DOOM III - návod 2.část
zdroj: tisková zpráva

DOOM III - návod 2.část

5. 2. 2005 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Ač ho v uplynulých měsících zastínilo Half-Life 2 a obrátilo se proti němu veřejné mínění, DOOM III zůstal hitem, který patří do povinné hráčské výbavy. V jeho pokoření pomůže druhá část našeho podrobného návodu.

Autor: McMichal
Publikováno: 5.února 2005

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Ještě než začnete hrát DOOM III (recenze #1, recenze #2,), mohou se vám hodit tipy pro vyladění výkonu, patch, čeština včetně dabingu audiologů nebo náš průvodce hrou skládající se z přehledu zbraní a jejich nejlepšího využití, bestiáři nepřátel a taktikou, která na ně platí, a na závěr vám poradí, jak se vypořádat se závěrečnými bossy. První část tohoto návodu se nachází zde.

 Delta Labs Level 1
Úkol: Obnovit proud do Delta Labs.

U prvních zablokovaných dveří na vás zprava poletí mrtvé tělo skrze sklo, vyskleným otvorem projděte a dojdete až do řídící místnosti, kde použijte panel.

Úkol: Navrátit datový spojovací program pro přístup ke správě Delta Labs.

Cestou zpět se v chodbě protrhne podlaha, tato trhlina vede do další místnosti. Za levou chodbou naleznete mrtvého vědce svírající datový spojovací program (Data Linker). S tím se vraťte do řídící místnosti a znovu použijte tentýž panel (dostanete tak možnost prohlédnout si jednotlivé části komplexu).

Úkol: Lokalizovat ovládací místnost reaktoru.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Přes trhlinu v podlaze se vraťte k mrtvému vědci, jež držel součástku a dveřmi u něj projděte až do skladiště. Jakmile se po odražení nepřátel přiblížíte ke dveřím od sektoru 2, zpřístupní se vám (doslova vyletí do povětří) šachta v pravé zdi, kterou prolezte až k dalším dveřím. Zanedlouho narazíte na výtah, který vás odveze o patro níže a odtud už je to jen kus do místnosti s reaktorem. Nahoře na vás čeká panel na použití.

Úkol: Najít cestu zpět k hlavním výtahům. Ty vám zpřístupní nižší podlaží Delta Labs.

Odblokujte dveře hned za panelem (postranními dveřmi se dostanete ke stropu reaktoru, kde najdete munici) a dojděte až k dalšímu výtahu vedoucímu dolů, abyste nakonec mohli použít jiný výtah do 2.patra. Až jedinou možnou cestou dojdete do známé místnosti s vědcem, který již dávno nedrží součástku, jděte o místnost zpět na začátek hry a nyní již funkčním výtahem odjeďte.

 Delta Labs Level 2a
V hale použijte výtah pro přepravu do horního patra. Na konci zeleně osvětlené chodby je zabarikádovaný vchod, kterým se ovšem dá prolézt a za ním naleznete jednoho z přeživších vědců.

Úkol: Získat tok plazmy z místností v obslužném operačním sektoru.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Přes sutiny se vraťte do zeleně osvětlené chodby a nejprve jděte do levých dveří. Jakmile dojdete do prostornější místnosti s mechanismem a bednami zastrčenými ve zdi, použijte panel k vysunutí 3. bedny v pravém horním rohu za pomocí jeřábního kloubu. Nyní dejte povel vrátit bednu na stejné místo ve zdi a dříve, než stroj stačí bednu uchytit, přeskočte na ní přes zábradlí (budete-li stát na kraji, při zasunutí vás rozmáčkne tlak). Z nejvyššího místa na zdi hravě seskočíte na boční ochoz, po kterém se dostanete do šachty.

