Fahrenheit - návod 3. část
zdroj: tisková zpráva

Fahrenheit - návod 3. část

22. 10. 2005 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Jeden z policejních detektivů se konečně setká tváří v tvář s Lucasem, takže ho mimojiné čeká schovávání se ve skrýších po bytě. Spád příběhu začne rychle nabírat otáčky a vliv sehraje, jak jste se zachovali dříve.

Autor: McMichal
Publikováno: 22.října 2005

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Detailní návod na interaktivní psychologický thriller Fahrenheit (mega-recenze) by vám měl pomoci k co nejlepšímu výsledku ve všech kapitolách hry a zároveň upozornit na události snižující duševní zdraví postav, což může vést až k předčasnému ukončení hry. V návodu též najdete popsané pozice skrytých bonusových karet, kterými odemykáte bonusy v menu hry (obrázky, videa, či soundtrack) - ty jsou vyznačeny kurzívou v textu.

1. díl návodu obsahuje obecné tipy, rady pro ovládání miniher a řešení 1.-9. kapitoly.
2. díl návodu se věnoval 10. - 19. kapitole.


20) Tváří v tvář

Postavy: Lucas Kane a Carla Valenti/Tyler Miles
Místo: Banka Naser & Jones

Jakmile se dostanete k ovládání, z pravého šuplíku seberte bonusovou kartu (+10), vstaňte od stolu a na pravém kraji se nejprve podívejte na list papíru a poté ho schovejte (stejně jako knížku nalevo od židle). Z úspěšných meziher lze zjistit Carliny myšlenky, které vám pomohou při rozhovoru (v podstatě stačí pro co nejmenší podezření neprotestovat a stále mluvit pravdu „truth“, kromě vašich paží, kde zalžete „Lie“).

Minihry můžete a nemusíte splnit, při jejich splnění se vám ovšem odečte až 50 bodů od psychického stavu. Jakmile Lucas odejde na WC trochu se opláchnout, seberte ze stolu jeho pero (+5) a dále důkazní materiál z levého šuplíku (+5).

Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Jestliže...
- v roli Carly sabotujete vyšetřování neprozkoumáním věcí v kanceláři, ovlivní to důkazy, které je možno použít ve 22. levelu (neznamená to ale, že by se pozdější level nedal dohrát).
- Oprava: v rozhovoru zvolíte dialog "restaurant", podřeknete se a tím hra končí.

 Trestné body
Vidiny s brouky (-50)


21) Zpět za Agátou

Postava: Lucas Kane
Místo: Dům Agáty
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Vracíte se zpět do ulice před dům Agáty (+20). Vejděte do domu a na konci chodby vstupte do obýváku. Sotva ale vstoupíte dovnitř, zjistíte, že je Agáta mrtvá a někdo zavolal policii, která co nevidět dorazí. V ložnici je hned vedle nočního stolku bonusová karta (bonus +10). Vydejte se do hlavní chodby a buď:

A) Vejděte do kuchyně napravo, odkud seberte nůž ze stolku u okna.
B) Běžte do místnosti s ptáky nalevo, kde z dolního šuplíku (již dříve použitého kusu nábytku) prozkoumejte pytlík s krmením a najdete klíč.

Ať už s nožem, nebo s klíčkem, v ptačím pokoji (hned naproti dveřím) nejprve prozkoumejte klec, následně ji jedním z instrumentů otevřete a najdete ústřižek z novin (+10). Vraťte se do obýváku a utečte oknem.

 Trestné body
Prozkoumání mrtvého těla Agáty (-30)


22) Šťastné výročí

Postavy: Carla Valenti a Tyler Miles
Místo: Tylerův byt/Policejní stanice

Sam vás z vedlejšího pokoje požádá o zapnutí trouby a vyndání šampaňského z lednice. Učiňte tak a šampaňské nalijte do sklenic, po chvíli vaše partnerka vyjde. Pusťte hudbu z desky (napravo od dveří) a připravte se na tancování provázané minihrou. Nemusíte se bát, že byste za špatné kroky byli nějakým způsobem penalizováni (+30).

