Fahrenheit - návod 4.část
zdroj: tisková zpráva

Fahrenheit - návod 4.část

29. 10. 2005 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Najde Lucas tajemnou dívku ze svých vizí a dokáže i nadále unikat před policejním vyšetřováním a tajemným klanem, jež se ho snaží zlikvidovat? Poslední díl návodu s výčtem alternativních konců hry vše rozlouskne.

Autor: McMichal
Publikováno: 29.října 2005

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Detailní návod na interaktivní psychologický thriller Fahrenheit (mega-recenze) by vám měl pomoci k co nejlepšímu výsledku ve všech kapitolách hry a zároveň upozornit na události snižující duševní zdraví postav, což může vést až k předčasnému ukončení hry. V návodu též najdete popsané pozice skrytých bonusových karet, kterými odemykáte bonusy v menu hry (obrázky, videa, či soundtrack) - ty jsou vyznačeny kurzívou v textu.

1. díl návodu obsahuje obecné tipy, rady pro ovládání miniher a řešení 1. - 9. kapitoly.
2. díl návodu se věnoval 10. - 19. kapitole.
3. díl návodu popisoval postup ve 20. - 33. kapitole.


34) Nebezpečí a všudypřítomnost

Postavy: Lucas Kane, Carla Valenti a Tyler Miles
Místo: Laciný hotel

Obrázek zdroj: tisková zpráva Jakmile se Lucas probudí (-10), po schodech už si to šine známá policejní dvojice s Carlou v čele (+30). Jedinou rozumnou věcí, co v této situaci můžete udělat, je zavolat bratru Marcusovi telefonem hned vedle postele. V roli Marcuse dostanete na výběr:

Tato volba ovlivní, zda si level variantou B prodloužíte a zbytek hry obohatíte o sekvence, které po volbě A už nespatříte. Kromě toho také varianta A kriticky sníží Lucasovi jeho mentální stav.


A) Promluvit si s příchozí osobou (druhá volba „Talk“), což způsobí Marcusovu smrt (Lucas -60).

B) Jít zvednout zvonící telefon (první volba „Telephone“). Nasměrujte Marcuse do protějších dveří, kde se telefon nachází. Po jeho zvednutí bratrovi řekněte, ať se na nic nevyptává a zabarikáduje se (druhá volba rozhovoru „No time“). S Marcusem proto hbitě zamkněte dveře, kterými jste do místnosti vstoupili a znovu uchopte telefonní sluchátko. (Lucas +30).

V kůži Carly po boku Tylera se vydejte na obhlídku bytu. Vstupte nejprve do dveří, u kterých Tyler stojí, a po omylu s číslem pokoje pokračujte na konec chodby, kde je skutečný Lucasův pokoj. Najdete ho však prázdný (Carla -30). Jakmile se zpoza okenice vrátíte v roli Lucase do pokoje (+20), zazvoní telefon. Nemáte na výběr, než ho zvednout (-20).


 Jestliže...
- vyjdete z hotelového pokoje, když ještě čas nevypršel, budete zatčeni.

 Trestné body
Smrt Marcuse (-60)


35) Zhouba na ruských kopcích

Postava: Lucas Kane
Místo: Zábavní park

V temné slepé uličce za pobudou napravo najdete život navíc. Naproti tomu po straně levé leží před kolotočem bonusová karta (bonus + 20). Hned u horské dráhy vpředu (kam si také sedne havran, když ho pronásledujete) nejprve mechanismem v budce přivolejte vozítko (viz obrázek níže) a poté do něj nasedněte.

Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jakmile dorazíte na dohled Tiffany, po úzkém traverzu přebalancujte na druhou stranu (šipkami stiskněte vždy opačný směr, než jede ryska) a Tiffany z druhé strany sloupu rozvažte (+20). Vše se ale nakonec trochu zvrtne - ztráta všech bodů, kromě posledních pěti v Lucasově psychice.