Předtím, než vstoupíte do místnosti s plynem (skříň 116-972 / zamčená místnost s BFG – 931), použijte panel na stole, čímž jedovaté látky zmizí. Uvnitř je hned další panel k aktivaci a dalšími dveřmi se dostanete zpět do známé zelené chodby, kde jděte hned do protějších dveří. Zahněte doprava k porušeným ubikacím a v další místnosti za dveřmi s nápisem „Server“ naleznete tok plazmy (skříň 114-715). Nyní je čas vrátit se s plazmou k vědci a levými dveřmi od něj skrze dekontaminační komoru vstoupit do teleportační místnosti, kde už jen zbývá použít poslední panel.

 Delta Labs Level 2b
V temné místnosti plné sedaček před porušeným elektrickým vedením najdete na jednom místu k sezení přístupovou kartu BRD, tu použijte na zavřené dveře při zpáteční cestě. V další místnosti projděte dveřmi napravo (levé se dají odblokovat panelem, skříň 103-259). Výtahem vyjeďte nahoru a u pravé zdi s kabely projděte šachtou až do pitevny, kde narazíte na další zatím neinfikovanou osobu (skříně 216/217-624). Opusťte vědce přes zatarasenou chodbu a dostanete se do místnosti plné izolovaných nestvůr.

Úkol: Najít jiný způsob, jak se dostat do 2. podlaží.

V jedné z dalších místností aktivujte kapsli (s izolovanou nestvůrou) panelem poblíž a držte se její cesty (kapsle vyzařuje dostatek světla, tudíž nepotřebujete blízko ní baterku). Na konci přejděte (skříň 213-371) k druhé kapsli a znovu jí následujte. Od analizační místnosti (skříň 666-372) se vydejte ke dveřím od levelu 3, kde použijte kód 463 a (Storage 7 – 725, zbrojovka / skříň s logem marťana - 0508) nastupte do výtahu.

 Delta Labs Level 3
Obrázek zdroj: tisková zpráva Hned u prvních zablokovaných dveří je místnost s počítačem, který využijte. Projděte skrze terminálovou místnost až do oddělení řídícího, kde čeká na zmáčknutí další panel. Ten vám zpřístupní dekontaminační komoru, nedaleko které je teleportační stanice (skříně 386/387-836). Nalevo od teleportu nejprve panel vysuňte, poté následně označte položku „Pad 2 Balcony“ a přesuňte se přímo do teleportu, jež aktivujte. Nahoře vás čeká další dekontaminační komora a za ní bezpečnostní stanice 2, kde použijte panel.

Projděte napůl znetvořenou místností cizí entitou a to až k otvoru v podlaze, kterým následně prolezte. V levé místnosti použijte další z panelů a poté se vydejte druhou chodbou napravo, čímž se dostanete do druhé teleportační místnosti. Znovu použijte panel na označení lokace, tentokrát „Pad 3“ (můžete i „Pad 2“, ale oberete se o místnost s municí). Projděte okolo poničeného mostu za pomocí žebříku vedoucího dolů a zde použijte panel na dekontaminační komoru, která po chvíli selže. Poslední teleport zaměřte na „Pad 1“ („Pad 2“ náboje, „Pad 3“ skříň 317-841). Dveře opodál už vedou do další části...

 Delta Labs Level 4
Na krví poseté křižovatce si nejprve vlevo (skříň 104-579) doplňte munici i zdraví a připravte se vejít do druhé místnosti s nejsilnější zbraní co máte (nejlépe BFG). Čekají tam na vás totiž hned dva obrovití démoni, na kterých rozhodně nešetřete municí.

