Vývoj Journey byl totiž z pohledu vydavatele, rozpočtu a řízení hodně špatný. Tvůrci nestíhali původně stanovený termín (na vývoj měli 2 roky), a kdyby měli vydat hru v tom stavu v jakém byla, trhli by si pěknou ostudu. Přišli tedy za Sony s prosíkem o další rok financování vývoje navíc. Docela překvapivě se hlavouni ze Sony smilovali a tvůrcům vyhověli. Což se tak často nestává. Ale v tomto případě to bylo asi jednodušší rozhodnutí, než kdyby chtěli další rok třeba Sony Santa Monica, kde by bylo takové prodloužení vývoje výrazně nákladnější.
Ani s rokem navíc ale nebyli schopní thatgamecompany Journey dokončit. Vývoj přetekl přes hranici tří let, další čas navíc už vydavatel financovat nechtěl, a tak posledního půl roku prý na hře pracovalo několik lidí v podstatě zdrama. Vývojáři museli sáhnout do svých vlastních kapes, aby Journey vůbec mohli dokončit, což v posledním roce vedlo takřka k bankrotu. Nakonec se ale podařilo s vypětím všech sil hru do končit a 13. března 2012 nakonec na PSN vyšla.
Šéf thatgamecompany, Jenova Chen, na své přednášce na konferenci D.I.C.E. ale řekl, že se to vyplatilo. Hra byla díky prodlouženému vývoji podstatně lepší, naditá emocionálními momenty a v neposlední řadě byla také větší. Přibyly nové oblasti, animace, rozšířily se původní koncepty... Chen na konferenci prozradil, že tři z pětadvaceti testerů při dokončení finální verze hry plakali, jak reportuje Destructoid. Po vydání byli z Journey nadšení jak novináři, tak hráči a dílu se dostalo obrovského uznání kritiků (Metacritic 92, recenze na Games 10/10) a prodejní úspěch se zakrátko dostavil také.
Co víc by si mohli tvůrci přát? Snad jen to, aby takto zveřejněné detaily vývoje neodradily od budoucí spolupráce potenciální vydavatele a investory. Těžko si totiž představit vydavatele, kterému by se chtělo sypat peníze do vývoje takto artové hry několik let, když s tím samotné studio zápasí a opakovaně nedokáže dodržet stanovené termíny. Za to ale patří Sony velký palec nahoru - vývoj nestopli, nevydali nedopečenou verzi a nechali tvůrce dělat to, co jim jde nejlíp. Tvořit umělecký zážitek. Více takových.