Výkon grafických karet ve F.E.A.R. 2
zdroj: tisková zpráva

Výkon grafických karet ve F.E.A.R. 2

20. 2. 2009 23:23 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Vlastní benchmarky ze hry a vliv nastavení detailů na vizuální kvalitu.

Před týdnem vyšel druhý díl hororové akce F.E.A.R. 2: Project Origin (recenze), takže není od věci posvítit si na hardwarové nároky této hry. F.E.A.R. 2 je postaven prakticky na stejném enginu jako první díl, a to na Jupiter Extended. Zatímco v roce 2005 tento engine díky dosud nevídané hře světla a stínu znamenal malou revoluci, dnes hra grafikou příliš neosloví. Změn v grafice oproti jedničce je totiž velmi málo. Přibylo jen populární HDR a zvýšilo se rozlišení textur. Tím de facto výčet novinek konči, ve hře zůstala i zastaralá verze fyzikálního enginu Havok, takže na nějaké nepředpřipravené hrátky s více předměty raději rychle zapomeňte.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Zastaralý engine a slabší grafika však mají i své světlé stránky. Těmi jsou bezesporu hardwarové nároky. Oficiální požadavky mluví minimálně o NVIDIA GeForce 6600 či ATI Radeon X700, čemuž se dá věřit. Hru jsem testoval na sestavě s procesorem Intel Core 2 Duo E8500 přetaktovaným na 3,4 GHz v kombinaci s 4 GB DDR2 800 MHz RAM a i ve vysokém rozlišení 1920 × 1200 px se zapnutým 4× AA a 16× AF si hru zahrajete na každé novější grafické kartě jako je NVIDIA GeForce 9600 GT či ATI Radeon HD 4670. Pokud hrajete v rozlišení nižším jako je 1280 × 1024 px, stačí téměř libovolná grafická karta, protože i taková 9600 GT renderuje v náročné scéně s šesti vojáky při 4× AA/16× AF okolo 75 snímků za sekundu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Co se týče počtu různých nastavení grafiky, po dlouhé době můžeme být spokojeni. F.E.A.R. 2 totiž není konverze z konzole, jak je v poslední době obvyklé, ale jde o titul vyvíjený primárně na PC. Nastavení je proto hodně od rozlišení textur, vypnutí stínů, vypnutí HDR či vypnutí malých objektů jako jsou obrazy na stěnách, květináče a podobně.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
nastavení textur na vysokou úroveň (po najetí myší na nízkou)

U některých nastavení je vliv na grafiku hry patrný okamžitě (zakázání malých objektů), u některých téměř vůbec (ambient occlusion). Celkově je rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením grafiky patrný velmi dobře. Vliv na počet fps však tak velký není, snížením všech detailů na minimum získáte přibližně 30 % fps navíc.

Zvětšit
nastavení efektů na vysokou úroveň (po najetí myší na nízkou)

Můj kompletní test grafického nastavení a výkonu hry najdete na českém serveru PCTuning - více o F.E.A.R. 2 v našem zpravodajství:

LEVEL 175 s F.E.A.R. 2 a Call of Cthulhu  [17.2.2009 16:16 - jd]
Jak se vytvářelo F.E.A.R. 2 demo?  [12.2.2009 18:18 - mart]
Eurogamer recenzuje F.E.A.R. 2  [10.2.2009 13:13 - levis]
zdroj: vlastní

tomas_sulc

Nejnovější články