Gears 5 běží na upraveném Unreal enginu 4, který mu propůjčuje krásný vizuál. PC verze navíc překvapila opravdu pečlivým portem, který neopomíjí detailní grafické nastavení včetně aproximace dopadu na výkon či srovnávacích screenshotů. Součástí hry je také vestavěný benchmark. Release mi svou důkladností připomíná třeba Ghost Recon Wildlands, kde v nastavení také nalezneme podrobné volby s vysvětlením a vizualizací.
Menu nastavení Gears 5 na PC. Všimněte si poznámky o dopadu na výkon nebo možnosti zobrazit si srovnání pomocí mezerníku. Zdroj: WCCFTech
Jak uvidíte níže, hra je také dostatečně vstřícná ke starším nebo méně výkonným počítačům – Ve Full HD si zahrajete i na sestavě nižší třídy. Naopak v rozlišení 4K dá hra zabrat i úplnému high-endu.
Výsledkové grafy pocházejí z měření redakce techpowerup. Koho zajímají informace o testovací sestavě nebo třeba spotřeba VRAM, nechť zavítá do originálního článku.
zdroj:
techpowerup.com
zdroj:
techpowerup.com
zdroj:
techpowerup.com
S Gears 5 ve Full HD na Ultra detaily si při průměrných 60+ FPS poradí i Radeonka RX 570 4 GB, což je parádní výsledek. Mimochodem, počítač s takovou kartou se dá postavit i za 12 000 Kč, jak jsme si ukázali v aktuálním vydání našich herních sestav.
Podivný je nicméně výsledek nové GeForce GTX 1660, která by vzhledem ke svému výkonu v jiných hrách měla překonat GTX 1060 / Radeon RX 580. Ani GTX 1660 Ti s průměrným výkonem starší GTX 1070 nezaujímá očekávanou pozici. Anomálii GTX 1660 nicméně potvrdily grafy webu WCCFTech, takže by byla velká náhoda, pokud by šlo o chybu měření. Uvidíme s další verzí ovladačů GeForce.
A co další rozlišení? Na 60 FPS ve QHD potřebujete minimálně grafiku Radeon Vega 64 nebo starší GTX 1070Ti/1080. Nejlepší ale bude pořídit aktuální Radeon RX 5700, který za cca 9000 Kč poskytne nejpříznivější poměr cena/výkon.
Bohužel, 4K/60 FPS na nejvyšší nastavení detailů je zatím mimo možnosti i takového kalibru, jako je RTX 2080 Ti, který ve hře dosahuje průměrných 58 snímků za sekundu. Ideální gameplay je ale jednoduše dosažitelný uskromněním se v některém ze spousty nastavení: snížení detailů / grafického presetu má výrazný vliv na zisk výkonu, přičemž takový posun z Ultra na High není dle WCCFtech v pohybu znatelný.