Autor: Levis Publikováno: 26.března 2005 |
![]() Pokud byste chtěli, můžete probádat i B blok ložnic, i když tu najdete pouze jeden prázdný a jeden prozatím zamčený pokoj. Kromě toho je zde Opo Chano, obchodník, který za slušné ceny prodává náhradní součástky pro droidy. Čas přejít do Entertainment Module 081. Entertainment 081 ![]() Do kantýny zatím nechoďte, místo toho si z konzole stáhněte plnou mapku úrovně. Dojděte na druhý konec levelu a z velitelství TSF si vyzvědněte vaší výzbroj. Pokud máte náladu na plnění nepovinných questů, běžte si promluvit s poručíkem Grennem. V našem návodu nejprve vyřešíme podstatnou část hry a k volitelným úkolům se vrátíme až na konci, i když vy s nimi můžete klidně začít hned. Další na řadě je první z úkolů pro jednu místní frakci. Vaše další kroky v tuto chvíli musí směřovat do Residential 082 West v případě, že se rozhodnete stranit Ithorianům (LS), popř. zpět do Residential 082 East pro spolupráci s Czerkou. Pro začátek obdržíte stejný quest, jen s trochu jiným řešením. Ať už jste se tedy spolčili s kýmkoliv, musíte do Dock Module (vstup pouze z Entertainment 081). Pozn.: Protože od této chvíle se úkoly, popř. postavy mohou kvůli jemně odlišným úkolům pro obě strany lišit, budeme je na mapě vyznačovat žlutou barvou pro hráče stranící Ithorianům a červenou pro spojence Czerky. Dock Module Jestliže jste se rozhodli stranit Ithorianům, jeden z důstojníků Czerky vás tu bude ještě přemlouvat, abyste své rozhodnutí změnili – díky čemuž za quest dostanete od Czerky zaplaceno lépe (v případě, že k nim droida opravdu dovezete). Z konzole v hlavní chodbě opět doporučuji si stáhnout kompletní plánek místnosti. Jakmile dojdete pro droida dovnitř ithorianského hangáru, zaútočí na vás šestičlenná banda žoldáků, takže se dobře ozbrojte. Zbyde po nich jeden ilegálně upravený blaster – seberte ho, bude se vám hodit. ![]() S droidem dojděte zpět na velitelství vaší spřátelené strany, tzn. buď do Czerka Offices v Residential 082 East (DS) anebo Ithorian Compound v Residental 082 West (LS). Ihned obdržíte druhý quest, opět stejný pro obě strany. Tentokrát musíte do kantýny (vstup z Entertainment 081). Cantina Jestliže jste v kantýně předtím nebyli, nejprve se porozhlédněte kolem. Máte možnost si tu kdykoliv zahrát partičku pazaaku, zazávodit si ve Swoop Races anebo se pokusit vykoupit tanečnici od Dotona, aby se mohla vrátit za svým milencem v Residential East. Opravdu důležitý je ale až rozhovor s Luxou. Zeptejte se jí na její názory a vztahy k Exchange, čímž také odstartujete vaší spolupráci s druhou nejvlivnější představitelkyní Exchange. ![]() Ithoriani: Musíte s Luxou uzavřít dohodu o zabití Sluska. Toho najdete pouze v jeho vlastním sídle, takže se vydejte ke vstupu do budovy Exchange v Residential East. Czerka: Abyste vůbec dostali možnost se ke Sluskovi dostat, musíte nejdřív pro Luxu splnit dva questy. Ten první spočívá ve vyzvednutí balíčku z lékarny v Residential 082 West. Tam si poslechnete zprávu z konzole a budete odkázani do pokoje v bloku B v Residential 082 East. Do označené místnosti musíte přijít sami (v solo módu) - uvnitř vás samozřejmě přepadnou dva žoldáci. Až budou mrtví, vraťte se za Luxou, která vám zadá druhý quest. Běžte se zpět do východního