James Bond: 007 Nightfire - návod 4.díl
zdroj: tisková zpráva

James Bond: 007 Nightfire - návod 4.díl

6. 3. 2003 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

V definitivně poslední části návodu na bondovku Nightfire se vypořádáme se závěrečnou trojicí misí, které nás zavedou na tropický ostrov a především do vesmíru, kde zlikvidujeme hlavního záporňáka.

Autor: Frix
Publikováno: 6.března 2003


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Pokud se vám z jakéhokoli důvodu nepovedlo dokončit bondovku James Bond 007: Nightfire (recenze) bez cizí pomoci, přinášíme vám po dlouhém čekání první český návod. Ten stál mnoho krve a potu při psaní, ale především při hraní této vpravdě nepříliš úžasné hry. Nu, pokud však přeci jen trváte na tom, jak je Nightfire skvělý a nemůžete bez jeho dohrání žít, máte to mít.

Na začátek jako obvykle několik poznámek. Je možné získávat v průběhu hry tzv. Bond Moves, zabíjet nebo zneškodňovat protivníky až třemi způsoby a tak podobně. Těmito srandičkami se zabývat nebudu, poněvadž jsou body v průběhu hry stejne k ničemu a maximálně si s jejich pomocí trochu namasírujete ego - a to jistě zvládnete i bez návodu, nemám pravdu?

Zároveň jsem se odhodlal důvěřovat, že hráč dovede eliminovat běžné nepřátele bez specifických instrukcí a prozkoumávat prostory bez detailního popisu, kdy a kam šlápnout. Pokud tento popis však bude vysloveně potřeba, nemusíte se bát, dočkáte se případně v diskusním fóru. V prvním dílu návodu jsme probrali úvodní tři mise, v druhé části jsme se věnovali dlouhému následujícímu levelu a minule jsme se ve třetím dílu zdrželi v Tokyu. Dnes se v definitivně poslední části návodu vypořádáme se závěrečnou trojicí misí, které nás zavedou na tropický ostrov a především do tolik očekávaného vesmíru.

 Mise 6 - Island Getaway
Obrázek zdroj: tisková zpráva Máte před sebou další z delších misí, tak se na ni psychicky připravte a můžete se pustit do akce. Za záchranným člunem zahněte vlevo a dále skalním průchodem, pokračujte přes pobřeží, dokud nedojděte k chýši. U té čeká několik komand, které budete potkávat v průběhu celé mise - vyznačují se lepším vybavením než staří protivníci a trochu lepší muškou. Nebojte se, zabíjet jdou snadno. Uvnitř chýše instalujte do terminálu pomocí kreditky vira, vyjděte ven, za chýší vyjděte na ochoz a pokračujte až k jeskyni, do které vejděte.

Pobijte stráže, po žebříku sestupte o jedno patro a vypořádejte se s bandou nepřátel naproti za mostem, čeká na vás i jedna zamčená oblast za plotem. Zámek odpalte laserem a otevřete zadní skříňku, skrývá se v ní brnění. Pokračujte dále přímo cestou, v další oblasti pobijte nepřátele, do zamčené části napravo se opět lze dostat přes zámek, do levé vyskákáním po bednách, které jsou schované ve stínu vzadu. Poté již jen opět do jeskyně a postupte do další oblasti.

