Martin Mystere - návod
zdroj: tisková zpráva

Martin Mystere - návod

11. 9. 2005 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Adventura Martin Mystére se vyznačuje nadprůměrnou obtížnosti a přestože je řešení puzzlů poměrně logické, stovky aktivních míst a desítky lokací dovedou zamotat hlavu. Kompletní návod se vám tedy určitě šikne.

Autor: Martin Holas
Publikováno: 11.září 2005

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Uprostřed léta se na našich monitorech objevila zajímavá adventura Martin Mystére (recenze), která se mimo faktu, že se jedná o skvělý pokus o reinkarnaci starých point-and-click principů, vyznačuje především nadprůměrnou obtížnosti. Ač je řešení puzzlů poměrně logické, stovky aktivních míst a desítky lokací zamotají hlavu i zkušenějším adventurofilům. Kompletní návod vám tedy bude jistě jen ku pomoci.

V ovládání hry nemusíte čekat žádné záhrdele ani nezvyklosti. Nad aktivními předměty máte k dispozici celkem tři akce, mezi kterými měníte pravým tlačítkem myši. Jsou to: Prozkoumání (ikonka lupy), Sebrání či aktivace (ikonka ruky) a Rozhovor (bublina s vykřičníkem). Inventář s předměty pak zobrazíte klávesou „i“. Důležitou klávesou je také F1, pomocí které vyvoláte dialogové okno s nabídkou uložení/nahrání pozic ve hře. Obrázky u textu návodu jsou ilustrační. Tolik tedy pár stručných slov k úvodu a můžeme se pustit do samotné hry.

 Kapitola 1 – Trable doma
Poté, co se probudíte z noční můry, seberte zvonící telefon a vyslechněte si rozhovor s komisařem Travisem. Ten vám oznámí, že byl zavražděn profesor Eulemberg a očekává vaši maličkost na místě činu, profesorově vile. Bohužel auto máte právě u opraváře a jakmile si prohlédnete žlutý vzkaz přilepený na skříni, zjistíte, že s oblékáním to o moc lepší taky nebude. Vaše žena vám ve vašem vlastním zájmu zabavila klíč. Opusťte pokoj a pokračujte dolů po schodišti.

V obývacím pokoji si promluvte s Javou. Výměnou za klíč něco chce. Dveře vedle Javy zatím otevřít nemůžete, proto pokračujte k levé straně obrazovky. Ze stolku mezi dveřmi seberte mapu New Yorku. Pokud chcete, podívejte se na ni v inventáři, ale vzhledem k tomu, že zatím se nikam vypravit nemůžete, pokračujte dveřmi úplně vlevo do kuchyně.

Obrázek zdroj: tisková zpráva V kuchyni se podívejte na poznámky na dveřích lednice. Seberte mezi nimi bílý papír úplně napravo. Je na něm napsána první část mechanikova čísla. Odejděte z kuchyně a vejděte do místnosti vedle křesla. Ocitnete se v Martinově pracovně. Prozkoumejte těžítko v podobě zelené hlavy, které leží v knihovně nalevo od dveří a hned ho vezměte. To samé proveďte s přihrádkou na časopisy pod stolem (objevíte v ní vyschlé pero). Vedle počítače leží druhá část mechanikova čísla, kterou v inventáři zkombinujte s první polovinou. Složené číslo prozkoumejte a Martin automaticky zavolá mechanikovi.

Jakmile se ozve zvonek, jděte do předsíně (vchod je mezi dveřmi do kuchyně a Martinovy pracovny), kde ze země seberte klíčky od auta. Vraťte se do obývacího pokoje, kde předejte těžítko z pracovny Javovi, ten vám na oplátku daruje klíč od šatníku. V ložnici otevřete klíčem váš šatník (dveře s přilepeným vzkazem) a Martin se převlékne do vhodnějšího oděvu.

Problém s autem a šatstvem máte vyřešený, teď zbývá už jen najít mobilní telefon. Použijte telefon v inventáři a pomocí tlačítek uprostřed navolte Martinovo číslo a prozvoňte jej. Zvonění vychází z obývacího pokoje, konkrétně z pohovky, kterou briskně prozkoumejte a vysvoboďte z jejích útrob nebohý mobil. Zbývá už jen umístit domácí telefon z inventáře do kolébky na stolku, ze kterého jste předtím sebrali mapu New Yorku, a můžete vyrazit do světa.

