Benchmarky finální verze DOOM III
zdroj: tisková zpráva

Benchmarky finální verze DOOM III

22. 7. 2004 3:03 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Každý den alespoň jedna novinka o DOOM III - tak zní heslo uplynulého týdne.

Tato patří mezi ty nejzajímavější, neboť se týká prvních benchmarků finální verze hry, které v kancelářích id Software uskutečnili šťastlivci z webu [H]ard|OCP (thx Rhapsody). Pomocí příkazu timedemo testovali na různých konfiguracích "demo1", které je součástí plné hry. Jak řekl v úvodním proslovu John Carmack, na všech moderních grafických kartách se dá hrát třetí díl DOOMa v pohodě. ATI ani NVIDIE, jejíž zástupci byli přítomni, prý neměli k demu předem přístup, takže výsledky se dají považovat za objektivní. Na druhou stranu by se neměly přeceňovat při nesprávném, ale rozšířeném uvažování typu "tahle karta běží o 1 fps více, proto je lepší a jdu si ji hned koupit". V textu článku, který doporučujeme celý přečíst, je schováno i varování, že v timedemu se nevypočítává fyzikální engine a umělá inteligence, takže průměrné počty snímků za sekundu při běžném hraní budou o něco nižší než v grafech:

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Z benchmarků na [H]ard|OCP vyplynulo několik věcí. Zaprvé padl mýtus, že DOOM III nepůjde plynule hrát ve vysokém rozlišení 1600x1200 na nejvyšší detaily - na nadupané sestavě s 3,6 GHz Pentiem 4, 4 GB DDR2 RAM, základní desce s Intel i925X čipsetem a high-end grafickými kartami s 256 MB paměti běželo timedemo okolo 60 snímků za sekundu. Nejrychlejší při použití sběrnice PCI-Express byla GeForce 6800 Ultra následovaná 6800 GT a Radeonem X800 XT. Zadruhé se v AGP testech ukázal zhruba třetinový propad výkonu X800 PRO (oproti verzi XT) kvůli čtyřem chybějícím pipeline. A konečně zatřetí se potvrdilo, že v nejpoužívanějším rozlišení 1024x768 podávají poslední modely ATI i NVIDIE víceméně rovnocenné výsledky, neboť velkou roli zde hraje rychlost procesoru, na nějž se při výpočtech čeká. Rozdíly mezi grafickými čipy se tedy tradičně více projevily až ve vyšším rozlišení, při zapnutí AA/AF nebo s lepším procesorem.

Absence nejrozšířenějších low-endových karet v podobných testech se stala nepsaným pravidlem, nicméně alespoň se vyzkoušely GeForce FX 5950 Ultra a Radeon 9800 XT na procesoru 3,2 GHz. Na takové konfiguraci neběží DOOM III už tak bleskově ("jen" okolo 40 fps s 8x AF), nicméně při triku s vyšší kompresí textur se dá dostat na střední detaily v 1024x768 přes 50 snímků za sekundu. Raději nedomýšlet, jestli na nějaké GeForce4Ti či GF FX 5600 dostaneme při skutečném hraní 15 nebo dokonce 25 fps. Redaktoři [H]ard|OCP rovněž proklamují, že údajně byla hra překvapivě dobře hratelná i na 1,5 GHz Pentiu 4 s GeForce 4 MX440 nebo na AMD 2500+ s GeForce 3. Jenže pod pojmy "plynulost" a "dobře hratelné" (v 640x480 na nejnižší detaily?) si každý člověk představuje něco jiného a tvrzení v předchozích větě je podle našich informací už trochu přehnané...

John Carmack, který už začal pracovat na novém renderovacím enginu a je stejně jako spolumajitel id Software Kevin Cloud podobný postavám ze hry (srovnávací obrázek :), ještě upozornil na potíže některých ATI karet při zapnutí "colored mip levels". Ovladače NVIDIA jsou prý dobře vyladěny pro hlavní (osvětlovací) program DOOMa III, i když někdy může dojít k poklesu výkonu zejména na NV30 čipech. Také uvedl, že na přetaktovaných strojích, kde ostatní hry fungují v pořádku, nemusí DOOM III běžet úplně hladce, protože využívá nové a dosud nevyužívané postupy, avšak to se týká hlavně těch nejdražších GPU.
zdroj: Shacknews

Nejnovější články