V čem tkví úspěch akčních her?
zdroj: tisková zpráva

V čem tkví úspěch akčních her?

21. 12. 2008 18:18 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Průzkum prokázal, že střety na blízko jsou nejvíce vtahujícími momenty tohoto žánru.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Společnost Emsense provedla výzkum a následně vypracovala studii, ze které vyplývá následující: úspěch akčních her, především těch z pohledu vlastních očí, stojí na adrenalinových střetech na blízko, neřkuli tváří v tvář, které hráče nejvíce vtáhnou a pohltí. Na vybraných počinech jako Half-Life 2, Halo 2, Call of Duty 3, Resistance, Advanced Warfighter 2, F.E.A.R. a Gears of War byli testováni hráči, vybavení biosenzorickými headsety, schopnými vyhodnotit míru zaujetí.

Prokázalo se, že právě souboje na velmi malý distanc od nepřítele byly nejspolehlivější cestou pro vytvoření zdaleka největšího zaujetí daného hráče o hru, ca což sází nové tituly, jež uvedený prvek využívají velmi efektivně. V prvním dílu Gears of War se o jedinečný zážitek stará útočná puška s řetězovou pilou, přičemž právě atak "na bodák" je tím, co u hráčů vždycky maximálně zvedne hladinu adrenalinu a emocí. Podobně má na tom má být Half-Life 2 s páčidlem…

Tim Hong z Emsense současně připomíná, že ne vždy musí jít o trefu do černého. Staví vedle sebe dva na první pohled podobné momenty, kdy je postava u nějakého palebného stanoviště s mimořádně destruktivní zbraní. Zatímco u Halo 2 tohle schéma nabízí nepříliš chráněný post u kulometu, kde hrozí soustavné ohrožení, v Resistence je střelec krytý ve velkém tanku, čímž akce výrazně ztrácí na napětí.

V téhle souvislosti padla navíc zmínka o efektu horské dráhy, tedy správnému tempu a dávkování akce. Tomu výrazně napomůže pravidelné zklidnění, čili sekvence, kde se v zásadě nic neděje, což poté dále umocní prožitek z dalšího střetu. Zmíněná strategie měla být skvěle využita v sérii Gears of War od Epicu, v případě druhého dílu to musím sám potvrdit. Není vůbec bez zajímavosti, že nejvíce intenzivní herní zážitek přichází právě po momentech, kdy bylo ve hrách tzv. období klidu. Kompletní výsledky průzkumu najdete zde. Jaká scéna, hodně akční herní situace, byla pro vás osobně nejvíce dramatická a strhující?

zdroj: GamaSutra

mart
Smarty.cz

Nejnovější články