V roli Carly máte za úkol ve své kanceláři shromáždit dva důkazy proti Lucasovi. Ty se ovšem liší v závislosti na tom, jak jste se chovali v určitých levelech, které už máte za sebou. Proto si každý najděte to své:

Položkou „memorize“ u každého předmětu v kanceláři uchopíte daný předmět (ten se zobrazí v pravé části obrazovky a při manipulaci s dalším předmětem už se vám v nabídce zobrazí „link“, čímž se Carla pokusí najít mezi danými předměty souvislost.

Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Pokud...
- máte věrohodně sestrojený portrét Lucase, můžete jeho obrázek z nástěnky zkombinovat s Lucasovou složkou na Carlině stole.
- jste v úvodní kapitole opustili čtvrť s restaurací taxíkem, můžete ho vystopovat z faxu, který vám po chvíli pobývání v kanceláři přijde od Garratta.
- jste v kapitole 20 sebrali pero z Lucasova stolu (obdržíte ho emailem od Garratta), můžete ho porovnat s otisky prstů na vražedné zbrani, která je u Tylerova stolu.
- jste v kapitole 20 našli a sebrali papír, z kterého je kus utrženo, můžete ho porovnat s malým útržkem, který Tyler objevil v knihovně při prozkoumání knihy z restaurace.
- jste našli v kapitole 2 knížku Shakespeara pod stolem uvnitř restaurace, porovnejte se spisem na svém stole a objevíte, že iniciály M.K. patří jeho bratru Marcusovi.
- jste našli v kapitole 2 knížku Shakespeara pod stolem uvnitř restaurace a další Shakespearovo dílo „Richard III“ našli v Lucasově kanceláři v kapitole 20, můžete si je taktéž spojit.
- jste v kapitole 4 zachránili chlapce, známý policista z restaurace to Carle přijde sdělit. Vezměte ze svého stolu Lucasovu fotografii a odneste jí policistovi do vedlejší místnosti pro identifikaci.

V kanceláři samotné můžete Carle zlepšit psychický stav opět vodou z rohu (+5), nebo jojem na stole (+5) a ve vedlejší místnosti jí můžete dopřát kávu z automatu (+5), napravo od automatu leží na stolku u zdi karta (bonus +20). Jakmile budete mít dvě vodítka (+20), zavolejte to Tylerovi.

Znovu v roli Tylera vstaňte z pohovky a jděte zvednout zvonící telefon (hned vedle gramofonu). Tylerovi nezbývá, než odejít (-20).

 Trestné body
Únava (Carla -20)
Myšlenka odejít z policejní stanice (Carla -5)


23) Krvavé psaní

Pouze krátká nehratelná animace jakožto Lucasova vize, v níž dojde k další rituální vraždě.


24) Konflikt

Obrázek zdroj: tisková zpráva Postavy: Carla Valenti a Lucas Kane
Místo: Lucasův byt/Ulice

Následujte Tylera ke dveřím, které vykopněte, uvnitř prozkoumejte jak ložnici, tak koupelnu, ale ať budete seberychlejší, nikoho nenajdete (-20). V roli Lucase se připravte na mezihru převážně kruhového a jednoho sloupcového typu (viz. úvod 1.části návodu), během níž utečete polici (při neúspěchu ztratíte vždy jeden život).


25/26) Kapitán Jones je dost naštvaný

Obrázek zdroj: tisková zpráva Postavy: Carla Valenti a Lucas Kane
Místo: Policejní stanice

Další dvojkapitola se stejným obsahem, tentokrát však není ani v detailu odlišná. Pauzy v následujícím rozhovoru jsou celkem tři a z toho první dvě ubírají 5 bodů na psychickém stavu postavy, kterou necháte mluvit (doporučuji nechat mluvit toho, kdo má vyšší mentální hodnotu).


27) Padlí andělé

Obrázek zdroj: tisková zpráva Postava: Lucas Kane
Místo: Kostel Svatého Pavla

Vzbuďte Lucase a sotva se stačíte zeptat na pár věcí před vámi zjevené Agáty, následuje další zuřivá akční scéna stejného typu jako v kapitole 24. Po ní se potkáte z Marcusem, který vám ale útočiště poskytnout nemůže a tak nezbývá, než odejít.


