Dreamfall - návod na českou verzi
zdroj: tisková zpráva

Dreamfall - návod na českou verzi

14. 10. 2006 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Čekání na českou verzi prověřilo nervy nejednoho fandy série Longest Journey, v jejímž aktuálním dílu by se začínající hráči mohli se Zoe, April a Kianem dostat do úzkých, takže jsme se rozhodli vyhotovit návod.

Autor: Nukem
Publikováno: 14.října 2006

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Čekání na českou verzi adventury Dreamfall (recenze) prověřilo nervy nejednoho fandy série Longest Journey. Ale nakonec jsme se jí po nemálo odkladech Cenegy dočkali v srpnu. Dobrou zprávou pro někoho bude, že lokalizaci podlehly pouze texty, tedy kromě rozsáhlého souboru titulků, také menu i instalátor hry. K jednomu DVD disku je pak přiložen česko/slovenský manuál.

Překlad titulků je kvalitní a nemám k němu prakticky žádné výhrady. Jen v ojedinělých případech bych volil jiné výrazy a také Gilmore je slečna, ne paní, ale to jsou nepodstatné drobnosti. Zkrátka, dobrá práce Yavie ;) No a komu by české titulky nevoněly, může si je v Možnostech přehodit zpátky na anglické.

Dreamfall je, bohužel, velmi jednoduchou hrou, z velké části tvořenou pouze dialogy. Přesto by se hlavně začínající hráči mohli dostat do úzkých, a proto jsme se rozhodli vyhotovit stručný návod. Nejde tedy o průvodce krok za krokem, ale ve většině případů pouze o řešení úkolů, zatímco hledání cesty je obvykle ponecháno na hráči. Tedy takový byl původní plán, který jsem možná občas nedodržel :)

Hru je možné ovládat klávesnicí a myší nebo gamepadem. Tím mi to přišlo nejpohodlnější, ale má to jednu nevýhodu. Jakmile hru ukončíte a pak opět spustíte, nastavení gamepadu se ztratí a je třeba jej znovu navolit. O této chybě se ví už hodně dlouho, leč náprava zatím nikde. Stejně tak problémy s grafikami hlavně od Nvidia (podle všeho) nemají zatím jiné řešení, než zkoušení novějších nebo naopak starších verzí Detonátorů. Ale nenechme si zážitek ze hry už ničím kazit a s chutí do toho!


Zoe

Doma
Vynechnete intro s Brianem Westhausem, kde se naučíte chodit a vrhněme se rovnou na pravý začátek hry. Výuka ovládání pokračuje. Můžete se porozhlédnout po pokoji, zajít si na terasu a až vám začne lézt na nervy vtíravé vyzvánění mobilu, na který vás upozornil robotický společník Wonkers, mrkněte se, co po vás mobil zase chce. Určitě si nezapomeňte s Wonkersem popovídat. O patro níž zastihnete tátu. Pak zkuste odejít z domu tak, jak jste. Ve skříni v pokoji jsou šaty, nyní už vás táta z domu pustí.

Ulice Casablancy
Až potkáte Olivii, promluvte si s ní. Můžete se rozhodnout, zda půjdete nejprve do tělocvičny nebo se ještě zdržíte u Olivie v obchodě. Řekněme, že se ještě zdržíte, stejně už jdete pozdě, takže vstupte do obchodu a prohlédněte si vše, nač narazíte.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Ve střední části vaší městské čtvrti si všimněte Sushi-ya (obrázek), stánku s červenou markýzou za kašnou. Vpravo od něj se jde do spodní části čtvrti, kde je tělocvična a stanoviště taxíků, vlevo od Sushi-ya vede schodiště k bytu vašeho bývalého přítele Rezy. Takže nejdříve do tělocvičny, kde si můžete zabojovat s Jamou. Až vás to přestane bavit, jděte zase do města. Reza na vás čeká ve střední části na lavičce u kavárny Moca Loco. Přímo k dveřím společnosti Jiva vás doveze taxík ze spodní části.

