Deus Ex 2: Invisible War - návod 2.část
zdroj: tisková zpráva

Deus Ex 2: Invisible War - návod 2.část

29. 2. 2004 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

V druhém dílu návodu na akční RPG Deus Ex 2 osvobodíme Avu Johnson v horním Seattlu, podíváme se do budovy Mako Ballistics a vyřešíme první várku úkolů a soubojů s templáři v morem sužované Káhiře.

Autor: Frix
Publikováno: 29.února 2004


Zvětšit Pokračování jedné z nejlepších her všech dob, Deus Ex, se setkalo s přinejmenším rozporuplnými reakcemi, nelze mu ale upřít stále vysokou hratelnost a vysoký zájem hráčů. Jak je u nás dobrým zvykem, přinášíme na ty nejžádanější tituly návod a Invisible War (recenze) nebude výjimkou.

V minulém prvním dílu jsme si popsali několik obecných rad a triků do hry a dostali jsme se téměř až na konec epizody v Seattlu. Nyní pokračujeme skrz Mako Ballistics do Káhiry, kde se nějakou chvíli ještě zdržíme. Obrázky jsou opět pouze ilustrační.


Oblast první - Seattle, Washington (pokračování)

 Inclinator + Upper Seattle
Z větší části je úkolem v terminálu osvobodit pilotku Avu Johnson, která na rozdíl od Sida hráče vysazuje na méně příhodných místech, zato se jí ale nemusí za převoz platit. Oblast kolem helikoptéry je chráněna několika vojáky i boty, obě strany od středu jsou ovšem shodné svým designem a tak se spokojíme se stručnějším popisem. Je třeba deaktivovat raketové věže, zamiřte tedy po obstarání lidských strážných (ideálně sniperkou) na konec můstku k helikoptéře. Zde je v podzemní části v drobné místnosti ilegální biomod a repair bot, obojí se hodí.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Venku je poměrně jasně označená část se schody do Control Room, kde skrz větrací šachtu dorazíte do skladiště. Posbírejte věci, mj. další klíč, a hackněte terminál, který ovládá právě jednu z inkriminovaných věží. Zbývá tedy jedna. Nyní zpět do hlavní oblasti a zamiřte na opačnou stranu, kde se prosmýkněte pod bezpečnostní kamerou a skrz další dveře získáte přístup ke druhému terminálu, který deaktivuje druhou věž. Možná bude třeba se postarat taky o plamenomet venku, ale to není až takový problém s pár multitool.

Zbývá již jen nahodit navigační světla, což se dá provést zpátky v Control Room pomocí drobného tlačítka. Ava je tímto vyřízena a pokud s ní chcete létat, máte možnost. My se ovšem ještě v Seattlu zdržíme, protože po odletu již není cesty zpět a hlavně budeme létat se Sidem.

Vraťte se zpátky do prostor WTO, kde ještě vyřídíme úkol pro QueeQueg’s. Skočte do místnosti Civic Managera a podívejte se mu do počítače, kde aktivujte volbu ohledně povolení. Pokud neumíte hackovat, kód je schován v sejfu ve stěně. Proběhněte nyní zpátky k manažerovi QueeQueg’s v Heron’s Loft a vyberte si odměnu. Tím je Seattle epizoda konečně u konce, vraťte se k Sidovi do baru a můžeme odlétat. Pokud máte jako charakter zvolenou ženu, budete Sidovi platit poloviční cenu.

 Mako Ballistics
V případě, že jste letěli s Avou, se vydejte skrz šachtu, dorazíte po chvíli k uklízeči, odkud se vydejte ven. Sid hráče vysadí poněkud příjemněji, a to přímo na střeše jedné z budov, odkud je lepší možnost vyhnout se konfliktu. Spodní část totiž hlídkuje několik SSC strážných a hlavně nepříjemný hunter seeker bot. Ať tak nebo tak, zamiřte k budově označené jako Cargo Bay 2.

Obrázek zdroj: tisková zpráva O strážného se postarejte podle chuti, z bankomatu vyberte peníze a vraťte se zpátky na střechu, kde proklouzněte k satelitu, anténě či co to má vlastně být. Pozor na ochranný mechanismus, vlezte do šachty a skrz ní se dostanete již do budovy Mako Ballistics, přesněji do konferenčního sálu. Venku je kromě kamery i několik strážných, takže pozor na ně. Osobně jsem si pro komfort cestu pročistil, ale nebezpečí problémů je velké, zkuste použít třeba spiderbota. Na stole najdete datacube, po jejímž přečtení se ozvou WTO a Order se svými navzájem se vylučujícími úkoly, takže se připravte na první vcelku vážnější rozhodnutí.