Pobavte se hloupostí dvou maníků opravujících raketu a následně je pošlete do pekel, nalevo je pouze vybavení, vpravo cesta dále misí. Tam se nachází další vybavení, především potřebný pancíř. Dále pokračujte chodbou a laserem odpalte zámek, za ním se nachází výbušniny, které použijete již za chvíli. Jděte nahoru po schodech, pokračujte dále rovně k jediným přístupným dveřím. Pokud použijete dekodér na otevření dveří, nachází se za nimi kromě nepřítele a inženýrů (ty nezabíjet!) i granátomet, který se může chvílemi hodit, i když je kapku neobratný. Vraťte se a dveřmi napravo vystoupejte po schodech, za kterými se vydejte doprava a s klidem můžete minout neužitečný výklenek s několika přístroji.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Chodbou pokračujte dále a dveřmi doleva, následujte cestu a po chvíli budete v odpalovacím prostoru - přímo před vámi se skví dveře k raketě, ale jsou bohužel zavřené. Skočte tedy do vody, doplavte na druhou stranu k drobné kontrolní místnosti nad vodou, vylezte po žebříku z vody a vtrhněte dovnitř. Opět pozor na inženýry, nepřátele zabíjejte v pohodě dál. Zbývá vsunout do příslušné mašinky vira pomocí kreditní karty a jeden z úkolů je splněn. Výborně, nyní se plošina s raketou cuká dolů a nahoru, čímž nám dává šanci se dostat výše k nebesům.

Nejdřív ale skočte opět do vody a zamiřte zcela dolů, kde se nachází klíčový bod. Do oblasti se dá dostat dvěma otvory po straně, připlavte k rudému zařízení a Bond už výbušniny aplikuje sám. Poté se vydejte co nejrychleji zpět na hladinu, ať vám nedojde dech příliš brzy. Vraťte se na místo, kde jste skočili do vody a celou cestou zpět nahoru ke schodišti, které přejděte a lineární cestou (v Nightfire jich mnoho jiných ostatně neexistuje) pokračujte dál, až dorazíte na plošinu, která vede přímo k raketě.

Naskočte na plošinu a nechte se vyvézt tak, abyste mohli skočit na balkón. Vylezte po žebříku až nahoru, pobijte nepřátele a rozhodněte se, jak se dostat až nahoru: možnosti jsou dvě. Buď jako správný drsňák skočíte přímo navrch rakety a poté se přesunute na most před vámi, nebo zvolíte jistější, ale méně odvážnou cestou. Ta spočívá v přitáhnutí se na hák, který se ukrývá v zadní části balkónu. Nahoře jen prokličkujte přes most a schody ke dveřím a podívejte se, jak skončila raketa.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Dole vystřílejte první tři nepřátele a poté se vydejte nahoru po pravé straně až k první kontrolní místnosti, kde se vypořádejte se šíleným velitelem i podřízenými a seberte vybavení. Stejným způsobem pokračujte až nahoru k poslední místnosti, kde je vězněná vaše otravná společnice Alura, která si zcela zbytečně po vysvobození přivlastní sniperku na stole. Vybavení za klecí naštěstí sebrat jde. Nyní pokračujte prostě a jednoduše dále po ochozu, likvidujte oponenty a spílejte Aluře, že klidně zůstává stát na místě pár minut a nepomůže jediným výstřelem. Fajn. Až bude třeba skočit, skočte a pokračujte opět dále až k jeskyni.

Nyní vás pro změnu Alura předežene, pokračujte za ní a poděkujte Bohu, že od ní budete mít alespoň na další chvíli pokoj. V malém domku s generátorem je krom nepřátel a vybavení i propadlo, které se kupodivu dá otevřít, to učiňte a prolezte na druhý konec. Pobijte stráže a následně vypněte pomocí páky u radaru první ECM, zbývá druhé. Nechoďte nahoru, není tam vůbec nic, místo toho se vydejte zpět stejnou cestou, jako jste přišli.

Vydejte se směrem nově otevřenému tunelu, zlikvidujte nepřátele a vejděte do místnosti nalevo, kde si pákou otevřete bránu. Projděte jí a v další části opět přes místnost vlevo, kde si otevřete dveře a projděte do další sekce. Tímto způsobem až k tunelu, který vede k další budově s ECM, kde opět použijte páku u radaru. Mimochodem, ani zde na střeše není vůbec nic. Jděte k tunelu a skrz jednoduchý systém chodeb dojděte na konec sekce.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vyjděte na otevřené prostranství a užijte si života vystřílením nepřátel na dálku vaší sniperkou. Poté bude (velmi překvapivě) opět Alura potřebovat pomoc, takže seskočte doprava na ochoz, na další, další a nakonec na zem, poté do vody a jednoduše doplavte k mostním pilířům, na které jeden po druhém aplikujte výbušniny a vyčkejte na další filmeček, který oznámí i konec této mise.

