Objevují se nové procesory Intel se zvýšenou rychlostí sběrnice z 1066 MHz na 1333 MHz a s označením "xx50" (nebo "xx40") na konci názvu. Celkem půjde o čtyři procesory, které budou uvedeny ve třetím čtvrtletí 2007. Intel Core 2 Duo E6850, 3,0 GHz, 1333 MHZ FSB, 4 MB L2, za 266 dolarů. Intel Core 2 Duo E6550 a E6540, 2,33 GHz, 1333 MHz FSB, 4 MB L2, oba za 163 dolarů. A konečně Intel Core 2 Duo E6750, 2,66 GHz, 1333 MHz FSB, 4 MB L2, který bude za 183 dolarů. Je třeba připomenout, že současný Intel Core 2 Duo E6700 je na 2,66 GHz, má ale 1066 MHz FSB, 4 MB L2 a má katalogovou cenu 316 dolarů. Takže co se týká novinky, jádro je prakticky stejné, frekvence jsou stejné, velikost cache je nezměněná, ale přibyla rychlejší sběrnice a procesor je levnější. V porovnání s Athlony je následující: AMD Athlon 64 X2 5600+, 2,8 GHz, 2x1 MB L2 a cena 188 dolarů. AMD Athlon 64 X2 5200+, 2,6 GHz, 2x1 MB L2, za 178 dolarů. Čili to jsou hlavní soupeři. A když už jsme u té sběrnice, tak zásadní otázka zní, jak moc se tato změna projeví? Odpověď je jednoduchá. Projeví, a to následovně.

Rychlejší sběrnice znamená větší datovou propustnost. To je důležitý faktor, protože na datovou propustnost jsou některé aplikace velmi citlivé. Samozřejmě i některé hry. Rozdíl v rychlosti sběrnice by se dal u stejně interně taktovaných procesorů v průměru odhadnout na maximálně +3 procenta napříč různými aplikacemi (od programů na editaci videa, přes vývojářské nástroje atd.). Ne jinak je tomu u E6750 s 1333 MHz FSB, např. v DivX je to +1,3% v jeho prospěch, u Windows MM je to +2,8%, u 3dsMax +1,8%. Výjimku tvoří třeba Adobe Photoshop CS3, který si jenom změnou sběrnice polepší o 11,2%. U her je to podobné. Jsou hry, které profitují méně. Např. Half-Life 2 +2,5%, Prey + 2,1%, STALKER +2,1%, Supreme Commander +0,6% a Lost Planet +0,9%. Ale některé zase profitují více. Například Oblivion, ze kterého pochází graf výše, je to +6,1%. Korektní je ovšem říci, že Oblivion ve skutečnosti využívá jenom jedno jádro, nicméně NVIDIA ovladače dokáží druhé jádro využít tak, že mu pošlou ke zpracování některé vertex výpočty (tedy výpočty týkající se manipulací s geometrií scény) a systému tak odlehčí. Na rychlejší sběrnici je pochopitelně stěhování dat rychlejší a na výsledku se to projeví.
Závěrem je nutné dodat, že tento krok Intelu má svůj pozitivní význam. Nejenom že je nyní staré dobré Core 2 Duo rychlejší, ale zároveň je za nižší cenu. Osobně nevím, co by si hráč mohl přít víc. Více si o tomto procesoru můžete přečíst v recenzích na: Anandtech, Bit-Tech, Hardwaresecrets, PCperspective, Techgage a Techreport