Tak se nám pomalu ale jistě rozšiřuje počet herních titulů využívající DirectX 10. Aktuálně dokončený World in Conflict, který přijde na pulty obchodů v druhé polovině září, patří mezi ně. Jak určitě víte, třeba z našich dojmů, jde o RTS z fiktivního konfliktu z roku 1988 mezi bývalým Sovětským svazem a západními mocnostmi sdruženými v NATO. Zbraně a bojové prostředky mají ale reálné předlohy, takže jestli si chcete vyzkoušet, jak by třeba dopadl souboj mezi tanky M1 Abrams a ruským T-80, tohle bude něco pro vás. Ano, samozřejmě, pokud ovšem hru rozjedete na svém počítači. No a právě na to se třeba podívali na FiringSquad.
Tady hned musím zabrzdit a upozornit příznivce ATI karet, že v testu žádné ATI karty nenajdou. Je to trošku škoda, asi zrovna nebyly po ruce? Takže výsledky Radeonů nezjistíme. Tedy ani HD 2900, ani žádný z mainstreamových. Zato je v testu hned celá skupina GeForce 8 karet, takže naopak příznivci NVIDIE hned budou vědět, jak na tom jsou. Je tam jak verze 8800 Ultra, 8800 GTX, tak ti GTS 640 a GTS 320. Starší generace karet pod DX9 bohužel testovány nebyly.

Z testu jednoznačně vyplývá, že hra World in Conflict je velice náročná na procesor. Můžete měnit rozlišení jak chcete, ale vždy výsledný výkon bude hodně záležet na možnostech vašeho procesoru, což u RTS není zase až tak překvapivé. V dnes již standardním rozlišení 1280x1024 i se zapnutým 16násobným anizotropním filtrování si zahrajete na všech kartách ze série 8800, včetně GTS 320 MB a pohodlně si zahrajete i v 1600x1200 + 16 AF. Na extrémní rozlišení/nastavení 2560x1600 + 16x AF ale budete potřebovat minimálně GF 8800 GTX.