 Mise 7 - Zero Minus
Poté, co se nabažíte sledování na Aluřino pozadí (na tento model bylo myslím použito více polygonů než kdekoliv jinde ve hře) se vydejte po cestě až uvidíte domek a vstup do komplexu. Vybijte stráže, a pokračujte až k vláčku, u kterého si laserem otevřete západku, za kterou se skrývá užitečný žebřík. Po něm vylezte a sledujte dráhu vláčku až dokud se nedostanete k hlavnímu skladišti. Je více než důležité po cestě nevyvolávat alarmy, sice tím neprohrajete misi automaticky, ale vyhrne se na vás vždy mnohem více nepřátel.

Nyní se možná alarm vyvolat vyplatí, protože na vás zaútočí i elitní stráže se svým velmi elitním těžkým kulometem, který skutečně startuje déle než starý trabant, ale rozhodně nadělá i více škody. Projděte chodbou vlevo až na konec, za vláčkem je hák, za který se přitáhněte a následně stiskněte páku, která vám uvolní bednu, dříve blokující průchod. Sejděte dolů, vpravo a opět se přitáhněte hákem. Nyní zbývá jen přelézt po laně a octnete se přímo před zavřenými dveřmi, použijte tedy svůj dekodér a otevřete je. Na konci jsou dveře, kterými projděte, čímž se octnete v dalším skladišti. S ničím se nezdržujte a použijete hák na protější straně, odpalte zámek a prolezte větrací šachtou až do místa, kde se propadnete do malé místnosti. Zabijte stráže v bezpečnostní místnosti a opusťte oblast výtahem.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Projděte dveřmi před vámi a v historicky rekordním čase splňte úkol vyfocením mapy. Vyjděte ven, z bezpečnostní místnosti seberte přístupovou kartu a otevřete zamčené dveře venku. Zahněte hned vlevo a projděte dveřmi, vystoupejte nahoru a pokračujte přes mostek, přičemž doporučuji odpor zdola likvidovat na dálku sniperovkou. Seskočte buď přímo k vláčku nebo do klece se zásobami a následně se rozhodněte, zda se chcete nechat svézt vláčkem nebo se projdete pěšky. Doporučuji druhou variantu a to jednoduše z toho důvodu, že je daleko bezpečnější, máte před strážemi vždy moment překvapení.

Na konci na vás čeká docela drsný boj s běžnými i speciálními vojáky, takže nahoďte kulomet a hurá do akce. Od stojícího vlaku se vydejte doprava a použijte opět dekodér u zavřených dveří. Dojdete do ovládací místnosti, kde na vás kouká mapa s vyznačenými cíly raket. Na nic nečekejte a pomocí kreditky pusťte vira do počítače, díky čemuž se vám zpřístupní možnost odpálit rakety přes zavřené dveře a poslat tak základnu do pekel. Ano, učiňte tak a následně akvárko opusťte výtahem, který je schován za mapou.

Alarm běží naplno a vám nezbývá než se jednoduše pustit vyznačenou cestou a zabíjet veškerý odpor. V tomto stádiu se spoléhejte pouze na kulomet, vaši protivníci jeho náboji nešetří. Poté, co pobijete vždy čtveřici elitních strážných, odpalte zámky na dvou skříňkách a seberte vybavení, jedno je vždy brnění a druhé je různé. Pokračujte dále přes boje až k dalším dveřím čekajícím na dekodér, a použijte jej. Jste v Drakově kanceláři, vyjděte nahoru po schodech a vejděte přes otevřenou knihovnu dále. Po chodbě následuje schodiště a dále dveře.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Nyní přichází zajímavá pasáž, kdy musíte vybít pokud možno co nejvíce nepřátel bez vstupování na platformu vpravo, poněvadž ta začne okamžitě klesat. Čeká na vás víc než vydatné množství nepřátel, nestyďte se použít i granátomet. Dole po dojezdu se navíc otevře brána a z ní se vyhrne další salva nepřátel. Pokračujte do dveří, před vámi je skladiště plné laserových min a také drsných strážců, takže postupujte systematicky a vždy vyberte ve skladišti brnění. Pozor, ať nějakou minu neodpálíte na sebe. Na konci skladiště čeká další sousto pro dekodér.

