V Lionhead přemýšleli o online RPG ze světa Fable
zdroj: tisková zpráva

V Lionhead přemýšleli o online RPG ze světa Fable

3. 5. 2013 15:41 | Téma | autor: Adam Homola |

Vývojáři z Lionhead si prošli klasickou cestičkou velké trilogie (Fable), pak vydali tak trochu menší Fable The Journey a nyní pracují na něčem, co se možná oznámí 21. května na tiskovce, kde bude odhalen nový Xbox. Jednou z věcí, o které se na internetu v souvislosti s tímto projektem spekuluje, je MMOčko ze světa Fable. Jestli má na něco takového vůbec Lionhead kapacity, to nevíme a je klidně možné, že jim s vývojem někdo pomáhá. Ať už ale pracují na čemkoliv, MMO ze světa Fable bylo jednou z možných cest, kterou se studio mohlo vydat.

V Lionhead existovala už dříve minimálně idea, že by se Fable MMO mohlo udělat. V rozhovoru s IGN to prozradil sám Peter Molyneux, zakladatel a bývalý šéf studia. Když se podíváte na portfolio Lionhead, tak Fable je v podstatě jediná značka, která se na velkou online hru hodí. Už skoro zapomenutá strategie The Movies to určitě nebude a Black and White by byla slušná výzva. Fable je proto na první pohled jasná volba.

“Když jsme brainstormovali, co dál s Fable, tak vždycky někdo navrhnul udělat ze série MMO hru. Teoretizovali jsme o tom, jak bude fungovat systém získávání nových úrovní, jak budou fungovat jednotlivé třídy a tak dále. Nikdy jsme se ale z brainstormingové fáze neposunuli k samotnému vývoji,” řekl v rozhovoru s IGN Molyneux.

Podle něj by to fungovat mohlo a jedním z důvodů je svět Fable. Stojí prý na legendách a humoru a navíc překlopení RPGčka do MMO provedení se přímo nabízí. Molyneux si myslí, že pokud by Lionhead zvládnul v nějakém případném Fable MMO zachovat tyhle stavební kameny, tak nevidí důvod, proč by se takové hře nemělo dařit.

Automaticky se ale nabízí otázka, jestli by trh skočil po dalším klasicky střiženém fantasy MMORPG, nebo by to jen kopírovalo klasickou křivku velkého zájmu, který by po pár měsících opadnul. Microsoft coby vydavatel by jistě nechtěl investovat velké peníze do nějakého experimentálního MMOčka, ostatně zrušila třeba vývoj Halo MMO, které se v mechanikách a přístupu mělo notně inspirovat u WoWka. Nový projekt Lionhead bychom mohli vidět buď na Xboxové konferenci 21. května, nebo na E3. A nebo taky později...

Nejnovější články