Opusťte dům předsíní a venku klikněte na nablýskaného červeného krasavce. V autě seberte z podlahy lístek a v inventáři si jej prohlédněte. Opusťte obrazovku s interiérem Martinova vozu a použijte auto (ikonka ruky). Vydejte se do konečně do profesorovy vily.

 Kapitola 2 – Místo činu
Obrázek zdroj: tisková zpráva Nechte krátce vyzpovídat od novinářky Jenny a vstupte do vily.V předsíni si promluvte s komisařem Travisem o případu. Jakmile domluvíte, zvedněte zvonící mobil. Dostane se vám oznámení, že zatopené přízemí v Martinově domě je již přístupné. Běžte směrem k pravé části obrazovky a promluvte si s mužem v bílém obleku. Vejděte do skleněných dveří v zadní části lokace a dostanete se do knihovny. Prozkoumejte stůl napravo a seberte z něj dopisní nůž, který se ukrývá pod obálkami. Promluvte si s policistou, který vás bohužel nenechá vejít do profesorovy pracovny, proto opusťte místnost a vraťte se do vstupní haly.

Vyjděte o schodech do druhého patra a pokračujte do dveří nalevo. Ocitnete se v komorníkově kamrlíku, kde prozkoumejte balíček ukrytý za bednou. Zamčená truhla je bohužel moc těžká, proto je potřeba jí trochu odlehčit. Vytáhněte zpod postele skříňku, ve které objevíte klíč k truhle, který si vezměte. Klíčem pak otevřete truhlu… a jejda… zlomil se v zámku. Martin poznamená, že teď by se hodilo něco ostrého, proto použijte na zámek dopisní nůž. Ten zlomíte sice taky, ale truhla je již naštěstí otevřená, takže její vyprázdnění je dílem okamžiku. Prozkoumejte otevřený balíček, dříve ukrytý za truhlou. Opusťte pokoj.

Na druhém konci druhého patra se pokuste vejít do dveří hlídaných policistou. Bez identifikační průkazky vás však vejít nenechá. Vraťte se tedy zpět do Martinova domu (k tomu stačí použít mapu New Yorku, nemusíte se už vracet zpět k autu).

Vejděte do Martinova domu a pokračujte do přízemí zadními dveřmi v obývacím pokoji. Seberte rukavice ležící nalevo. Prozkoumejte fialový sprej na pračce a to samé udělejte s pračkou samotnou – dvířka jsou zaseklá. Běžte proto do kuchyně, kde seberte čistící prostředek z poličky pod stolem. Tento prostředek použijte na zaseklá dvířka pračky a otevřete je. Prozkoumejte vnitřek pračky a Martin objeví své dokumenty. Vezměte si je.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vraťte se do vily a hned běžte ukázat své dokumenty policistovi, který hlídá místnost ve druhém patře. Jakmile je toto malé nedorozumění vyřízeno, vejděte dále do profesorovy ložnice. Na místě činu se trochu porozhlédneme. Prozkoumejte kapesníček, který nebožák svírá ve své ruce. Použijte na sebe rukavice z inventáře. Podívejte se blíže na fotky ležící na stolku v pravé části pokoje, Martin si všimne fotky profesora Ubena (jméno, které bylo vyšité na kapesníčku). Tuto fotku si vezměte a ještě jednou prozkoumejte v inventáři. Získáte ukrytou obálku s dopisem. Fotky již nechte na pokoji a přečtěte si profesorovy poznámky na nočním stolku nalevo od postele. Zásuvky na nočním stolku ještě kvůli policejní pečeti otevřít nemůžete, proto je čas vyrazit domů a pokusit se otevřít obálku.

V kuchyni seberte konvici a položte ji na sporák. Použijte obálku na páru vycházející z konvice a prozkoumejte získaný lístek s nápisem. Je na něm telefonní číslo a adresa. Použijte tento lístek v inventáři a Martin zavolá na zmíněné číslo. Na mapě se objevila další lokace, konkrétně letiště, proto neváhejte a vydejte se na něj. Mexiko volá!

 Kapitola 3 - Hledání profesora Ubena
Pokuste se otevřít dveře za dodávkou. Pak si promluvte s Rosalindou, dámou stojící na verandě ve druhém patře. Dozvíte se několik dalších informací o hledaném profesorovi Ubenovi. Promluvte si se spícím mužem na židli.

