zdroj:
tisková zpráva
Toto je první část návodu pro anglickou verzi adventury Atlantis III: The New World od Crya, jejíž recenzi si můžete přečíst u nás zde. Pokud si s něčím nevíte rady, podívejte se na doprovodné obrázky, na nichž je obvykle ono kritické místo zachyceno.
Uprostřed pouště Píše se rok 2020 a vy jako sličná mladá egyptoložka havarujete se svým jeepem v poušti Hoggar. Váš nový společník právě vyrazil osvobodit studnu od nevítaných hostů. Samozřejmě, že si to nemůžete nechat uniknout. Jediná cesta vede mezi skály, kde se studna nachází, ale přístup k ní stráží ozbrojený voják, který vás rozhodně dovnitř nehodlá pustit. Vydejte se od něj doprava nahoru na skály. Zde se cesta rozdvojuje, jděte vlevo pod přírodní kamenný oblouk.
zdroj:
tisková zpráva
Po krátkém videu vyjděte znovu pod oblouk. Ve skále po pravé straně uzříte vstup do jeskyně. Jděte dozadu k zářivému bílému kruhu. Před ním je do země vyryt obrazec - kruh s obrázky hlavy a končetin. Do kruhu položte disk, který máte v inventáři a na něj použijte dřevěný špalíček. A hle, máte nového vlčka.
Když roztočíte vlčka na některém symbolu lidských údů, či hlavy, uvidíte, že vlček opíše jistou dráhu, od každého symbolu jinou a tam, kde se zastaví se místo zatřpytí. Pokud jej roztočíte na jiném symbolu, může se stát, že vlček opíše dráhu, která jde místem, kde předtím skončil, toto místo pak pohasne. Správný postup, je tedy následující. Nejprve roztočte vlčka na symbolu pravé nohy (noha směřující doprava, 4. symbol zleva), pak levá ruka (1. symbol), pravá ruka (3.), levá noha (5.) a nakonec hlava (2.). Před vámi se otevře časově-prostorová brána vedoucí do Egypta doby dávno minulé.
Mezi faraony
zdroj:
tisková zpráva
Otočte se doprava téměř o 180° a u paty sloupu u jeho pravé hrany leží ve stínu na zemi dřevěná figurka ptáka (velmi zapeklitá věc, já měl to štěstí, že jsem figurku objevil hned na začátku, ale jen díky velké náhodě). Na zdi po levé straně sarkofágu je připevněn zajímavý mechanismus. Pěticípá hvězda obepínající kruh se symbolem boha Re. Podle toho, zda kliknete na levý či pravý cíp, symbol se otočí na stejnou stranu. Klikněte tedy nejprve jednou doleva, pak dvakrát doprava, jednou doleva, jednou doprava. Kód není jen taky vymyšlený, ale pěkně skryt v malbě na protější stěně (obrázek). Sarkofág se otevře a vyskočí na vás usměvavá mumie. Ta zaujme roli vašeho osobního poradce a rovněž řidiče. Navíc vás obdaruje krabičkou se skarabem. Popovídejte si s mumifikovaným poradcem, mimo jiné dostanete nápovědu k dřevěné figurce ptáka. Jděte vlevo k východu a na něj použijte figurku.
zdroj:
tisková zpráva
Naskočte do plavidla, průvodce vás zaveze k nejvyššímu knězi. Ten vás hned po příchodu zaúkoluje. Musíte přinést ptačí pero a symbol života. Pro rychlejší cestování máte v inventáři mapu. Vyjměte ji. Nyní se nacházíte v chrámu pod hlavou sfingy (na mapě číslo 1). Kliknutím na různé cíle ušetříte cestu k plavidlu. Klikněte na chrám před zadní tlapou sfingy (na mapě číslo 2). Uvnitř chrámu leží na podstavci truhlice a uvnitř „Ankh“, symbol života. V mapě nyní vyberte chrám vlevo nahoře (na mapě číslo 3).
Připomenutí legendy Zde se od svaté ženy dozvíte, že máte národu připomenout dávno zapomenutou legendu. Jednotlivé útržky legendy jsou vyobrazeny na dvanácti čtvercových deskách visících na stěně a pod každou z nich je na obdélníkové destičce napsán kus příběhu popisující jednotlivé obrázky. Bohužel vše je zpřeházené. Vaším úkolem je tedy sestavit obrázky s odpovídajícími popiskami do smysluplného příběhu. Správnou posloupnost obrazových desek vidíte na obrázku, texty jsou následující:
zdroj:
tisková zpráva
1) Osiris, son of the Earth and Sky, is Pharaoh and Isis, his sister, is Pharaoh’s wife. He brings knowledge to Egypt. 2) Seth, twin to Osiris, is jealous of his brother and plans his murder. 3) During s feast, Seth offers a splendid coffer to anyone who fits perfectly inside it. 4) All the guests try the coffer, but only Osiris can lie down inside it. 5) Before Osiris can leave the coffer, it is shut fast by Seth’s servants and thrown into the Nile. 6) Isis seeks her lost husband. At Byblos, she sees the coffer caught in the branches of a tree. 7) She hides Osiris in a swamp, but Seth learns of her actions and determines to discover his brother’s whereabouts. 8) He finds him and cuts him into 14 pieces, which he hides throughout Egypt. 9) The faithful wife succeeds in recovering 13 of the pieces. 10) She puts the body together and prepares it with oils and perfumes. Then she wraps it in bandages. He appears almost reborn! 11) After that, she lies with him and conceives their son, Horus, the Falcon... 12) ...who one day will avenge his father, henceforth King of the Dead.