36) Dětská hra

Postavy: Lucas Kane a Marcus Kane
Místo: Neznámé

Opět v kůži malého Lucase vstaňte, slezte z palandy a probuďte spícího bratra Marcuse. Vylezte oknem a dejte se podél vyznačené trasy na mapě. Tentokrát je však třeba se nejen vyhýbat strážným, ale také pátracím světlům. Po pár krocích podél vyznačené cesty půjde jeden strážný proti vám, proto jděte trochu zpět a schovejte se za zaparkovaný džíp. Jakmile stráž přejde, pokračujte dále.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Před dalším strážným bránícím vám v cestě se rozdělíte. S libovolným z chlapců (lze si přepnout na Marcuse) jděte po vyznačené cestě pár kroků nazpět a na rohu budovy použijte kamínek z hroudy k odlákání strážného. Poté se můžete vydat k dalšímu záchytnému bodu, kam musíte dovést oba chlapce. S Marcusem obejděte budovu, před kterou strážný stojí, a v uličce kopněte do barelu.

S Lucasem nyní máte volnou cestu ke stožáru, na který vyšplhejte. Po jeho drátech následně přeručkujte, přičemž pátrací světla vás nesmějí zachytit. Jejich dosah od oka odhadnete jen stěží, proto je výhodné se vždy přiblížit co nejblíže před kužel světla v době, kdy je v dolní části obrazovky. Nyní vás už pouze čeká jít k postrannímu vchodu hangáru, který je taktéž vyznačen na mapě. Po vstupu do něj projděte průchodem a dveřmi.

 Jestliže
- budete chyceni, vždy začínáte od bodu uložení a to bez jakýchkoliv trestných bodů, nebo ztrátě na životech.


37) Šach-mat!

Další, tentokrát však značně kratší shromáždění zatím stále záhadného klanu, ve kterém mačkáte tlačítka podle kruhových směrů v rámci mezihry (stejně jako v kapitole 33).


38) Dohoda

Postava: Carla Valenti
Místo: Hřbitov

Obrázek zdroj: tisková zpráva Znovu se vydáváte na starý známý hřbitov, tentokrát však s Carlou. Vydejte se na rozcestí a z něj pokračujte rovně, přičemž po pravé straně zamiřte k hrobu s čerstvým věncem. V animaci se za vámi objeví Lucas, zvolte dialog první „Trusting“. Ať už dále zvolíte cokoliv (mezihrami čtete Carle myšlenky), Carla se Lucasovi nakonec rozhodne pomoci (Carla +20, Lucas +10).

 Trestné body
Volba druhého dialogu „Wary“ v rozhovoru u hrobu (-10)


39) Jade

Další z Lucasových vizí, jejíž délku ovládáte minihrou s kruhy. Jejím průběhem se dozvíte, odkud tajemná dívčina jménem Jade pochází.


40-41) Zmrzlí na kost

Postavy: Carla Valenti a Tyler Miles
Místo: Policejní stanice

Obrázek zdroj: tisková zpráva Opět dvě totožné kapitoly, které lze hrát za Carlu nebo Tylera, ale nijak se ovšem neliší. Až se vás Tyler zeptá, zda jeho pocit, že před ním něco tajíte, je správný, potvrďte mu to odpovědí „Admit“ (Carla+10). Jakmile na policii přijde Sam, doveďte k ní Tylera (předtím ho ještě můžete nechat se zahřát kávou z automatu) a v rozhovoru pak zvolte volbu „leave“ (+20). Po rozhovoru se Sam si jděte promluvit s Carlou.

 Jestliže...
- Tylera necháte odjet se Sam, na zbytek hry to žádný efekt mít nebude, protože byste se s ním ani tak už nesetkali.

 Trestné body
Lhaní (dialog „Lie“) po vznesení Tylerovy domněnky o zatajování čehosi (Carla -10). Odmítnutí první volbou v rozhovoru se Sam (Tylerovi zbude 5 bodů co do psychiky)


42) Kde je Jade?

