Na obou konzolích má samozřejmě stejný příběh i stejné základní vlastnosti. Ale když dva dělají totéž, nemusí to být vždy totéž. Grafická stránka obou verzí se totiž v detailech liší, protože každá z konzolí obsahuje jiný hardware, který pracuje trochu jinak a bylo na vývojářích, jak se k tomu postaví. Zde je ukázka a přímé porovnání:
The Darkness - X360 vs PS3 srovnání grafiky - stažitelná verze (35 MB, 1280x720)
Co se dá z videa vyčíst? Posouzení je velmi složité, ale zdá se evidentní, že Playstation 3 verze má věrnější barvy, hra je na PS3 prostě jakoby více barevná, což je znát například na krvi. Xbox 360 má zase jasnější osvětlení celé scény, není to taková temnota, což se někteří diskutéři na GameTrailers ihned jali zpochybňovat, že prý u nich takhle hra ve skutečnosti nevypadá a že to mělo být způsobeno pouze jiným nastavení jasu na obrazovce.
Playstation 3 verze The Darkness má nepatrně lepší model stínování, protože některé drobné stíny, které se objevují v PS3 verzi, jsou v té xboxové poněkud nevýrazné. Na druhou stranu, na Xbox 360 jsou zase výraznější a ostřejší textury, neboť na PS3 jsou některé (zejména malé) textury trochu rozmazané, jakoby na ně nebylo aplikováno žádné filtrování nebo byly v nižším rozlišení. Playstation 3 má velmi slabý blur efekt, rozmazání, Xbox 360 ho má naopak velmi silný, čímž se dá navozovat "scéna v pohybu", ale je to někdy na škodu, protože se tím mohou ztrácet kontury objektů. Ale jak jsem psal, grafická stránka obou verzí je velmi vyrovnaná a nelze říct, že by jedna z nich byla výrazně hezčí. Jistě si na to uděláte názor sami.
zdroj: GameTrailers