Wargaming přechází z modelu pay-to-win na free-to-win
zdroj: tisková zpráva

Wargaming přechází z modelu pay-to-win na free-to-win

4. 6. 2013 9:51 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Je to úsměvné. Občas si vývojáři obřadně nasypou na hlavu tunu popela, ti snaživější se polijí prasečí krví nebo zapálí a řeknou, že teď už bude vše sluníčkové. Wargaming teď provedli lite verzi tohoto procesu. Přiznal, že systém, který aplikoval dříve s World of Tanks a původně chystal do World of Warplanes a World of Warships prostě není to pravé ořechové a tenhle F2P gigant trochu změní své metody monetizace.

Proces, který Wargaming nazývá free-to-win, prý začal koncem minulého roku ve World of Tanks (a fandové téhle hry nám jistě tohle tvrzení potvrdí či vyvrátí) a jeho postupná transformace se bude vztahovat i na nadcházející tituly. Primárně jde o to, že už byste ve hře neměli najít zboží, které zvýhodní nakupujícího za reálné peníze.

Což prostě patří k dobrému vychování free-to-play her. Je jasné, že hráč, který platí reálnými penězi bude mít snazší život, ale dobrý F2P model nabídne tohle zvýhodnění i hráčům s virtuální měnou v kapse. Samozřejmě, vše bude stát nepoměrně víc, ale nebude existovat superúčinná munice jen za reálné peníze - skřítek, který zabije vaše soupeře jednou ranou své ručky (za reálné peníze) nebo lékárnička, která vás vyléčí a posílí jen za reálné peníze.

Proto zní trochu nabubřele prohlášení Wargaming: „Tohle není jen o ekonomice World of Tanks. Máme za cíl kompletně předělat celý free-to-play koncept v celé herní komunitě a chceme se zbavit systému pay-to-win“. Přátelé, váš revoluční free-to-win systém už spousta her aplikuje a s úspěchem. Ostatně, právě díky těm, kteří tento systém mají ve svých hrách nyní, Wargaming neprovádí nějakou revoluci či odvážný skok víry. Naopak, vstupují s vybudovanou a stále rostoucí základnou do vod dobře probádaných a zmapovaných.

Samozřejmě, teoreticky hrozí, že na východoasijském trhu mohou dočasně klesnout příjmy, protože místní hráči nemají s pay-to-win předměty problém. Ale obecně platí, že se komunita na systém bez speciálních předmětů pro platící mnohem lépe adaptuje. Pokud se totiž můžete po dlouhých hodinách grindování dostat ke kýženému předmětu či třeba tanku, působí hra hned férověji – a paradoxně pak mají mnozí hráči spíše tendenci zaplatit reálné peníze, protože nemají pocit, že jim někdo dává nůž na krk „plať nebo nebude“.

Zčásti tato transformace souvisí i se snahou dostat World of Tanks do pozice silného eSport titulu. Tam pak nemůže fungovat, že soutěžící, který zaplatí víc bude mít výhodu. Wargaming to i potvrzuje a dodává, že jejich cílem je skutečně vybudovat World of Tanks jako ryze eSport disciplínu.

Nejnovější články