Pokračování             jedné z nejlepších her všech dob, Deus Ex, se setkalo s přinejmenším             rozporuplnými reakcemi, nelze mu ale upřít stále vysokou hratelnost             a vysoký zájem hráčů. Jak je u nás dobrým zvykem, přinášíme na ty             nejžádanější tituly návod a Invisible War (recenze)             nebude výjimkou. 
              V minulém prvním dílu jsme si             popsali několik obecných rad a triků do hry a dostali jsme se téměř             až na konec epizody v Seattlu. Nyní pokračujeme skrz Mako Ballistics             do Káhiry, kde se nějakou chvíli ještě zdržíme. Obrázky jsou opět             pouze ilustrační.
 
  Oblast první - Seattle, Washington (pokračování)
   Inclinator             + Upper Seattle              Z větší části je úkolem v terminálu osvobodit pilotku Avu Johnson,             která na rozdíl od Sida hráče vysazuje na méně příhodných místech,             zato se jí ale nemusí za převoz platit. Oblast kolem helikoptéry je             chráněna několika vojáky i boty, obě strany od středu jsou ovšem shodné             svým designem a tak se spokojíme se stručnějším popisem. Je třeba             deaktivovat raketové věže, zamiřte tedy po obstarání lidských strážných             (ideálně sniperkou) na konec můstku k helikoptéře. Zde je v podzemní             části v drobné místnosti ilegální biomod a repair bot, obojí se hodí.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Venku             je poměrně jasně označená část se schody do Control Room, kde skrz             větrací šachtu dorazíte do skladiště. Posbírejte věci, mj. další klíč,             a hackněte terminál, který ovládá právě jednu z inkriminovaných věží.             Zbývá tedy jedna. Nyní zpět do hlavní oblasti a zamiřte na opačnou             stranu, kde se prosmýkněte pod bezpečnostní kamerou a skrz další dveře             získáte přístup ke druhému terminálu, který deaktivuje druhou věž.             Možná bude třeba se postarat taky o plamenomet venku, ale to není             až takový problém s pár multitool.
              Zbývá již jen nahodit navigační světla, což se dá provést zpátky v Control             Room pomocí drobného tlačítka. Ava je tímto vyřízena a pokud s ní             chcete létat, máte možnost. My se ovšem ještě v Seattlu zdržíme, protože             po odletu již není cesty zpět a hlavně budeme létat se Sidem.
              Vraťte se zpátky do prostor WTO, kde ještě vyřídíme úkol pro QueeQueg’s.             Skočte do místnosti Civic Managera a podívejte se mu do počítače,             kde aktivujte volbu ohledně povolení. Pokud neumíte hackovat, kód             je schován v sejfu ve stěně. Proběhněte nyní zpátky k manažerovi QueeQueg’s             v Heron’s Loft a vyberte si odměnu. Tím je Seattle epizoda konečně             u konce, vraťte se k Sidovi do baru a můžeme odlétat. Pokud máte jako             charakter zvolenou ženu, budete Sidovi platit poloviční cenu.
   Mako Ballistics             V případě, že jste letěli s Avou, se vydejte skrz šachtu, dorazíte             po chvíli k uklízeči, odkud se vydejte ven. Sid hráče vysadí poněkud             příjemněji, a to přímo na střeše jedné z budov, odkud je lepší možnost             vyhnout se konfliktu. Spodní část totiž hlídkuje několik SSC strážných             a hlavně nepříjemný hunter seeker bot. Ať tak nebo tak, zamiřte k budově             označené jako Cargo Bay 2.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      O             strážného se postarejte podle chuti, z bankomatu vyberte peníze a             vraťte se zpátky na střechu, kde proklouzněte k satelitu, anténě či             co to má vlastně být. Pozor na ochranný mechanismus, vlezte do šachty             a skrz ní se dostanete již do budovy Mako Ballistics, přesněji do             konferenčního sálu. Venku je kromě kamery i několik strážných, takže             pozor na ně. Osobně jsem si pro komfort cestu pročistil, ale nebezpečí             problémů je velké, zkuste použít třeba spiderbota. Na stole najdete             datacube, po jejímž přečtení se ozvou WTO a Order se svými navzájem             se vylučujícími úkoly, takže se připravte na první vcelku vážnější             rozhodnutí.
