybný manévr vyloženě bez potíží, doporučuji raději chaff granát. Přeběhněte na druhý konec a do dveří.

 Strut F Warehouse
Počkejte až stráž podá hlášení "nothing to report", přeběhněte vpravo, seberte ration za bednou a vejděte do dveří. Uvnitř je konečně zbraň, totiž uspávací M9, a náboje. Poberte vše a vydejte se zpět přes most do...

 Strut A Pump Room
Projděte dveřmi na opačné straně místnosti, tedy opět na most.

Obrázek zdroj: tisková zpráva  AB Connecting Bridge
Colonel vás upozorní na strážné a poradí, jak je obejít pomocí ručkování po zábradlí, osobně doporučuji si spíše pocvičit střelbu a poslat je do hajan. Následně z nich totiž můžete získat šikovné věci - jak na to? Dejte z ruky zbraň, přistupte k tělu, několikrát jej pusťte a zvedněte klávesou pro střelbu, při troše štěstí vypadne ration nebo náboje.

 Strut B Transformer Room
Kus popojděte a shlédněte první skutečně zajímavou scénu. Nejen, že se dočkáte seznámení s Vampem (neboli onen rumunský vampýrský bisexuál zmiňovaný v recenzi), ale zároveň mu téměř zemřete pod čepelí, nebýt statečného SEALa, který se nečekaně objeví na scéně. Zdá se vám hlas povědomý? A co obličej? Hm, jméno Iroquois Pliskin... Nic, nechme být předčasné závěry stranou a dávejte pozor při vysvětlování příběhu, především pak co se Dead Cell týče.

Od Pliskina dostanete Socom a cigarety, po skončení filmečku poberte Socom náboje a logněte se do Node, která se nachází ve spodní části místnosti. V momentě, kdy opustíte místnost zavolá Rose a doporučí uložit hru. Neodporujte svojí přítelkyni a následně si nechte proběhnout zajímavý rozhovor, který se bude objevovat v podobném taktu ještě dlouhou dobu. Pro zajímavost několikrát za sebou zavolejte codecem Pliskinovi (frekvence 141.80), napočtvrté se dočkáte... překvapení. Pokračujte dále dveřmi na severní straně.

 BC Connecting Bridge
Obrázek zdroj: tisková zpráva Roztomilý filmeček, není liž pravda. Ti z vás, kdo četli recenzi, už nyní také vědí, kdo je onou blonďatou mulatkou. Fortune si chvílí užívá svěžího vánku od prolétávajících kulek a nakonec teatrálně pošle do pekel most k Shell 1, a to společně s jednotkou SEAL Beta (s Alfou měl tu čest Vamp). Vamp si hodí prezidenta přes rameno a elegantně odkráčí. Další codecová debata a update vašich cílů mise, je nutné zbavit celou Big Shell (respektive zatím Shell 2) položených C4 od Fatmana. Pokračujte ke Strut C a nezapomeňte po cestě na chaff granáty.

 Strut C Dining Hall
Kus popojděte a najdete Petera Stillmana, experta na výbušniny. Po drobném nedorozumění se připojí i Pliskin a osvětlí situaci, dozvíte se celkem značné množství informací jak o Dead Cell, tak o Stillmanovi a především o Fatmanovi - jeho vztahu ke Stillmanovi a způsobu výroby speciálních výbušnin. Stillmna vám předvede, jak se vypořádat s položenou C4 a zároveň dostanete i detektor C4 podle specifického zápachu. Aby fungoval, je třeba být jím vybavený v levém slotu. Bomba zanechává na mapě široké žlutavé spektrum. Nakonec dostanete i svoji první bezpečnostní kartu pro level 1 a zjistíte, že na konstrukci Big Shell se podílel jistý hubený, vyšší inženýr s brýlemi... Déja vu? Už aby se z toho šel jeden léčit.

