Commandos Strike Force - návod 3.díl
zdroj: tisková zpráva

Commandos Strike Force - návod 3.díl

30. 4. 2006 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

V závěrečném dílu s 10.-14. misí vysvobodíme členy komanda z dobře střeženého podzemí, Němcům přímo pod nosem sebereme záhadný artefakt a pak se přesuneme do rozbombardovaného ruského města.

Autor: McMichal
Publikováno: 30.dubna 2006

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
První díl návodu (obecné tipy a řešení 1. až 4. mise)
Druhý díl návodu (postup v
5. až 9. misi)


Mise 10 - Vlčí brloh (The Wolf’s Den)

Povinné úkoly
1. Najít klíče od vězení (250b)
2. Najít a získat artefakt (500b)
3. Najít a vyvést tým Commandos nahoru (500b)

Nepovinné úkoly
4. Najít a zničit alarmy (3/3) (500b)
5. Najít a osvobodit civilisty (500b)
6 . Najít a získat tajné dokumenty (3/3) (250b)

Sotva otevřete první dveře, spatříte strážného u beden. Toho tiše odstraňte a skrčeni za bednami čekejte na procházejícího gestapáka. Jakmile projde okolo, lapňete ho zezadu strunou, čímž získáte snadno a hlavně hned na začátku nejvyšší hodnost v celém komplexu.

Díky uniformě gestapa můžete beztrestně sebrat všechny tři tajné dokumenty (6) ležící vždy na stole některé z místností vyznačené na mapě. Dva dokumenty se nacházejí na patře a pouze pro jeden musíte sejít o patro níže do archivu, kam se dostanete po schodech z východní chodby. Stejně tak bez podezření můžete zničit tři krabičky pověšené na zdi v chodbách (4), které spouštějí alarm.

Obrázek zdroj: tisková zpráva
klikněte na náhled pro zobrazení kompletní mapy s popiskem

Klíče od vězení se nalézají v jedné rohové místnosti (1), odkud díky telefonu ze vzdálenější místnosti (na mapě pod písmenem „i“) můžete vylákat důstojníka, abyste si tím ulehčili práci při krádeži klíčů, případně popravě Němců. Určitě byste si také neměli zapomenout dojít pro vzácný artefakt v místnosti (2), ve které jsou sice hned tři lidé, ale ani jeden z nich vás není schopný při opatrném tichém zabíjení jednoho po druhém zpozorovat (kromě toho však můžete artefakt stejně tak dobře ze stolu popadnout a vyběhnout z místnosti dříve, než gestapo prokoukne váš převlek).

Nadešel čas vydat se do nižšího patra, kam směřují hned dva vchody blízko u sebe a to jeden přímo na jihu a druhý na jihovýchodě. Nižší patro překrývá původní mapu, ovšem nepojímá tolik místností, takže snadno najdete a osvobodíte celkem tři civilisty ve dvou celách hned naproti sobě (5) a samo sebou také své dva členy Commandos, které vyslýchají gestapáci. Ačkoliv je výslechová místnost plná gestapa, jejich pohledy jsou nasměrovány tak, že není třeba zbytečně dělat hluk a rozruch střelbou ze zbraně, ale postačí pouhá struna. Své přátele i civilisty následně už jen stačí dovést k východu (3).

Užitečné rady
- Pozor na hlídky v podobě gestapáků, kteří se s oblibou procházejí po chodbách.
- Čím nižší hodnost pod gestapákem, tím méně času příslušníkovi gestapa zabere váš převlek prokouknout.


Mise 11 - Šach-mat (Checkmate)

Povinné úkoly
1. Zajistit vozidlo: Zlikvidujte nacisty v okolí náklaďáku (500b)
2. Zrádce: Zlikvidujte Salenkova (500b)
3. Únik: Ochraňte své muže (500b)
4. Cesta úniku: Dostaňte se k autu (250b)

Jako ve většině  misí i zde uděláte nejlépe, když si hned ze začátku opatříte uniformu vyšší hodnosti. Jedna taková, konkrétně poddůstojnická, se nachází po schodech o patro výše v levém vchodu, uvnitř proskleného průchodu. Uniforma samo sebou neleží na zemi, ale nosí vám ji jeden z Němců. Stráže v blízkosti se však často otáčejí a Němci zvenčí vás v obleku alespoň řadového vojáka při jeho tiché likvidaci ani převlékání nezpozorují. Pokud hrajete hru na jinou než těžkou obtížnost (což mimochodem považuji za velkou škodu), důstojníka máte hned v první místnosti na samotném začátku.

