O velikonočním semináři Breakpoint 2008 v Německu, kde letos došlo na přednášky o teselaci v DirectX 10 či diskusi na téma "hackování a demoscéna" bychom asi nepsali, nebýt zhruba dvacetminutového vystoupení polského programátora Michala 'Bonzaje' Staniszewskiho z demoscénové skupiny Plastic. Ta totiž v rámci programu předvedla svoje prozatím nehratelné tech-demo, které doslova vyrazilo dech všem přítomným (viz okamžité diskuse na fórech).






Celý projekt již třetím rokem platí Sony (byť název "Linger in Shadows" si jako obchodní značku zaregistrovalo teprve v listopadu) a má jít o definitivní demonstraci toho, co utáhne PlayStation 3. Německému serveru 4Sceners se navíc podařilo z videa vytípat řadu obrázků, doplněných nadšenými výkřiky typu "vypadá to lépe než Killzone 2 a Crysis". Ostatně, totéž si myslel již v únoru i redaktor BBC, kterému video ukázalo Sony. Novinář byl tehdy přesvědčen, že půjde o plnohodnotnou hru, ostatně stejně jako dnes blogger Sev, který ve vývojářském seznamu prý u názvu hry zahlédl ikonku PS ovladače. Osobně si tipuji, že na 90% půjde jen o vypiplané tech demo, ale u Sony nelze dopředu vyloučit nic (třeba ani, že by souběžně s tím vznikala plnohodnotná hra u některého vývojářského studia).






Ukázka začíná letem skrz volumetrická oblaka, beroucí na sebe podobu některých zvířat. Zatímco na pozadí tiše drnká piano, probíhá přehlídka nejrůznějších grafických efektů, objevují se půvabné ženské tváře, štěkající psi, vystrašené kočky i obří pandové. Vzduchem létá černý kouř jako z Lost i chapadlovitá monstra, která jako by z oka vypadla Matrixu (viz několikavteřinové video z prezentace).






Tech-demo Linger in Shadows bude ke stažení nejspíš z PlayStation Network hned, jak se dostane do spustitelné podoby počítané v reálném čase. Kdo si ale dobře poslechne půlhodinovou video nahrávku (240 MB) z Staniszewskiho vystoupení, zjistí, že programátor prý narazil na nějaké problémy a musí přepsat velkou část zdrojového kódu. Doufejme, že se mu to podaří co nejdříve, aby se pak z dema mohla stát normální hra, jejíž vznik zatím nebyl oficiálně potvrzen.
zdroj: Sev.Wordpress, 4Sceners, PlayStation boards a další