U malého rybáře Po složení příběhu jste odměněni talismanem. Pokud se na něj optáte svého průvodce obeznámí vás, že přináší velké štěstí. Vezměte si nyní k ruce mapu a klikněte na místo v její pravé dolní části. Mezi palmami je malá zátočina (na mapě číslo 4).
zdroj:
tisková zpráva
Jakmile dorazíte na místo, určitě si všimnete malého hocha, který hází do vody rybářskou síť. Dojděte k němu a popovídejte se s ním. Zjistíte, že dnes nemá šťastný den, protože ještě nic nechytil. Obdarujte ho talismanem, snad se mu poštěstí. Kromě pár rybek uvíznou v síti váhy, ty si samozřejmě vezměte. Malý rybář děkuje a na oplátku vás obdaruje ještě obrázkem. Je na čase se zase proletět. V mapě klikněte na poslední nenavštívené místo. Jde o stavbu v dolní části obrazovky (na mapě číslo 5). Zde vystoupejte po schodech a přistupte k truhlici. Obrázek od rybáře použijte na otevření truhlice (klikněte jím na přední svislou stranu). Truhlice se otevře a odkryje své bohatství, které tvoří 10 různobarevných ptačích per.
zdroj:
tisková zpráva
Pokud byste chtěli nastoupit do plavidla, průvodce vás poinformuje, že už je to příliš těžký náklad. Jen jedno pero lze vzít s sebou. Jistě tušíte, že jde o pero, které máte donést knězi. Pokud nevíte, které z nich je to pravé, váš poradce vám napoví, že to musí být to nejtěžší z nich. Přistupte ke sloupu po levé straně truhly. Asi nad polovinou jeho výšky je aktivní bod. Sem připevněte váhy. Nyní můžete jednotlivá pera zvážit a vybrat nejtěžší. Pro ukrácení dlouhého vážení Vám nemůžu prozradit, o jaké pírko se jedná, neboť jeho barva je každou hru jiná (nezáleží na tom, za jakého playera hrajete). Ostatní pera vraťte do truhly a vraťte se zpět do chrámu s knězem (na mapě číslo 1). Na levý podstavec položte pírko. Faraón zemřel. Na pravý podstavec položte symbol života. Faraón byl vzkříšen.
Poslední cesta vede do chrámu, kde jste v truhlici nalezli symbol života (na mapě číslo 2). Uvnitř otevřete krabičku se skarabem. Objevíte se v místnosti s kamenným podstavcem uprostřed a časovou bránou, kterou jste sem vešli (obrázek). Projděte bránou. Vítejte zpět v reálném životě.
Křišťálový svět
zdroj:
tisková zpráva
Vyjděte z jeskyně ven, kde narazíte na plešatého muže, Ten, jak se dovíte, má na svědomí onu okupaci studny a je majitelem techniky rozestavěné všude kolem. Důvěřivě mu sdělíte své objevy. Spolu projdete bránou. Muž vytáhne křišťálovou lebku a hledí jí do „očí“. Nic se ovšem neděje, snad vy budete mít víc štěstí. Vezměte lebku z podstavce. Následuje další iluze - svět pokřivených rozměrů a nejistých fyzikálních zákonů. Tady je trochu problém, že po každém vstupu do lebky se ocitnete ne vždy na stejném místě.
Vaším cílem je nejprve delfín, resp. samička delfína, která vám sdělí cosi o nějakém koridoru. Naproti ní, když se otočíte o 180° je jedna bublina klikací, funguje jako východ z lebky. Když se vydáte cestou vlevo od bubliny, dojdete na další rozcestí. Cesta před vámi nevede nikam, ovšem cesta od ní vpravo vás zavede mezi několik klikacích bublin. Vstupte do některé z nich (obrázek). Bloudění chodbami Ocitnete se v chodbě s mnoha dveřmi. Dle rad delfínky, vstupte nejprve do prvních dveří vlevo, v další chodbě třetí dveře vpravo. Bohužel opět ta samá chodba. Otočte se a dveřmi za vámi vyjděte opět do lebky. Nyní se snažte vyjít z lebky ven - třeba cestou mezi bublinou vedoucí do chodby napravo a bublinou se stromem nalevo (obrázek) a pak cesta za vašimi zády. Klikněte na bublinu naproti delfínce. Na sloupu vlevo od brány je freska muže. Klikněte na něj a po videu znovu. Zeptá se vás, co leží za chodbou, vaše odpověď je, že další chodba. Pokud byste s ním promluvili dříve, než jste prošli chodbami (jak jsem také učinil), odpověď byste neznali a muž by se zase vrátil do sloupu. V domnění, že za chodbami musím něco konkrétního objevit, jsem strávil leštěním klik všech dveří slušný čas, no nic :)
zdroj:
tisková zpráva
Muž vám odvypráví příběh a po jeho skončení se na druhé straně místnosti objeví trubkovité zvony. Přistupte k nim a zazvoňte na ně. Zvony zmizí, ale zanechají po sobě dálkové ovládání k další bráně skrz prostor a čas. Tentokrát můžete volit mezi dvěma dobami. První brána vede do pravěku, druhá do dob Tisíce a jedné noci. Je celkem jedno, který svět si vyberete, neboť se můžete kdykoliv vrátit zpět do této místnosti a hupsnout do druhého světa. Předměty získané v jednotlivých světech jsou nepřenosné, takže nepřekážejí.
Druhou část návodu můžete očekávat někdy příští týden. Pokud Vám Atlantis III padá nebo se zasekává, nezapomeňte si stáhnout opravný patch pro anglickou verzi hry. |