Atlantis III - návod 2.část
zdroj: tisková zpráva

Atlantis III - návod 2.část

5. 11. 2001 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Jak dostat jednorožce na druhou stranu bludiště? Jak najít v mapě vyobrazená souhvězdí? Jak správně otevřít sejf? Na tyto a mnohé další otázky odpoví návod na druhou půlku Atlantis III.

Autor: Nukem
Publikováno: 5.října 2001


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Toto je návod na druhou část anglické verze Atlantis III: The New World od Crya, jejíž recenzi si můžete přečíst u nás zde. Pokud si s něčím nevíte rady, podívejte se na doprovodné obrázky, na nichž je obvykle ono kritické místo zachyceno. Návod na úvod hry najdete zde.

 Na počátku lidstva
Na dálkovém ovládání klikněte na symbol oštěpu (pravý cíp). Před vámi se na stěně objeví zasněžená planina s mamutem mezi skálami uprostřed. Vejděte do zdi. Zahnáni do jeskyně pokračujte v pátrání dál dozadu. Díky vaší neopatrnosti jste se záhadným způsobem dostali mimo tělo. Jděte směrem mezi krápníky. Dojdete do tmavé jeskyně. Zde můžete ještě o krok dopředu. Prozkoumejte zem, leží tam kus dřeva s tmavým důlkem. Použijte na něj dřevěnou hůlku z inventáře. Na zdech se objeví stíny vlků. Klikněte na levého černého a pak na pravého černého. Jeden z nich prohraje. Jeho místo nahraďte novým vlkem z příslušné strany. Cílem je, aby bílý vlk bojoval jako poslední. Projděte stěnou jeskyně za bílým vlkem.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Na břehu popojděte o jednu obrazovku a seberte pařez nalevo. Ten položte na konci ostrůvku před uschlý strom do trávy a klikněte na strom jako byste chtěli jít dál. Na dalším ostrůvku leží na zemi vlevo za velkým kamenem malý kamínek, ten seberte. Jděte k tygrovi. Na zemi vpravo před kamenem leží větev, i tu si přivlastněte. Kámen hoďte před tygra tak abyste ho trefili, když prochází nad skálou (viz obrázek). Tygr po vás bude chtít skočit přes skálu, ale zapadne do tekutého písku. Skálu obejděte po její levé straně. Dojděte na konec před velký balvan, který lehce vyvrátíte větví od tygra.

 Černý vlk
Jděte dál a pokračujte vyšlapanou cestou ve skále, skrz kamenný průlez dolů. Za zádi se vám objeví černý vlk. Vraťte se průlezem zpět, černý vlk vás bude sledovat. Doveďte ho k bílému vlkovi, který leží v trávě nahoře. Vraťte se k místu, kde vás překvapil černý vlk a seberte dlouhý klacek, který zde leží. Otočte se čelem vzad a jděte po trávě na konec ostrůvku. Zde je aktivní okraj ostrůvku, kde použijte dlouhý klacek. Pokračujte kolem medvěda na druhý břeh tohoto ostrůvku. Kopněte do klády.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vystoupejte po kamenném ochozu až nahoru, pak pohleďte vzhůru a klikněte. Uvnitř balónu (?) jděte na druhou stranu a zde si vezměte vrhač oštěpů a pak křišťálovou lebku. Uvnitř lebky si skočte popovídat se starou známou delfínkou. Ta vám prozradí další část cesty v chodbě dvanáctera dveří. Otočte se a vyjděte výstupní bublinou zpět do „normálního“ světa. Průchodem uprostřed balónu vyskočte znovu na zem. Sejděte po ochozu až na předposlední obrazovku. Nyní pohlédněte na skálu. Uvidíte tam namalovaného bílého vlka.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Po kliknutí se vrátíte do jeskyně na začátku. Dojděte na místo, kde leží vaše tělo (jeden krok před tělem, těsně k potoku). Pak se otočte doprava, skoro na opačnou stranu. Zde je přes potok cesta do další jeskyně. Uvnitř jeskyně si stoupněte doprostřed na podobnou desku, jako v centrální jeskyni. Napravo mezi krápníky leží oštěp. Jím se snažte zasáhnout oživlé malby zvířat běžící po stěnách jeskyně. Po každém zásahu vám do inventáře přibude jeden drahokam ve tvaru srdce. Až získáte všechna čtyři srdce, vraťte se ke svému tělu. Každé srdce, symbolizující jeden element, je nutné vsadit do příslušného rohu desky. Vyjděte nahoru k lovci a dejte mu vrhač. Teď když jste přispěli k pokroku lidstva vás čeká za odměnu pohádka z orientu.