Společnost Jiva
Pokud se chcete vyhnout souboji, odveďte pozornost recepční od obrazovky a pokračujte v rozhovoru. Až recepční přemluvíte, aby se šla podívat po balíčku do vedlejší místnosti, můžete se mrknout na počítač za stolem, ale tím se dostanete do potyčky. Lepší bude zavřít za falešnou recepční dveře a vyhnout se tak souboji. Počítačem otevřete dveře do chodby. Dveře výtahu se dají odblokovat se shora (obrázek). Nad výtah se dostanete po levé straně. Po odblokování půjdou dveře otevřít. Pak následujte Changovou, která vám před budovou dá obálku. Jste-li zvídaví, můžete do ní nakouknout.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Rezův byt
S obálkou zajděte do Rezova bytu. Podle schránek to je byt číslo osm. Uvnitř nebudete mít moc času na prozkoumávání, neboť do domu vrazí policejní komando. Z této prekérní situace není úniku. Můžete prostě jen stát v pokoji nebo se schovat za dveře koupelny (obrázek), takže se dozvíte o kapku víc informací. Při výslechu je jedno, jaký postoj zvolíte, výsledek je stejný.

Po propuštění a rozhovoru s Wonkersem se znovu vydejte do Rezova bytu, cestou se stavte za Olivií a všechno jí povězte. Dostanete hackovací a také maskovací software do mobilu. Na závoru u Rezova bytu použijte mobil. Celé „hackování“ spočívá pouze v postupném klikání na znaky v horní matici, které se shodují se znaky na řádku pod maticí (obrázek).

Uvnitř číhá strážce, který reaguje očividně na zvýšenou hladinu zvuku. Musíte se tedy proplížit kolem něj do koupelny a přitom nešlápnout na střepy. Uvnitř pusťte rádio a počkejte, až bude robot ve sprše. Pak za ním zavřete dveře od sprchového boxu. Teď už vám nic nebrání podívat se na Lucii... Součástky z Lucie dejte Olivii. Obě jsou ale zničené a Olivie má jen zdroj. Mozek musíte vyndat z Wonkerse. Obě součástky pak vložte do Olivie a promluvte si s ní. Po napadení dvojčaty seberte ze země zápisník a chcete-li, vyndejte z Lucie mozek. Nyní rychle za Olivií. Zajděte domů, vraťte Wonkersovi mozek a vezměte si ze skříně batoh.

April

Arcadia
Tady se boji nevyhnete. Kryjte se, pohybujte se kolem protivníka, snažte se vyhnout výpadům a pak rychle zaútočit. Pak se zase stáhnout.

Zoe

Newport
Promluvte si s čínským vetešníkem. Chcete-li, můžete odposlechnout rozhovor bezdomovců. Stačí v určité vzdálenosti přepnout záběr (klávesou dle nastavení ovládání) a zvolit ikonu ucha (obrázek). Pak se vydejte na opačnou stranu od vetešníka, až dojdete ke klubu Fringe.

Fringe
Od Charlieho se dovíte další důležitou informaci, resp. směr, kam se vydat. Je jím hotel Victoria. Charlie vám podrobně popíše cestu, což znamená zpátky na rozcestí a nad vetešníkem do schodů.

Hotel Victory – venku
Dveře jsou zavřené, z interkomu se nikdo neozývá. Jak vám radil Charlie, musíte slézt po lešení (obrázek) do kanálu a hotel obejít. Než vylezete po žebříku z kanálu, zajděte dozadu směrem ke kontejneru. Zoë si všimne zabedněného okna, odkud vychází světlo. Nad žebříkem si prohlédněte zámek na brance. Použijte na něj mobil, Zoë zavolá Olivii. Zajděte za vetešníkem a proberte možnosti odemykání zámků. Po rozhovoru použijte na vetešníka mobil. Zoë zavolá Olivii a ta jí pošle odlehčenou verzi maskovacího softwaru. Pak si zase promluvte s vetešníkem.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Paklíč od vetešníka použijte na zámek. Smyslem je otáčet kolečky tak, abyste utvořili dvojice stejných symbolů nad a pod kolečky (obrázek). Dvůr hlídá pes, který slyší mnohem lépe než pavouk v Rezově bytě, takže se musíte kolem něj plížit jen, když jede vlak. Pokud psa náhodou vzbudíte, lze před ním utéct do stoky a zkusit to znova. Zadní dveře jsou zamčené, tak se mrkněte, co se dá najít v kůlně. Vraťte se do stoky a odbrzděte kontejner zatažením za páku u předního kolečka (obrázek). Kontejner dotlačte pod okno a bednění okna rozsekejte sekerou z kůlny.