Obrázek zdroj: tisková zpráva
klikněte na náhled pro zobrazení kompletní mapy s popiskem

Na konci proskleného průchodu je po levé straně díra dostatečně velká na to, abyste si díky ní mohli zkrátit cestu na nádvoří, kde je třeba nenápadně sprovodit ze světa všechny v okolí náklaďáku. Jakmile tak učiníte, vaše komando se schová do náklaďáku a co je podstatnější, zrádce (s pouze slabým doprovodem) se vydá ke svému honosnému vozidlu napravo od náklaďáku. Pokud jste oblast okolo vyčistili od Němců opravdu důkladně, nebude pro vás žádný problém zrádce (2) umlčet dříve, než k vozidlu dojde a nastoupí do něj. Jakmile zrádce bude navždy umlčen, stačí nastoupit do náklaďáku (4) a odjet.

Užitečné rady
- Nepokoušejte se zachraňovat nešťastníky před popravou u zdi, jejich záchranou vůbec nic nezískáte.
- Pokud vyvoláte alarm, je třeba zlikvidovat úplně všechny, než se vaše komando přesune k náklaďáku.
- Ke kulometu se lze dostat téměř nepozorovaně z prvního patra na konci pravé místnosti, kde je díra do země. Postřílet všechny na nádvoří tímto způsobem je však na vyšší obtížnost takřka nemožné.


Mise 12 - Oko za oko (An Eye For An Eye)

Povinné úkoly
1. VIP cíl: Zabijte 10 vyšších důstojníku (10/10) (1000b)
2. Únik: Setkejte se s vojákem na místě vyzvednutí (250b)

Nepovinné úkoly
3. Osvoboďte Rusy (1000b)
4. VIP cíl: Eliminujte důstojníka – ženistu (500b)
5. Eliminujte informátora a důstojníka (500b)

V podstatě jde o to, abyste zneškodnili deset z celkem šestnácti vyšších důstojníků (jejich lokaci vidíte na mapce níže jako 1), ať už lépe nebo hůře strážených ostatními Němci. Jakmile budete hotovi, můžete se vrátit zpět na úplný začátek ke spojeneckému vojákovi (2).

Pokud máte zájem o plnění nepovinných úkolů, v budově za kostelem potkáte ruského odstřelovače (3), se kterým se budete snažit odrazit nepřátelský útok v podobě přijíždějící posily v transportéru (v tom nejprve sejměte střelce za kulometem) a krytém džípu, ze kterého vystoupí váš hlavní cíl na zabití (Němec v typickém obleku vyššího důstojníka). Za druhým nepovinným úkolem musíte jít do honosného domu (ikona zaměřovače na mapě) a uvnitř po lešení vylézt do polorozpadlé věže, odkud je ideální výhled na dvorek věznice (4). Jakmile odpravíte jejich stráže, vězni budou volní.

Obrázek zdroj: tisková zpráva
klikněte na náhled pro zobrazení kompletní mapy s popiskem

Poslední volitelný úkol odstartujete tím, že uvnitř divadla vezmete ze stolu přímo na pódiu spisy (5), ze kterých se dozvíte o setkání s informátorem. Sotva spisy seberete, důstojník zamíří směrem ke hlavnímu vchodu divadla i s doprovodem v podobě náklaďáku plně naloženého vojáky, ti ho ovšem dovnitř nenásledují. Z toho důvodu je nejvhodnější se schovat na jedné ze stran pódia a počkat si, než se na sraz oba dostaví. Až budou pohromadě, můžete na ně použít například vrhací nůž, abyste zbytečně nevyprovokovali hromadu vojáků před hlavním vchodem. Naštěstí pro vás, divadlo má i východ zadní, kudy budovu po likvidaci obou mužů opusťte.

Užitečné rady
- Pozor na odstřelovače, kteří se nezobrazují na kompasu až do té doby, dokud je neodhalíte.
- Taktéž pozor na důstojníky s dalekohledem sledující ulice z bezpečí domů, kteří vás mohou zahlédnout a udat vaši pozici ostatním.
- Zde plynové granáty nezabíjejí, ale pouze nepřátele dusí, díky čemuž je můžete odrovnat, nebo kolem nich projít (plyn působí přesně 10 vteřin).
- Po ulicích choďte vždy skrčení, nepřátel je všude hromada a v domech na spadnutí není vždy snadné je zpozorovat.


