Ten je široké veřejnosti spíše znám pod svým krycím názvem "Longhorn". V jednom z bodů týkajících se technických požadavků se mimojiné uvádělo, že Longhorn bude plně využívat možnosti 3D grafiky a 3D grafických karet. Znamená to, že fotorealistická grafika vypočítávaná v reálném čase už nebude spojována jenom s moderními hrami, ale také s tímto operačním systémem. Některé konkrétní efekty, nazvané jako "Aero Express", "Aero Glass" a "Diamond", budou vyžadovat grafický čip s plnou podporou DirectX 9. Přesněji řečeno, budou vyžadovat API WGF 1.0 (Windows Graphics Foundation 1.0), které bylo dříve variantou DirectX 9.
Všechny nové počítače, které se budou prodávat s předinstalovaným operačním systémem Windows Longhorn, budou muset mít grafický čip přesně splňující specifikace WGF 1.0. Longorn bude obsahovat i zcela nové API nazvané WGF 2.0 (v podstatě DirectX 10), od nějž si vývojáři slibují, že pozvedne realističnost renderované scény na novou úroveň a že tak zahájí zcela novou éru. ATI se před svými investory rovněž pochlubila tím, že se na tomto standardu aktivně podílí a pracuje na něm spolu s Microsoftem. Od této spolupráce si slibuje, že jí dá velkou příležitost dodávat vlastní 3D čipy do všech nových počítačů majoritních výrobců, jako jsou Dell, Hewlett Packard a Fujitsu Siemens a také svoje budoucí čipy pro toto API precizně optimalizovat. Je nasnadě, že pokud by se jí to jako jediné podařilo, měla by velkou šanci ovládat podstatnou část trhu.
4. 12. 2004 19:19 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
Z materiálů ATI prezentovaných na konferenci v Mnichově, které se vztahovaly k budoucnosti firmy, vyplynuly některé zajímavé detaily o budoucím operačním systému firmy Microsoft.
zdroj: Clubic
