Faktem totiž je, že tato hra dokáže potrápit i ty nejvýkonnější grafické karty. Bohužel, až doposud nebylo možné objektivně zhodnotit výsledky dosahované na kartách ATI, protože občas na nich demo kvůli nedodělkům v ovladačích nefungovalo korektně a na některých počítačích ho bylo možné hrát bez problémů pouze s ovladači Omega. Až nyní se na Digit-Life objevilo poměrně solidní srovnání nejvýkonnějších grafických karet s čipy NVIDIA a ATI od předních výrobců. Otamtud pochází i následující graf (ATI R9800XT je označena červenou barvou a GF FX 5950 Ultra zelenou):

Obě karty dosahují výborných výsledků, o tom není pochyb. Dá se říci, že je na nich Far Cry pohodlně hratelný. Překvapivý je jenom drobný náskok ATI. Far Cry totiž patří do programu NVIDIE "The Way It's Meant To Be Played", a tak by tato hra měla být na karty NVIDIA přímo dělaná. Ale stejně jako vždy, ani v tomto případě nezáleží na konečných číslech. Mnohem podstatnější je to, co nám tato čísla říkají a o čem vypovídají.
Far Cry je jednou z mála her, která naplno odhaluje architektonické rozdíly čipů NVIDIA GeForce FX 5950 Ultra a ATI RADEON 9800XT. Čím více hra využívá Pixel Shaderů 2.0, tím větší problémy má GeForce FX s výkonem. To je dáno tím, že má mnohem méně Pixel Shader jednotek v čipu. Přestože rozdíl v fps není zásadní, RADEON v tomto ohledu prostě vede. Naproti tomu ve hře existuje mnoho případů, kdy má navrch zase GeForce FX a to jakmile dojde na složitější nanášení textur. Čím více textur je a čím více vrstev, ve kterých jsou nanášeny, tím více je GeForce ve svém živlu a tím více zase ztrácí RADEON. NVIDIA za to z části vděčí technologii Twin-Texel, kterou používá už od dob čipu RIVA TNT a také svojí architektuře 4x2, jelikož každá renderovací cesta má k dispozici dvě texturovací jednotky, zatímco RADEON jenom jednu.