zdroj:
tisková zpráva
Server Gamefunk přišel se studií, snažící se postihnout kvalitu herního materiálu na Wii, X360 a PS3. Při tomhle poměřování přitom vycházel z průměrných známek na serveru GameRankings, kde od něj hry s 80% a výše získaly status jako dobré, hry s méně jak 60% zase status jako slabé. Z téměř 400 vydaných titulů pro X360 má být 26% dobrých her a 24% pro změnu špatných - nicméně odhlédneme-li nyní od poměrového počítání, co do počtu má X360 s přehledem nejkvalitnější portfolio. Na PS3 je pak ze 122 titulů 33% dobrých a 17% špatných.
A nakonec tu je Wii, kde je z 200 titulů jen 11% dobrých (z čehož jsou pětina porty z PS2 a GC :) a 37% špatných. Wii se tak ve světle nejenom těchto informací stává herní platformou s největším množstvím herního odpadu, což je sice pravidlem pro každou enormně dobře prodávanou konzoli, svého času se to samé dalo vztáhnout na PS2, ovšem i tam je tenhle poměr výrazně lepší - z 1500 vydaných PS2 titulů vychází 21% dobrých her a 28% těch mizerných. Z čehož vyplývá, že Nintendo by mělo trochu přitvrdit při schvalování a výběru herních produktů mířících směrem na Wii, koneckonců Sony byla svými restrikcemi nejenom na PS2 pověstná.
To na Wii může zamířit kdekdo, každý tu teoreticky může narazit na onu pověstnou zlatou žílu. Lákavý je relativně snadný a levný vývoj, který nezabere zdaleka tolik času jako tomu je u konkurence, a pak obrovská penetrace Wii, jež slibuje rychlou návratnost vložených investic. Zatím to však až na světlé výjimky platí pouze pro hry podepsané Nintendem. Ostatní studia se stále perou s tím, aby dokázaly nabídnout adekvátní kvalitu a potom také s tím, jak svůj produkt představit zcela novému hernímu publiku. Tradiční upoutávky skrze herní média nejsou pro tradiční Wii klientelu zjevně tím pravým řešením.
A tak třebaže Wii láme jeden rekord za druhým - kupř. v USA se rozebralo 10 milionů kusů hardwaru made in Nintendo výrazně rychleji, než tomu bylo v případě předchozího rekordmana jménem PlayStation 2. A třebaže ve své nabídce Wii disponuje mnohamilionovými exkluzivními hity a má největší podíl na herním trhu (za což vděčí své strategii oslovit co nejširší spektrum zákazníků), zásadně selhává v bodě výstupní kvality softwaru. Zatím se to projevuje jenom tak, že má nejmenší poměr prodaných her vůči jedné konzoli, ovšem i tady platí daň za popularitu, neboť obecně platí, že vysoké ratio mívají systémy, po nichž nebyla taková poptávka (čest výjimkám, jako je X360).
Jak to celé smysluplně uzavřít? Na jednu stranu není vůbec důležitý počet špatných her jako počet těch opravdu kvalitních, nemluvě o skutečnosti, že hodnocení herních webů nemusí vůbec korespondovat s chutěmi nehráčů, seniorů, žen a dětí hrajících ony roztomilé Wii hříčky. Snad nám aktivní vývojáři v blízké budoucnosti dokážou, že umí na Wii přijít s potřebnou kvalitou. Jakkoliv je otázkou, nakolik by ji ve finále ocenilo zdejší mainstreamové herní obecenstvo, jež není zdaleka tak koupěchtivé, co na PS3 a X360 platformách...
11. 5. 2008 18:18 | Téma | autor: Redakce Games.cz |
Každý na něm chce narazit na onu pověstnou zlatou žílu, což se odráží ve zdaleka největším počtu špatných her. TÉMA
zdroj: Gamefunk