Hotel Victory – uvnitř
Seberte ze země topůrko a zapalte plynový kotel červeným tlačítkem. Z police vezměte hadr a v inventáři jej namotejte na topůrko. Vytvořenou pochodeň namočte do červené konvice z benzínem a zapalte jej v kotli. Projděte tmavou chodbou a sledujte krvavé stopy až do bezpečnostní místnosti. Prohlédněte si obrazovky a pak na ně použijte mobil.

S hlídačem v patře se lze vypořádat třemi způsoby. Buď přenastavíte troubu na pizzu, takže záhy zapípá a pak se kolem něj proplížíte do vyššího patra nebo před něj předstoupíte a promluvíte si. Většina větví rozhovoru vede k souboji, jednou ho ale můžete ukecat. Pro tuto možnost je třeba nejprve vytvořit dojem, že se chcete ubytovat, potom lhát, pak zvolit klidné vyjednávání a potom pohrozit manažerem. Pak si můžete jít prohlédnout první patro.
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Za pokojem, kde leží žena s kytkou na tváři, je pokoj 201… samozřejmě zamčený. Před přicházejícím hlídačem, se ukryjte nad schody v chodbě za pokojem 201. Až se hlídač vrátí dolů, seberte kliku z okna v koupelně (obrázek) a použijte ji na okno v pokoji s vyraženými dveřmi za schodištěm. Venku je třeba vylézt po žebříku do nejvyššího patra.

Tady počkejte až se polonahý chlápek uvelebí ve svém pokoji. Mezitím seberte ručník v koupelně. Chlápka můžete probudit a pár dobře mířenými ranami opět uspat nebo pokračovat chodbou dál až ke dveřím od schodiště. Tady otevřete okno a prohlédněte si radiátor, hlavně ventil. Mezitím se chlápek odebere na záchod, takže běžte do jeho pokoje a seberte prostěradlo z  matrace. Svažte jej s ručníkem, takto vytvořené provizorní lano přivažte k ventilu radiátoru a sešplhejte dolů. V pokoji 201 seberte ze skříně fotografii.

Fringe - podruhé
Charliemu ukažte fotografii. Pak zajděte po točitých schodech o patro výš do zadního salónku a zkuste zavolat Rezovi.

Podzemní město
Obrázek zdroj: tisková zpráva Kolem rybařících potvor se snadno proplížíte, stejně snadno je lze ale i zneškodnit. Taky je možnost posbírat pár kamínků a házením do vody před potvůrky upoutat jejich pozornost k hladině, ale to se mi nezdálo jako nějaké lepší řešení. Z kůlu seberte zářící vejce (obrázek) a to nabodněte na tyčku nad „volantem“ (obrázek) u obrovského vodního kola. Otočte volantem a poslouchejte melodii, která se přehraje. Stejnou melodii si pobrukují i potvory. Vezměti se vejce opět k sobě, sejděte ke kolu a chytněte se jej.

Na konci jeskyně vám vejce odkryje tři symboly na skále. Musíte jimi zahrát melodii od kola. Stiskněte první symbol zleva, pak druhý, potom první a nakonec třetí (obrázek).

Marcuria
Dveře ve sklepě vykopněte trojím použitím akce. Cesta k Minstrum Magdě vede přes slepého Boba. Toho najdete žebrat venku před hospodou. Koření pro víno seženete na trhu. Stačí dojít na nádvoří před Věží a dát se doprava zdmi lemovanou dlážděnou cestou dolů.

