zdroj:
tisková zpráva
Po dlouhých osmi letech do vydání Return to Castle Wolfenstein vyšlo další pokračování slavné série Wolfenstein. Ačkoliv se to ze screenshotů nemusí zdát, hra je založena na pět let starém id Tech 4 enginu, který byl poprvé použit u Doom 3. Byl samozřejmě značně přepracován, aby mohl po vizuální stránce konkurovat dnešním hrám. Raven Software společně s id Software proto do hry přidali podporu nových technologií, jako depth of field, HDR, post processing či soft shadows. To vizuální stránku hry založené na poměrně starém enginu značně vylepšuje, nicméně špičkám v oboru jako Crysis či ArmA II se nový Wolfenstein samozřejmě nevyrovná.
Na rozdíl od předchozích dvou jmenovaných her si však s Wolfensteinem poradí na nejvyšší detaily téměř libovolná grafická karta. Například na 22" LCD panelech s rozlišením 1680x1050 jede Wolfenstein na Radeonu HD 4670 na nejvyšší detaily v průměru rovných 40 snímků za sekundu! Mluvíme přitom o kartě, která se v obchodech prodává okolo 1700 korun včetně DPH.

Ani po zapnutí vyhlazování hran (což je mimochodem zatím bohužel možné jen v multiplayeru) framerate příliš neklesne, kupříkladu na 24" panelu s rozlišením 1920x1200 se včetně AA přes průměrných 30 fps dostane i levná GeForce 9600 GT. A pokud vám ke spokojenosti stačí průměrných 27 snímků za sekundu, postačí i již zmiňovaný Radeon HD 4670. Nakonec máme dobrou zprávu i pro majitele dvou grafických karet. SLI i CrossFire totiž ve vyšších rozlišeních se zapnutým vyhlazováním hran škálují až o 70%.

Také nároky na výkon procesoru jsou minimální a v rozlišení 1280x1024 byl s GeForce GTX 260 rozdíl mezi procesorem Core 2 Duo na frekvenci 2,4 a Core i7 na frekvenci 3,5 GHz pouhých pět snímků za sekundu (97 vs 102 fps). V konfiguračním souboru hry sice můžete nastavit podporu i čtyřjádrových procesorů, ale podle testů si stejně nepomůžete, protože brzdou je u Wolfensteina grafická karta.

Pokud jste majitelem opravdu staré sestavy a budete muset snižovat detaily, asi nejvíce se vyplatí vypnout depth of field (rozmazání při zaměřování), kdy si vypnutím pomůžete o čtyři snímky za sekundu. Mírně se framerate posune vypnutím i ostatních nastavení, kterých ale není mnoho, protože Wolfenstein byl vyvíjen zároveň pro PC i herní konzole. I rozdíl mezi maximálními a minimálními detaily v grafice je proto poměrně malý, což lze říct i o frameratu. Ten se u GeForce 9600 GT zvýšil o cca 30%.


srovnávací obrázky: vlevo minimální detaily, vpravo maximální detaily
Celý hardwarový rozbor Wolfensteina najdete na webu PCTuning a více o samotné hře v naší mega-recenzi!