Definitivní hardwarové nároky Crysis
zdroj: tisková zpráva

Definitivní hardwarové nároky Crysis

9. 10. 2007 21:21 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Vývojáři z Cryteku upřesnili požadavky nejočekávanější a nejhezčí PC hry. Budete muset upgradovat? + SROVNÁNÍ DETAILŮ

Nezbláznili se náhodou ti v tom Tiscali, když píší za den dvě novinky o Crysis? Možná, ale na tuhle zprávu čekají tisíce hráčů s upgradem svého počítače. Možná jste zaznamenali nějaké HW nároky např. na stránce EA Czech před pár týdny, ale ty pak byly označeny za nepřesné / uniklé. Tudíž jediné oficiální a definitivní údaje jsou tyto dnešní, jež jsme obdrželi e-mailem přímo od vývojářů z Cryteku (thx Moolker):
    Minimální požadavky:
    - Operační systém Windows XP nebo Vista
    - Procesor Intel Pentium 4 2,8 GHz pro XP (3,2 GHz pro Vista) nebo Intel Core 2,0 GHz (2,2 GHz pro Vista) nebo AMD Athlon 2800+ (3200+ pro Vista)
    - 1 GB RAM paměti pro Windows XP nebo 1,5 GB RAM pro Windows Vista
    - 12 GB volného místa na harddisku (předtím se uvádělo více)
    - Zvuková karta DirectX 9.0c kompatibilní
    - Grafická karta s 256 MB RAM, alespoň GeForce 6800 GT nebo ATI Radeon 9800 Pro (Radeon X800 Pro pro Vista). Notebookové verze těchto čipsetů mohou fungovat, ale nejsou podporovány. Integrované grafiky také nejsou podporovány.
    - Aktualizace ovladačů pro vaší grafickou a zvukovou kartu mohou být nezbytné.

    Obrázek zdroj: tisková zpráva
    srovnání grafiky na různá nastavení detailů - hi-res obrázek má 1 MB

    Doporučená konfigurace:
    - Procesor Intel Core 2 DUO 2.2 GHz nebo AMD Athlon 64 X2 4400+ (out-of-the-box s podporou 32bit i 64bit, to se však doporučuje použít jen na těch nejnadupanějších strojích)
    - 2 GB RAM (pro stabilní framerate a rychlejší loadování)
    - Grafická karta GeForce 8800 GTS/640 nebo podobná
Šéf Cryteku Cevat Yerli obhajuje bezprecedentní nároky (256 MB gfx karta) tím, že nechtěli dělat žádné kompromisy, jež by se podepsaly na vzhledu a framerate. Crysis má dle něj posunout žánr dvěma směry - jednak po vizuální stránce (počet polygonů, dohlednost do dálky, animační systémy a pokročilé shader technologie), tak i ve smyslu neustálé fyzické interakce uvnitř herního světa (např. umělá inteligence intenzivně analyzuje, jak má překonat dynamické překážky, zatímco stíny a nasvětlení scény ovlivní vaše rozhodování). Hned na počátku vývoje hry se rozhodli tlačit obojí, jak jen to šlo, aby vytvořili co nejhezčí a maximálně vtahující zážitek pro hráče.

Crysis má zpracovávat desetinásobek dat oproti Far Cry a proto byla optimalizace, aby dostáli slibu "rozběhnete to na 2-3 roky starém PC", velkým oříškem. S výsledkem jsou však spokojeni, přestože vylaďování pořád ještě probíhá. Na minimální konfiguraci prý odpovídá kvalita textur a stínování tak 3 roky starým hrám, ale nabízí více polygonů, přičemž dohlednost a interaktivita je srovnatelná s Far Cry.

Ze statistik partnerů Cryteku, kterými jsou Intel, NVIDIA a výrobci základních desek, vyplývá, že základna PC hráčů (splňujících nároky) je početnější než na konzolích (plány). Autoři věří, že vás Crysis motivuje k upgradu hardware, abyste mohli hrát na velmi vysoké detaily, což lze jen přes DirectX 10. V DX9 jde maximálně zapnout "High", ale lepších výkonů při tomto nastavení dosáhnete za použití DX10 (samozřejmě jen ve Vista), nehledě na neinteraktivní multiplayer v DX9. Plný Crysis vyjde 16. listopadu (předobjednávka), demo 26. října.
zdroj: vlastní, WP, Gamespot

Nejnovější články