              Vydejte se zatím do spodní části komplexu do skladiště vzadu, kde             se v datacube nalézá klíč pro vaši příští destinaci – zamiřte nyní             zpátky ke konferenční místnosti a dále až ke dveřím s nápisem Advanced             Weapon Development. Promluvte si uvnitř s vědcem a zasmějte se nad             výběrem odpovědí - pro zábavu si můžete klidně dovolit splnit úkol             Order a vědci říct o vašich úmyslech. Reálný dopad vaší volby na zabití             vědce není až tak velký, Mag Rail se mi osvědčil spíš na hunter a             military boty, takže jeho oželení na chvíli nebude bolet. Vybírejte             podle chuti a svědomí. Výhodnější je ale zvolit WTO.
              Vraťte se nyní zpátky do hlavní haly a odsud se propracujte na druhou             stranu celého komplexu do biolabu. Zde naleznete dvě debatující vědkyně,             které poměrně dost arogantním stylem zničí zbývající iluze o spravedlnosti             světa a vaší úlohy v něm – krom toho si vyloženě říkají o kulku do             hlavy, kterou jsem jim osobně s velkým zadostiučiněním poskytl :)             V datacube na jedné z poliček se nachází klíč do kanceláře, kde k vám             promluví Leila Nassif skrz holocomm. Seberte nyní biomod, vraťte se             stejnou cestou zpátky na střechu a odsud v opusťte Mako Ballistics.             Cesta nyní bude dlouhá.
 
  Oblast druhá - Cairo, Egypt
   Medina 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Místo             vašeho příletu záleží na pilotovi, nic se ovšem nemění na potřebných             úkolech, tak si je projdeme právě od Mediny. Začneme od horního patra,             kde jde kromě několika skříněk s věcmi zatím mohli všechno přehlížet.             Zamiřte tedy dolů po schodech, kde k vám promluví WTO a Order ohledně             možných úkolech. Přímo před sebou uvidíte rovněž QueeQueg’s, kde opět             získáte postranní úkol. Promluvte s lidmi, kteří postávají kolem obchodu             a zjistíte, že rodiče Leily Nassif, kteří žili v Káhiře, jsou mrtví.             
              S touto nehezkou informací v paměti se vydejte dál směrem do severní             Mediny, cestou se vám ovšem nejspíš postaví do cesty dvojice wannabe-lupičů.             Dávat jim peníze s ohledem na poměr sil považuji za krajně zbytečné,             tudíž doporučuji boj. Toxin blade (a později Dragon Tooth sword) je             elegantním řešením pro podobné boje, kdy zbraně a schopnosti útočníků             za moc nestojí.
              Pokračujte uličkami kupředu a za chvíli narazíte na starého známého             z Tarsusu, Lea, kterak chrání dvojici Omar. Leo vás žádá a pomoc ohledně             chystaného útoku templářů, úkol doporučuji přijmout. Nakupte u Omar             podle chuti a následně dostanete další úkol ohledně nalezení jistých             materiálů o templářském brnění. Akceptujte, a Omar vám vydá kartu             pro přístup do Arcology, kterou nepotřebujete v případě, že jste přistáli             se Sidem právě tam. Omar rovněž vypustí informaci, že WTO má v rukou             lék na mor, který sužuje Káhiru, ale odmítá jej vypustit do atmosféry             a zabránit tak dalšímu šíření viru.
              O chvíli později narazíte na bytovou zónu, kde se za bránou nachází             pochybný obchodník. Ten vám zadá úkol ohledně zabití jistého šéfa             ochranky, avšak tento úkol ještě nějakou chvíli bude muset vydržet             u ledu. V jednom z dalších bytů se nachází Maskini Nassif, Leilin             strýc. Vyloží vám svoje trápení ohledně ztracené dcery v budovách             Tarsusu, kde studuje a požádá vás o pomoc v jejím hledání. Pokračujte             ještě dál a skrz šachtu u země se dostanete do bytu se dvěma templáři.             Zabijte je bez milosti a skrz holocomm jednotku zjistíte podrobnosti             o jejich plánovaném útoku na Omar obchodníky. Vraťte se k nim, promluvte             s nimi a následně skrz velké dveře postupte do mešity – Mosque.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Uvnitř             brzy najdete spolu rozmlouvat Billie a luminona Samana. Promluvte             s Billie a v momentě, kdy Saman odejde, následujte ho až do jeho kanceláře,             kde s ním promluvte. Je jasné, že tady něco nehraje a Saman se od             Orderu začíná vzdalovat. Prohledejte Samanovu kancelář pro několik             šikovných věcí a projděte nyní do podzemní části, kde se nachází jakési             drobné útočiště s kavárnou a klinikou. Promluvte se starou ženou,             která vás požádá o pomoc ohledně přihlášky její dcery na Tarsus. Tento             úkol splníte později spolu s vraždou onoho bezpečnostního šéfa.
