zdroj:
tisková zpráva
GameInformer zveřejnil třístránkový rozhovor s Cevatem Yerlim, šéfem Cryteku, který objasnil situaci ohledně případného konzolového portu Crysis. CryEngine 2 v tuto chvíli běží na konzolích, takže přenést hru by nebyl problém: Yerli však chce definitivní rozhodnutí udělat až dle prodejnosti/odborné kritiky PC verze a zároveň doufá, že se hře dostane ještě lepšího přijetí než jejich prvního hitu Far Cry.
Případná konzolová verze Crysis by sice neztratila nic ze své důmyslnosti ani designu levelů, vývojáři by přesto museli udělat podstatné změny kvůli paměťovým omezením Xbox 360 i PS3 (při preloadování úrovní by hra vyžadovala něco okolo 10GB paměti). Další poznatky z rozhovoru jen stručně:
- Crysis je zcela dokončená a probíhá poslední fáze dolaďování/testování.
- Crysis nemá žádné vlastnosti DX10.1 a bude trvat pár let, než se vývojáři začnou na tuto verzi orientovat.
- DX10 verze Crysis bude obsažena v balení s hrou.
- Autoři od března prodali již pět licencí CryEngine 2 a mají víc poptávky, než jakou mohou s jejich politikou poskytnutí jedné licence/měsíc uspokojit.
- Ve studiích Cryteku vznikají nové hry, tématicky odlišnější než Crysis oproti Far Cry: jedna ve Frankfurtu (125 zaměstnanců) a další dvě v Budapešti (25) a v Kyjevě (25), které brzy oznámí i s EA, byť v tuto chvíli ještě nemají, co předvést.
- Dle Yerliho jsou konzolové střílečky zhruba na úrovni PC před 5-6 lety a trpí tím, že se v nich moc střílí a málo přemýšlí.