Pokud vlastníte libovolnou z novějších konzolí od Sony, dost pravděpodobně jste se setkali s předplatným PlayStation Plus, které v sobě zahrnuje měsíční dávku her „zdarma“ a přístup k multiplayeru. Letos ovšem došlo k zásadní inovaci, která celou službu výrazně víc přibližuje například konkurenčnímu Xbox Game Passu od Microsoftu. A zdá se, že Sony se tento tah vyplatil.
Z nové zprávy (díky, Insider Gaming!) víme, že počet předplatitelů klesl o dva miliony na 45,4 milionu platících zákazníků. Celkově byly ale příjmy ze služeb nejvyšší v historii firmy – přinesly 116 miliard jenů, tedy asi 19,5 miliardy korun českých.
Tento zdánlivý paradox si lze vysvětlit docela jednoduše: Hráčů využívajících předplatné o něco ubylo, ale mnozí z těch, kteří zůstali, si platí jeden z nových, dražších stupňů, které nabízejí všechno možné včetně katalogu nových her, streamování nebo hraní titulů z předchozích generací.
Pro srovnání, konkurenční Game Pass se podle Microsoftu mohl v lednu pochlubit 25 miliony předplatitelů. Není to tak závratné číslo, jaké by si v zeleném táboře asi představovali, ale už teď jde o ziskovou službu.