James Bond: 007 Nightfire - návod 2.díl
zdroj: tisková zpráva

James Bond: 007 Nightfire - návod 2.díl

28. 1. 2003 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Celou druhou část návodu na James Bond: 007 Nightfire nám slupla jediná dlouhá mise Phoenix Rising, která však představuje to nejlepší, co může tato first-person střílečka od Gearboxu nabídnout.

Autor: Frix
Publikováno: 24.ledna 2003


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Pokud se vám z jakéhokoli důvodu nepovedlo dokončit bondovku James Bond 007: Nightfire (recenze) bez cizí pomoci, přinášíme vám po dlouhém čekání první český návod. Ten stál mnoho krve a potu při psaní, ale především při hraní této vpravdě nepříliš úžasné hry. Nu, pokud však přeci jen trváte na tom, jak je Nightfire skvělý a nemůžete bez jeho dohrání žít, máte to mít.

Na začátek jako obvykle několik poznámek. Je možné získávat v průběhu hry tzv. Bond Moves, zabíjet nebo zneškodňovat protivníky až třemi způsoby a tak podobně. Těmito srandičkami se zabývat nebudu, poněvadž jsou body v průběhu hry stejne k ničemu a maximálně si s jejich pomocí trochu namasírujete ego - a to jistě zvládnete i bez návodu, nemám pravdu?

Zároveň jsem se odhodlal důvěřovat, že hráč dovede eliminovat běžné nepřátele bez specifických instrukcí a prozkoumávat prostory bez detailního popisu, kdy a kam šlápnout. Pokud tento popis však bude vysloveně potřeba, nemusíte se bát, dočkáte se případně v diskusním fóru. V prvním dílu návodu jsme probrali úvodní tři mise a nyní pokračujeme dále. Ještě než začnu s popisem, dovolím si drobnou poznámku - čtvrtá mise je pěkně dlouhá a dodělat ji vám zabere víc času než jakákoliv jiná mise ve hře. Pusťme se tedy do díla:

 Mise 4 - Phoenix Rising
Obrázek zdroj: tisková zpráva Užijte si jeden z příběhově vydařených filmečků a po skončení se vydejte doprava, až se dostanete do vozového parku. Agentka M vás zásobuje celkem užitečnými radami, takže se nezdráhejte podle nich při dalším postupu řídit. Vytaste uspávací šipky a sejměte nejdřív hlídajícího vojáka a poté i dva další u výtahů. Pokračujte kolem výtahu a poté doprava, kde na vás čeká takřka neškodný inženýr, kterého však stejně pro jistotu sundejte. Jděte jeho směrem a dále dveřmi. Vyjděte nahoru po schodech.

 Stealth část
Nyní na vás čeká stealth část mise, kde si musíte dávat pozor především na střelbu, které se musíte vyvarovat. Místo toho používejte uspávací šipky a elektroobušek, obé poslouží dostatečně. Nalevo jsou dva strážní, sejměte je a pokračujte dál, pozor na bezpečnostní místnost napravo. Pokračujte vlevo a za chvíli jste v recepci, kde je krom spícího recepčního i jeden strážný a hlavně bezpečnostní průchod. Hra má ve zvyku se zde chvílemi zasekávat a dělat průchod neviditelným, takže prostě pokračujte dál, dokud se vám neaktualizují cíle mise. Vraťte se do hlavního vestibulu a všimněte si háku jako dělaného pro vás "mobilní telefon".

Pokračujte do bezpečnostní místnosti s hologramy, kde pomocí "zápisníku" - hackovacího přístroje přeřiďte kontrolní panel. Hurá, hlavní výtah je v provozu! Vraťte se tedy na začátek stealth části a vejděte do jednoho ze dvou nyní již fungujících výtahů.

 Horní patro
Obrázek zdroj: tisková zpráva Právě jste se ocitli ve vrchním patře, které se vyznačuje nepříjemnou věcí - pokud se vám povede vyvolat alarm, neztratíte sice misi kompletně, ale už se vám v ní nedostane žádné pomoci od spolupracovníků v centrále. Ne, to není dobré, takže si dávejte pozor a snažte se být i v této části mise nenápadní. Můžete použít svoje sluneční brýle - rentgenové vidění na detekci laserových pastí, ale jdou odhalit v pohodě i bez nich.