Postava: Lucas Kane
Místo: Sirotčinec

Vystupte s Lucasem z auta a vydejte se do domu. Druhé dveře po Lucasově levici skrývají bonusovou kartu v pokoji (bonus +10). Jade najdete ve dveřích nalevo od okna na konci chodby (lze prozkoumat její lékařskou zprávu). Vezměte ji do náručí (+10) a vyjděte s ní z pokoje. Na chodbě na neštěstí potkáte člena klanu, před kterým utečte únikovým vchodem po Lucasově levici.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Na střeše následuje velkolepá bojová scéna s kruhovým a sloupcovým typem minihry. Vyvrcholení scény končí znovu zjevením Agáty, která vám vysvětli, že jste pád v zábavním parku sice nepřežili, ale byli jste její skupinou oživeni. Jakmile přijde na rozhodování, zda dívku předáte Agátě, nebo ne, zvolte (tato volba ovlivní následující běh událostí, z níž plyne jeden ze tří konců hry):

A) První volbu „Accept“, čímž děcko pošlete k Agátě (-10).
B) Druhou volbu „Refuse“ (+10).

Tak či onak se připravte na zběsilé mačkání šipek, abyste unikli síle nadpřirozené moci. Venku už na vás čeká Carla spolu s jedním bezdomovcem.

 Trestné body
Předání dítěte Agátě první volbou „Accept“ v rozhovoru (-10)


43) Bogart

Postavy: Lucas Kane a Carla Valenti
Místo: Tajná podzemní základna

Následujte svůj doprovod až do výtahu a pokračujte dále tunelem. U vlakové soupravy cestou leží v kolejišti bonusová karta (bonus +20). Po rozhovoru s Carlou pokračujte ke skupince lidí (pokud jste v kapitole 34 zachránili svého bratra, nyní ho zde najdete +10). Po vyzvání se jděte posadit k ohni a následuje další rozhovor.

Po rozhovoru si můžete ještě dojít pro extra život do druhého vagónu, u jehož vchodu stojí jeden z pobudů. Jděte si lehnout k Lucasovi do prvního vagónu a následující scéna pomůže oběma postavám ve zlepšení nálady (Carla +20, Lucas +10).

Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Jestliže...
- máte zájem vyslechnout zprávy týkající se dění na povrchu, jakmile dostanete pod kontrolu ovládání Carly, dojděte za ohniště k barikádě. Na podlaze si povšimněte rádia a Carla vám poví, že by ho snad dokázala zprovoznit s funkčními bateriemi a anténou. Baterie najdete ve vagónu na bedně, u jehož vchodu stojí kus od ohniště další z pobudů. U vchodu prvního vagónu pak 2x prozkoumejte kus drátěného plotu a získáte náhražku oné potřebné antény. Obě součástky nyní jděte namontovat do rádia a pusťte jej (-5).

 Trestné body
Poslech rádia (-5)


44) Odhalení

Naposledy v Lucasových vzpomínkách na dětství vstaňte a slezte z palandy. Tentokrát však bratra nebuďte a dveřmi vyjděte z pokoje na chodbu, na jejíž konci přiložte své ucho ke dveřím.


45) Poslední tažení

Postavy: Lucas Kane a Carla Valenti
Místo: Vojenská základna Wishita

Hra má v podstatě „jen“ 3 konce - dobrý, neutrální a špatný, ale vede k nim hned několik různých cest.

Jakmile vystoupíte z vozidla, připravte se na zběsilé mačkání tlačítek ve sloupcové minihře a to až do doby, než se Lucas prodere skrze nepříznivé vlivy počasí ke vchodu hangáru. Uvnitř použijte výtah a pokračujte chodbou.

 Pokud jste v kapitole 42 dívku přenechali Agátě...

Konec A1) Prohra v souboji se členem Purple klanu (svět bude horším místem).

Po prohře Lucase hra ještě nekončí, ale necháte-li čas vypršet, Purple klan zvítězí v souboji s klanem Orange a Lucas tak propadne jeho moci.

Pokud se ale přepnete rychle na Carlu a v časovém limitu se vám podaří vystoupit z vozidla a prodrat se sněhovou bouří až ke vchodu, máte ještě naději. Uvnitř doběhněte ke zmanipulovanému Lucasovi, v průběhu animace stačí zvládnout mezihru a nic už vám nebrání dojít k oltáři viz A3 - konec dobrý, všechno dobré.

Konec A2) Prohra v souboji se členem Orange klanu (vše se vrátí k „normálu“).

