Vydavatel Rune II z neúspěchu viní Bethesdu. Hru prý sabotovala kvůli Elder Scrolls
zdroj: Ragnarok Game

Vydavatel Rune II z neúspěchu viní Bethesdu. Hru prý sabotovala kvůli Elder Scrolls

22. 10. 2020 14:30 | Byznys | autor: Šárka Tmějová |

O sporu vydavatelství Ragnarok Game se zrušeným studiem Human Head jsme vás informovali už téměř před rokem. Vydavatel vinil původní vývojáře Rune II z podvodu a porušení smlouvy, které spočívalo v blokování assetů k tehdy čerstvě vydané hře, aby na práci na ní nemohl navázat někdo jiný. Human Head se tehdy coby tým rozpustili a poté okamžitě zformovali studio Roundhouse Games v područí Bethesdy.

Celá soudní tahanice je poměrně zamotaná. Ragnarok Game tvrdí, že Human Head Studios udělali všechno pro to, aby Rune II neuspělo. Firma se nyní rozhodla rozšířit žalobu také na ZeniMax a Bethesdu Softworks. Podle původní a již smazané zprávy Human Head kontaktovali Bethesdu až po rozhodnutí studio uzavřít, aktualizovaná žaloba ovšem tvrdí, že šlo ze strany nového majitele o aktivní sabotáž. Bethesda měla s týmem Human Head spřádat plány už na konci loňského léta.

Ragnarok Game tvrdí, že studio tajně poskytlo Bethesdě a ZeniMaxu klíče k nedokončené verzi Rune II, z čehož měla společnost usoudit, že by případný úspěch hry představoval riziko pro Elder Scrolls, tedy značku právě pod správou ZeniMaxu. Podle žaloby šlo o jasný zlý úmysl a také porušení smluv. Jedno z preview v souvislosti s Rune II zmiňuje slovní spojení „Skyrim na steroidech“, a hra tak prý měla potenciál porazit jednu z nejvýdělečnějších značek Bethesdy.

ZeniMax měl dceřinou společnost Roundhouse Studios v tajnosti založit už dva týdny před vydáním Rune II a odkoupit skrze ni veškeré vybavení i pohledávky Human Head. Skutečnými autory tiskové zprávy o konci studia tak měla být právě Bethesda, která studiu také přikázala ukončit veškeré práce na Rune II a na neoznámeném projektu Oblivion Song.

Vydavatelství Ragnarok Game žádá náhradu škod ve výši nejméně 100 milionů dolarů (2,3 miliardy korun) plus náhradu nákladů na vývoj, represivní náhradu škody, poplatky za právní zastoupení a další pokuty. Právní zástupci Bethesdy odmítli případ komentovat.

Vývoj Rune II přes všechny problémy pokračuje s novým týmem, Studiem 369. S podtitulem Rune II: Decapitation Edition, vylepšeným soubojovým systémem, novými schopnostmi, NPC i dungeony má vyjít na Steamu 13. listopadu.

Nejnovější články