bloku bytů, tentokrát za Opo Chanem. Protože obchodník Sluskův dluh vyrovnat nemůže, jediná šance, jak získat DS body, je ho pochopitelně zabít. Až poté vám Luxa navrhne stejný nápad jako hráčům stranícím Ithorianům, tedy že Sluska pro ní musíte odstranit vy. Běžte ke vstupu do budovy Exchange ve východní části města. Bumani Exchange Corp. Pokud se vám nepodaří úspěšně zalhat nebo (pomocí Síly) přesvědčit recepční u dveří, že máte domluvenou schůzku, ocitnete se v tuhém boji s opodál okounějícími gamorreanskými strážemi. Odbočovat k ithorianskému vězni ve Force Cage nemusíte, pokud nechcete – za vězňovo vysvobození totiž nedostanete žádné body. Následuje střet s Benokem a jeho tlupou žoldáků. Prohledejte mrtvoly a dobře se uzdravte a ozbrojte před tím, než vpadnete do Sluskovy kanceláře, kde vás čeká další tvrdé střetnutí. ![]() Nejprve musíte přemoci dva osobní strážce místní hlavy Exchange. Protože jde o droidy, stačí bojovat zbraněmi na blízko – proti síle vibroblades neobstojí. Ihned poté se děj přesune do vedlejší místnosti, kde se také začne rozplétat složitý trojúhelník vztahů mezi vámi, Sluskem a Luxou. V tuto chvíli můžete buďto říct Luxe, že Sluska odmítáte zabít (LS), čímž si proti sobě poštvete jí i celou bandu jejích gamorreanů, anebo se můžete rozhodnout odstranit právě Sluska (DS). Ve druhém případě budete poté muset podstoupit i boj s Luxou a její tlupou. Pokud jste Sluska nechali na živu, musíte ho po bitvě přesvědčit, že vzdorovat vám nemá smysl. Jestliže se vám to nepodaří, budete se nakonec muset utkat i s ním – v tom případě si dávejte pozor na dvě střílny po obou stranách velkého stolu. Na cestě zpět projděte každý kout místnosti a posbírejte všechno, co po vašich nepřátelích zbylo. Czerka: Připravte se na nemilé překvapení při návratu do Czerka Offices. Budova byla napadena žoldáky, které musíte vyřídit. Jsou jich celkem tři skupiny (viz mapka), ale mezi jednotlivými boji se naštěstí můžete uzdravovat. Až se dostanete k Jane, zeptejte se na Ebon Hawk. ![]() Ithoriani: Zbývá už jenom se vrátit do Residential 082 West za Chodem pro závěrečný quest. Až ho obdržíte, běžte do kantýny a promluvte si s . Pošle vás za Opo Chanem v Residential 082 East. Z něho potřebné papíry nedostanete, pokud nemáte 2500 kreditů, takže jestli mu nechcete vyhrožovat zabitím (DS), vraťte se k Chodovi, který vám peníze dá. S potřebnými papíry běžte do Czerka Offices a odveďte si recepčního droida B4-D4. V Ithorian Compound bude upraven a pak s ním musíte dojít zpět do kanceláří Czerky, zalhat Jane a z Czerka Mainframe si opatřit potřebné informace, které následně odnesete Ithorianům. V tuto chvíli jste splnili všechny questy a od Choda si můžete vyžádat jak odměnu, tak slibované uzdravení vaší Síly (v praxi se projeví přidáním pěti k bodů k vašim max. Force Points). Ještě než vás ale hra pustí k dokům, Chodo vám zavolá o pomoc a vy se do Ithorian Compound budete muset vrátit. Utkáte se tu se čtyřmi skupinami protivníků (viz mapka). Nezapomeňte se pořádně uzdravit hlavně před tou poslední. Z Mozy i Choda můžete vymáhat extra odměnu, ale nic kromě DS bodů neobdržíte – pokud ji naopak už předem odmítnete, dostanete velkorysé LS body. ![]() Protože vaše úkoly pro Ithoriany i Czerku jsou nyní