Promluvte si s prodejcem u levého stánku s prázdným pultem. Koření ale nedorazilo, trčí na povozu kousek pod hostincem. Prodejci doneste dodávku a pak se s potřebným kořením vraťte do hostince. Koření nasypte do kotlíku, seberte láhev z police vedle sudů a naplňte ji vínem. Bob vám sice neřekne, kde Minstrum Magdu najít, ale zná někoho, kdo by to mohl vědět.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Jde o bláznivou Kláru. K ní se dostanete průchodem za stánkem s kořením. Ach jo, takže Kláře chybí její mazlíček. Je někde zavřený v kleci. Konkrétně v malé uličce vpravo od studny na tržnici. Bohužel vás tam strážný nepustí. Počkejte si tedy, až mu zvíře čerpající vodu zastíní výhled na vás a proklouzněte do uličky (obrázek). Klára má svého mazlíčka, snad už vám řekne, kde je Magda. Kdo by to byl tušil. Je to žena s polní kuchyní na tržnici. Té řekněte, že vás poslala hostinská jménem Benrime Salminová.

Kian

Sadir
Tři souboje a spousta řečí. Žádné komplikace.

Zoe

Fringe - probuzení
Zoë se po probuzení ve Fringe vydává do Wati City v Japonsku

April

Obrázek zdroj: tisková zpráva Marcuria – noc
Jděte na nádvoří před Věží a obejděte lešení. Překvapte strážného tichým útokem ze zadu (chce to připlížit se hodně blízko, dokud se neukáže ikonka pěsti) a vyšplhejte po lešení k pootevřenému oknu. Vyslechněte rozhovor podobně, jako jste odposlechli bezdomovce (obrázek). Sledujte tajemnou postavu v kápi až do hostince. Sejděte do sklepa.

Zoe

Wati City
Na automat s fialovým plyšákem použijte mobil. Vyprodáno. Alespoň automat na žvýkačky funguje, takže si poslužte. Promluvte si s mladíkem čekajícího snoubenku na stanovišti lanovky. Z odpadkového koše vyjměte obě poloviny vstupenky do muzea. Prohlédněte si žvýkačku, uvnitř naleznete samolepku, s níž můžete slepit lístek. Ten použijte na snímač u lanovky.

Muzeum
Až vás přestane bavit výstava, jděte dozadu expozice a dotkněte se dlaňového skeneru vedle dveří. Prohlédněte si robokrálíčka, před nímž stojí malý kluk. Pak se robota dotkněte. Hošíkovi dejte žvýkačku a přemluvte jej k nějaké lumpárně, aby odvedl hlídačovu pozornost. Mobilem hackněte skener.

WatiCorp
V šatně se můžete převléknout do pracovního, ale není to nutné. Počkejte, až se před robotem otevře mříž do ventilace a prolezte jí. Před výtahem stojí žena. Máte-li pracovní oděv, můžete se k ní připlížit a omráčit jí. Nebo normálně přijít a spustit rozhovor. Když řeknete, že jste tu nová nebo zvolíte lest, žena vám otevře. Když se rozeběhne spustit poplach, musíte ji srazit na zem. Nemáte-li pracovní oděv, jediná volba nevedoucí k útěku k poplašnému tlačítku je pomocí volby lsti v rozhovoru a pak výmluva na rušení. Nicméně když ženu omráčíte, do výtahu se dostanete jedině v pracovním oděvu.

Nahoře je třeba se vyhnout strážným droidům. Schovejte se za roh (obrázek) a pak za automat, a dostaňte se do chodby se skleněnými dveřmi na konci. V pracovně najdete Damiena.

Obrázek zdroj: tisková zpráva DreamCore
Běžte po směru chůze strážného pavouka až narazíte na panel schovaný pod krytem v pravé stěně (obrázek). Nahrajte do něj software z mobilu. Vyhledejte dveře s modrým symbolem a ze stojanu si vezměte jednu kapsli. Vložte do ní červa. Za dveřmi se zeleným symbolem vložte kapsli s červem do bioskeneru na stolku. Vstupte do velkého skeneru.