              Nyní následuje možnost splnit úkol pro WTO s destrukcí Nassifovic             skleníku. Osobně jsem jej při prvním hraní zcela přeskočil a oblast             jsem ani nenavštívil, nicméně pokud chcete, můžete tak učinit. První             oblast je chráněna kamerou a napojeným kulometem, kolem navíc patroluje             aero bot. V ideálním případě prolezte pod kamerou k terminálu, kde             ji hackněte a následně už v klidu zničte Aero bota pomocí kontrolovaného             kulometu. V jiném případě nezbývá než si vyhrát s používáním EMP zbraní.
              Uvnitř budovy se propracujete k žebříku, jenž vede nahoru do kanceláře             s holocomm jednotkou, skrz kterou si lze poslechnout Maskiniho zprávu.             Najděte důležitou datacube, která vám dá kód na přihlášení do terminálu             ovládajícího hydroponický systém. Vyjděte tedy ven po můstku, skrz             terminál deaktivujte bezpečnostní opatření a zničte hydroponiku. V budově             je ještě několik zajímavých věcí, včetně speciální zbraně, takže doporučuji             se zdržet a všechno si ještě projít. Když budete s výsledkem spokojeni,             vraťte se do Mediny. Zde na vás zaútočí dva Seekeři, které vůbec není             těžké odstranit. Prozatím jsme v Medině hotoví, zamiřte tedy k výtahu             vedoucímu do Arcology.
   Arcology 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Vstup             do oblasti arcology se opět liší podle vašeho pilota, Sid člověka             vysadí nahoře v úrovni 107/108, my se ale pro účel kontinuity vrátíme             k výtahu. Po výstupu z něj se nacházíte v údržbářské oblasti, takže             pokračujte dál, až narazíte na velkou halu, kde patroluje několik             SSC strážných a obecně zde panuje klid. Zajděte z legrace za lidmi             v Templar Recruiting a promluvte s nimi, jde pochopitelně o atentátníky,             se kterými musíte zatočit. Zatím se ovšem držte spíš zpátky a jen             debatujte. Projděte až k Tarsus Academy, kde se těsně u vchodu nachází             šachta, do které vlezte a pokračujte až na konec, který překvapivě             vede přímo nad hlavy templářů. Za žádnou cenu neotevírejte tuto šachtu,             pouze si poslechněte rozhovor dvojice, který zafunguje jako důkaz.             
              Vraťte se nyní zpátky do hlavní haly. Zde se nachází Pequod’s, kde             se pochopitelně dá získat další mise, tentokrát ohledně koncertu...             NG Resonance! Nedaleko od kavárny se nachází simulátor NG, se kterou             promluvte. Požádá vás opět o drobné donašečství, ale zároveň vám i             poskytne nějaké info o místní Tarsus Academy. Tam se také nyní vydejte,             ženě v recepci dejte pas od Maskiniho a jste uvnitř.
              WTO vás žádá o lokaci zmizelých studentů. Akademie je celkem rozsáhlá             a dá se v ní dlouho procházet, prozkoumávejte tedy podle chuti a potřeby,             nakonec zamiřte ale do ředitelovy pracovny, kde si s ředitelem promluvte             – je přinejmenším podezřelý. Pokud máte nejvyšší level Neural Interface,             můžete v nestřežené chvíli hacknout počítač a vyřadit z provozu bezpečnostní             opatření v místnosti a také otevřít sejf na stěně. Nedaleko najdete             ve stolku také datacube, která obsahuje informace nutné pro přijetí             děvčete z mešity.