všechny hotovy, můžete jít rovnou do doků. Jestliže chcete hru prolétnout a nepovinné questy nechat být, přeskočte následující odstavce. Řešení dobrovolných úkolů na Telosu Jako první zamiřte k poručíku Grennovi z TSF (Entertainment 081). Ukažte mu blaster, který jste našli po žoldácích v doku, a quest přijměte. Také si s Grennem promluvte o dvou utečencích, které jste zahlídli v kancelářích Czerky. Můžete poručíkovi oznámit, že jste je přímo na místě zabili (pozor – až se zeptá kde, řekněte, že to bylo přímo v kancelářích). Dostanete 200 kreditů a překvapivě žádné DS body. Pokud byste se cítili špatně, nebojte, protože oba kriminálníky záhy potkáte na povrchu planety, kde se s nimi také už pro jednou vypořádáte. Vydejte se k obchodu v opačné částí Ent. Module a promluvte si s druhým prodejcem, Samhanem. Zeptejte se ho na blaster a nabídněte mu, že se s ním zúčastníte jeho pašovacích operací. Nyní se můžete buďto rovnou vydat zpět ke Grennovi a Samhana nahlásit, anebo splnit jeden ze čtyř úkolů, které pro vás Samhan má (a popřípadě ho TSF vydat nejpozději před přijmutím toho posledního). Buďte ale připraveni na to, že ačkoliv to jsou všechno práce dobře placené, obdržíte za ně DS body. Čtyři questy pro Samhana První z úkolů spočívá v odebrání vzorku ze vzácné rostliny Bacani v Ithorian Compound. Běžte do místnosti s kytkou a pokud můžete, vypněte bezpečnostní systém v konzoli opodál. Pokud nemáte dostatek Computer Slices, vzorek stejně seberte. Ithoriani vám sice budou hrozit, že zavolají ochranku, ale buďto můžete zalhat, že Grenn vám odebrání vzorku povolil, anebo prostě odejít – nic se nestane. DS body a 300 kreditů dostanete, hned jak se se vzorkem vrátíte k Samhanovi. Se zadáním druhé mise navštivte doky (kam se dostanete pouze přes Ent. Module), přemluvte Ithoriana u dveří, že vás poslal Chodo, a vevnitř vlezte do skladu. Strážce se vám v odnesení štítu pokusí zabránit, přičemž onoho Ithoriana můžete zkusit přemluvit, že to je v pořádku, anebo zabít, i když DS dostanete za obojí. Ještě než se vrátíte k Samhanovi, zastavte se u třetího doku a zeptejte se Durose na informace o Batu Removi. Až po vás bude chtít zaplatit, udělejte to, protože jinak se nic nedozvíte. Zaměstnanec Czerky vedle u dveří vás navíc odkáže k Jane Lorso v Czerka Offices, která ohledně Batona něco zřejmě ví. Třetí quest pro Samhana spočívá v sebrání medical supplies z lékárny v Residential 082 West. Předmět najdete v bedně vedle terminálu. Na cestě zpět se vás pokusí zatknout hlídka, kterou budete muset zabít. Vraťte se k Samhanovi (1000 kreditů) a nabídněte mu, že ho doprovodíte na obchodní cestu. Těsně před naloděním vás odhalí jednotka TSF a opět nebude jiné možnosti, než ji celou zamordovat. Od této chvíle už pro vás Samhan nemá žádnou další práci. Pokud byste nevěděli, co s vydělanými kredity, můžete si u něj v obchodě koupit jeden z cenných předmětů, které vám začal nabízet po splnění prvního questu (rovněž je možné za 2000 kreditů vykoupit tanečnici z kantýny – viz dále). Poslední přípravy a odlet z Citadel Zbývá ještě vyřešit poslední nepovinný quest. Běžte za Jane v Czerka Offices a zeptejte se jí na Batona. Pokud vám omylem neuklouzne Grennovo jméno, důstojnice vás odkáže na Choda v Ithorian Compound. Až