Deus Ex 2: Invisible War - návod 4.díl
zdroj: tisková zpráva

Deus Ex 2: Invisible War - návod 4.díl

17. 4. 2004 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

V závěrečném dílu se vypravíme na Antarktidu, kde se setkáme s JC Dentonem, vrátíme se do Káhiry a nakonec nás čeká poslední cesta do New Yorku na Liberty Island. Součástí je minirecenze evropské verze.

Autor: Frix
Publikováno: 17.dubna 2004


Zvětšit Pokračování jedné z nejlepších her všech dob, Deus Ex, se setkalo s přinejmenším rozporuplnými reakcemi, nelze mu ale upřít stále vysokou hratelnost a vysoký zájem hráčů. Jak je u nás dobrým zvykem, přinášíme na ty nejžádanější tituly návod a Invisible War (recenze) není výjimkou.

prvním dílu jsme si popsali několik obecných rad a triků do hry a dostali jsme se téměř až na konec epizody v Seattlu. V druhém díle jsme opustili po návštěvě Mako Ballistics Seattle a prošli jsme si velkou část první návštěvy Káhiry. V minulém třetím dílu jsme dokončili Káhiru, vyrazili jsme do ulic německého Trieru a zavítali jsme také do templářské državy či Black Gate.


Oblast čtvrtá - Antarktida

 Arcology
Po příletu do severní oblasti vás přivítá několik šedáků, jejich vůdce také požádá o osvobození jednoho ze zajatých druhů. Zamiřte ven a k budově uprostřed, načež se ozve Billie a pozve vás k holocommu uvnitř struktury. Templářů se musíte zbavit tak nebo tak, takže se probojujte dovnitř, promluvte s Billie, seberte mj. biomod (v tomto bodu vám už ale nejspíš bude k ničemu) a můžete opustit budovu. V klecích nedaleko je uvězněný šedák, kterého osvoboďte, ale pozor, ať na něj omylem nevystřelíte, nevyplácí se to. Vraťte se případně zpět na začátek oblasti a promluvte s vůdcem šedáků, který nyní bude daleko sdílnější a poví vám mj. o JC Dentonovi, jeho svatostánku a historii, která následovala po Kolapsu. Od klecí se otočte ostře vlevo a následujte Templáře až k jejich hlavní stanici.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Probojujte se podle chuti až úplně dolů, kde vás kontaktuje samotný JC – pro mě osobně vedle Tonga asi největší „osobnostní“ zklamání druhého Deus Ex. Vstupte tedy do vyznačené svítící koule a jste ve svatostánku. Jděte doprava přímo k JC, kde vás kontaktuje Ava Johnson ohledně svojí pravé identity a hlavně svém tajemném pasažérovi. Vstupte tedy do první zářící koule, která vás přenese do JCho vzpomínek...

Byt Maggie Chow je hodně podobný původnímu levelu a i hudba je skvěle tlumená, atmosférická. Nezapomeňte před opuštěním místnosti vzít Dragon Tooth Sword z poličky. Příští na řadě je kancelář Josepha Manderleyho, odkud portál vede do jakési konferenční místnosti. Další na řadě je oblast až příliš blízká Area 51 se spoustou hybernovaných klonů, v jednom z tanků je možná i Alex Denton... Ale je tu i velmi živá Billie, se kterou musíte bojovat chtě nechtě. Osobně jsem ji ze sentimentu jen omráčil, ale nemá to zvláštní vliv na hru.