Podlaha v místnosti za dveřmi se žlutooranžovým symbolem je chráněná. Když to zjistíte, budete muset nalézt dveře s červeným symbolem, mobilem oživit jednoho pavouka a jím vypnout ochranu podlahy. Cestou musíte zlikvidovat strážného pavouka a nahrát z něho zabezpečovací kód. Pavoukem pak vstupte na čtvercovou plošinu napravo od dveří a odblokujte podlahu. Z bílého pláště si vezměte datový klíč a jím odemkněte dveře k jádru. Při sestupování dolů kolem jádra se vyhýbejte vědcům. Do injektážního zařízení vložte kapsli.

April

Podzemní město
Počkejte na potvůrku, až přistoupí ke dveřím. Propližte se za ní, a jakmile vstoupí do dveří, rychle vklouzněte dovnitř. Nesmí si vás před tím všimnout, jinak uteče. Schovejte se za oltář a čekejte na další potvůrku. Přepnutím pohledu vysledujte, v jakém pořadí tiskne tlačítka.

Na schodech si prohlédněte sochu. S kruhem se symboly lze otáčet, ale zatím nevíte jak. V katakombách je třeba se schovávat před potvůrkami, jinak přivolají velkou potvoru a tu rozhodně neporazíte. Lze se ale zavčasu schovat a tak ji uklidnit. V místnosti s pilířem je na zemi vidět jakýsi kompas se symboly na špicích, směřující k jednotlivým chodbám, kde najdete další sochy.
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Následujte potvůrku a najděte chodbu, která končí puklinou ve zdi (obrázek). Třikrát do ní vražte. Dole najděte bránu s otvorem pro vložení nějakého klíče. Vyjděte schody až narazíte na mříže se symboly (obrázek). Horní symboly označují chodby s příslušnými sochami, spodní symboly pak ty, které se mají na sochách nastavit. V této chodbě je modře nasvětlený průlez nahoru.

Teď je třeba nastavit symboly. Na soše u schodů to tedy bude symbol podobný přesýpacím hodinám. Na soše nalevo od pilíře, kam směřuje symbol podobný srpu, nastavte symbol podobný dopisní obálce. Na soše v chodbě napravo od pilíře nastavte soustředné kruhy. Pak prolezte průrvou dolů a na poslední soše, na cestě nahoru k zamřížované místnosti, nastavte trojúhelníkový symbol. Zamřížovaná místnost se otevře a vy ze sarkofágu seberte zářící vejce. To vložte do otvoru pro klíč ve mříži.

Venku se dejte doprava a rychle přeběhněte na protější schodiště, než vás dostihne potvora. To se pod vámi zhroutí, takže odřízne potvoře cestu. Seskočte za druhou potvorou a propližte se za pilíře.

Zoe

DreamCore – útěk
Vyběhněte do okružní chodby, dejte se kterýmkoliv směrem. Před vojáky se schovejte ve ventilačním průlezu a pak rychle do výtahu.

Zahrada
Od zeleného polomuže utíkejte doleva a pak dveřmi do skleněného domku. Na konci cesty doprava skočte na robota opracující zeď.

April

Marcuria
Tato část je plná rozhovorů. Od Westhouse se dovíte, že v přístavu kotví loď temných lidí. U nich je hostem Bílá z Draic Kin a ta by vám mohla pomoci dostat se ke Strážci. Musíte do ghetta a to cestou pod hostincem, kde Zoë ukecala vozku, aby jí dal zásilku koření.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Na tržišti v ghettu se shledáte se starým známým, kdysi protivníkem, nyní napraveným čarodějem Roperem Klacksem (obrázek). Ten u sebe má jediný výtisk jeho vlastní knihy, což se brzy ukáže jako důležitá informace. Do přístavu se jde cestou naproti Klacksova stánku. Když u kapitána Stínové lodi nepochodíte, vraťte se za Klacksem a požádejte jej o knihu a dejte ji kapitánovi Stínové lodi.

Zoe

Wati City – Damienův byt
Zoë probírá s Damienem zážitky z WatiCorp.

Kian

Marcuria – Věž
Kian dorazí do Marcurie a jedná s Velvyslankyní.

April

Knihovna Stínových lidí
April se v knihovně po letech setkává s Bílou z Draic Kin a Vránou.

Zoe

Wati City – Damienův byt
Zoë je rozhodnuta podniknout další cestu do Arcadie.