28) Mýdlo, krev a vodítko

Postavy: Carla Valenti a Tyler Miles
Místo: Prádelna

Obrázek zdroj: tisková zpráva Před vstupem do prádelny si promluvte v roli Carly s Garettem a uvnitř hned u vchodu prozkoumejte první oběť a to především její zápěstí (+5). Nalevo v košíku je bonusová karta (bonus +10). Nalevo od vchodu prozkoumejte krev u sady šroubováků (2x +5). (S Carlou lze ještě prozkoumat druhou oběť u telefonu a krvavé stopy vedoucí k ní, ale bez bodového ohodnocení). Poté se přepněte na postavu druhou.

S Tylerem prozkoumejte nejprve první (+5), ale také druhou oběť v zadní části u telefonu (+5) a následně telefon samotný (+5). (S Tylerem lze ještě prozkoumat klíče v zámku a jednu z praček, ale bez bodového ohodnocení). Dohodněte se s parťákem na odchodu.


29) Uprchlík

Postava: Lucas Kane
Místo: Byt Tiffany

Pokud se vám nedaří vychytat techniku přelézání, v této kapitole se opravdu natrápíte, pokud ale hrajete hru na gamepadu, je to právě tím – po přepnutí na myš, vám to asi půjde o mnoho lépe.

Vydejte se do široké ulice napravo, vchod zobrazující se v okénku najdete po své pravici. Téměř naproti u zavřeného stánku s novinami, je další bonusová karta (bonus +20). Sotva se ale ke vchodu přiblížíte, přepadne vás vize, jež vás varuje před policejním vozem (před vchodem), proto se vydejte napravo od vchodu do uličky, kde přelezte plot. Pro velkou oblibu mezihry přelézání následuje plot další :-)

Obrázek zdroj: tisková zpráva

Zadní vchod střeží taktéž policisté, a tak je třeba se okolo nich proplížit naproti k rohu budovy, kde vyšplhejte po okapu (ten je o to zrádnější, že ubírá body z vaší psychiky). Po ochozu se přesuňte až za policisty, přičemž je třeba mezihrou vyrovnávat Lucasovi závratě. Na konci ochozu je potřeba okap opět slézt, ale ani pád z velké výšky vás nezabije. Před vámi je ještě poslední plot, za nímž druhé okno už je Tiffanino, jen je trochu zamrzlé, a tak můžete:

A) Pustit se do otevření okna vlastními silami (+10). Máte ovšem jen jediný pokus a při jeho selhání (-5) musíte zvolit variantu B.
B) Sebrat cihlu z konce uličky a použít jí na okno.

Jakmile se dostanete dovnitř, můžete si na posteli odpočinout (+10). Vejděte do další místnosti a v lednici najdete sendvič (+5) a mléko (+5). Nalevo od lednice hned v první skříňce je další potrava (+5) a hned další skříňka skrývá kartu (bonus +5). V koupelně, která se nachází ve vedlejších dveří od hlavního vchodu, najdete na poličce u umyvadla extra život. Po chvíli trávení v obýváku a po samovolném shlédnutí televize (+5) dorazí Tiffany domů. Sotva se s ní ale obejmete (+10), už na dveře klepe policie, a tak je třeba se někde ukrýt.

 Dobré schovky
Za záclonu v obýváku
Pod stůl s barvami v obýváku
Do skříně v obýváku
Oknem ven z ložnice
Do skříně v ložnici

 Špatné schovky
Pod postel v ložnici
Za záclonou v koupelně

Nalezením vhodného úkrytu však ještě nemáte vyhráno, je totiž nutné při prohlídce zvládnout minihru (pouze jedna chyba je tolerována). Jakmile Tyler projde všechny místnosti a ničeho si nevšimne, odejde (+10).

 Jestliže...
- se po vizi pokusíte jít do domu hlavním vchodem, nebo se příliš přiblížíte k policejnímu autu před ním, budete zatčeni.
- Lucase necháte schovat se podle jeho vlastního mínění tím, že jednoduše počkáte, než vyprší čas na schování, ukryje se vždy na jedno ze špatných míst.

