Druhý díl arkádové akce Mercenaries (recenze), který je nyní zlevněn na výhodných 399 Kč, opět nezůstal nic dlužen své pověsti. Zejména v pozdější části hry v otevřeném světě přináší dost poměrně obtížných momentů, kdy je potřeba dobře volit způsob útoku a co nejčastěji využívat veškerého vybavení. Nejen v tomto, ale i praktickými radami a postřehy do začátku, vám pomůže náš průvodce. Obrázky jsou pouze ilustrační.
Je dobré hned od počátku nezapomínat, že hra kromě automatického ukládání disponuje také méně obvyklou možností manuálního uložení pozice. To je možné kdykoli z nabídky v pozastavené hře. Nicméně pokud si chcete válčení mírně ztížit, klidně si před započetím hry v options automatické ukládání deaktivujte. Ruční uložení ovšem zůstane nadále přístupné.
Před spuštěním nové hry si stejně jako v prvním dílu můžete vybrat jednu ze tří postav. V průběhu hry už nelze žoldáky měnit, takže vybírejte s rozmyslem, protože charaktery se mezi sebou sice drobně, ale přece jen liší.
Výběr hlavního hrdiny
Chris Jacobs
zdroj:
tisková zpráva
Tento žoldák díky své robustní postavě má zvláštní schopnost nosit o 20-30% více munice na každou zbraň, než ostatní dva kolegové. V případě takového RPG je to sice jen jedna jediná raketa k dobru, ale např. v případě těžších ručních kulometů může dělat bonusová výbava až 900 dalších ran, což není rozhodně zanedbatelné množství. Bonus se vztahuje ale pouze na lehké, tedy spíše nesené zbraně. Vozidel a jejich vybavení se to netýká.
Jennier Mui Díky své drobnější postavě jediný ženský žoldák ve hře oproti svým kolegům citelně rychleji běhá, což může být občas klíčové při úniku přivolanému leteckému bombardování, které má poměrně veliký rozptyl.
Mattias Nilsson Tento potetovaný Švéd disponuje z našich hrdinů zdaleka největší silou a nejodolnější tělesnou schránkou, což mu zaručuje o poznání hbitější doplňování života při zasažení nepřátelskými kulkami. To je rozdíl oproti prvnímu dílu, kde tuto schopnost nosil Chris Jacobs. Díky své zvláštní schopnosti je tak Mattias doporučená postava pro první hraní, nebo pro méně zkušené hráče.
Další nehratelné postavy
Fiona Taylor
zdroj:
tisková zpráva
Již od dob prvního dílu je tato nehratelná postava vaší neoddělitelnou společnicí v týlové podpoře, když disponuje mnoha elektronickými systémy, které vám neustále posílají nová data do vašeho příručního počítače PDA. Před vaším velitelstvím parkuje její růžové auto Racing Inferno. To sice můžete použít při svých přesunech, ale za jeho poškození, nebo nedej bože úplné zničení, vás Fiona okamžitě obere o 15 tisíc.
Ewan Kovaný Ir Ewan pracuje jako pilot vrtulníku pro soukromou těžařskou společnost, než se poté přidá také na vaši stranu. Najdete ho poté vždy rozvaleného na pohovce ve druhém patře vašeho velitelství a jeho úkolem je samozřejmě převážet nový válečný materiál, popř. vás jako Medevac vytahovat z bryndy a naopak dovážet na různá místa po Venezuele.
Eva Její pozice není moc důležitá, protože staví vozidla, která si můžete zakoupit přímo ve svém doupěti PMC. Jednak se jedná o stroje stavěné za nalezené bedýnky s díly (Spare parts), ale pokud dokončíte její vedlejší tréninkové mise, poskytne vám na další kupovaná vozidla slevu až 20%.
Misha Je pilotem letounu, který vám poskytuje vzdušnou podporu, tedy bombardování a vzdušné údery. Misha se zpřístupní až po vašem bližším seznámení s Evou, proto se snažte s Evou skamarádit co nejdříve, protože vzdušná podpora je v druhé půli hry pro další postup naprosto klíčová.
Frakce a skupiny
zdroj:
tisková zpráva
V Mercenaries 2 je celkem 6 frakcí, které mají své vlastní cíle, ovšem kooperovat budete s 5 skupinami a 4 z nich mají zájem na likvidaci prezidenta Solany. Pokud zaútočíte na člena nějaké frakce, ten se začne bránit a stanete se nepřítelem této skupiny, což má za následek zrušení všech dalších kontraktů napadené skupiny. Znepřátelenou frakci si udobříte jednak úplatkem (bribe) dostupným z vašeho velitelství přes rozhovor s Fionou, druhak zabíjením vysoce postavených nepřátel frakce (standing bounties) a také plněním vedlejších misí (extra bonus missions).