Čeká vás souboj se členem Purple klanu (ačkoliv nevím, proč je tedy celý žlutý :-) Zde stačí akorát ve sloupcové minihře rychle mačkat střídavě dvojici známých tlačítek co to jen půjde a dodělat ho správnou kruhovou kombinací. Sotva ale vezmete Jade do svého náručí, objeví se muž v kápi - člen Orange klanu a má jako rukojmí Carlu. Pokud zvolíte volbu první „Give“, nechá vás oba žít, což ostatně také dokazuje následná animace.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Konec A3) Výhra nad oběma členy klanů (svět bude lepším místem).

Čeká vás souboj se členem Purple klanu. Zde stačí akorát ve sloupcové minihře rychle mačkat střídavě dvojici známých tlačítek co to jen půjde a dodělat ho správnou kruhovou kombinací. Sotva ale vezmete Jade do svého náručí, objeví se muž v kápi - člen Orange klanu a má jako rukojmí Carlu.

Pokud zvolíte volbu druhou „Refuse“, začne další boj. Stačí sloupcovou minihrou dosáhnout maxima a mezi tím kruhovými minihrami uhýbat (při pauze ve sloupcové minihře hodnota neklesá, jak jste zvyklí z předchozích kapitol, ale soupeřův zásah tuto hodnotu sníží). Když je sloupec naplněn, Lucas svou silou protivníka zahubí. Znovu uchopte Jade ležící na zemi a dojděte s ní k oltáři uprostřed hangáru.

 Pokud jste v kapitole 42 odmítli dívku předat Agátě...

Konec B1) Prohra v souboji se členem Orange klanu (vše se vrátí k „normálu“).

Po prohře Lucase hra ještě nekončí, ale necháte-li čas vypršet, pak věřte, že ano.

Pokud se ale přepnete rychle na Carlu a v časovém limitu se vám podaří vystoupit z vozidla, prodrat se sněhovou bouří až ke vchodu, uvnitř sebrat ze země kus železné tyče, omráčit s ní strážného a sebrat pistoli, přesouváte se automaticky k boji s členem Purple klanu a tím pádem bude následovat konec B2/B3 podle toho, zda v souboji uspějete.

Konec B2) Prohra v souboji se členem Purple klanu (svět bude horším místem).

První z bojů s protivníkem z Orange klanu není složitý. Stačí sloupcovou minihrou dosáhnout maxima a mezi tím kruhovými minihrami uhýbat (při pauze ve sloupcové minihře hodnota neklesá, jak jste zvyklí z předchozích kapitol, ale soupeřův zásah tuto hodnotu sníží). Když je sloupec naplněn, Lucas svou silou protivníka zahubí.

Konec B3) Výhra nad oběma členy klanů (svět bude lepším místem).

Ať už odstřelovače zneškodníte nebo ne, následuje druhý a zároveň poslední nepřítel - člen klanu Purple. Zde stačí akorát ve sloupcové minihře rychle mačkat střídavě dvojici známých tlačítek, co to jen půjde a dodělat ho správnou kruhovou kombinací. Zbývá zvednout Jade ze země a položit ji na oltář uprostřed hangáru.


46) Závěr

Místo: Někde na Zemi

Konečná animace v závislosti na tom, jakým během událostí jste prošli. Na konec titulků byste si rozhodně počkat měli, protože po jejich skončení obdržíte bonusovou kartu s 200 body, což je dostatek pro otevření zbylého bonusového materiálu, který najdete ve hlavním menu hry (jinak lze použít uloženou pozici).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
KONCE: dobrý || neutrální || špatný

Gratuluji, právě jste dokončili jednu úžasnou hru všemožných žánrů… a nebo bych spíš měl říci, dokoukali interaktivní film?

Stáhněte si: Demo, Screenshoty, Trailery...

Související články: Recenze, Ostatní díly návodu, Dojmy z dema, Novinky


 
McMichal
autorovi je 22 let a studuje na vyšší obchodní podnikatelské škole; vedle her se věnuje se bojovému umění a kreslení manga stylu; jeho nejoblíbenější herní sérií je Final Fantasy

 
 
McMichal

Nejnovější články