Tento týden vydali oficiální hardwarovou příručku pro akční hru DOOM III. Obsahuje nespočet grafů zaznamenávajících výsledky benchmarků na různých hardwarových konfiguracích a také test minimální konfigurace. Tentokrát bylo měření provedeno při hraní DOOM III se zapnutým zvukem, zapnutým fyzikálním enginem a funkční AI nepřátel. I proto je můžeme považovat za více objektivní, než benchmarky původní.
Hodnota fps byla vždy zaznamenávána v určitém časovém úseku. Z grafů je tedy patrný pokles fps pod hranici plynulosti, která má v tomto případě hodnotu 30. Kromě toho byla tímto způsobem testování zjištěna minimální, průměrná, i maximální hodnota fps. Konkrétní příklady:
Sestava - Intel Pentium 4 1,5 GHz, 512 MB RAM, NVIDIA GeForce 4 MX-440 64 MB
Nastavení - Low Quality, No Specular, 640x480, bez AA a AF
Výsledky - min. fps: 13, max. fps: 60, průměr fps: 29.7
Sestava - AMD Athlon XP 2500+, 512 MB RAM, ATI RADEON 9500 PRO 128 MB
Nastavení - Medium Quality, 800x600, bez AA a AF
Výsledky - min. fps: 18, max. fps: 60, průměr fps: 47.9
Část článku je také věnována kvalitě obrazu. Autor k tomu říká, že nezpozorovali žádné rozdíly v kvalitě obrazu na ATI a NVIDIA kartách a že ani majitelé low-endových karet nemusejí mít strach, protože DOOM III na nich bude vypadat dobře. V základním nastavení jsou všechny pokročilé efekty, jako stínování, odrazy světel a bump mapping, zapnuty. Pokud tedy vaše karta splňuje minimální doporučenou konfiguraci, což je GeForce 4 MX-440 64 MB, všechny tyto efekty si budete moci vychutnat. Jediný efekt, který skutečně vyžaduje grafickou kartu splňující specifikace MS DirectX 9, je Heat Haze.
30. 7. 2004 14:14 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
Jak na [H]ard|Ocp slíbili, tak také učinili.
zdroj: [H]ard|Ocp