 Hell
Obrázek zdroj: tisková zpráva Nejen že jste od této chvíle obráni o veškeré zbraně, ale navíc nemáte ani baterku. Naproti tomu rychlý běh máte neomezený. Poberte zbraně okolo a vejděte do zeleného světla (teleportu) na konci schodů. Až se ocitnete znovu na pevné zemi, připravte se na útok takřka ze všech stran. Pokračujte do jeskyně a na rozcestí zahněte doprava (nalevo najdete rotační kulomet s municí). Až zde vyřídíte další nepřátele, na rozcestí se zpřístupní chodba.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Pokračujte přes levitující kamení až k plazmové pušce a po jejím sebrání se propadnete do podzemí. Hned před sebou uvidíte levitující červený znak s lebkou, který vám dá dočasnou nepřemožitelnost – v tomto módu se snažte co nejrychleji pozabíjet především větší stvůry. K dalším dveřím vás dovedou značky na zemi. Odteď se celý systém munice, nepřátel a zdraví opakuje (další cesta se zpřístupní vždy po likvidaci všeho živého). Další zelený portál vás přenese rovnou k pekelnému bossovi Guardianovi (jak na něj, vám poradí průvodce hrou). Po boji seberte artefakt Soul Cube. Vstupte do právě zjeveného portálu a octnete se na úplném začátku pekla. Teleport zpět na povrch Marsu je ovšem tentokrát již funkční.

 Delta Labs Level 5
Z místnosti není jiná cesta, než dírou v podlaze za zábradlím, kterou se dostanete do chodby, v níž je na jedné straně motorová pila a na druhé pokažený výtah, z kterého vylezte žebříkem nahoru k šachtě. Ze skladu se dejte výtahem dolů a nedaleko použijte další výtah, tentokrát do 2. patra, kde je jeden z přeživších, ovšem raněných pracovníků jménem Swann.

Úkol: Použít Swannův PDA přístup ke vstupu do počítačového oddělení.

Za dalšími dveřmi se dejte opět šachtou v zemi, přeskočte do druhé šachty a na konci vysuňte žebřík. V místnosti jsou dveře od onoho počítačového komplexu.

 Central Processing A
Hned na samém počátku je skříň (425-571) za dveřmi.

Úkol: Najít náhradní dveřní panel v laboratoři a získat přístup do knihovny Delta.

Vydejte se doprava přes dveře, za kterými jsou trochu neobvyklé levitující kusy podlahy. Ve zdejším počítači připojeném na jednotlivé kamery najdete kód 627, což vám pomůže ke dveřím s číselným zámkem, kam vede levá cesta z křižovatky.

Úkol: Dostat se k přístupovým kódům od laboratoře.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vraťte se zpět přes levitující zbytky podlahy a výtahem po pravé straně vyjeďte do 2. patra (chodbou dále je munice). Směřujte k dalšímu výtahu na druhé straně, který vás tentokrát odveze do 3. patra. Projděte několika dveřmi až k panelu (skříň 669-468), který seberte, ale zároveň čekejte velký odpor nepřátel (nejlepší je schovat se za skříně). Vraťte se zpět na začátek (můžete si jednotlivá patra zkracovat i přes zábradlí) a vraťte panel, čímž budete moci vstoupit do výtahu, který vás odveze o patro níže. U umírajícího prolezte dírou v podlaze do místnosti plné munice a také s jedněmi mohutnými dveřmi.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva  Central Processing B
Jděte přes rozcestí k jediným zdejším dveřím a za nimi si přivolejte most: Storage=zbrojovka, Server bank=další munice, Central Processing=boss. Jakmile zdoláte bosse Sabaotha (viz rady v průvodci hrou), určitě si nezapomeňte vzít jeho BFG a z místa, odkud vyjel, vstupte do šachty, na jejíž konci je výtah.

 Site 3
Chodbou pokračujte až na rozcestí.

Úkol: Získat bezpečnostní povolení pro veškeré místnosti v této oblasti.


Vydejte se přes artefaktovou místnost a v laboratoři před zavřenými dveřmi naleznete ve tmavé chodbě žebřík vedoucí vzhůru. V místnosti za nápisy je vědec, seberte napravo jeho PDA a opusťte místnost.