Jsme zpátky ve svatostánku, ale JC je vzhůru a je třeba si s ním dlouze promluvit o dost podstatných tématech, které ale opět mně osobně hru trochu znechutily. Příští cesta vede do VersaLife základny, cestou vás ale ještě kontaktuje Saman a požádá vás o kontakt ve stejné budově, jako s vámi mluvila Billie. Vklouzněte dovnitř žebříkem svrchu, promluvte se Samanem a bavte se. Každopádně následně opusťte strukturu a zamiřte k VersaLife.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva  Versalife
Tato část je potenciálně vcelku komplikovaná a zahrnuje lehké bloudění, ale s návodem se dá vše dost urychlit. Vystupte nahoru po rampě a zkuste aktivovat pilotní navigaci, ale nejde elektřina. Dolů po schodech zamiřte do základny, kde se cesty dělí. V křídle A prakticky nic, až na různé náboje, není, ve vestibulu zrovna tak a hlavně se tam vyskytují greaselové a karkiani. Nejdůležitější je křídlo B, kde pokračujte až nakonec ke vchodu do laboratoří.

Opět proti vám stojí spousta mutantů, ale dá se jim vyhnout skrz větrací šachty, což doporučuji. Na konci chodby se setkáte s Templářem, který je s odpuštěním pěkná svině. Pokud mu pomůžete ven, začne po vás pálit. Kašlete tedy na něj a po cestě narazíte ještě na jeden biomod, načež je v cestě ošetřovna. Zde se nachází generátory, kterými nahodíte elektřinu, ale bohužel také ochranné systémy. Zpět na vzduch tedy proklouzněte šachtami, aktivujte navigaci a nechte se odvézt opět do Káhiry.


Oblast pátá – Káhira, Egypt (podruhé)

 Medina
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Tentokrát je lepší nechat se odvézt Avou, která člověka vyklopí na stejném místě jako původně. Ava zadá hráči úkol přivést k životu Paula Dentona, zatímco Chad Dumier hráče žádá o jeho smrt. Dole v Medině se setkáte jednak s manažerem kavárny, hlavně však s Illuminati elitním vojákem, který není zrovna příjemný protivník. Nechejte ho tedy věřit, že se chystáte Paula zabít a použijte jej jako pomocnou sílu. Zamiřte jakoby za Omar, kde se však Leo již nevyskytuje, a tak se ozve místo toho Nicolette. Zamiřte k mešitě, kde stojí Leo, již ve stejnokroji Omar. Dejte mu peníze na pilota, bude se to hodit. Ještě se stavte u Maskiniho a zlikvidujte Templáře, kteří na něj chystají atentát. Pokud jste kdysi nechali naživu Silase Archera, právě on povede tuto skvadru.

Opět zamiřte do mešity, kterou mezitím ovládli Templáři. V centrálním kruhu je military bot, kterého buď zničte, nebo kolem něj proběhněte do bezpečí a zpovzdálí jej vyřaďte. Jakmile bude bot mimo, získáte novou misi – zaběhněte dolů za doktorem, ženou a následně se můžete vydat i do arcology.

 Arcology
Vybijte celou oblast od Templářů, promluvte s NG Resonance a hlavně vyberte sejf v kavárně. Pokud v této fázi hry ještě žije Klara, Dumier s ní má nehezký záměr – zabije ji, pokud se nepodřídíte vůli Illuminati. Pokud Klaru chcete zachránit, zamiřte k místu, kde jste čistili vzduch, a pobijte velkou masu WTO vojáků, mezi nimi samotnou šéfku Donnu Morgan.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Vraťte se jakoby k SSC stanici, kde se bude hodit nově získaný klíč. U výtahu k Air terminálu se potkáte s Illuminati komandem, se kterým se vydejte do nižšího patra, kde vás opět kontaktuje Saman prostřednictvím holocommu. Zamiřte tedy k hangáru 23, kde najdete mimo jiné několik spřátelených SSC vojáků a Leilu Nassif, se kterou se dá dobře popovídat. Ve skladišti je skutečná NG Resonance, která je oproti svým virtuálním podobám pořádná mrcha, takže se jí podle chuti třeba zbavte.