Vlevo za lítačkami je Node a Ration pod stolem, pokračujte zpět k mostu, kterým jste přišli a zbavte se bomby na dámském záchodku. Nachází se u pravého umyvadla přilepená ke stropu. Vyndejte chladící sprej a aplikujte jej na C4, dokud Raiden sám neokomentuje úspěch a spínač přestane tikat. Raiden zavolá Stillmana a předá info o úspěchu, následně můžete sekci opustit východem v severozápadní části, která vede na další most. Na záchodcích a za dveřmi s přístupovým levelem 1 naleznete ještě nějaké zásoby.

 CD Connecting Bridge
Pokračujte ke Strut D a běžte rychle, používejte hodně skoky. Můstek se totiž opovážlivě rozpadá. Strážného se zbavte pomocí M9 nebo si vyzkoušejte prvně naostro Socom, u vchodu do Strut D pak čeká bezpečnostní kamera. Té se zbavíte buď opět Socomem nebo klasicky chaff granátem.

 Strut D Sediment Pool
Obrázek zdroj: tisková zpráva V této rozsáhlejší místnosti dělené na patra se nacházejí celkem tři strážní, ale vaše šance potkat více jak jednoho je poměrně dost malá. Dávejte pozor na strážného, který chodí do oblasti s C4, ve vhodnou chvíli ho pošlete do hajan a následněte doběhněte do žlutavé oblasti. Colonel vám zavolá a pomůže s otevíráním poklopů, vy otevřete ten správný a uvnitř položenou C4 zamrazte. Váš problém je nyní čas, protože strážní podávají cyklicky hlášení o situaci a pochopitelně nikomu nechcete dát příležitost vás takto snadno objevit. Doběhněte tedy rychle doleva k Node a logněte se, následně se otočte a sprintem ke dveřím napravo, které vedou na další most.

 DE Connecting Bridge
Jeden strážný patroluje u dveří na druhé straně a další čeká nahoře na Strut E se sniperkou. Nejsnáze si zajistíte klidný průchod uspáním nejprve strážného přímo u dveří do Strut E a poté po schodech seběhněte na spodní můstek, kde se nachází mimo jiné i stun granát a Socom náboje. Pokračujte na konec, nahoru a do dveří.

 Strut E Parcel Room
Propližte se doprava k Node a zalogujte se. Seberte Cardboard Box 5 a vydejte se po schodech nahoru na heliport.

 Strut E Heliport
Drobný filmeček vám opět představi Olgu Gurlukovich, která se baví se strážným o spatřeném ninjovi... Neodpustím si drobnou poznámku: až budete hrát Plant podruhé, neubráníte se myslím smíchu. Ale zpět do současnosti - Olga ladně uskočí a zmizí, Raiden následně zavolá Pliskinovi a prohovoří situaci. Na heliportu nic extra zajímavého není, tedy až na pář strážných a Cardboard Box 3, který doporučuji určitě sebrat.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Zamiřte přímo na sever k Harrieru s instalovanou C4. Vsoukejte se pod Harrier a bombu naleznete u pravého křídla, stačí ji tedy již jen zneškodnit. Opět drobná diskuze se Stillmanem, vypadá to, že Fatman plánuje něco skutečně nekalého. Co je horší, nikdo zatím netuší, o co jde. Zamiřte ke schodům v jižní části heliportu a dolů, kde spí strážný. Přitiskněte se ke stěně a prolezte kolem, získáte tak nášlapné miny. Vraťte se zpět stejnou cestou a opět do místnosti s odbavováním beden.

 Strut E Parcel Room
Pokud máte zájem si trochu vyhrát, proklouzněte do jihovýchodního rohu místnosti, a když bude svítit žlutá, naskočte na dopravník a nasaďte si Cardboard Box 5. Když se systém znovu rozjede a vypraví vás na místo určení, ocitnete se v místnosti s přístupovým levelem 5, kam byste se jinak dostali až velmi blízko konce hry. Naleznete zde digitální foťák, se kterým lze kromě tvorby screenshotů dělat i spousta jiných skopičin, jako například zkusit vyfotit všechny fotky "Konami babes" ve hře pro získání sladké odměny ;)

Vraťte se stejnou cestou a dojděte opět do jihovýchodního cípu, dále po schodech dolů a seberte zde detektor min, který se bude vzápětí hodit. Za bednami nalevo je rovněž šachta, kterou se lze dostat k další ration. Po schodech se vraťte nahoru, dopližte se ke dveřím a vydejte se na další most.