 Pohádka tisíce druhé noci
Obrázek zdroj: tisková zpráva Na svém dálkovém ovladači si navolte druhý kanál, symbol orientální kopule a vstupte do bagdádské noci. Klikněte na modrý pruh, pohádka začíná. Nyní jako zloděj se ocitáte uvnitř hliněné nádoby. Ještě než nádobu opustíte, poohlédněte se kolem dokud nenarazíte na víko nádoby s rybami. To odklopte, kočička si vezme pamlsek a dá pokoj. Konečně můžete v klidu vyskočit z nádoby. Po prvním kroku od nádob se dejte doprava. Tady doporučuji řádně přisvítit na monitoru. Na zemi pod fontánkou vpravo leží kámen. Hoďte jej nalevo čímž odpoutáte pozornost strážného, abyste si mohli doběhnout pro žebřík, opřený o zeď vpravo. S žebříkem se rychle vraťte k fontánce a přiložte jej k balkónu na protější zdi. Vyšplhejte po žebříku nahoru a jděte rovně, pak rychle do dveří naproti.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Ještě než se vydáte do zahrady otočte se, vyjděte schůdky a dejte se rovně dozadu. Zde seberte klacek. Vraťte se do zahrady a zkuste vejít do červeného altánku naproti. Hups! Kde se vzal tu se vzal, strážný. Takže tak lehké to asi nebude. Takové altánky tu jsou ještě dva. Vydejte se od altánku dál dozadu, podél zdi až k jezírku s dvěma řadami sloupů. Vydejte se na levou cestičku. Zde po levé straně visí trs s banány. Klackem do něj šťouchněte, jeden banán spadne na zem. Obejděte jezírko na protější stranu, kde malá opička žongluje se třemi hůlkami. Dejte jí banán (až se zastaví a otočí čelem k vám) a vezměte si hůlky, které tu v radosti nechala. Vraťte se k obvodové zdi a pokračujte podél ní až dozadu ke sloji Griffina. Ve výklenku na protější straně je schována malá krabička, ale Griffin vás k ní nepustí. Otočte se vlevo, na zemi zde leží bílá koule. Seberte ji a dejte se od sloje doleva, do altánku s vodní dýmkou. Do kulového otvoru vložte kouli.

 Bludiště
A máme tu mezihru. Jednorožce musíte dostat na druhou stranu aniž by jej Griffin chytil. K řízení běhu jednorožce poslouží čtyři barevné krystaly. Za těmi jednorožec bude utíkat a jakmile krystal sebere, zatočí na nejbližším rozcestí. Proto je nutné krystaly rozestavět tak, aby zatočil na správných rozcestích. Krystaly rozložte v bludišti dle obrázku vpravo a pak klikněte na jednorožce.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Odměnou za výhru bude roh jednorožce. Vraťte se na rozcestí ke sloji a roh vložte do mechanismu, který spustí klec na Griffina. Nyní vám již nic nebrání vzít si z krabičky ve výklenku tři drahokamy. Vraťte se k červenému altánu. (Je třeba obejít celou zídku kolem věže.) Na strážného použijte červenou hůlku. Ten s lišáckým úsměvem mizí. Přistupte ke svůdné tanečnici a na její přání jí dejte červený rubín. Jako odměnu dostanete klíč (pokud snad někdo čekal odměnu jiného charakteru, podotýkám, že hra je určena rovněž dětem ;-) Vyjděte z altánu a dejte se doprava, pak doleva a po té rovně k zelenému altánu. Zde vyskočivšího strážného odežeňte zelenou hůlkou. Tanečnici obdarujte zeleným smaragdem. Na oplátku dostanete mapu věže. Poslední altán je vpravo od věže. Tady získáte druhý klíč.

 Souhvězdí
Přistupte k železným vrátkům ve věži a odemkněte je zlatým klíčem. Přichází další mezihra ve stylu člověče nezlob se. Vaším úkolem je dorazit na vrchol dřív, než váš infantilní protihráč. V mapě od smaragdové tanečnice vidíte celé schodiště nahoru a pozice obou hráčů. Na některých schodech jsou vyobrazeny jisté symboly. Po šlápnutí na symbol Slunce, se dostanete o 10 schodů výše, symbol Měsíce vás posune o 19 schodů. Šlápnutí na hada znamená naopak propad o 10, o studni ani nemluvě. Kostku zde nahradí GameBoy s opičku, co ráda šplhá na palmu pro kokosy. Pokud kliknete na červené tlačítko, opička odhodí kokos a ten dopadne na hroší hlavy. Podle toho, kolik hlav zasáhne, o tolik políček postoupíte. Po hodu z vrcholu palmy zasáhne kokos jednoho hrocha, ze země všech šest hrochů. Takže nyní klikněte na schod před vámi. První postoupí skřet, pak můžete „házet“ vy. Asi nejrychlejší postup bych viděl v hodech: 6, 1, 2, 6, 6 . Na vrcholu odemkněte druhým klíčem garáž s létajícím kobercem.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vstupte do věže a běžte ke kobrám. Ty vás svojí magickou silou přenesou kamsi do neznáma a jediným vodítkem k cestě zpět jsou souhvězdí zářící na noční obloze a souhvězdí hada namalované na stěně. Na podlaze si pak můžete všimnout mnoha hvězd pospojovaných přímkami. Úkol je jasný, najít v mapě vyobrazená souhvězdí. Klikáním na hvězdy je postupně rozsvítíte a při jejich správné volbě se spojnice mezi nimi posléze rozzáří také. Více viz hotová mapa souhvězdí. Po dokončení této části souhvězdí pohasla a rozzářila se jediná nepoužitá hvězda. Od ní veďte nejkratší spojnici k hlavě souhvězdí hada (obrazek) Cesta zpět nalezena. Vyjděte po schodech nahoru.