mu řeknete, že vás poslala Jana, dá vám klíč od pokoje C1 v Residential 082 East, blok C. V místnosti najdete samozřejmě Batona, kterého můžete buďto rovnou odvést k Czerce (200 kreditů + DS) anebo mu nabídnout, že jej vezmete ke Grennovi. V tom případě se u dveří utkáte ještě se dvěma dalšími žoldáky. Jestli Batona úspěšně dopravíte k TSF, vaší odměnou bude 300 kreditů a LS. V tuto chvíli už jste na Telosu vyřešili vše kromě dvou posledních úkolů. Pokud máte 2000 kreditů navíc (popř. 1500 a přesvědčovací schopnost na úrovni) nebo umíte dobře hrát pazaak, můžete v kantýně vyhrát tanečnici zpět a vrátit ji Harrovi v Residential 082 East. Druhý quest, který spočívá v nalezení náhradního zdroje paliva pro Telos, zatím nijak vyřešit nelze. Odeberte se proto do doků a naloďte se na transportní loď (v prostředním nebo pravém hangáru – záleží, s kým jste na Telosu spolupracovali. Restoration Zone V týmu se objevil nový člen, Bao-Dur. Je velice schopným bojovníkem a zároveň užitečným technikem. Pokud kdykoliv budete potřebovat deaktivovat minu, vlézt do počítače nebo něco opravit, Bao-Dur je tou správnou volbou. V této části hry musí být ve vaší partě přítomen, takže si vyberte jednoho z dalších parťáků k němu a proveďte level-up. Jako první se vydejte ke skupině dravých cannoků, za které vždy dostanete slušnou dávku zkušeností. Než se utkáte se skupinkou pašeráků stojících opodál, nezapomeňte se podívat do minami obklopených tajných zásob vedle lodi. Další cesta vede úžinou, v níž na vás čeká další nepřátelský droid a o chvíli později další skupinka tří žoldáků. V této fázi hry si dávejte speciálně pozor na miny, které jsou kolem oponentů často nastrkány. Pokud si totiž vaše postavy dobře neuhlídáte, v klidu na nastráhu naletí a způsobí si tak často poměrně fatální zranění. ![]() Na rozlehlé planině před vámi můžete změřit síly se skupinkou lovců, která vám sice dá zabrat, ale zase jako vždy znamená užitečné zkušenosti. Kdyby bylo nejhůř, v tomto případě se kolem nepřátel můžete vyjímečně proplížit. Na celém prostranství jsou celkem čtyři skrýše, kde můžete nalézt velice zajímavé předměty (jak prvotřídní meče, tak pistole) – viz mapa. Další cestu střeží dvě věže umístěné podél cesty, ale protože jsou před nimi nastražené čtyři dvojice min, nebudete se na věže moci vrhnout s meči. Jedna možnost je poslat zkušeného člena party se Stealth schopností a Stealth Field Generatorem dopředu, aby miny zneškodnil, zatímco bude neviditelný, ale protože to mě se samotnému nepodařilo (schopnost jsem v této fázi hry ještě neměl dostatečně vyvinutou), musel jsem věže ostřelovat z dálky a postavy s meči nepouštět dopředu. Czerka Site Na cestičce se opět za haldou min schovává nepřátelská Twi’lek a její dva bojoví roboti. Použijte stejnou taktiku jako v boji s věžmi a pokud se vám podaří mezi minami proběhnout s postavou, která má meč, zaměřte se na droidy, protože ti padnou nejrychleji. Následuje vstup do rozlehlého areálu, kde se budete muset postupně utkat rovnou s několika skupinami protivníků. Hlavně si dávejte pozor, aby vaše postavy (zvlášť v případě, že používáte skupinový Agressive Mode) za nepřáteli neběhaly po celé úrovni a zbytečně se tak nevystovaly palbě z jiných míst. Nejlepší taktika je se