V hangáru 24 čeká skutečná bojová zkouška ohněm. Doktora pošlete do horoucích pekel a rychle se stáhněte zpět do výklenku. Pokud budete mít štěstí, vojáci se zastaví před touto částí a lze se jich zbavit pomocí granátů a hlavně spy drone biomodu. Sice to stojí energii, ale výsledek je impresivní a relativně bez práce. Uvnitř si dejte pozor na military bota a oživte Paula Dentona. Nemá absolutně smysl jednat v této části hry jinak, rozhodnout se jde pro všechny strany i později, ale pokud by byl Paul mrtev, výběr se zákonitě zúží. Pokud stále žije Illuminati komando, zbavte se ho nyní. Vraťte se do hangáru 23, přivolejte si pilota (pokud poletíte se Sidem, neplaťte mu za palebnou podporu, jen blafuje) a vydejte se na Liberty Island.


Oblast šestá – New York

 Liberty Island
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Hned po příletu na staré známé místo se vám ozvou všechny frakce a objeví se vám v logu jejich úkoly. Na Liberty Islandu jsou přítomné všechny frakce až na Omar, takže si dávejte při průchodu vždy pozor, nepřátel není nikdy dost. Nedaleko je malý bunkr a v něm Leo, který vám pomůže. Zamiřte severně, vybijte Illuminati a promluvte s Tongem, který byl uvězněn v malé budově. Opravte jeho boty a vyberte si cíl, na který zaútočí. Rozmýšlejte dobře, boti jsou extrémně silní a dovedou zvrátit hru ve váš prospěch. Vraťte se ale k Leovi a vstupte do budovy ze všech nejznámější - staré UNATCO HQ.

 UNATCO
Projděte si celou základnu podle chuti, dávejte pozor na několik Templářských elitních vojáků a postupně se dostanete až do místnosti ze všech nejdůležitější, kde sídlí starý Aquinas Hub. V tuto chvíli se znovu ozvou všechny herní frakce, stále však bez Omar, a definitivně se rozdělí herní úkoly. Uložte si hru, nastartujte Aquinas Hub a vyberte si, komu pošlete jeho protokol. V závislosti na tom si vyberete jedno ze čtyř možných zakončení hry, které však již nechám zcela na vás. Postup k získání těchto konců je jasně daný už notesem - pamatujte jen, že Tong se nachází v místě s boty, Dentonové jsou v nové soše svobody, Illuminati jsou ve vzdálené základně a Saman je na začátku levelu blízko vchodu do UNATCO ruin.


Mini-recenze evropské verze hry

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Tím máme Deus Ex: Invisible War kompletně za sebou, zbývá jen říci pár slov o verzi, která se začala na jaře prodávat na evropském trhu a která se poměrně liší od původní verze americké z Vánoc. Především zabírá jedno DVD médium místo trojice CD médií, což usnadňuje instalaci. Hra jako taková pak obsahuje patche 1.1 a 1.2, jejichž shrnutí lze nalézt v sekci downloadů, v zásadě ale hru přizpůsobují lépe platformě PC - například velikostí fontů, nastavením klávesnice atd. Neodpustím si zmínku, že jde o prakticky stejná „vylepšení“, jaké nabídl náš upravený .ini soubor už kdysi dávno při prvním uvedení hry na americký trh.

Vedle toho se při hraní rozdíl nepozná skoro nijak, bohužel zůstává vysoká náročnost na hardware, filmové sekvence ale mají znatelně lepší kvalitu, což má za následek také o něco větší celkový nárok na místo na harddisku.

Stáhněte si: Demo, Patch, Videa, Texture Pack, DX2Tool, Screenshoty, Cheaty...

Související články: Recenze (12/2003), Návod - ostatní díly, Dojmy z dema (11/2003), Preview (6/2002), Novinky, Deus Ex recenze (7/2000)



Frix
autorovi je 18 let, píše pro Tiscali Games & Level a dlouhodobě žije ve Finsku, kde studuje International School of Helsinki. Hraje akce všeho druhu, trpí úchylkou pro stealth žánr, GTA a Warrena Spectora (všechny články autora)


 
 
Frix

Nejnovější články