Vydejte se zatím do spodní části komplexu do skladiště vzadu, kde se v datacube nalézá klíč pro vaši příští destinaci – zamiřte nyní zpátky ke konferenční místnosti a dále až ke dveřím s nápisem Advanced Weapon Development. Promluvte si uvnitř s vědcem a zasmějte se nad výběrem odpovědí - pro zábavu si můžete klidně dovolit splnit úkol Order a vědci říct o vašich úmyslech. Reálný dopad vaší volby na zabití vědce není až tak velký, Mag Rail se mi osvědčil spíš na hunter a military boty, takže jeho oželení na chvíli nebude bolet. Vybírejte podle chuti a svědomí. Výhodnější je ale zvolit WTO.

Vraťte se nyní zpátky do hlavní haly a odsud se propracujte na druhou stranu celého komplexu do biolabu. Zde naleznete dvě debatující vědkyně, které poměrně dost arogantním stylem zničí zbývající iluze o spravedlnosti světa a vaší úlohy v něm – krom toho si vyloženě říkají o kulku do hlavy, kterou jsem jim osobně s velkým zadostiučiněním poskytl :) V datacube na jedné z poliček se nachází klíč do kanceláře, kde k vám promluví Leila Nassif skrz holocomm. Seberte nyní biomod, vraťte se stejnou cestou zpátky na střechu a odsud v opusťte Mako Ballistics. Cesta nyní bude dlouhá.


Oblast druhá - Cairo, Egypt

 Medina
Obrázek zdroj: tisková zpráva Místo vašeho příletu záleží na pilotovi, nic se ovšem nemění na potřebných úkolech, tak si je projdeme právě od Mediny. Začneme od horního patra, kde jde kromě několika skříněk s věcmi zatím mohli všechno přehlížet. Zamiřte tedy dolů po schodech, kde k vám promluví WTO a Order ohledně možných úkolech. Přímo před sebou uvidíte rovněž QueeQueg’s, kde opět získáte postranní úkol. Promluvte s lidmi, kteří postávají kolem obchodu a zjistíte, že rodiče Leily Nassif, kteří žili v Káhiře, jsou mrtví.

S touto nehezkou informací v paměti se vydejte dál směrem do severní Mediny, cestou se vám ovšem nejspíš postaví do cesty dvojice wannabe-lupičů. Dávat jim peníze s ohledem na poměr sil považuji za krajně zbytečné, tudíž doporučuji boj. Toxin blade (a později Dragon Tooth sword) je elegantním řešením pro podobné boje, kdy zbraně a schopnosti útočníků za moc nestojí.

Pokračujte uličkami kupředu a za chvíli narazíte na starého známého z Tarsusu, Lea, kterak chrání dvojici Omar. Leo vás žádá a pomoc ohledně chystaného útoku templářů, úkol doporučuji přijmout. Nakupte u Omar podle chuti a následně dostanete další úkol ohledně nalezení jistých materiálů o templářském brnění. Akceptujte, a Omar vám vydá kartu pro přístup do Arcology, kterou nepotřebujete v případě, že jste přistáli se Sidem právě tam. Omar rovněž vypustí informaci, že WTO má v rukou lék na mor, který sužuje Káhiru, ale odmítá jej vypustit do atmosféry a zabránit tak dalšímu šíření viru.