vždy pustit do boje s jednou skupinou a poté si nechat chvíli času na uzdravení, popř. doplnění Síly. ![]() Vaším cílem je dostat se na plošinu uprostřed tábora (pozor, hlídají jí dvě věže a za nimi ještě dva vojáci) a podívat se do konzole. Teprve poté bych vyřadil zbývající hlídky severně od plošiny, protože pokud byste je chtěli zabít před tím, než zničíte samotné věže, vystavovali byste se zbytečné palbě z více stran. Sejděte z plošiny a vydejte se do podzemní části kempu. Old Military Base K této úrovni hlavně jeden tip: hlídejte si vaše postavy a pokud možno je v akci ovládejte jednotlivě (tzn. v Solo modu). Chodby jsou plné nášlapných pastí (poznáte je podle mřížované textury na podlaze), které vypouští jedovatý plyn. Pokud váš tým necháte, aby přes pasti vesele běhal celou dobu, co bude zápasit s už tak dost nebezpečnými věžmi, velice pravděpodobně se příliš daleko nedostanete. Proto nezbývá, než se o jednotlivé postavy starat jednotlivě a opatrně je vodit po okrajích místností. Poté, co se dostanete do druhé místnosti, máte v konzoli možnost všechny hlídkové věže vypnout (pokud byste se do počítače nemohli dostat, zkuste to s Bao-Durem). Od této chvíle vás dál vede systém chodeb, ve kterém je důležité nezapomínat vždy poctivě doběhnout na konec slepých uliček, protože se v nich povalují důležité předměty. A jako obvykle na droidy používejte zbraně na blízko. Mně se v této fázi hry nejvíce osvědčil Sith War Sword z Telos Restoration Zone a konkrétně úspěšné použití útoku Flurry nepřátelského droida většinou složilo druhou ranou. ![]() V hangáru už vidíte další loď, ale zatím s ní nemůžete ven. Protože velké dveře, bránící vám v odletu, zatím nejdou otevřít, musíte se vydat nahodit hlavní generátor v základně. Před cestou se ještě podívejte do přilehlé místnosti s konzolí a vyberte předměty ze skříněk. Twi‘leka, kterého potkáte, můžete buďto odvést k východu (LS) anebo se s ním na místě vypořádat (DS) či ho zde prostě nechat (DS. Protože se ale o zdi a předměty zasekává mnohem častěji než vaši spolubojovníci, možná bude lepší se s ním nezdržovat. V další místnosti s počítačem můžete díky konzoli zničit droidy schované za zavřenými dveřmi (dostanete za to samozřejmě zkušenosti). Po cestě k reaktoru objevíte poškozenou jednotku HK, kterou můžete opravit a vzít si jí s sebou, ale moc užitečná nebude a navíc se sama zničí, jestliže se přiblížite k jednomu ze slepých východů po stranách cesty. Reaktor zaktivujte na konzoli – hned jak se uvede do chodu, začnou do vás zezadu pálit věže. Probojujte si cestu zpět do místnosti s vypnutými droidy a v nově zpřístupněném skladu seberte Ignition Codes, které vám umožní se z Telos Restoration Zone dostat. Ještě před naloděním vás v hangáru čeká obrovský nepřátelský robot, který ale ohromí spíše svým vzhledem než schopnostmi. Protože se mi ho nepodařilo zranit bojem na blízko, mám pocit, že na něj platí jenom pušky. Z terminálu ve vedlejší místnosti si otevřete hangár a už vám nic nebude bránit v odletu. Polar Plateau Ihned po tvrdém přistání následuje dosud možná nejtěžší souboj ve hře. Dobře váš tým ozbrojte a přikažte mu, aby si zaktivoval štíty. Nejlepší taktika je vždy útočit na každého droida zvlášť. Používání granátů se mi moc neosvědčilo, naopak