April

Strážce rovnováh
Takže Gorgona se to netýká a Aprilina role v současných událostech není tak podstatná jako kdysi. Takže jsme se nic nedozvěděli a můžeme se vrátit.

Kian

Marcuria – přístav
Čeká vás souboj s dvě rebely a pak návštěva věznice. Ta je nad místem, kde jste potkali bláznivou Kláru, nicméně hra vás dam dovede sama. Pro zábavu můžete naťuknout Klackse. Cestou zpět si promluvíte s April. Je celkem jedno, jaký postoj s oběma postavami zaujmete.

April, Zoe

Marcuria – vězení
April: u dveří vězení zkuste pár fíglů, že něco nesete, ale nepomůže nic. Projděte průrvou ve zdi k boku věže.
Zoë: zaklepejte na dveře. Až vám strážný nechá otevřené okénko, omrkněte zámek zvenčí a povězte to Vránovi.
April: zaskočte za Klacksem, nemá-li nějaké lektvary.
Obrázek zdroj: tisková zpráva Zoë: kápněte kyselinu na zámek a připližte se za strážným na takovou vzdálenost, abyste na něj mohli hodit uspávací dýmovnici po přepnutí pohledu (obrázek). Seberte mu klíče a odemkněte branku. Vyslechněte si rozhovor strážného se správcem o patro níž. Běžte říct Vránovi, co jste slyšeli.
April: skočte do hostince pro sendvič. Cestou k vězení se stavte u Klackse a požádejte o uspávací lektvar a napusťte jím sendvič. U vězeňské brány předstírejte donášku jídla. Výtah na jídlo je vpravo od kotle, ovládá se pákou po levé straně zdviže.
Zoë: sejděte dolů, odemkněte si klíči.
April: ve spižírně za kuchyní přisuňte bednu k oknu.
Zoë: seberte lano (obrázek) a připoutejte jej k háku pod oknem.
Zoë: na Westhouse narazíte na městské tržnici, ne v ghettu.

Kian

Marcuria – hostinec
Dva souboje, jeden rozhovor s Na’ane v podkroví.

Zoe

Vzducholoď
Dlouhou cestu si ukrátíte rozhovory a spánkem.

Knihovna Stínových lidí
Setkání s bílou dračicí a probuzení.

Základna vzbouřenců
Doběhněte na můstek a sledujte události.

April, Kian

Základna vzbouřenců
Najděte Na’ane. Pak jděte na konec vyvýšeného mola lemovaného svíčkami.

Zoe

Petrohrad
Obrázek zdroj: tisková zpráva Paklíčem otevřete panel nad blatníkem automobilu zaparkovaného po straně budovy (obrázek) a na to samé místo použijte mobil. Ze střechy auta se dostanete na ochoz na budově. S horní střechy shoďte na spodní střechu písmeno K a otvorem ve světlíku vnikněte do budovy. V továrně najděte rozváděč, je na něm klasický žlutočerný symbol elektřiny a zelené světlo nad ním, a zapněte elektřinu. Jeřábem vytáhněte mříž v levém předním rohu haly (obrázek - hák je potřeba na místě pootočit, aby se do mříže zaklesl).

Klíčem, který najdete v zásuvce stolu, otevřete šatní skříňku a pomocí zde nalezené karty vstupte do pokoje. V domečku pro panenky najdete datovou kostku. Vložte ji do čtečky u nerozbitého monitoru. Kartou se pak dostanete ven z továrny.

Casablanka
Konečně doma, ale příběh ještě neskončil.

DreamNet
Tentokrát se do domečku dostanete (obrázek), Faith už na vás čeká.

Osušte slzy a přejte si, aby se všichni, kteří nám přirostli k srdci, brzy vrátili, ať už jsou kdekoliv.

Stáhněte si: Trailery, Video, Screenshoty...

Související články: Recenze, Novinky



Nukem
autorovi je 31 let, je vědeckým pracovníkem na Západočeské univerzitě v Plzni, specializuje se na adventury, RPG a FPS, ty však již pomalu opouští :-)


 
 
Nukem
Smarty.cz

Nejnovější články