Úkol: Najít nákladní kontrolní věž k odemčení vstupu do jeskyní.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Odblokujte dveře, u kterých jste vypadli a doleva pokračujte k dalším dříve bloklým vratům. Dostanete se tak na úplné začáteční rozcestí, kde jděte naproti do místnosti. Tu ovšem tentokrát neopouštějte postranními dveřmi, nýbrž předními. Zde se nachází výtah do 2. patra (u něj po vylezení žebříku naleznete brnění). Dejte se skrze tunel vetřelců a projděte pár dalšími dveřmi až k panelu na odblokování. Jděte cestou nazpět tunelem s hororovou atmosférou a ocitnete se znovu na známém místě. Nyní se vraťte do místnosti, kde pokažený jeřáb vrážel do dveří, čeká tam na vás totiž odvoz. Použijte už jen panel od výtahu.

 Caverns Area 1
Dole čekejte velký nápor pavouků, kterým ovšem vcelku snadno uniknete za pomocí schodů. Projděte přes několikery dveře až…

Úkol: Aktivujte nákladní výtah, abyste se dostali do nižších podlaží jeskyní.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Ze strany vysuňte žebřík, přeskočte na lešení a prostupte oknem do místnosti, kde použijte panel. Výtahem sjeďte dolů (dá se tam doskákat i bez něj, ovšem se značnou ujmou na životech). Přes trosky zbořeného mostu budete muset projít, znesnadňovat vám to bude ovšem celá horda nepřátel (neopomeňte pálit především na stvůrce nepřátel ArchVile). Přesuňte se do levé části, kde si panelem zpřístupněte žebřík. Dveřmi vlezte do budovy a výtahem vyjeďte nahoru.

Úkol: Pátrejte po bezpečnostní kartě, jež vám poskytne přístup do místa vrtu.

Pomocí žebříku vylezte k dalším dveřím, za kterými je další sada žebříků (tentokrát dolů). U otvoru seskočte na vysunující se plošiny tak, abyste nespadli přímo do větráku. Dole je panel a za trubkami člověk, u kterého seberte přístupovou kartu. Po žebříku vysunutém z panelu jděte k dříve zamčeným dveřím (v následující tmavé chodbě za vámi naleznete žebřík a u pravé stěny poté skrýš). V další mohutné místnosti vylezte na jeřáb, s nímž otočte doprava. Náklad přesuňte na samou špičku jeřábu, poté vlezte na jeho rameno a přes náklad seskákejte dolů. V sektoru 13 sjeďte výtahem dolů a přejděte přes rozbořený most až k výtahu.

 Caverns Area 2
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Hned po výstupu z výtahu se nejlépe pomocí BFG připravte na pořádný nápor. Chodbou pokračujte až k archeologickému nalezišti, kde na stole seberte klíč (ten je od zbrojnice na samém začátku u výtahu) a pusťte se do objevené stavby. Chodbou jděte až k mohutným pavoukům (známý první boss Vagary ve dvojím provedení). U konečného výtahu zapněte proud přístrojem nalevo a sjeďte jím dolů.



Zvětšit zdroj: tisková zpráva  Primary Excavation
Dole poberte munice co jen unesete a vyražte chodbou. Za hrobkou projděte právě probořenou zdí, výtahem sjeďte dolů a chodbou pokračujte až k animaci, kde dojde k poslední bitvě s CyberDemonem. Stačí několikrát použít Soul Cube (v mém případě to bylo 4x na střední obtížnost, více v průvodci hrou) a dílo je dokonáno. Alespoň do datadisku…

Stáhněte si: Trailery, Videa, Patch, Češtinu, Cheaty...

Související články: Recenze #1, Recenze #2, Průvodce hrou, Tipy pro vyladění výkonu, Podrobnosti z PC Gameru (7/2004), QuakeCon 2003 preview (8/2003), QuakeCon 2002 preview (8/2002), Preview (5/2002), DOOM III vs. Half-Life 2 HW téma (6/2003), Novinky, Slovenský návod



McMichal
autorovi je 21 let a zabývá se pomaturitním studiem angličtiny v Praze; je jedním z hlavních vedoucích projektu MojeCD.cz; hrám se věnuje od dob Final Fantasy, které je jeho nejoblíbenější herní sérií.


 
 
McMichal
Smarty.cz

Nejnovější články