Stun Droid (a zvláštěpak vyšší úroveň této schopnosti) byla velice užitečná. Protože HK-50 soustředí palbu vždy na postavy, které jsou jim nejblíž, klidně své šermíře každé kolo uzdravujte (ať už pomocí Force Heal nebo lékárniček). I když tím jenom prodlužujete neodvratnou smrt, alespoň budou jejich parťáci pálící do droidů z povzdálí mít víc klidu na práci. ![]() Až se trojice HK zbavíte, prohledejte ostatky – naleznete tu další díl pro opravu HK-47 na palubě Ebon Hawku – a zamiřte do nedalekého podzemního vchodu. Secret Academy Bezprostředně po úvodním rozhovoru s Atris se budete moci po areálu pohybovat sami. Nic vám nebrání, abyste posbírali zbylé členy vašeho týmu (včetně T3-M4 z jiné místnosti) a odebrali se na palubu Ebon Hawku, čímž se z Telosu definitivně dostanete. Pokud byste se ale chtěli porozhlédnout kolem, dá se tu najít spousta skříněk a přihrádek s různými předměty – hlavně v ložnicích jednotlivých učednic. Ty obklopují tréninkovou místnost, ve které můžete také služebné vyzvat, aby s vámi bojovaly (pozn.: ale rozhodně si před tím uložte hru – mně osobně se po dohrání této vedlejší minihry už z Telosu nepodařilo odletět, protože hra zkrátka odmítala načíst další úroveň, a nezbylo než nahrát starou pozici a Secret Academy vyřešit bez boje). ![]() Postupně půjde o celkem pět kol, přičemž v tom prvním nebudete smět používat nic než holé ruce, ve druhém už můžete mít zbraně, ve třetím smíte zapojit i Sílu a ve čtvrtém se pak v celé své kráse postavíte proti dvěma učednícím naráz. Pokud by se vám podařilo vyhrát i tenhle souboj, můžete si na služebných vynutit ještě poslední bitku, kde jich proti vám bude čelit pět (a který v případě, že nemáte žádné schopnosti temné strany Síly, určitě nevyhrajete). Kdybyste však zvítězili, odměnou vám bude slušná řádka zkušeností (750 XP). Před tím, než se odeberete na palubu Ebon Hawku, si ještě můžete promluvit s Handmaiden a dozvědět se něco víc o ní i akademii samotné. Po odletu z Telosu si na Ebon Hawku jako vždy můžete odpočinout a povídáním si s postavami vašeho týmu se o nich více dozvědět. Pokud hrajete za muže, v této době se také na palubě Ebon Hawku objeví Handmaiden. Můžete si s ní zlepšovat bojové schopnosti, pokusit se dozvědět něco o její minulosti a později z ní vychovat Jedie a snad se i pokusit navázat hlubší vztah.. A tím se s vámi také protentokrát loučíme. Pokud byste se někde ve hře zasekli, než vyjde další část návodu za dva týdny, můžete se jako vždy ptát v diskusním fóru níže. Protože v tuto chvíli je ale jenom na hráči, na kterou z planet se vydá, doporučujeme vám, abyste si je všechny pořádně vyzkoušely! Za pomoc při tvorbě některých částí tohoto návodu děkujeme GameBanshee a TweakGuides. Když si hru KoTOR II The Sith Lords předobjednáte z Tiscali GameShopu, zajistíte si češtinu, která vzniká exkluzivně pro náš internetový obchod a bude hotova zhruba v červenci. Každý, kdo si hru u nás koupí, dostane češtinu po jejím dokončením zdarma na CD až domů (více informací). Stáhněte si: Trailer, Video, Patch, Cheaty... Související články: Recenze (2/2005), Návod - ostatní díly, Novinky |
Levis | |
autorovi je 16 let, studuje v Praze a specializuje se na strategie/akce/adventury a cokoliv s tématikou Star Wars |