Prolezte škvírou do nefungujícího výtahu, vylezte na jeho střechu a buď nastavte jas na monitoru velmi vysoko nebo vytáhněte brýle pro noktovizi. Vytahejte se pomocí háků až nahoru, pobijte nepřátele, skočte na další výtahovou střechu a přitáhněte se na finální hák.

Opět chvíle pro použití dekodéru, vstoupíte do místnosti s řízením odpalu a následuje krátký filmek. Jste dole v odpalovně, takže se nezabývejte milionem supervojáků a zdrhejte do bezpečnostní místnosti, kde odpalte alespoň dveře k brnění a počkejte, něž raketa vzlétne. Místnost vás ochránila, ale jste zpět a jdou po vás ninjové. Nejlepší způsob, jak se s nimi vypořádat, je použit kufřík a zmizet někam za roh. Opět musíte poté včas zdrhnout do bezpečnostní místnosti. Nyní makejte k výtahu uprostřed oblasti, vyjeďte nahoru a rychle do místnosti řízení odpalu. Kiko právě vběhne do dveří číslo 3, takže až se zavřou dveře zmáčkněte tlačítko pro ovládání mostu, stejně jako to ona před chvílí udělala vám. Vida, skončila předposlední mise, Kiko je mrtvá a vy jste na cestě do vesmíru.

 Mise 8 - Re-entry
Obrázek zdroj: tisková zpráva Zvykněte si na nové prostředí, otevřete dveře naproti a zabijte prvního vesmírného nepřítele. Výtah vám bohužel ujede, vyskákejte tedy vlevo nahoru na plošinu, z ní skok doprava a dobijte si svůj jetpack. S jeho pomocí a trochou šikovnosti se dostanete na místo, kde přistál výtah. Projděte rovně dál do komunikačního centra, vlevo seberte vybavení a pokračujte vpravo do odpalovací místnosti. Odteď máte 5 minut na splnění úkolu, tedy vyřazení raket. Rozbijte sklo, seskočte dolů na plošinu a pobijte nepřátele, a to do posledního. Jejich přítomnost by v následujících chvílích dost vadila.

Musíte postupně u každé rakety nejdřív dole zmáčknout tlačítko, čímž se nahoře otevře plošinka. Na tu musíte jetpackem vyletět a zmáčknout nejdřív postranní tlačítka a poté hlavní páku uprostřed. Pokud vám jetpack dojde, musíte skočit úplně dolů a doplnit. 5 minut je na tento úkon více než dost, pokud nebudete mít s jetpackem problémy.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Seskočte poté dolů na plošinu - dříve zavřené dveře nyní lákají ke vstupu, skočte tedy přímo do nich. Pokračujte rovně, otevřete si dveře a připravte se na závěrečný souboj hry s Rafaelem Drakem. Upřímně řečeno, nevím, zda je to pouze můj subjektivní pocit, ale Drake je zdaleka nejlehčí boss k udolání. Nejdřív pobijte jeho bodyguardy, poté vyjetpackujte na jednu z vyšších platform a odtamtud je dlouhými laserovými dávkami pošlete do pekel. Nemělo by trvat déle než minutu. Nezbývá nyní než vyrazit směrem ke dveřím, které vedoucí k únikovému modulu a užít si závěrečnou sekvenci.

Stáhněte si: Demo, Videa, Trailer, Event video, Mise 1 a 4 intro videa, Cheaty, Patch
Související články: Recenze (11/2002), Návod - další díly, První dojmy (10/2002), Preview (9/2002), Novinky

 
Frix
připravil: jd


 
 

Nejnovější články