 EF Connecting Bridge
Obrázek zdroj: tisková zpráva Zamiřte k mostu a zavolá vám... Ninja! Dokonce se i napoprvé představí jako Deepthroat, neboli Gray Fox z minulých dílů Metal Gear. Aspoň, že si vzápětí změní označení na Mr. X a nechá nám jednu z mála příběhových jistot, totiž že původní Ninja je naprosto a dokonale mrtvý. Mr. X vás tedy varuje ohledně min na mostě, zapněte si detektor a připližte se přímo k nim pro bezpečné sebrání. Ostatně miny se budou již za chvilku hodit. Na vrcholku Strut E stále čeká sniper a čas od čas zkontroluje i váš směr, silně doporučuji se jej proto včas zbavit. Pokračujte dále do Strut F.

 Strut F Warehouse
Zkontrolujte situaci a seběhněte po schodech vpravo dolů, kde patroluje pouze jeden strážný. Není třeba s ním nic dělat, prostě jej obejděte a zamiřte do dveří vlevo dole, kde se nachází vytoužená Node. Krom ní se zde nalézá i Carboard Box 2 a ve skříňkách Pentazemin a ration. Jedna ze skříněk nejde otevřít: nakopněte ji a vypadne pornočasopis schopný odlákat strážné ;) Poměrně klíčový okamžik - neponechejte stranou šachtu vlevo a proplazte se skrz ní k Socom tlumiči a nábojum. Věřte, že tlumič se projeví jako zdaleka nejdůležitější věc pro každou zbraň a i Socom s tlumičem je 100x užitečnější než AK-47 bez něj. Na zbraň jej aplikujete tak, že jej ponecháte vybraný v levém slotu a do pravého si dáte Socom.

Vyjděte z místnosti, pozor na strážného a vejděte do dveří vpravo, kde je pro sklerotiky přichystán další detektor min. Opět si neodpustím poznámku, ale teprve při opakovaném hraní za účelem psaní návodu člověku dojde, kolik času lze ztratit nepozorností - například právě opomenutím detektoru nebo tlumiče, ostatně celé skladiště ve Strut F bude váš dobrý kamarád ještě o mnoho později ve hře, všimli jste si jistě spousty zatím nedostupných dveří schovaných za vyššími přístupovými levely...

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vyjděte po schodech nahoru a vybavte se detektorem C4. Vidíte C4 schovanou dole za bednami, kam byste se normálně zaboha nedostali? Až bude vlevo u zábradlí klid, přehoupněte se přes něj a pusťte se přímo na jednu z beden, odkud jen postupte k C4 a zmrazte ji. Když bude klid přehoupněte se přes dvoje bedny a vyjděte ze skladiště dveřmi v jihozápadní části.

 FA Connecting Bridge
Čeká vás intimní chvilka s Rose a odtajnění dalšího kusu příběhu... Most je patrolován strážným a Cypherem, toho sundejte okamžitě dvěma střelami ze Socomu a strážného buď též, nebo proklouzněte, když se bude pohybovat po spodním mostě.

 Strut A Pump Room
Proklouzněte kolem strážného do dveří v pravé části místnosti, dalšího strážného doporučuji již staromódně oddělat. Dolů, a prolezte pod trubkou nad vámi, dále doleva a naleznete bandage. Nyní pod červenou trubkou a dále směrem dolů, C4 je přímo tady a čeká na zmrazení. Dále si jednoduše prolezte celý trubkový systém a trochu zaexperimentujte, čekají na vás několikerá sladká překvapení.

Následuje codecová konverzace se Stillmanem a odhalení nepříjemných problémů. Pliskin našel náhodou C4, která ovšem nevydává zápach a tudíž ji těžko naleznete běžným detektorem od Stillmana. A aby tomu nebyl konec, Stillman nám podává srdcervoucí výpověď o svém selhání před lety a fingované ztrátě nohy... No fajn. Vraťte se dveřmi zpět a dále dveřmi vlevo k mostu.