Běžte k brance nalevo od dodávky. Řetěz uvolníte kliknutím na hák napravo od branky. Prozkoumejte prostor za brankou. Ze třetí poličky seberte obal desky s výběrem tanga a salsy. Ze spodní poličky si také nezapomeňte vzít dřevěnou krabici s neznámým obsahem. Pokuste se dát obal desky podřimujícímu Pedrovi, ale bohužel si všimne, že je prázdný. Prozkoumejte v inventáři dřevěnou krabici. Musíte ji nějak otevřít, proto běžte k mule úplně napravo a použijte na ni krabici. Poté klikněte znovu na mulu a ta krabici rozkopne. Seberte z ní potřebnou vinylovou nahrávku a v inventáři zkompletujte s prázdným obalem. Album pak předejte Pedrovi, který vám na oplátku poskytne klíč k profesorovu domu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Klíčem otevřete dveře vedle Pedra a vejděte dovnitř. Podívejte se na fotku profesora Robertsona, který zmizel pro změnu v Chile. Hledáme ale někoho jiného a tak pokračujte dále do další části místnosti. Mapu na stole hlídá zuřivý lemur, proto si budete muset pomoct jinak. Prohledejte knihovnu a na třetí polici odshora najdete uprostřed mezi knihami mapu. Vezměte si ji a prohlédněte v inventáři. Zjistíte, že je na ní sice vyznačeno místo vykopávek, ale chybí cesta k nim. Proto ještě prozkoumejte koš se srolovanými mapami (klikněte na koš, ne na mapy), ve kterém naleznete papír s vyznačenou cestou. Ten zkombinujte v inventáři s před chvílí nalezenou mapou. V profesorově pokoji ještě seberte kolík visící nad sporákem a můžete odejít zpět na ulici.

Běžte k dodávce. Všimněte si kanystru, který je na ní připevněn (vedle sedadla řidiče). Klikněte na něj. Do ventilu vsuňte kolík z profesorova domu a otočte jím, čímž otevřete přívod paliva. Nasedněte do dodávky a Martin s Javou se vydají na místo vykopávek. Jakmile dorazíte k aztéckému chrámu, vydejte se doleva. Promluvte si s profesorem, který vám sveřepě odmítá důvěřovat, proto vám nezbývá nic jiného než se s nepořízenou vrátit zpět do New Yorku (cestou, kterou jste přišli).

 Kapitola 4 – Erika a klub Blue Rose
Po krátkém rozhovoru s Dianou běžte do vily a promluvte si s Travisem. Řekne vám, že byl profesorův pokoj přes noc vyrabován. Nejdříve vejděte prosklenými dveřmi do knihovny. Jelikož není profesorova pracovna již hlídána, můžete se po ní porozhlédnout. Prozkoumejte telefon na stole a vezměte si ho. Všimněte si, že některé klávesy jsou opotřebovány více než jiné. Prozkoumejte skříňku napravo od notebooku a vezměte si z ní profesorovu magnetickou kartu. Prohlédněte si ji v inventáři.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Prohlédněte si velké malby na stěně a na stropě, neopomeňte prozkoumat ani koberec. Podívejte se na knihovnu v profesorově pracovně, prostřední polici. Martin si všimne, že je zde Božská komedie od Dante Alighiera. Po shlédnutí stropní fresky a obrazu na podlaze Martin poznamená cosi o spojitosti mezi malbami a knihovnou, následně odsune jednu knihu a objeví telefonní zástrčku. Připojte na ni telefon a vyťukejte kombinaci 4-1-3. Objeví se tajný průchod, vstup je vám bohužel zatím zapovězen, proto pokračujte nahoru do profesorovy ložnice.

Seberte kus papíru z přikrývky nalevo od postele. Prohlédněte si jej v inventáři a použijte na něj tužku. Prozkoumejte otevřenou zásuvku u stolku vedle okna. Objevíte dopis, který si vezměte. V inventáři si jej prohlédněte a zjistíte, že se jedná o nedokončený dopis profesorově lásce Erice. Vydejme se tedy za ní, třeba nalezneme další odpovědi.

Pomocí mapy se přesuňte k muzeu. Hlavní vchod je zavřený, použijte tedy profesorovu magnetickou kartu na čtečku vedle menších železných dveří. Vejděte dovnitř a vyjeďte výtahem do prvního patra. Dalším výtahem vlevo vyjeďte ještě o patro výš. Ve druhém patře běžte doprava až k dřevěným dveřím. Až se změní pohled kamery, vejděte do dveří. Vyzpovídejte Eriku a případně se porozhlédněte po její místnosti. Poté odejděte dveřmi vlevo, ocitnete se ve velké knihovně s kopírkou napravo. Nic zde nenaděláte, je tudíž na čase navštívit další lokaci na mapě – Barneyho obchod s knihami.