Hodí se dávat si bedlivý pozor na útočení po frakcích, které vám zadávají práci, protože získání jejich přízně zpět je buď nákladné, nebo časově náročné. Není totiž nic horšího, než při cestování neustále uhýbat před střelbou nepřátelských frakcí. Úplně stačí domácí Venezuelská armáda, která je stálým nepřítelem ve všech částech ostrovní země.
Universal Petroleum (UP) Soukromá olejářská společnost z Texasu s vlastní ochrankou, která je po převratu na černé listině a její zaměstnanci jsou zabíjeni, nebo vyhošťováni ze země. Této společnosti patřil skoro celý těžební průmysl Venezuely, nyní jej chce samozvaný prezident Solana znárodnit a dostat ho pod svojí kontrolu. UP bojuje proti dalším frakcím, jako jsou PLAV, Číňanům a Venezuelské armádě, ale kooperuje s jednotkami Unie spojenců (Allied Nations).
People's Liberation Army of Venezuela (PLAV) Revoluční teroristická skupina bojující zejména proti všem příslušníkům cizích států. Jejím cílem je vyhnání všech cizích společností z Venezuely, tedy brojí i proti UP, spojencům (AN) a Venezuelské armádě, ovšem paktuje se s Čínou.
zdroj:
tisková zpráva
Allied Nations (AN) Fiktivní koalice západního světa vedená výhradně Spojenými Státy, kterým se nelíbí ztráta vlivu na petrochemický průmysl v oblasti. Obdoba mírových jednotek UN z prvního dílu je nyní ovládána ředitelstvím CIA. Bojuje v koalici s UP prakticky proti všem ostatním, hlavně proti Číně a frakci PLAV.
Čína (CH) Východní mocnost sleduje své vlastní zájmy, směřované na vytlačení pozic USA z oblasti a nastolení vlastního vlivu. Podporuje akce PLAV a samozřejmě bojuje proti všem americkým jednotkám a jejich spojencům.
Jamajští piráti (Jamaican Pirates) Severně od města Caracas je doupě neutrálních pirátů, pro které jako jedinou frakci přímo nepracujete. Skupina nespolupracuje se žádnou další frakcí a často bojuje také proti všem ostatním skupinám ve Venezuele.
Venezuelská armáda (Venezuelan military) Stála za převratem a nyní je pod vrchním velením prezidenta Solany, ovšem fakticky je podřízená generálu Carmonovi. Armáda proto útočí na všechny ostatní frakce a cizí státní příslušníky bez výjimky.
PMC (Private Military Contractor) Tato skupina není frakcí v pravém slova smyslu, jedná se vlastně o vašeho zaměstnavatele, který nabízí špičkově vycvičené žoldáky různým vládám a organizacím. Pokud se mluví o PMC, jedná se o vaši vlastní skupinu.
Zdraví
zdroj:
tisková zpráva
Maximální kondice je reprezentována číslovkou 100, přičemž každý nepřátelský zásah z tohoto čísla vždy něco ubere. V případě, že se tento ukazatel vyčerpá a vy zemřete, nahraje se poslední checkpoint, nebo můžete nahrát poslední manuálně uloženou pozici. Pokud nic takového nemáte, hra vás posadí znovu na začátek probíhající mise. Jestliže byl v době skonu plněn nějaký kontrakt pro určitou frakci, dostanete novou příležitost začít tuto misi znovu.
Pro znovuobnovení zdraví se stačí na chvíli schovat, nebo utéci z místa ohrožení, protože život se do hodnoty 25 nebývale rychle automaticky doplní. Zbývající dílky života už přibývají citelně pomaleji, ovšem po určité době se zdraví také automaticky přidá do maximální hodnoty. Pokud nutně potřebujete rychle doplnit celý život, zkuste se podívat po okolí, protože často se lékárničky válí ve vesnicích a základnách.
Druhou možností je přivolání vrtulníku, který dokáže přivézt mimo jiný materiál také lékárničky. Třetí a poslední volba spočívá ve využití Ewana pro hbitý transport mimo válečnou zónu (Medevac), což můžete zužitkovat jako opravdu nouzové východisko, když jiným způsobem nedokážete své zdraví vylepšit. Tato služba je ale docela drahá, protože Ewan si za váš odvoz naúčtuje 10 tisíc.
Pokračování příště...
Stáhněte si: Patch, Demo, Trailery, Videa...
Související články: PC recenze, Dojmy, Preview, Novinky
|