Průchod naštěstí tak komplikovaný není - přes velké množství chodbiček a dveří se držte hlavní cesty a postupujte směrem k recepci s výtahem a zahněte doleva. Druhou levou ignorujte, naopak pokračujte chodbou, která zahýbá zvolna doprava. Nalevo je několik kanceláří, do kterých se mrkněte. Pokračujte malou chodbou a dveřmi doprava, za chvíli se vám ozve Q a varuje vás před nebezpečím. Za dveřmi čeká strážný i kamera, takže si dejte opravdu velký pozor, co děláte. Šikovnou možnost, jak zamezit odhalení, představuje vyklonění za roh, které kamera neodhalí a stráž jde zvládnout v pohodě.

 Kanceláře s CD
Obrázek zdroj: tisková zpráva Po odstranění stráže pokračujte chodbou dále a vlevo jsou dveře do kuchyně. Na druhém konci místnosti jsou dveře, ale v rohu je také kamera, takže nejdřív vběhněte pod ní a teprve poté ke dveřím. Po opuštění kuchyně opět běžte pod kameru v chodbě. Uvidíte poblíž balkonu dveře dvojité i jednoduché, vy použijte ty jednoduché a dejte si pozor na laserovou past. Uvnitř kanceláří se nejdřív podívejte doleva, kde můžete doplnit uspávací šipky a poté se vydejte dále doprava, do další částí kanceláří. Za sklem je administrátorova kancelář, uvnitř je jediný zdroj světla široko daleko. Uvnitř se řiďte pokyny Q a vysuňte CD mechaniku, do které pomocí "kredit karty" vložte falešné CD. Opusťte nyní kanceláře a vejděte do vestibulu se spirálovitými dekoracemi.

Pokud se budete držet vlevo, máte od kamer na druhé straně pokoj. Bohužel však nemáte pokoj od strážného na druhé straně. Tento problém jde vyřešit několika způsoby, nejlepší je nechat se spatřit s připravenou šipkou v ruce, počkat až téměř zapne alarm a v tomto momentu mu popřát dobrou noc. Běžte směrem ke kameře, vyhněte se dvojitým dveřím a místo nich použijte ty napravo. Na druhé straně uvidíte strážného, který se osvěžuje u fontány a pošlete ho mezi spící. Po opuštění této kancelářské části uvidíte napravo místnost účetního - "Accounting". Vevnitř opět použijte svoji kreditku a dejte agentské CD do... faxovacího přístroje, ehm. Opusťte kancelář a zamiřte doprava do bezpečností místnosti, kde omračte stráž a použijte svůj dekodér na nedalekou konzoli. Z místnosti odejděte dveřmi vpravo, pokračujte dále a až uvidíte dvojité dveře, zahněte doleva.

 Pozor na inženýra
Obrázek zdroj: tisková zpráva Otočte se doprava a propližte se pod oknem, za kterým se prochází inženýr. Zamčené dveře si otevřete a vklouzněte dovnitř. Pozor, inženýra nesmíte zabít, takže vyčkejte, až bude otočený a omračte ho elektroobuškem. Za dveřmi na vás čekají drobné problémy, pokud totiž sejměte nějakého inženýra, jejich předák má tendenci jít vyvolat alarm. Jednoduše se tiskněte ke stěně a nalevo, sejděte po schodech a dále se pližte vlevo až dokud se nedostanete ke dveřím. Za nimi pokračujte doleva a dveřmi dále do místnosti, kde za nejvzdálenějšími dveřmi čeká předák jen na to, až ho budete moci vyřadit z provozu. Opět použijte "kreditku" na ovladač výtahů. Vraťte se zpět před dvoje dveře stejným postupem a zahněte doleva.