Promluvte si s Barnym a ten vám řekne o vstupence do klubu jménem Blue Rose. Výměnou chce ale vrátit knihu, kterou jste si od něj půjčili. Tu najdete doma na stole v Martinově pracovně, takže si ji jeďte vyzvednout a vraťte ji Barnymu. Za odměnu dostanete vstupenku, proto jeďte omrknout situaci ke klubu (nová lokace na mapě).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Když se pokusíte vejít, zastaví vás vyhazovač. Ukažte mu vstupenku, Barney vám bohužel omylem dal lístek pro ženy, přes vyhazovače tedy tak snadno neprojdete. Prohlédněte si plakát na zdi vlevo. Utrhněte si z něj obrázek vstupenky pro muže. Vraťte se zpět do muzea a zamiřte si to rovnou ke kopírce v knihovně. V inventáři zkombinujte dámskou vstupenku s utrženým obrázkem mužské. Vzniklý padělek použijte na kopírku, načež získáte dokonalou kopii mužské vstupenky.

Vraťte se do klubu Blue Rose. Ukažte vstupenku vyhazovači a vejděte dovnitř. Promluvte si s novinářkou Jenny, barmanem Jodym a tanečnicí Angie. Pokuste se vzít ze stolu modré růže, ale barman vás okřikne. Požádejte proto Angie, aby odvedla jeho pozornost, a až to udělá, nerušeně si přivlastněte růže. Je čas jít domů.

 Kapitola 5 – Získání profesorovy důvěry
Ráno sejděte po schodech dolů a pokuste si promluvit s Dianou. Pak sejděte dolů do přízemí, kde seberte z pračky fialový sprej. V inventáři jej pak použijte na růži z klubu, čímž ji přebarvíte. Běžte do muzea k Erice. V inventáři zkombinujte přebarvenou růži s nedokončeným dopisem, který jste nalezli v ložnici v profesorově vile. Výsledný balíček předejte Erice, dá vám na oplátku svůj medailon. Prohlédněte si jej v inventáři. Nyní máte důkaz pro profesora Ubena, vydejte se tedy znovu do Mexika.

Po příletu se vydejte doleva a nahoru po schodech do chrámu. Tam potkáte profesora, kterého důkladně vyzpovídejte (nechutně dlouhý proslov, uh). Nakonec vám profesor dá první ze tří schránek, které musíte najít. Ještě než odejdete, požádá vás Uben o pomoc s otevřením vchodu do vnitřní svatyně. Podívejte se na hieroglyfy na zdi. Všimněte si přitom, že každý řádek je označen v jiné barvě (odshora – fialová, zelená, červená, modrá, žlutá). Dále si všimněte, že v místnosti jsou dva velké sloupy, podívejte se blíže na ten levý. Jednotlivé kruhy na něm natočte podle barev hieroglyfů na stěně. Pokud to uděláte správně, vnitřní vchod se otevře, ovšem vy zůstanete v chrámu uvězněni.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Neváhejte proto a vejděte do vnitřní svatyně, místnosti s čluny. Posbírejte zde všechny malé zářivé kameny (tři na zemi a čtvrtý v ústech kamenné tváře nalevo od vchodu). Podívejte se na čluny ve vodě. Zjistíte, že všechny kromě jednoho jsou poškozeny. Do fungujícího člunu vsaďte jeden z kamenů (přesněji round stone). Martin pak do člunu ulehne a jeho duše se vydá pro pomoc. Až se dostanete do vaší ložnice, promluvte si se spící Dianou.

 Kapitola 6 – Záchrana uvězněných
Diana si není snem jistá, proto potřebuje jasný důkaz, že je Martin v nebezpečí. V ložnici odhrňte záclony z okna a podívejte se na modrý prášek na podlaze. Diana si uvědomí, že nesnila. Běžte do kuchyně a prohlédněte si nástěnku napravo od ledničky, je na ní adresa do Mexika, kam se také vydáte.

V domě profesora Ubena musíte odlákat lemura. Seberte oříšky ze spodní poličky v zadní části pokoje. Umístěte je na křeslo a jakmile lemur odběhne, seberte ze stolu mapu. Běžte zpět na ulici a vydejte se autobusem k aztéckému chrámu.