O chvíli později narazíte na bytovou zónu, kde se za bránou nachází pochybný obchodník. Ten vám zadá úkol ohledně zabití jistého šéfa ochranky, avšak tento úkol ještě nějakou chvíli bude muset vydržet u ledu. V jednom z dalších bytů se nachází Maskini Nassif, Leilin strýc. Vyloží vám svoje trápení ohledně ztracené dcery v budovách Tarsusu, kde studuje a požádá vás o pomoc v jejím hledání. Pokračujte ještě dál a skrz šachtu u země se dostanete do bytu se dvěma templáři. Zabijte je bez milosti a skrz holocomm jednotku zjistíte podrobnosti o jejich plánovaném útoku na Omar obchodníky. Vraťte se k nim, promluvte s nimi a následně skrz velké dveře postupte do mešity – Mosque.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Uvnitř brzy najdete spolu rozmlouvat Billie a luminona Samana. Promluvte s Billie a v momentě, kdy Saman odejde, následujte ho až do jeho kanceláře, kde s ním promluvte. Je jasné, že tady něco nehraje a Saman se od Orderu začíná vzdalovat. Prohledejte Samanovu kancelář pro několik šikovných věcí a projděte nyní do podzemní části, kde se nachází jakési drobné útočiště s kavárnou a klinikou. Promluvte se starou ženou, která vás požádá o pomoc ohledně přihlášky její dcery na Tarsus. Tento úkol splníte později spolu s vraždou onoho bezpečnostního šéfa.

Nyní následuje možnost splnit úkol pro WTO s destrukcí Nassifovic skleníku. Osobně jsem jej při prvním hraní zcela přeskočil a oblast jsem ani nenavštívil, nicméně pokud chcete, můžete tak učinit. První oblast je chráněna kamerou a napojeným kulometem, kolem navíc patroluje aero bot. V ideálním případě prolezte pod kamerou k terminálu, kde ji hackněte a následně už v klidu zničte Aero bota pomocí kontrolovaného kulometu. V jiném případě nezbývá než si vyhrát s používáním EMP zbraní.

Uvnitř budovy se propracujete k žebříku, jenž vede nahoru do kanceláře s holocomm jednotkou, skrz kterou si lze poslechnout Maskiniho zprávu. Najděte důležitou datacube, která vám dá kód na přihlášení do terminálu ovládajícího hydroponický systém. Vyjděte tedy ven po můstku, skrz terminál deaktivujte bezpečnostní opatření a zničte hydroponiku. V budově je ještě několik zajímavých věcí, včetně speciální zbraně, takže doporučuji se zdržet a všechno si ještě projít. Když budete s výsledkem spokojeni, vraťte se do Mediny. Zde na vás zaútočí dva Seekeři, které vůbec není těžké odstranit. Prozatím jsme v Medině hotoví, zamiřte tedy k výtahu vedoucímu do Arcology.

 Arcology
Obrázek zdroj: tisková zpráva Vstup do oblasti arcology se opět liší podle vašeho pilota, Sid člověka vysadí nahoře v úrovni 107/108, my se ale pro účel kontinuity vrátíme k výtahu. Po výstupu z něj se nacházíte v údržbářské oblasti, takže pokračujte dál, až narazíte na velkou halu, kde patroluje několik SSC strážných a obecně zde panuje klid. Zajděte z legrace za lidmi v Templar Recruiting a promluvte s nimi, jde pochopitelně o atentátníky, se kterými musíte zatočit. Zatím se ovšem držte spíš zpátky a jen debatujte. Projděte až k Tarsus Academy, kde se těsně u vchodu nachází šachta, do které vlezte a pokračujte až na konec, který překvapivě vede přímo nad hlavy templářů. Za žádnou cenu neotevírejte tuto šachtu, pouze si poslechněte rozhovor dvojice, který zafunguje jako důkaz.

Vraťte se nyní zpátky do hlavní haly. Zde se nachází Pequod’s, kde se pochopitelně dá získat další mise, tentokrát ohledně koncertu... NG Resonance! Nedaleko od kavárny se nachází simulátor NG, se kterou promluvte. Požádá vás opět o drobné donašečství, ale zároveň vám i poskytne nějaké info o místní Tarsus Academy. Tam se také nyní vydejte, ženě v recepci dejte pas od Maskiniho a jste uvnitř.

WTO vás žádá o lokaci zmizelých studentů. Akademie je celkem rozsáhlá a dá se v ní dlouho procházet, prozkoumávejte tedy podle chuti a potřeby, nakonec zamiřte ale do ředitelovy pracovny, kde si s ředitelem promluvte – je přinejmenším podezřelý. Pokud máte nejvyšší level Neural Interface, můžete v nestřežené chvíli hacknout počítač a vyřadit z provozu bezpečnostní opatření v místnosti a také otevřít sejf na stěně. Nedaleko najdete ve stolku také datacube, která obsahuje informace nutné pro přijetí děvčete z mešity.