Mise 13 - Tanky! (Panzers!)

Povinné úkoly
1. Najděte a zachraňte Petrova (500b)
2. Najděte a zničte Panzery (4/4) (1000b)
3. Dostaňte se do únikové zóny (250b)

Nepovinné úkoly
4. Osvobození: Zlikvidujte nepřátele na hřbitově (250b)
5. Tajné dokumenty: najít a získat (3/3) (1000b)
6. Zničte Nashron (250b)
7. Zničte Tiger (250b)

Sotva se vtělíte do kůže zeleného bareta, doplňte si od zdravotníka lékárničky do zásoby, určitě se budou hodit. Zároveň nezapomínejte, že se k němu můžete kdykoliv vrátit pro další. Opusťte zřícený dům a vydejte se na hřbitov (4), kde zlikvidujte všechny hlídače, kteří dohlížejí nad nucenou prací svých zajatců.

Jaké jsou způsoby zničení tanku?
A) Panzerfaustem, který se nachází v muničním skladu v levé horní části mapy, nebo u obsazeného těžkého kulometu umístěného přibližně uprostřed mapy.
B) Výbušninami od Petrova, který je zajatý v podzemí (1). Výbušniny je nutné hodem připevnit na citlivé místo v úrovni pásů, jako v případě použití panzerfaustu.
C) Protitankovými minami u pravého kraje uprostřed mapy (na mapě vyznačeno ikonou munice), přičemž miny nemusíte pokládat tak, aby na ně tank najel přímo pásem.

V ulici vedle je první z tanků (2), který projíždí okolo domu (levá horní část mapy) s prvními tajnými dokumenty (5). Po zničení tanku se vraťte na hřbitov a od něj pokračujte ulicí přímo do spárů dalšího z tanků (2), na který můžete přichystat výbušnou past v podobě nedalekých protitankových min. Na třetí tank, tentokrát stojící na místě (2), který se snaží vyprostit ostatní vojáci z jámy, doporučuji před započetím jakéhokoliv způsobu likvidace se nejprve řádně připravit vyřazením místního těžkého kulometu (u kterého jsou mimochodem další panzerfausty) a likvidací co největšího počtu okolních vojáků. Mějte zároveň na paměti, že pokud půjdete k tanku čelně, začne po vás bez váhání střílet a to i na značnou vzdálenost.

Obrázek zdroj: tisková zpráva
klikněte na náhled pro zobrazení kompletní mapy s popiskem

Jakmile bude oblast vyčištěna, vydejte se vysvobodit ruského seržanta Petrova (1), kterého spolu s několika jeho věrnými drží Němci v zajetí. Zde příliš tiché taktiky nevyužijete, ale ne nadarmo máte pro tuto misi k dispozici právě akčního zeleného bareta. V místnosti s Petrovem ještě ze stolu seberte další část tajných dokumentů (5) a poté podzemí jedním z východů opusťte.

Poslední z tanků (2) je zapasovaný přímo v budově a jít k němu čelně se rozhodně nevyplácí. Daleko bezpečnější je vstoupit do budovy, ze které vyčnívá pouze dělem, a uvnitř ho buď výbušninou nebo panzerfaustem zezadu vyřadit. Jakmile však vlezete do budovy, znenadání se vám na záda nalepí pár zcela čerstvých Němců směrem od Petrova (a to i přestože máte okolí důkladně pročištěné od nepřátel). Po zničení posledního Panzeru rozhodně nepokračujte ulicí přímo u tanku, protože se na její konci nalézá barikáda hned se dvěma přichystanými těžkými kulomety.

Místo toho se vydejte do místa, odkud na vás z ničeho nic vyjede tank Tiger (7) přibližně s desítkou vojáků a odtud pokračujte do poměrně vylidněné oblasti s plotem a elektrickým vedením okolo. Ačkoliv jsou v plotě díry, žádnou z nich nelze prolézt, a tak se vydejte do budovy nalevo od plotu, kde seberte poslední spisy označené štítkem přísně tajné (5) a východem pokračujte až k tanku s prodlouženým dělem nazvaném Nashron, se kterým vám již pomůže Spojenec s panzerfaustem. A protože jste mapu zbavili už všeho, co jí tížilo, můžete se vydat zpět za zdravotníkem (3) a ohlásit mu splněnou misi.