Běžte doleva a prohledejte vykopávky. Naleznete mačetu, kterou seberte. Běžte po schodech nahoru ke chrámu a promluvte si s uvězněným Martinem. Budete muset otevřít vchod. Běžte nalevo a všimněte si kamenné hlavy pokryté popínavými rostlinami. Porost prosekejte mačetou a hlavu odhalte. Prozkoumejte ji a zjistíte, že hlava není s plošinou spojena a jen na ní leží. Pak se vydejte na pravou stranu vchodu a prohlédněte si kamennou krokodýlí hlavu ležící na zemi. Prosekejte opět mačetou rostliny napravo od hlavy a odhalte plošinu. Požádejte Javu, aby hlavu umístil na plošinu. Bohužel to nestačí, tak Javu ještě požádejte, aby si na plošinu sedl.

V dírách po stranách vchodu se objeví čtyři tlačítka. Ty musíte zmáčknout ve správném pořadí (horní tlačítko vpravo, dolní tlačítko vlevo, dolní tlačítko vpravo, horní tlačítko vlevo). Pokud to uděláte správně, vchod se otevře a Martin s profesorem jsou volní.

 Kapitola 7 – Odhalení aztéckého tajemství
Obrázek zdroj: tisková zpráva Po rozhovoru mezi Martinem a Dianou vejděte do Martinovy pracovny. Prohlédněte si balík na podlaze a otevřete jej, získáte skříňku. Běžte do profesorovy vily a namiřte si to opět do knihovny. Z červené pohovky seberte třetí skříňku. Všechny tři skříňky (od profesora Ubena, z Martinovy pracovny, z knihovny ve vile profesora Eulemberga) otevřete pomocí medailonu. Skříňku profesora Eulemberga budete muset navíc odpečetit speciálním kódem z papíru umístěného v krabičce s herním CD (2-3-1-3-3-1). Všechny tři takto získané kameny zkombinujte a získáte aztécké žezlo.

Použijte žezlo na železné dveře v profesorově pracovně a vejděte do tajné laboratoře. Prozkoumejte člun. Běžte blíž k počítači před člunem a přečtěte si poznámky na židli. Nyní se objeví Jenna a vy bohužel zjistíte, že ne vše je takové, jaké se na první pohled zdálo. Martin skončí v bezvědomí a následně se ocitne v kůži umírajícího žebráka Alfieho. Musíte jednat rychle.

 Kapitola 8 – Těžký život žebráka
V inventáři máte poloprázdnou láhev whisky. Běžte do dolní části obrazovky a všimněte si, že železné dveře jsou zamčené. Zatáhněte za páku nalevo od dveří. Seberte železnou tyč ležící před dveřmi. Běžte k náklaďáku dole. Dveře nejsou zamčené, ale bohužel zrezivělé, tak je budete muset vypáčit železnou tyčí. Seberte ze sedadla zrezivělý klíč, který očistěte pomocí whisky. Vraťte se zpět ke dveřím a odemkněte je klíčem. Venku si promluvte s Terrym. Řidič dodávky mu vzal medaili, a když mu ji nevrátíte, nic vám neřekne. Běžte k vraku vedle vás a podívejte se dovnitř. Ze sedadla seberte mapu přístavu. Také si nezapomeňte vzít drát (small electric cable) z kapoty.

Opusťte lokaci a vyjděte po schodech, kde v rohu seberte boty. Prozkoumejte zaprášené věci a sejděte zpět dolů. Vejděte do obchodu pod schody. Dealerovi dejte boty výměnou za náhrdelník. Za klíč chce ovšem něco cennějšího. Vyjděte tedy ven z obchodu a na vypínače použijte drát. Vyjděte opět po schodech a jelikož je prach pryč, seberte objevivší se hodinky, které v inventáři promptně spojte s náhrdelníkem. Výsledný produkt vyměňte s dealerem za klíč.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Ve skladišti otevřete dodávku a klíčem otevřete uzamčenou skříňku, ze které seberte ukradenou medaili. Tu vraťte Terrymu. Podívejte se na mapu a vydejte se na novou lokaci. Poslechněte si rozhovor, vlezte do okna za vámi a pokračujte po schodech nahoru. Zde si promluvte s Nickem. Dveře jsou bohužel hlídané zvenku. Aby vám Nick pomohl zpět do vašeho těla, musíte získat aztécký kámen. Seberte plakát vedle terče na šipky a použijte jej na dveře. Ty otevřete a hlídače zneškodníte. Prohledejte ho a klíčem, který najdete, otevřete dodávku. Na papíru jsou nějaká čísla. Vpravo dole je trezor, který otevřete kombinací 0-0-1-8-5-7-8-9-0. Seberte kámen a vraťte se k Nickovi.

Stáhněte si: Trailer, Screenshoty...

Související články: Recenze, Novinky...

 
Martin Holas
editor: jd

 
 
Smarty.cz

Nejnovější články