Vydejte se tedy zadem do recepce, kde se pomocí získaného loginu dostanete do počítače a můžete slečnu přihlásit ke studiu. Nyní zajděte k laboratoři, kde hlídkuje SSC příslušnice a čeká na pomoc s uniklými greasely uvnitř. Tu jí můžete velmi lehce poskytnout sami, přijměte tedy úkol a pročistěte oblast uvnitř. Seberte od SSC odměnu, vraťte se zpátky, seberte biomod a hlavně vlezte do šachty, která vás po chvíli dovede k tajné místnosti, kde se ukrývají dvě žačky. Na tomto místě bych si dovolil lehce zkritizovat producenta dabingu, protože aby zhruba 12letá děvčata mluvila hlasem skoro starším než je hlas ženské Alex Denton... Inu, nevadí. Promluvte s dvojicí, zjistíte spoustu informací o templářském spiknutí a úloze ředitele Archera, jenž v něm pochopitelně figuruje. Zároveň vám Eeva ukáže cestu, kudy se dostat do Archerovy kanceláře tajnou zkratkou.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Jednou ze dvou možných cest se prokousejte až do kanceláře, kde se nachází kamera, kterou zničte nebo deaktivujte. Aktivujte holocomm a zjistíte celou pravdu o spojení Silase Archera s templáři a jejich chystaném holocaustu na biomodifikované lidi. Organizace vás opět kontaktují s obecnými úkoly, vy se přesuňte skrz vedlejší místnost žebříkem dolů, kde pobijte bandu templářů a vraťte se zpátky do oficiálních prostor školy.

Nyní máte čistě na výběr, zda chcete nebo nechcete Archera potrestat sami, cenou za to je bohužel nutná konfrontace se všemi SSC strážnými, což není zrovna dvakrát příjemné. Alternativní cesta je elegantnější, vraťte se do arcology levelu 108, kde se nalézá šéf bezpečnostní služby, která zařídí Archerovo zatčení a vám vyplatí odměnu. Naším příštím cílem je konfrontace s Leilou Nassif, zamiřte tedy v výtahu vedoucímu do Corporate Suites a vyjeďte nahoru.

V momentě, kdy z výtahu vystoupíte, se zjeví Klara, která vás informuje o útoku templářů, kteří převzali komplex Apostle Corp. Před vámi leží docela masivní souboj, doporučuji hru uložit, protože Klara má nepříjemnou tendenci rychle umírat. Pokud jste navíc v Mako Ballistics nezabili vědce u Mag Rail, Klara vám nyní jako výraz vděčnosti předá jeden biomod. Po boji Klara zůstane u vchodu, což je ale jedině dobře.

Pokračujte řadou místností, probíjejte se přes templáře a po chvíli narazíte na místnost, kde je zabarikádovaný zdánlivě uhlazeně vypadající muž. Jde o šéfa ochranky, kterého máme za úkol zabít. Daleko lepší řešení ale skýtá tento diplomatický postup – povězte mu o ceně na jeho hlavu, dá vám darem kód k Nanoformer room, která se nachází zpět na začátku v údržbářském tunelu. Kód vám skutečně pošle, jakmile budete ve zmiňovaném tunelu, zatím tuto operaci nechme být.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Po chvíli narazíte na laboratoř, kterou hlídá několik botů a kulomet. Seberte biomod a dojděte k Leile, Order vás žádá o její smrt. Nechte doktorku na pokoji, z její vraždy nelze stejně nic vytěžit. Po vydatném rozhovoru se za chvíli objeví Klara, vraťte se poté zpátky k výtahu a zajeďte do hlavního prostoru arcology.

Tím prozatím skončíme, v příštím díle návodu dokončíme první návštěvu Káhiry a projdeme si německý Trier, s trochou štěstí zbude místo i na Antarktidu.

Stáhněte si: Demo, Patch, Videa, Texture Pack, DX2Tool, Screenshoty, Cheaty...

Související články: Recenze (12/2003), Dojmy z dema (11/2003), Preview (6/2002), Novinky, Deus Ex recenze (7/2000)



Frix
autorovi je 18 let, píše pro Tiscali Games & Level a dlouhodobě žije ve Finsku, kde studuje International School of Helsinki. Hraje akce všeho druhu, trpí úchylkou pro stealth žánr, GTA a Warrena Spectora (všechny články autora)


 
 
Frix

Nejnovější články