Technologické demo DirectX 10 NVIDIA Cascades
zdroj: tisková zpráva

Technologické demo DirectX 10 NVIDIA Cascades

17. 2. 2007 13:13 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

NVIDIA tento týden uvolnila technologické demo nazvané "Kaskády".

Má asi 170 MB a vyžaduje následující systém: grafickou kartu ze série GeForce 8, operační systém Windows Vista, ForceWare ovladače verze 100.64 (nebo vyšší, pokud nějaké seženete), minimálně 512 MB operační paměti a 256 MB video paměti na kartě. Čili pokud již jste šťastným majitelem nějaké NVIDIA GeForce 8 karty a k tomu máte Windows Vista, můžete si hrát s vodopády, pozorovat vážky a zkoušet technologie D3D verze 10 pěkně v praxi...

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

To znamená dynamický fyzikální částicový systém, který počítá fyziku pro vodu, která tak může dopadat na skálu, od ní se odrážet, tvořit řeky a potůčky a zase mizet kdesi v hlubinách. Occlusion Ray Tracing v reálném čase, který se zatím používal jenom pro softwarové renderery jako je například Maya, kde ale neprobíhal v reálném čase. Displacement Mapping, díky němuž se renderuje vysoce kvalitní scéna s neskutečnými detaily a velkou hloubkou detailů, včetně všech rýh a hrbolků na skále a celý povrch vypadá mnohem dokonaleji. Geometry shadery s dynamickou tvorbou polygonů, přes něž GeForce 8 náhodně generuje přes "procedural geometry creation" neustále nové a nové skalní struktury/útvary a neustále je doplňuje o nové polygony. Ve finále to funguje tak, že celou tvorbu/konstrukci scény i následný rendering přebírá grafická karta a tím odlehčuje procesoru, který se nemusí skoro o nic starat. Také to nijak neomezuje scénu, takže můžete sledovat skálu třeba až do nekonečna nahoru i dolů. Popisované technologické demo stahujte zde (přímý link) nebo z GH, případně shlédněte video z Cascades na YouTube.
zdroj: N-Zone

cappy

Nejnovější články