              Vydejte se tedy zadem do recepce, kde se pomocí získaného loginu dostanete             do počítače a můžete slečnu přihlásit ke studiu. Nyní zajděte k laboratoři,             kde hlídkuje SSC příslušnice a čeká na pomoc s uniklými greasely uvnitř.             Tu jí můžete velmi lehce poskytnout sami, přijměte tedy úkol a pročistěte             oblast uvnitř. Seberte od SSC odměnu, vraťte se zpátky, seberte biomod             a hlavně vlezte do šachty, která vás po chvíli dovede k tajné místnosti,             kde se ukrývají dvě žačky. Na tomto místě bych si dovolil lehce zkritizovat             producenta dabingu, protože aby zhruba 12letá děvčata mluvila hlasem             skoro starším než je hlas ženské Alex Denton... Inu, nevadí. Promluvte             s dvojicí, zjistíte spoustu informací o templářském spiknutí a úloze             ředitele Archera, jenž v něm pochopitelně figuruje. Zároveň vám Eeva             ukáže cestu, kudy se dostat do Archerovy kanceláře tajnou zkratkou.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Jednou             ze dvou možných cest se prokousejte až do kanceláře, kde se nachází             kamera, kterou zničte nebo deaktivujte. Aktivujte holocomm a zjistíte             celou pravdu o spojení Silase Archera s templáři a jejich chystaném             holocaustu na biomodifikované lidi. Organizace vás opět kontaktují             s obecnými úkoly, vy se přesuňte skrz vedlejší místnost žebříkem dolů,             kde pobijte bandu templářů a vraťte se zpátky do oficiálních prostor             školy.
              Nyní máte čistě na výběr, zda chcete nebo nechcete Archera potrestat             sami, cenou za to je bohužel nutná konfrontace se všemi SSC strážnými,             což není zrovna dvakrát příjemné. Alternativní cesta je elegantnější,             vraťte se do arcology levelu 108, kde se nalézá šéf bezpečnostní služby,             která zařídí Archerovo zatčení a vám vyplatí odměnu. Naším příštím             cílem je konfrontace s Leilou Nassif, zamiřte tedy v výtahu vedoucímu             do Corporate Suites a vyjeďte nahoru.
              V momentě, kdy z výtahu vystoupíte, se zjeví Klara, která vás informuje             o útoku templářů, kteří převzali komplex Apostle Corp. Před vámi leží             docela masivní souboj, doporučuji hru uložit, protože Klara má nepříjemnou             tendenci rychle umírat. Pokud jste navíc v Mako Ballistics nezabili             vědce u Mag Rail, Klara vám nyní jako výraz vděčnosti předá jeden             biomod. Po boji Klara zůstane u vchodu, což je ale jedině dobře.
              Pokračujte řadou místností, probíjejte se přes templáře a po chvíli             narazíte na místnost, kde je zabarikádovaný zdánlivě uhlazeně vypadající             muž. Jde o šéfa ochranky, kterého máme za úkol zabít. Daleko lepší             řešení ale skýtá tento diplomatický postup – povězte mu o ceně na             jeho hlavu, dá vám darem kód k Nanoformer room, která se nachází zpět             na začátku v údržbářském tunelu. Kód vám skutečně pošle, jakmile budete             ve zmiňovaném tunelu, zatím tuto operaci nechme být.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Po             chvíli narazíte na laboratoř, kterou hlídá několik botů a kulomet.             Seberte biomod a dojděte k Leile, Order vás žádá o její smrt. Nechte             doktorku na pokoji, z její vraždy nelze stejně nic vytěžit. Po vydatném             rozhovoru se za chvíli objeví Klara, vraťte se poté zpátky k výtahu             a zajeďte do hlavního prostoru arcology.
  Tím prozatím skončíme, v příštím díle návodu dokončíme první návštěvu             Káhiry a projdeme si německý Trier, s trochou štěstí zbude místo i             na Antarktidu.
              Stáhněte si: Demo,             Patch, Videa, Texture Pack, DX2Tool, Screenshoty, Cheaty...
              Související články: Recenze             (12/2003), Dojmy             z dema (11/2003), Preview             (6/2002), Novinky,             Deus Ex             recenze (7/2000)
 
 
 
 
  |