Crysis versus skutečnost
zdroj: tisková zpráva

Crysis versus skutečnost

26. 10. 2006 10:10 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Když jsme tu předevčírem měli první jasný signál příchodu DirectX 10 v podobě NVIDIA GeForce 8800 GTX, říkal jsem si, že by se hodilo na to nějak navázat a vrátit se k některým hrám, které mají s DirectX 10 něco společného nebo na něm mají být přímo postaveny.

Na co se teda můžeme v budoucnu těšit? Pro nějaký názorný příklad nemusíme chodit daleko. Už dostatečně zprofanovanou a v tomto ohledu asi nejznámější hrou je Crysis. Samozřejmě, "krize" se v angličtině píše "crisis", ale protože je hra "Crysis" postavena na CryENGINu 2.0 (specifikace) a jde o nástupce Far Cry, tak je v tomto případě "i" zaměněno za "y". Hlavní je ale fakt, že tato FPS vypadá na první pohled úchvatně a vyznačuje se nepříliš často viděnou snahou o co možná nejvěrnější ztvárnění reality. A jak moc může být virtuální realita podobná skutečnosti reálné? Odpověď zní: Hodně. Můžete se o tom přesvědčit z následujících screenshotů - zachycujích jak reálnou předlohu, tak vymodelované prostředí.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Bohužel, tahle realita nebude zadarmo. Vysokou cenu, kterou bude nutné příští rok zaplatit, představují ostré hardwarové nároky. Pro plynulý chod se doporučuje PC vybavené nějakým dvoujádrovým procesorem, např. Athlon 64 X2, Pentium D nebo Core 2, grafická karta má být minimálně NVIDIA 7800 GTX/ATI X1800 XT se SM 3.0, a to ještě pokud budete chtít hrát jen pod DirectX 9.0c. Pro normální detaily budete potřebovat jejich DX10 ekvivalent (a lepší). Dále 1,5 GB RAM (6 GB místa na disku) a jako software nainstalovaný DirectX 10 s operačním systémem Windows Vista. Chcete-li vidět Crysis v pohybu, mrkněte na nové walkthrough video (75 MB nebo 15 MB, WMV) s šestiminutovou procházkou džunglí ze hry nebo jízdou v džípu po silnici, přes níž padá kmen palmy.
zdroj: Crytek

cappy

Nejnovější články