Intel předvádí raytracing v Quake Wars
zdroj: tisková zpráva

Intel předvádí raytracing v Quake Wars

31. 1. 2009 16:16 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Metoda vykreslování obrazu budoucnosti, jak ji Intel aplikoval na svoji loňskou střílečku.

Intel opět upozorňuje na svůj dlouhodobý projekt s využitím ray tracingu. V červnu minulého roku jsme vás informovali o tom, že jeho vývojáři předělávají Enemy Territory Quake Wars z vykreslování pomocí rasterizace na ray tracing. Nyní Intel ukázal vedle videa také další screeny:

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Nejprve si řekněme, co to ten ray tracing vlastně je. Ray tracing je podobně jako rasterizace metoda vykreslování obrazu. Zatímco rasterizace ale pracuje s jednotlivými pixely, ray tracingu používá paprsky, které vydávají každý zdroj světla na scéně. Tyto paprsky se sledují a zaznamenává se jejich reakce s objekty. Tímto způsobem tak lze například vytvořit realistické stíny či odrazy světla. Díky ray tracingu lze také vytvořit naprosto reálný koloběh dne a noci, kdy je každý objekt v jiný čas zcela unikátně nasvícen.

U přiložených obrázků se proto zaměřte právě na tyto věci jako stíny, lom světla o různé lesklé předměry či sklo. Naopak se nezaměřujte na rozlišení textur, které zůstalo nezměněné. Textury totiž není problém kdykoliv vyměnit za lepší. Vliv ray tracingu je krásně vidět na screenshotech z venku. Kromě dokonalého stínu stromu si všimněte nasvícení skály či satelitu. Možnosti ray tracingu jsou také dobře vidět na skleněné kouli nebo na nekonečném portálu.

zdroj: Archiv


Quake Wars - raytracing video

Ray tracing je bohužel stále neuvěřitelně náročný na výkon. Aby takto upravený Quake Wars běžel plynule, musel Intel použít čtyřprocesorovou stanici s čtyřmi šestijádrovými procesory Intel Core 2 Quad na frekvenci 2,66 GHz (celkově 24 výpočetních jader). I při této výpočetní kapacitě běží hra v rozlišení 1280 × 720 px jen okolo 35 snímků za sekundu, což není mnoho.

Nicméně do budoucnosti se s reálným využitím ray tracingu počítá. Dnešní grafické karty jej ještě nepodporují, velkou změnou má být rozhraní DirectX 11, které ray tracing umí. Při jeho náročnosti však první hry využívající tuto technologii čekejte až okolo roku 2012.
zdroj: Intel & ComputerBase

tomas_sulc

Nejnovější články