 Sejf
Obrázek zdroj: tisková zpráva Vlevo od dveří stojí prazvláštní sejf. Cílem je vysunout šuplíky, které mají oproti ostatním kolem sebe čtvercový rámeček (jsou na pozicích: řádek/sloupec - 1/3, 2/2, 3/4, 4/3, viz v obrázku dočervena zbarvené šuplíky). Bohužel to není tak jednoduché a nelze vytáhnout konkrétně tyto šuplíky, ale obvykle některé sousední. Stejné symboly jsou uspořádány úhlopříčně a každý orámovaný symbol je na samostatné úhlopříčce. Možností řešení je patrně mnoho (různými kombinacemi klikání na symboly ze stejné skupiny se dá vytvořit asi spousta řešení), avšak nejkratší je tato: 3/2, 1/2, 3/3, 1/3. Cvaknutí oznámí, že šuplíky ze samostatné spodní řady byly odblokovány. Otevřete je a vyjměte z nich kousky papíru.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Sejf se otočí a vás čeká další hádanka, tentokrát nepoměrně jednodušší. Každý papírek obsahuje různý počet vyobrazených šuplíků, čímž je dáno pořadí jejich využití, přičemž každý následující papírek obsahuje šuplík z předchozího papírku. Otevírá se tedy šuplík, který na papírku přibyl oproti minulému, čili: 4/3, 1/3, 2/4, 1/1. Konečně se sejf otevřel. Vyjměte z něj hadřík a otřete s ním lampu. Džin na vaše přání vykouzlí černou růži. Pak z druhé půlky sjede křišťálová lebka. Uvnitř lebky zajděte za delfínkou. Prozradí vám poslední dvojici dveří. Vyjděte z lebky (bublinou nad delfínkou) a pak ven z věže. A jestli nezemřeli, žijí šťastně až dodnes…

 Tajemství na dosah ruky
Obrázek zdroj: tisková zpráva Nyní opět jako naše milá egyptoložka vstupte do lebky a dojděte k bublinám vedoucích do chodby dvanáctera dveří a vejděte do jedné z nich. Nyní znáte celou kombinaci dveří, takže postupně projděte těmito dveřmi: 1. vlevo, 3. vpravo, 4. vlevo, 3. vlevo, 1. vpravo a 6. vlevo. Po tomto „šněrování“ se objevíte na břehu rybníka, kde vás přivítají stařenka a stařík. Tady je důležité přesně dodržet následující postup. Přistupte ke stařence a zeptejte se jí, zda vás čekali (otázka s portréty staříků (1) - viz obrázek s pořadím jednotlivých otázek). Pak přistupte k dědovi, ten vám oznámí, že na vás čeká tajemství lebky. Zeptejte se ho na lebku (2), pak na sebe (3), posléze na Zemi (4). Ozve se stařenka, přejděte tedy k ní a pátrejte po otázce kolem rozšiřování mysli (5). Poslední otázka se týká daru (6), stařenka odpoví, že je v rybníku. Vydejte se tedy na protější břeh rybníka a skočte do vody.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Před kulkou od rozzuřeného plešouna utečte do křišťálového světa v lebce, tentokrát ovšem skrz Omega symbol, který jste vytáhli z rybníka. Naposledy zajděte za delfínkou a popovídejte si s ní. Pak projděte nově otevřenou bublinou mezi delfínkou a východem, která směřuje do tábora u studny. Na půlkruhové výztuži levého stanu visí baterka. Tou omračte vojáka hlídajícího vašeho přítele z pouště. Voják leží na zemi. U jeho levé ruky je nůž, na opasku má připevněny klíče od jeepu. Klíče od druhého jeepu jsou v batůžku na tyči mezi stany). Pokud byste je nevzali, vojáci by vás dohonili a sejmuli bazukou. Probuďte svého přítele ve stanu vlevo a nožem ho zbavte pout. Proberte s ním únikový plán (stačí dvakrát kliknout na ikonu klíčů). Pak jděte k jeepu vpravo od stanů a použijte na něj klíče z vojákova opasku.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Před deštěm kulek a třísek mizí váš jeep v oblacích rozvířeného písku. Noc u ohně bude jistě zajímavá, plná rozluštění velkých tajemství, nikoliv však pro nás.

Závěrem bych rád vyjádřil upřímné díky Monice za nezištnou (doufám ;-) pomoc při odhalování některých umě skrytých míst ve hře, jež mé celodenní prací znavené oči snadno přehlédly. Pokud Vám Atlantis III padá nebo se zasekává, nezapomeňte si stáhnout opravný patch (určený pro anglickou verzi hry).

 
Nukem
připravil: jd


 
 

Nejnovější články