 Trestné body
Prozkoumání schouleného bezdomovce na ulici u zastávky (-5)
Přiblížení se k vráně sedící na plotě po přelézání prvních plotů (-5)
Pád z okapu nehledě na vyšplhanou výšku (-10)
Neúspěch v otevření okna od Tyffanina bytu (-5)
Vyslechnutí záznamníku v obýváku Tiffanina domu (-20)
Nepovedená minihra při schování se v Tiffanině domě (-10)


30) Janos

Postava: Carla Valenti
Místo: Azyl Bellevue
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Ocitnete se na chodbě (+10), na druhé křižovatce na vás už čeká zřízenec. Z křižovatky rovně ještě můžete sebrat bonusovou kartu (bonus +10). Vejděte do místnosti a promluvte si s chlapíkem uvězněným v křesle. Ať už v rozhovoru odpovídáte jakkoliv, vždy se doberete k tomu samému (+10). Jakmile ho opustíte, nejen že zhasnou světla, ale otevřou se i všechny cely.

Nejlépe poté, co si ve hlavním menu zesvětlíte hru zvýšením tzv. gammy, vydejte se chodbou opačnou od ležícího zřízence. Pokaždé, když se přiblížíte k nějakému šílenci a všimne si vás, hra končí. Je třeba se jim tudíž vyhýbat a současně kontrolovat klaustrfobii Carly (stejný postup jako u 13. kapitoly). Jediná cesta vede na první rozcestí, kde přestaňte dýchat (pauza v mačkání tlačítek) do doby, než projde nebezpečný pacient.

Poté se vydejte doleva chodbou a při spatření dalšího pacienta zastavte svůj pohyb (rozhlížet se můžete) a stejně tak dech. Jakmile bude z dohledu, pokračujte k dalšímu rozcestí, kde už vám rozsvítí, ale situace se tím rozhodně nezlepší. Rychle utíkejte vpřed až k hlavním dveřím, kde vám na poslední chvíli správce Barney otevře.


31) Schůzka s Kuriakinem

Postavy: Lucas Kane
Místo: Museum

Obrázek zdroj: tisková zpráva Veškeré exponáty muzea si můžete prohlédnout i s popisky, ale k ničemu to prakticky nevede. Hned nalevo v rohu od vchodu leží bonusová karta (bonus +5). Jděte si promluvit s profesorem vpředu, očekává vás coby novináře. Hned v úvodu se vás optá, pro jaký plátek že to vlastně píšete, odpovězte NY Times a uděláte mu velikou radost (mezihra s tlačítky zde představuje pouze čtení myšlenek profesora). A v druhé odpovědi zvolte hned první variantu, aby vzniklo co nejmenší podezření z jeho strany.

Aby vám profesor uvěřil a pomohl, jakmile v rozhovoru u exponátu s obětním rituálem položí otázku, zda jste skutečně novinář, povězte mu:

A) Pravdu „Truth“ a pokračujte s odpověďmi „Vision“, nebo “Show Forearms“ (+20). Následujte profesora k únikovému východu. V garážích se pak připravte na další zběsilou minihru, profesor to bohužel nepřežije (-20).
B) Lež „Lie“ a opusťte muzeum únikovým východem, jak vám profesor sám doporučí (pouze v případě, že na začátku rozhovoru nevzniklo podezření). Následuje stejná mezihra v garážích, jen s tím rozdílem, že profesor o život nepřijde.

 Jestliže...
- rozhovor s profesorem začnete s podezřením na jeho straně, v konečné části vám neuvěří.

 Trestné body
Profesor vám neuvěří (-20)


Obrázek zdroj: tisková zpráva 32) Tajemství Mayů

Postavy: Lucas Kane
Místo: Neznámé

Po vcelku krátkém rozhovoru s dosud nepoznanou mayskou osobou budete v minihře pronásledováni pumou až k Agátě.


33) Klan

Místo: Neznámé

Další z Lucasových vizí, jejíž délku kontrolujete kruhovou minihrou. Čím lépe jí zvládnete (viz rady v 1.dílu návodu), tím více z vize spatříte.


Najde Lucas tajemnou dívku ze svých vizí a dokáže i nadále unikat mezi prsty vyšetřování Kate s Tylerem a tajemným klanem, jež se ho snaží zlikvidovat? Vše se rozhodne v závěrečné části návodu opět za týden.

Stáhněte si: Demo, Screenshoty, Trailery...

Související články: Recenze, Ostatní díly návodu, Dojmy z dema, Novinky


 
McMichal
autorovi je 22 let a studuje na vyšší obchodní podnikatelské škole; vedle her se věnuje se bojovému umění a kreslení manga stylu; jeho nejoblíbenější herní sérií je Final Fantasy

 
 
McMichal

Nejnovější články