 AB Connecting Bridge
Druhé setkání se dvěma strážnými, kteří jsou nyní ovšem znatelně svižnější a přímo si říkají o uspávací šipku do hlavy.

 Strut B Transformer Room
Obrázek zdroj: tisková zpráva Dva strážní vám znepříjemňují život, jeden v chodbě před místností a druhý pak přímo v ní. Vejděte tedy dovnitř a nepříjemného strážného se zbavte, následně v levém horním rohu zavřete dveře od transformátoru a odhalíte tak poslední C4 - zmrazte ji. Stillman vám sdělí svoji domněnku o haldě C4 ve spodní části Strut A a ponechá vám také informaci, že senzor na vyhledávání bezzápachových C4 naleznete ve Strut C, na místě Stillmanova úkrytu. Odejděte tedy směrem k mostu.

 BC Connecting Bridge
Další Cypher, zničte jej pomocí Socomu a zamiřte ke Strut C.

 Strut C Dining Hall
Dojděte do komory, kde byl Stillmana a seberte hledaný detektor. Codecový rozhovor a poměrně silné rozčarování - všechny zneškodněné C4 měly za následek jediné, aktivaci monstrózní bomby přímo v dolní části Strut A, jejíž výbuch by Big Shell zcela zlikvidoval... Máte 400 vteřin na její zneškodnění, takže pronto!

 BC Connecting Bridge
Zamiřte ke Strut B.

 Strut B Transformer Room
Zabte strážného v chodbě a rychle k dalšímu mostu.

 AB Connecting Bridge
Zbavte se stráží a dále do Strut A.

 Strut A Pump Room
Strážného obejděte nebo obskočte a po schodech nahoru na střechu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva  Strut A Roof
Dojděte na výtah a sjeďte dolů. Po cestě zavolá Stillman a smířen s osudem vám sdělí, že se mu nepodařilo zneškodnit masivní zásobu C4 na Strut H, výbuch naštěstí Big Shell nepotopí. Spolu se spodní částí Strut H však mizí ze scény i Peter Stillman... Ještě jednou se s ním však ve hře setkáte, to vám garantuji.

 Strut A Deep Sea Dock
Vybavte se senzorem a zkuste odhadnout, kde asi bomba může být. Že by přímo nad bazénkem? Těsně, je připevněna z pravé strany na mini ponorce. Oběhněte je tedy a zmrazte velkou porci C4. Tím máme z krku bomby, co ale teď zavolá Colonel a informuje o zabitém rukojmí a záchraně prezidenta, která stále leží na vašich bedrech. Ovšem pozor, výtahem sjíždí samotná Fortune... Čeká nás první Boss v kapitole Plant, tedy v jistém slova smyslu.

 1. BOSS - Fortune
Co čekáte? Návod, jak zabít nezabitelné? :) Schválně si na Fortune párkrát vystřelte ze Socomu a obdivujte, jak kulky dokonale vykličkují. Zavolejte Colonelovi o radu, máte počkat dokud nepřijede shora výtah. Jednoduše běhejte v oblasti, která je vám přístupná a schovávejte se za vše možné, co ještě Fortune nezničila svým railgunem. Pokud se jí povede zasáhnout barel s benzínem, na chvíli zachvátí prostor oheň, kterému se vyhýbejte velikým obloukem. Výtah za chvíli skutečně přijede, to ale Fortune začne pálit do stropu a vy se musíte držet co nejdál od prostřední části místnosti. Colonel vám opět zavolá, čímž končí tento "souboj". Nahoře na vás čekají Hitman a spousta C4...
Obrázek zdroj: tisková zpráva
V zoufalém pokusu zasáhnout Fortune se Raidenovi povede trefit Vampa, který se dopravil dolů výtahem. Fortune má lehký hysterický záchvat, který využijete pro útěk do výtahu, následně Vamp dokazuje, že asi nebude tak snadné dostat jej z povrchu zemského jednou provždy.