Užitečné rady
- Zelený baret sice není přímo uzpůsobený na tiché jednání, avšak osamělé strážné může nepozorovaně likvidovat nožem, případně jednou ranou do hlavy střelnou zbraní.
- Tanky můžete využívat dobře jako štíty díky faktu, že vás mohou zpozorovat pouze čelem a to i v případě, že z horního poklopu hledí důstojník.
- Trasa dvou pojízdných tanků se nijak nemění (jejich cesta je červeně vyznačena na mapě).
- Ruiny domů často poskytují dobré krytí před nepřítelem.
- Vzpřímenou chůzí na sebe jen zbytečně upozorníte a přijdete tak o cenný moment překvapení.


Mise 14 - Obrana matky Rusi (Defend Our Mother Russia)

Povinné úkoly
1. Braňte pozici: Nacisté nesmějí obsadit náměstí (500b)
2. Chraňte ruské spojence (500b)
3. Odrazte nepřátelský útok (250b)
4. Braňte protitanková děla: Zabijte ženisty (500b)

Nepovinné úkoly
5. Bonus: Zničte ostřelovače
6. Bonus: Eliminujte SDK

Vašim hlavním cílem je ubránit náměstí, proto s odstřelovačem zůstaňte v prvním patře na výhodné střelecké pozici u levého okna. Se zeleným baretem v přízemí seberte ze stolu granáty, před budovou si od zdravotníků vezměte do zásoby lékárny a přesuňte se na pozici ke kulometu, odkud povede první vlna náporu Němců. Jakmile úspěšně odrazíte a přežijete vlnu první, máte několik málo okamžiků na přeskupení, proto si doplňte střelivo, případně seberte novou zbraň Molotovův koktejl z jedné z muničních pozic.

Obrázek zdroj: tisková zpráva
klikněte na náhled pro zobrazení kompletní mapy s popiskem

Druhá vlna vedle přímého útoku s důstojníky, které je potřeba likvidovat prioritně (nejlépe odstřelovačem), dozadu do uličky stále dosazuje kulometčíky za těžký kulomet a čas od času se také nepřátele objevují (většinou po třech) z obou stran náměstí. Nejbezpečnější je tedy sedět za kulometem u barikády a střílet nepřátele vpředu do té doby, dokud některý ze Spojenců není raněn, a nebo dokud se vám červené cíle na kompasu nezačnou objevovat také ze stran.

Po čase vyrazí zepředu obrněný transportér (6) s posilou a zprava od barikády se začnou hrnout ženisté (4), mezitím se do útoku také přidají tři nepřátelští odstřelovači. Ženisté se snaží podminovat zátarasy, díky kterým nemůže jejich tank projet, proto je nadmíru důležité jim tento plán překazit. Zároveň se však nesmíte k barikádám přiblížit natolik, aby po vás tank hned za ní mohl střílet. Poslední vlna netrvá ale příliš dlouho a za chvíli je po všem.

Užitečné rady
- Ačkoliv jsou poblíž zdravotníci hned dva, jsou natolik zbabělí, že oba ošetřují jen jediného pacienta v relativním bezpečí sanitky, tudíž se o další raněné musíte starat sami.
- Molotovovy koktejly po dopadu hoří ještě dalších pět vteřin, během kterých se v nejbližším okolí dopadu může kdokoliv zranit, včetně vás.
- Pokud s odstřelovačem zrovna nehrajete, nenechte ho stát přímo u okna, ve většině případů to schytá.
- Není tak docela pravda, že s náboji do odstřelovačky musíte šetřit, jak vám hra na začátku sama napovídá. V přízemí si totiž z univerzální bedny můžete kdykoliv doplnit munici, které je zde neomezeně (platí pro veškeré střelné zbraně).

Stáhněte si: Demo, Videa, Trailery, Screenshoty, Cheaty...

Související články: Další díly návodu, Mega-recenze, Exkluzivní dojmy, Novinky, Commandos 3 recenze, Commandos 2 recenze



McMichal
autorovi je 22 let a studuje na vyšší obchodní podnikatelské škole; vedle her se věnuje se bojovému umění a kreslení manga stylu; jeho nejoblíbenější herní sérií je Final Fantasy


 
 
McMichal

Nejnovější články