Uncharted 2 - nejlepší hra všech dob?
zdroj: Naughty Dog

Uncharted 2 - nejlepší hra všech dob?

21. 9. 2009 20:20 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Všechny dosavadní recenze tvrdí, že jde o jednu z nej her vůbec. SHRNUTÍ KLADŮ A ZÁPORŮ

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Tak nějak se počítalo s tím, že pokračování akce Uncharted neudělá vynikajícímu předchůdci ostudu. Embargo na recenze sice neskončilo, ale začínají se objevovat první kousky i online. Znáte to, všichni jsou si rovni a někteří jsou si rovnější :-) Všechny dosavadní recenze bez výjimky jsou jednoznačně nadšené. Mnohé dokonce mluví o tom, že Uncharted 2: Among Thieves se může směle řadit mezi nejlepší hry všech dob. Co přesně tedy různé herní weby ve světě píší?

Velkou čtyřstránkovou recenzi publikovalo britské IGN a hře dalo hodnocení 95%. V úvodu upozorňuje, že ačkoliv byl první díl Uncharted skvělý, dvojka je prý ještě mnohem lepší. Uncharted 2 je pořád poměrně lineární hra, ale design levelů vám tentokrát umožňuje řešit různé situace mnohem více způsoby. Už se nebojuje převážně v jedné úrovni, což vám umožní například vylézt někam nahoru a padouchy sejmout hezky nečekaně zeshora. Mnohem větší váhu při soubojích má také stealth, který byl i v jedničce, ale tentokrát se můžete díky tichému postupnému sundavání nepřátel vyhnout i větším soubojům.

Samozřejmě i ve dvojce Uncharted nechybí puzzly, a ačkoliv se autorovi recenze na IGN zdálo, že je jich méně než v jedničce, jsou o něco velkolepější. A také složitější - pro jejich splnění musíte listovat deníčkem Nathana Drakea, abyste zjistili, co máte vlastně asi dělat. Jejich splnění vás pak i víc uspokojí. Vynikající je ve hře také umělá inteligence. A to jak nepřátel (ta byla už výborná v jedničce), tak i vašeho společníka, se kterým budete v boji. Autorovi textu se ani jednou nestalo, že by mu společník překážel při skákání nebo při boji. IGN dále vyzdvihuje, že je jen velmi málo her, které jsou postupem času lepší a lepší. První polovina na ně působila jako velmi příjemné vylepšení oproti jedničce, ale jakmile se recenzent dostal za polovinu a začaly momenty, na které zíral s otevřenou pusou, nemohl prý uvěřit vlastním očím.

Obrázek zdroj: Naughty Dog Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
poslední várka obrázků

K tomu všemu dopomáhá i dokonalá vizuální prezentace. Nejde jen o úžasné animace se skvělými hereckými výkony, ale i o grafiku prostředí všeobecně. Dokonce i multiplayer se zdál autorovi IGN fenomenální a věří, že kdyby se prodával jako samostatná online hra, stály by se na ní dlouhé fronty. Zde ji máte jako bonus zadarmo. Autor našel i pár lehkých záporů – lezení je příliš lineární a nepůsobí úplně "realisticky", stejně jako v jedničce občas nejprve vystřílíte místnost plnou lidí a pak přiběhne další. "Uncharted 2 není úplně dokonalá hra, ale je k dokonalosti mnohem blíž, než jakákoliv jiná hra z poslední doby," završuje ódu server IGN UK.

Oficiální Playstation Magazzín, který je nutné brát s rezervou vzhledem ke zdroji financování jeho provozu, dal hře hodnocení 10/10 ("Zapomeňte na hru roku, tohle je nejlepší hra všech dob."), francouzský magazín PSM3 dokonce 21/20 (první hra, která dostala takové skóre v historii časopisu). Gamesradar píše, že hra "stírá rozdíl mezi hrami a filmy" a že "jsou tu momenty, při kterých se budete nesmírně bavit, jiné, při kterých budete příšerně vyděšení a z jiných budete plní emocí". Uncharted 2 je vlastně podle nich mnohem lepší než řada dnešních velkorozpočtových filmů. Recenzi uzavírají tím, že "Uncharted 2 je důvodem, proč si koupit PS3". Hodnocení samozřejmě 10/10. Negativa hry? Uncharted 2 má konec...

Uncharted 2 GC09 trailer

Plná verze hry u nás vyjde 16. října a české recenze by se měly začít vynořovat na přelomu měsíce - více v preview a dřívějším zpravodajství:

12 minut hraní Uncharted 2  [19.8.2009 16:16 - levis]