 Strut A Roof
Pozor, prostor je zaminovaný! Vybavte se tedy detektorem, nebezpečné kousky seberte a pokračujte dále po schodech dolů.

 Strut A Pump Room
Jednoduše zamiřte k dalšímu mostu mezi Struty F a A.

 FA Connecting Bridge
Kolem je několik strážných, zasprintuje na druhý konec mostu a nikdo si vás ani nevšimne.

 Strut F Warehouse
Žádné nové dveře k otevření ještě nemáme, takže si proklestěte cestu strážnými a na most.

 EF Connecting Bridge
Opět je na Strut E onen otravný sniper, a opět čeká na kulku do hlavy. Pozor na případné další miny v cestě a pokračujte do Strut E.

 Strut E Parcel Room
Kolem pravé stěny doběhněte až k průchodu na heliport.

Obrázek zdroj: tisková zpráva  Strut E Heliport
Zamiřte přímo za tikající C4 a zmrazte ji, nachází se na místě, kde stál předtím Harrier. Ten už nyní krouží kdesi ve vzduchu... Za chvíli se objeví Fatman v ochranném plášti a na kolečkových bruslích. Nechápu, jak mohou unést takovouhle váhu, ale což. Další Boss, první pořádný!

 2. BOSS - Fatman
Mějte v levém slotu detektor bomb pomocí pachu a likvidujte bomby, které Fatman klade. Toto tempo držte až do chvíle, než ho to přestane bavit, jak krásně jednoduché. Na heliportu jsou všude náboje do Socomu a rations, obojí nejspíše přijde vhod. Jak na samotného Fatmana? Kvůli jeho fešnému oblečku je prakticky nezranitelný kdekoliv jinde až na maličký kus hlavy, který je vidět. Drobné peklo pro nás, co míří pomocí klávesnice, připravte si tedy pevné nervy. Kdykoliv se Fatman unaví a zastaví se vydýchat, rychle doběhněte k němu a sejměte jej do hlavy. Zároveň velmi dobře funguje sundat jej na zem buď několika kopanci nebo střelou do bruslí (poměrně dost obtížné na provedení) a střelit jej ležícího. Zároveň je toto ideálním okamžikem na položení min do jeho cesty, které ho jednak lehce zraní a především po výbuchu také zůstane chvíli ležet.

Když už je Fatman překonán, místo posledních slov aktivuje další C4, která má údajně sílu zničit celou Big Shell naráz a bomba je proklatě blízko. Není to až tak těžké, prostě zvedněte Fatmanovo tělo, odtáhněte jej o kus dál a bombu naleznete přímo pod ním, čekající na zmrazení. Následuje rozhovor s Colonelem, který vám ujasní cíl mise jakožto zachránění prezidenta.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vydejte se dolů po schodech z heliportu a následuje další setkání s Ninjou. Poví Raidenovi o Amesovi, který je ukrytý mezi rukojmími, věnuje mu dále mobilní telefon za účelem příjmu zpráv a především převlek ruského vojáka včetně kukly. Zároveň se dozvíte o nutnosti mít v rukou AK-47 pro splynutí s dalšími strážnými a to je zhruba vše - Ninja se vypaří tak rychle a nečekaně, jako se objevil.

A v tomto bodě pro dnešek skončíme, protože tvorbu románů raději zatím ponechám zkušenějším. Třetí díl návodu čekejte v dohledné době - dozvíte se v něm, kterak se probít další částí Plantu a jak jsem sliboval, třeba i znovu potkáme Petera Stillmana...

Stáhněte si: Trailer, Video #1, Video #2, Video #3, Cheaty, Screenshoty

Související články: Recenze, Ostatní díly návodu, Novinky



Frix
autorovi je 17 let, píše pro Tiscali Games a Level a dlouhodobě žije ve Finsku, kde studuje International School of Helsinki. Hraje akce všeho druhu, trpí úchylkou pro stealth žánr, GTA a Warrena Spectora (všechny články autora)

 
 
Frix

Nejnovější články