Na konci chodby jsou dveře nalevo, do kterých vejděte a zbavte se obou nepřátel. Nejlepším způsobem, jak to provést, jsou špiky, pokud je již nemáte může přijít vhod i dýmovnice, jejíž použití je ale přeci jen zbytečně krkolomné. Projděte dveřmi na druhé straně do "Observation Desk". Tímto momentem pro vás končí část mise, kde se musíte převážně skrývat, takže si zbraně připravte pěkně do pohotovosti.

 Šplhání nahoru
Obrázek zdroj: tisková zpráva Zabijte vojáka, poslechněte si informace od Q a pokračujte dále koridorem. Čeká na vás krátký film a lehká změna děje. Problém je, že nemáte dovoleno si během následující sekvence ukládat pozici, takže postupujte na jistotu a obezřetně; Vyšplhejte o kus nahoru, abyste viděli vojáka na opačné straně v oknu. Vylezte o dvě patra výš a postupujte doprava, abyste se dostali ze směru pohledu stráže. Dostaňte se vlevo a opět o patro výš. V tomto patře vás čeká jen jednoduchý postup doprava. Na dalším takřka to samé, musíte si ovšem dávat pozor, aby vás nezmerčil strážný. Poslední patro je čisté, takže se na něj v pohodě vyšplhejte a čeká na vás další krátký film se seskokem na výtah.

Jediný možný postup je nyní doleva, takže se tudy vydejte. První vchod nalevo je přímo do Mayhewovy kanceláře, která je vaším příštím cílem. Zde se opět ujměte svojí "kreditní karty" a použijte ji na Mayhewův počítač. Pokračujte dále chodbou a dojde vám zpráva od M, která doporučuje postup dvojitými dveřmi. Kromě nich tu stejně nic jiného nenajdete, takže k nim bez zdráhání zamiřte. Konzole nalevo od nich je třeba trochu upravit, pomocí svého dekodéru tedy přeřiďte červenou na zelenou.

 Hlavní počítač a úprk
Obrázek zdroj: tisková zpráva Vstupte do velkého dómu, ve kterém se nachází hlavní počítač. Trochu si s ním pohrajte a máte tak splnění svůj hlavní cíl mise. Nic však není tak snadné, takže na svojí cestě zpět se vám postaví slušná hrst nepřátel, které všechny vybijte. Až bude kolem klid, zadá vám M před vysílačku další pokyny. "Executive Meeting Room", do které míříte, se nachází vlevo, až dojdete ke stolu spustí se další malý film. Nyní nezbývá nic snazšího, než odejít ze zasedací místnosti a přes recepci dojít až ke dveřím označeným výmluvnou značkou EXIT.

O konec mise se však zatím ještě nejedná. Vejděte do podkrovního apartmánu, kde zatím ignorujte dvojité dveře a trochu si opět s pomocí dekryptéru pohrajte s konzolí. Otevřete si laserem schránku, ve které najdete užitečnou dávku nábojů navíc. Jděte k počítači na dostatečnou vzdálenost, abyste na něj mohli implantovat štěnici a připravte se na další boj s helikoptérou. Tentokrát se jedná o model BK Chopper, se kterým budete muset svést bitvu za pomoci těžkého kulometu, aby se síly aspoň trochu srovnaly ;) Jakmile bude helikoptéra dostatečně poškozena, rozezní se alarm a vy se budete moci do apartmánu vrátit pro raketomet. Dostat helikoptéru raketami na zem už pro vás jistě nebude těžkým oříškem.

Druhou část návodu nám tak slupla jediná mise, která však představuje to nejlepší, co může Nightfire nabídnout.

V příštím dílu se ještě zdržíme v Tokyu, podíváme se mj. na tropický ostrov a zastavíme se až těsně před cestou do vesmíru.

Stáhněte si: Demo, Videa, Trailer, Event video, Mise 1 a 4 intro videa, Cheaty
Související články: Recenze (11/2002), Návod - další díly, První dojmy (10/2002), Preview (9/2002), Novinky

 
Frix
připravil: jd


 
 
Smarty.cz

Nejnovější články