Oceán v BioShock 2 přes PhysX?
zdroj: tisková zpráva

Oceán v BioShock 2 přes PhysX?

15. 4. 2009 21:21 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Navzdory spíš záporným signálům z videa to vypadá nadějně, i díky technologickému demu NVIDIE.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Kdo si při sledování videa z BioShocku 2 vzpomněl na loňské slíbné prohlášení výrobce Take 2 o licencování fyzikální technologie PhysX, mohl být zklamán. Že by se NVIDIA v tomto směru nezmohla na nic lepšího než na udolání ruských tvůrců nevýznamných Underwater Wars? "Rodí se spousta her s PhysX, o kterých nevíte, vydržte ještě pár týdnů," požádal nás o trpělivost Igor Staněk, produktový manažer NVIDIE pro střední Evropu. PhysX je implementováno ve 150 již vydaných nebo teprve vyvíjených hrách.

Bude mezi nimi - navzdory spíš záporným signálům z prvních záběrů - nakonec i ten BioShock 2? To je informace nacházející se momentálně pod přísným embargem, nicméně mnohé naznačily slova Igora Staňka: "Nemohu to zatím komentovat". Pokud nechce tázaný lhát a být za to později vláčen médii, obvykle toto znamená spíš kladnou odpověď, protože jinak by to asi bývalo bylo rovnou smeteno ze stolu. Podobně reaguje například Peter Molyneux na spekulovanou PC verzi Fable 2. Než dojde k oficiálnímu oznámení, pečlivě načasovaném v souběhu s mnoha dalšími plány a partnery, musí zkrátka držet jazyk za zuby.

A když si k tomu přičtete existenci nedávného technologického dema DirectX Compute ocean, s nímž se NVIDIA vytasila na Game Developers Conference, zdá se být o BioShocku 2 s PhysX v podstatě jasno. Předvádí simulaci zvlněné hladiny oceánu, nasvícené za soumraku a počítané v reálném čase za pomoci nového DirectX Compute shaderu z DirectX 11, který i v rozlehlých scénách zvedá výkon a obrazovou kvalitu. V případě BioShocku 2 by samozřejmě nešlo o hladinu moře, jako spíš o jiné věci pod ní.


NVIDIA Ocean DirectX tech-demo

Jak řekl zástupce NVIDIE v aktuálním rozhovoru pro jeden rumunský server, jejich řešení PhysX umí spolupracovat s mnoha komerčními herními enginy, včetně Unreal Engine 3, Gambryo, Trinigy Vision, Unity, Hero, Diesel (od GRIN) a dalších. Záleží pak na samotných vývojářích, jestli se rozhodnou ho zdarma použít pro fyziku ve svém titulu.

"V Čechách má od nás licencováno PhysX spousta vývojářů, namátkou Mindware Studios nebo Centauri," uvedl Igor Staněk. Neví tu o nikom, kdo by měl Havok, jehož největším problémem v současnosti je, že se prý prakticky zastavil jeho vývoj - narozdíl od PhysX, na němž se neustále pracuje. Toto považuje produktový manažer NVIDIE za jeden z hlavních důvodů, proč začíná mít PhysX v počtu podepsaných titulů za poslední období navrch. "Obdrželi jsme mnoho pozitivních ohlasů od hráčů akcelerovaných verzí Mirrors Edge či Sacred 2, kteří prožili intenzivnější zážitek díky PhysX. Vliv efektů a prostředí na zábavnost hry by neměl být podceňován," uzavřel své povídání Igor Staněk.
zdroj: vlastní

jd

Nejnovější články